Постанова
від 04.08.2017 по справі 760/11746/17
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/5169/17

Справа №760/11746/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 серпня 2017 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Оксюта Т.Г., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, керівника підприємства ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА (Україна, 03680, м. Київ, вул. Смольна, буд. 9-Б, код ЄДРПОУ 40783017), ідентифікаційний номер НОМЕР_1,

за ч. 1 ст. 483 МК України, -

в с т а н о в и в:

25.05.2017 в зоні митного контролю відділу митного оформлення міжнародних експрес відправлень (ДХЛ Інтернешнл) митного поста Спеціалізований Київської міської митниці ДФС (Центральна сортувальна станція ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна (DHL), за адресою: м. Київ, вул. Лугова, 9, перевізник ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна , при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 6196963393, який надійшов від компанії ZHEJIANG HENGDIAN IMP. &CO., LTD (3/F, WORLD TRADE OFFICE PLAZA, WTCZ 310007 CHINA-122 SHUGUANG RD., HANGZHOU, CHINA, 310007 HANGZHOU ZHEJIANG, CHINA, Китай) на адресу - Finance Business Service , ОСОБА_3, телефон НОМЕР_3 (Ukraine, 03150, Kyiv, 72/74 Antonovycha Str., section 3, floor, office 156) (Фінансовий бізнес центр, ОСОБА_3, м. Київ, вул. Антоновича, 72/74, секція 3, поверх 18, офіс 156), було виявлено оригінали документів:

інвойс (commercial invoice) від 18.04.2017 № 2016HDC60284A на товар засоби для боротьби зі шкідливою рослинністю - гербіцид: 16000 л з клетодим (CLETHODIM) 240 г/л , розфасовано у пляшки (каністри) у 800 картонних коробках, що переміщується морським транспортом з порту SHANGHAI (Китай), загальною вартістю 95200 доларів США, виставлений компанією ZHEJIANG HENGDIAN IMP. & EXP. CO., LTD (3/F, WORLD TRADE OFFICE PLAZA, WTCZ 310007 CHINA-122 SHUGUANG RD., HANGZHOU, CHINA, Китай) на адресу - LLC NORIAI ENERGY UKRAINE ENTERPRISE , телефон НОМЕР_2 (CODE 40783017, Ukraine, 03680, KYIV, SMOLNA ST., 9B) (ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА . Україна, 03680, м. Київ, вул. Смольна, буд. 9-Б, код ЄДРПОУ 40783017);

Bill of Lading (коносамент) № 580633995 від 21.04.2017 на товари, що переміщуються морським транспортом у контейнері № MRKU9995810, а саме: засоби для боротьби зі шкідливою рослинністю - гербіцид: 16000 л з клетодим (CLETHODIM) 240 г/л , розфасовано у пляшки (каністри) у 800 картонних коробках, загальною вагою брутто 17280 кг, відправником яких зазначено компанію ZHEJIANG HENGDIAN IMP. & EXP. CO., LTD (3/F, WORLD TRADE OFFICE PLAZA, WTCZ 310007 CHINA-122 SHUGUANG RD., HANGZHOU, CHINA, Китай), одержувачем - LLC NORIAI ENERGY UKRAINE ENTERPRISE , телефон НОМЕР_2 (CODE 40783017, Ukraine, 03680, KYIV, SMOLNA ST., 9B) (ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА , Україна, 03680, м. Київ, вул. Смольна, буд. 9-Б, код ЄДРПОУ 40783017); порт прибуття - Одеса.

07.06.2017 в зоні діяльності Одеської митниці ДФС (пункт пропуску Одеський морський торговельний порт , митний пост Одеса-центральний ), через митний кордон України на морському судні в контейнері № MRKU9995810, з території Китаю на підставі товаросупровідних документів: інвойс (fakture) від 21.05.2017 № 000014, коносамент № 580633995 від 21.04.2017, за попередньою митною декларацією від 05.06.2017 № UA125000/2017/926633, на адресу одержувача -ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА (Україна, 03680, м. Київ, вул. Смольна, буд. 9-Б, код ЄДРПОУ 40783017), переміщено товари засоби для боротьби зі шкідливою рослинністю - гербіциди, в не аерозольній упаковці: гербіцид: ЦЕНТОР, КЕ - 16000 л, діюча речовина: Клетодим (CLETHODIM) 240 г/л, розфасовано у пляшки (каністри) у 800 картонних коробках , загальною вагою брутто 17280 кг, нетто - 15680 кг, та загальною вартістю 142400 доларів США або митною вартістю 3740983,71 грн.

