Постанова
від 03.08.2017 по справі 824/268/17-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2017 р. м. Чернівці Справа № 824/268/17-а

10 год. 54 хв.

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Брезіної Т.М.,

за участю:

секретаря судового засідання Ковальчук Т.С.,

представника позивача Хімчинського Б.Г.,

представників відповідача Швець О.І., Петрушко Л.Т.,

представника третьої особи Василик І.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Буковина-Нафта" до Кіцманської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернівецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління державної казначейської служби України у Чернівецької області про зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким зобов'язати Кіцманську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Чернівецькій області підготувати та надати висновок відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів про повернення зайво сплачених коштів акцизного податку на розрахунковий рахунок Приватного підприємства "Буковина-Нафта" (код ЄДРПОУ 39210250) 26003051503407 ЧФ ПАТ КБ "Приватбанк" МФО 356282 в сумі 148419 гривень.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що з 28 по 30 грудня 2016 р. Приватне підприємство "Буковина-Нафта" виготовило та реалізувало 133066 літрів палива моторного альтернативного А-95е Турбо. В день реалізації палива складено в електронній формі акцизні накладні за кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та виписано видаткові і товарно-транспортні накладні. Станом на день складання накладних (грудень 2016 р.) ставка акцизного податку складала 120 євро за 1000 літрів. 04.01.2017 р. позивачем зараховано на спеціальний рахунок підприємства кошти для сплати акцизного податку в сумі 464280 грн, після чого заповнено заявку на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального. Однак, електронна податкова система відмовила у реєстрації такої заявки у зв'язку із збільшенням у 2017 р. ставки акцизного податку, яка склала 162 євро за 1000 літрів пального. У зв'язку із цим, позивач звертався до податкового органу з метою отримання роз'яснень щодо порядку реєстрації заявки на поповнення обсягу залишку пального, який надав рекомендації поповнити спеціальний рахунок та вказати у самій заявці ставку акцизного податку - 162 євро. Для того щоб зареєструвати заявку на поповнення пального позивачем збільшено суму коштів на спеціальний рахунок в сумі 612699,16 грн, після чого було успішно зареєстровано заявку на поповнення обсягу залишку пального. 12.01.2017 р. позивачем подана декларація