При цьому, подані до митниці наступні документи, на підставі яких здійснено переміщення товарів через митний кордон України:

Bill of Lading (коносамент) № 580633995 від 21.04.2017 на товари, на товари, що переміщуються морським транспортом у контейнері № MRKU9995810, а саме: засоби для боротьби зі шкідливою рослинністю - гербіцид: 16000 л з клетодим (CLETHODIM) 240 г/л , розфасовано у пляшки (каністри) у 800 картонних коробках, загальною вагою брутто 17280 кг, відправником яких зазначено компанію ZHEJIANG HENGDIAN IMP. & EXP. CO., LTD (3/F, WORLD TRADE OFFICE PLAZA, WTCZ 310007 CHINA-122 SHUGUANG RD., HANGZHOU, CHINA, Китай), одержувачем - LLC NORIAI ENERGY UKRAINE ENTERPRISE , телефон НОМЕР_2 (CODE 40783017, Ukraine, 03680, KYIV, SMOLNA ST., 9B) (ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА , Україна, 03680, м. Київ, вул. Смольна, буд. 9-Б, код ЄДРПОУ 40783017); порт прибуття - Одеса;

інвойс (fakture) від 21.05.2017 № 000014, на товар засоби для боротьби зі шкідливою рослинністю - гербіцид: 16000 л з клетодим (CLETHODIM) 240 г/л , та загальною вартістю 142400 доларів США, виставлений компанією NORIAI LTD. (Plento g. 92, Sirvintos, LT-19126. Литва) на адресу - ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА , (Україна, 03680, м. Київ, вул. Смольна, буд. 9-Б, код ЄДРПОУ 40783017), відправник - ZHEJIANG HENGDIAN IMP. & EXP. CO., LTD .

08.06.2017 зазначені вище товари, після доставки в зону митного контролю митного поста відділу митного оформлення № 3 митного поста Південний термінал Київської митниці ДФС (Київська обл. м. Біла Церква, шосе Сквирське, 227 Т), заявлені декларантом ДП РАЙЗ-ЕКСІМП-ЦЕНТР , до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ74ДЕ № UA 125270/2017/863671 (електронне декларування), фактурною вартістю 142400 доларів США.

При порівнянні відомостей, наявних в документах, які було виявлено під час митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 6196963393 у зоні митного контролю Київської міської митниці ДФС (ЦСС ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна (DHL), та документів, на підставі яких товари переміщені через митний кордон України (в зоні діяльності Одеської митниці ДФС), а також подані у подальшому до митного контролю та митного оформлення (в зоні діяльності Київської митниці ДФС), за рядом ознак було встановлено, що вони стосуються однієї партії товарів, а саме:

співпадають відомості щодо відправника та одержувача цих товарів, найменування, асортименту, кількості цих товарів, номер контейнера, співпадає дата видачі і номер коносаменту, які були виявлені під час митного контролю міжнародного експрес-відправлення № 6196963393, з відомостями коносаменту, поданого до пропуску через митний кордон України та до митного оформлення.

Відмінність полягає у відомостях щодо фактурної вартості цих товарів, а саме:

у інвойсі від 21.05.2017 № 000014, поданому у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, та в подальшому - до митного оформлення, фактурна вартість товарів зазначена у розмірі 142400 доларів США;

а в інвойсі від 18.04.2017 № 2016HDC60284A, виявленому під час митного контролю МЕВ ДОКС: вартість товарів 95200 доларів США.

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари засоби для боротьби зі шкідливою рослинністю - гербіциди, в не аерозольній упаковці: гербіцид: ЦЕНТОР, КЕ - 16000 л, діюча речовина: Клетодим (CLETHODIM) 240 г/л, розфасовано у пляшки (каністри) у 800 картонних коробках , загальною вагою брутто 17280 кг, нетто - 15680 кг, загальною вартістю 95200 доларів США або 2498674,80 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 долар США - 26,246584 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів (пункт пропуску Одеський морський торговельний порт , митний пост Одеса-центральний Одеської митниці ДФС) як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості цих товарів.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Відповідно до інформації з баз даних ДФС, на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА перебувала громадянка України ОСОБА_1.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язана надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, дії громадянки України ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 2498674,80 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості цих товарів.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС ДФС, гр. ОСОБА_1 протягом 2015-2016 року не притягувалась до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

Таким чином, на думку митного органу, в діях громадянки України ОСОБА_1, наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник ОСОБА_1 в судовому засіданні проти обставин викладених у протоколі про порушення митних правил №0465/10000/17 від 02.06.2017 року заперечував посилаючись на те, що відомості викладені в ньому не відповідають дійним обставинам справи.

Зазначив, що митним органом жодним чином не доведено тієї обставини, що надані ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА митному органу документи є підробленими чи незаконно одержаними чи такими, що містять неправдиві дані.

Також зазначив,що ОСОБА_1 не подавала митному органу, як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо компанії відправника, не подавала митному органу неправдиві відомості, що необхідні для визначення митної вартості товару та не вчиняла дій щодо переміщення зазначеного вантажу через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Посилається на те, що ТОВ НОРЯЙ ЕРЕРДЖІ УКРАЇНА та його директор ОСОБА_1 здійснила декларування товару за встановленою законом формою, нічого не приховувала від митного органу та надала всю наявну інформацію стосовно товару.

На підставі викладеного просив справу про адміністративне правопорушення закрити у зв'язку з відсутністю у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Представник ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА в судовому засіданні заперечував проти викладених у протоколі обставин, посилаючись на те що документи на які посилається Київська міська митниця при складенні протоколу, керівником чи іншими уповноваженими представниками ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА до будь-яких митних органів України не подавалися, що виключає можливість їх використання для визначення вартості товару.

Зазначив, що не має підстав вважати, що документи, надані до митного органу при митному оформленні зазначеного товару, містять неправдиві відомості щодо вартості товару, а також щодо наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного просив закрити провадження у справі у зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Представник Київської міської митниці ДФС в судовому засіданні обставини, викладені у протоколі підтримав та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України.

Заслухавши представників ОСОБА_1, ТОВ НОРЯЙЕНЕРДЖІ УКРАЇНА та представника Київської міської митниці ДФС, дослідивши матеріали справи, прихожу до наступного висновку.

08.06.2017 року головним державним інспектором відділом моніторингу ризикових операцій та інформаційно-аналітичної роботи управління протидії митним правопорушенням Київської міської митниці ДФС Мороз Р.М., було складено протокол № 465/10000/17 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, ОСОБА_1 - керівником ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА .

З протоколу вбачається, що 25.05.2017 в зоні митного контролю відділу митного оформлення міжнародних експрес відправлень (ДХЛ Інтернешнл) митного поста Спеціалізований Київської міської митниці ДФС (Центральна сортувальна станція ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна (DHL), за адресою: м. Київ, вул. Лугова, 9, перевізник ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна , при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 6196963393, який надійшов від компанії ZHEJIANG HENGDIAN IMP. &CO., LTD (3/F, WORLD TRADE OFFICE PLAZA, WTCZ 310007 CHINA-122 SHUGUANG RD., HANGZHOU, CHINA, 310007 HANGZHOU ZHEJIANG, CHINA, Китай) на адресу - Finance Business Service , ОСОБА_3, телефон НОМЕР_3 (Ukraine, 03150, Kyiv, 72/74 Antonovycha Str., section 3, floor, office 156) (Фінансовий бізнес центр, ОСОБА_3, м. Київ, вул. Антоновича, 72/74, секція 3, поверх 18, офіс 156), було виявлено оригінали документів:

інвойс (commercial invoice) від 18.04.2017 № 2016HDC60284A на товар засоби для боротьби зі шкідливою рослинністю - гербіцид: 16000 л з клетодим (CLETHODIM) 240 г/л , розфасовано у пляшки (каністри) у 800 картонних коробках, що переміщується морським транспортом з порту SHANGHAI (Китай), загальною вартістю 95200 доларів США, виставлений компанією ZHEJIANG HENGDIAN IMP. & EXP. CO., LTD (3/F, WORLD TRADE OFFICE PLAZA, WTCZ 310007 CHINA-122 SHUGUANG RD., HANGZHOU, CHINA, Китай) на адресу - LLC NORIAI ENERGY UKRAINE ENTERPRISE , телефон НОМЕР_2 (CODE 40783017, Ukraine, 03680, KYIV, SMOLNA ST., 9B) (ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА . Україна, 03680, м. Київ, вул. Смольна, буд. 9-Б, код ЄДРПОУ 40783017);

Bill of Lading (коносамент) № 580633995 від 21.04.2017 на товари, що переміщуються морським транспортом у контейнері № MRKU9995810, а саме: засоби для боротьби зі шкідливою рослинністю - гербіцид: 16000 л з клетодим (CLETHODIM) 240 г/л , розфасовано у пляшки (каністри) у 800 картонних коробках, загальною вагою брутто 17280 кг, відправником яких зазначено компанію ZHEJIANG HENGDIAN IMP. & EXP. CO., LTD (3/F, WORLD TRADE OFFICE PLAZA, WTCZ 310007 CHINA-122 SHUGUANG RD., HANGZHOU, CHINA, Китай), одержувачем - LLC NORIAI ENERGY UKRAINE ENTERPRISE , телефон НОМЕР_2 (CODE 40783017, Ukraine, 03680, KYIV, SMOLNA ST., 9B) (ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА , Україна, 03680, м. Київ, вул. Смольна, буд. 9-Б, код ЄДРПОУ 40783017); порт прибуття - Одеса.

07.06.2017 в зоні діяльності Одеської митниці ДФС (пункт пропуску Одеський морський торговельний порт , митний пост Одеса-центральний ), через митний кордон України на морському судні в контейнері № MRKU9995810, з території Китаю на підставі товаросупровідних документів: інвойс (fakture) від 21.05.2017 року № 000014, коносамент № 580633995 від 21.04.2017, за попередньою митною декларацією від 05.06.2017 № UA125000/2017/926633, на адресу одержувача -ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА (Україна, 03680, м. Київ, вул. Смольна, буд. 9-Б, код ЄДРПОУ 40783017), переміщено товари засоби для боротьби зі шкідливою рослинністю - гербіциди, в не аерозольній упаковці: гербіцид: ЦЕНТОР, КЕ - 16000 л, діюча речовина: Клетодим (CLETHODIM) 240 г/л, розфасовано у пляшки (каністри) у 800 картонних коробках , загальною вагою брутто 17280 кг, нетто - 15680 кг, та загальною вартістю 142400 доларів США або митною вартістю 3740983,71 грн.

При цьому, подані до митниці наступні документи, на підставі яких здійснено переміщення товарів через митний кордон України:

Bill of Lading (коносамент) № 580633995 від 21.04.2017 на товари, на товари, що переміщуються морським транспортом у контейнері № MRKU9995810, а саме: засоби для боротьби зі шкідливою рослинністю - гербіцид: 16000 л з клетодим (CLETHODIM) 240 г/л , розфасовано у пляшки (каністри) у 800 картонних коробках, загальною вагою брутто 17280 кг, відправником яких зазначено компанію ZHEJIANG HENGDIAN IMP. & EXP. CO., LTD (3/F, WORLD TRADE OFFICE PLAZA, WTCZ 310007 CHINA-122 SHUGUANG RD., HANGZHOU, CHINA, Китай), одержувачем - LLC NORIAI ENERGY UKRAINE ENTERPRISE , телефон НОМЕР_2 (CODE 40783017, Ukraine, 03680, KYIV, SMOLNA ST., 9B) (ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА , Україна, 03680, м. Київ, вул. Смольна, буд. 9-Б, код ЄДРПОУ 40783017); порт прибуття - Одеса;

інвойс (fakture) від 21.05.2017 № 000014, на товар засоби для боротьби зі шкідливою рослинністю - гербіцид: 16000 л з клетодим (CLETHODIM) 240 г/л , та загальною вартістю 142400 доларів США, виставлений компанією NORIAI LTD. (Plento g. 92, Sirvintos, LT-19126. Литва) на адресу - ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА , (Україна, 03680, м. Київ, вул. Смольна, буд. 9-Б, код ЄДРПОУ 40783017), відправник - ZHEJIANG HENGDIAN IMP. & EXP. CO., LTD .

08.06.2017 зазначені вище товари, після доставки в зону митного контролю митного поста відділу митного оформлення № 3 митного поста Південний термінал Київської митниці ДФС (Київська обл. м. Біла Церква, шосе Сквирське, 227 Т), заявлені декларантом ДП РАЙЗ-ЕКСІМП-ЦЕНТР , до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ74ДЕ № UA 125270/2017/863671 (електронне декларування), фактурною вартістю 142400 доларів США.

При порівнянні відомостей, наявних в документах, які було виявлено під час митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 6196963393 у зоні митного контролю Київської міської митниці ДФС (ЦСС ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна (DHL), та документів, на підставі яких товари переміщені через митний кордон України (в зоні діяльності Одеської митниці ДФС), а також подані у подальшому до митного контролю та митного оформлення (в зоні діяльності Київської митниці ДФС), за рядом ознак було встановлено, що вони стосуються однієї партії товарів, а саме:

співпадають відомості щодо відправника та одержувача цих товарів, найменування, асортименту, кількості цих товарів, номер контейнера, співпадає дата видачі і номер коносаменту, які були виявлені під час митного контролю міжнародного експрес-відправлення № 6196963393, з відомостями коносаменту, поданого до пропуску через митний кордон України та до митного оформлення.

Відмінність полягає у відомостях щодо фактурної вартості цих товарів, а саме:

у інвойсі від 21.05.2017 № 000014, поданому у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, та в подальшому - до митного оформлення, фактурна вартість товарів зазначена у розмірі 142400 доларів США;

а в інвойсі від 18.04.2017 № 2016HDC60284A, виявленому під час митного контролю МЕВ ДОКС: вартість товарів 95200 доларів США.

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари засоби для боротьби зі шкідливою рослинністю - гербіциди, в не аерозольній упаковці: гербіцид: ЦЕНТОР, КЕ - 16000 л, діюча речовина: Клетодим (CLETHODIM) 240 г/л, розфасовано у пляшки (каністри) у 800 картонних коробках , загальною вагою брутто 17280 кг, нетто - 15680 кг, загальною вартістю 95200 доларів США або 2498674,80 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 долар США - 26,246584 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів (пункт пропуску Одеський морський торговельний порт , митний пост Одеса-центральний Одеської митниці ДФС) як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості цих товарів.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Відповідно до інформації з баз даних ДФС, на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА перебувала громадянка України ОСОБА_1.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язана надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, дії громадянки України ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 2498674,80 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості цих товарів.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС ДФС, гр. ОСОБА_1 протягом 2015-2016 року не притягувалась до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

Таким чином, на думку митного органу, в діях громадянки України ОСОБА_1, наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Однак, з такими твердженнями митного органу неможливо погодитись з огляду на наступне.

Підставою для притягнення до відповідальності за ч.1 ст.483 МК України є, зокрема переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві дані.

Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Приховування від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України шляхом подання до митного органу документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно врахувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон.

Законодавчими актами встановлено, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8 встановлено, що документами, що містять неправдиві дані є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності:- недійсні документи, тобто документи, що втратили силу.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів,предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Як вбачається х протоколів про порушення митних правил, саме розпаковане міжнародне експрес - відправлення документального характеру №6196963393 стало підставою для складання відносно ОСОБА_1 протоколів про порушення митних правил.

Відповідно до ст..495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Такі дані встановлюються, у тому числі, протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів.

Відповідно до ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до положень Митного кодексу України міжнародні експрес відправлення переміщуються через митний кордон України, в тому числі транзитом через територію України, після здійснення митного контролю (складовою якого є огляд) і митного оформлення товарів, що знаходяться у цих відправленнях.

Митний контроль та мине оформлення міжнародних поштових відправлень регулюється Положенням про митний контроль та митне оформлення міжнародних поштових відправлень, затвердженим наказом Державної митної служби України і Державного комітету зв'язку та інформатизації України №608/108 від 27.10.1999 року та Інструкцією з організації митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес - відправлень, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України, затвердженого наказом Державної митної служби №728 від 03.09.2007 року.

Відповідно до п.4.5. Положення митний контроль товарів та інших предметів, які переміщуються в міжнародних поштових відправленнях, здійснюється посадовими особами митниці шляхом перевірки документів, необхідних для такого контролю, митного огляду,переогляду, обліку предметів у МВП, а також іншими способами, що не суперечать законодавству України.

Відповідно до п.4.6. Положення зазначено, що митний огляд МВП здійснюється без їх розпаковування, з використанням технічних засобів контролю.

Підстави для митного огляду МВП з розпакуванням визначено п 4.7 Положення, а саме:

-якщо товари та інші предмети МВП задекларовано загальним найменуванням або нерозбірливо:

-якщо товари та інші предмети в МВП підлягають контролю з боку інших державних органів контролю;

-якщо товари та інші предмети в МВП підлягають оподаткуванню згідно з законодавством України;

-за відсутності митної декларації CN 23 та ярлика Митниця CN 22 або в разі їх не заповнення;

-якщо згідно з вимогами поштових правил МВП є дефектним (пошкодження оболонки, невідповідність заявленій вазі тощо).

Відповідно до Інструкції з організації митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес - відправлень, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України, за наявності достатніх підстав вважати, що вантаж експрес - перевізника переміщується через митний кордон України з порушенням митних правил, рішення щодо здійснення митного огляду приймається керівником митного органу.

Таким чином, у Київської міської митниці ДФС не було правових підстав для розпакування міжнародного відправлення документального характеру №6196963393 надісланого на адресу : Фінансовий бізнес центр, ОСОБА_3, м. Київ, вул. Антоновича, 72/74, секція 3, поверх 18, офіс 156.

Окрім вказаного,слід зазначити, що документи, на які посилається Київська міська митниця ДФС при складанні протоколу, до будь-якого митного органу не подавались,що виключає можливість їх використання для визначення вартості товару.

Наведене свідчить про відсутність підстав вважати, що документи, надані до митного органу при митному оформленні зазначеного товару, містять неправдиві відомості щодо вартості товару, а також щодо наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Відповідно до ст.ст. 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що перемішуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.

Як передбачено ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.

У даному випадку декларантом був застосований метод визначення митної вартості товару за ціною договору, при цьому відповідно до ст. 58 МК України для підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товару подаються лише: - декларація митної вартості; - зовнішньоекономічний договір (контракт) і додатки до нього; - рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа; - банківські платіжні документи (якщо рахунок сплачено), а також інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; - документи для підтвердження витрат на ввезення та страхування, якщо за умовами поставки такі витрати не включено у вартість товару.

Вищевказані вимоги закону були виконані декларантом у повному обсязі що підтверджується самими матеріалами справи.

Відповідно до ч. 1, 3, 4 ст. 54 МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

За результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів орган доходів і зборів визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.

Орган доходів і зборів під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів зобов'язаний зокрема здійснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартості товарів шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, наявності в поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; випускати у вільний обіг товари, що декларуються.

Виходячи зі змісту положень ч. 5 ст. 54 МК України, в ході виконання вказаних обов'язків, орган доходів і зборів має право, зокрема, упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості; у випадках, встановлених МК України, письмово запитувати від декларанта або уповноваженої ним особи встановлені статтею 53 цього Кодексу додаткові документи та відомості, якщо це необхідно для прийняття рішення про визнання заявленої митної вартості.

З огляду на вищевказане, можна дійти висновку, що при складанні протоколу про порушення митних правил митним органом не зафіксовано факту подання ОСОБА_1 відомостей щодо товару та його вартість, оскільки товар був випущений митними органами у вільний обіг без прийняття в порядку ст. ст. 54, 55 МК України рішення про коригування митної вартості.

Враховуючи зазначене, у суду відсутні підстави вважати, що відомості про вартість товару, внесені декларантом до митної декларації, є неправдивими.

Таким чином, в матеріалах даної справи відсутні будь-які відомості, що вказували б на вчинення ОСОБА_1. дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підставу для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів, а також неправдиві відомості, які необхідні для визначення митної вартості товару.

За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані. Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що директор ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА ОСОБА_1 не подавала митному органу, як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо компанії відправника, не подавав митному органу неправдиві відомості, що необхідні для визначення митної вартості товару та не вчиняла дій щодо переміщення зазначеного вантажу через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Наведене свідчить про відсутність в діях ОСОБА_1 обов'язкової ознаки суб'єктивної сторони правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України - вини.

Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Виходячи з цих обставин, докази, якими митний орган обґрунтовує правомірність складання протоколу про порушення митних правил не є належними та не можуть підтверджувати вину ОСОБА_1 у вчиненні нею порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

З огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення та враховуючи вимоги закону, вбачається, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю.

На підставі викладеного та керуючись статтями 458, 483, 527-529 МК України, статтями 9, 247, 283, 284, 294 КпАП України, суддя, -

п о с т а н о в и в:

Закрити провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України у зв'язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Безпосередні предмети правопорушення, вилучені за протоколом про порушення митних правил від 02.06.2017 року №0465/10000/17, перелік яких наведений в протоколі про тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів і документів у справі про порушення митних правил від 08.06.2017 (а.с. 33-35), які зберігаються на складі Київської міжрегіональної митниці ДФС - повернути ТОВ НОРЯЙ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА (код ЄДРПОУ 40783017) в особі керівника ОСОБА_1.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду міста Києва через Солом'янський районний суд м. Києва, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя

Дата ухвалення рішення04.08.2017
Оприлюднено12.08.2017
Номер документу68235006
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/11746/17

Постанова від 04.08.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

Постанова від 04.08.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні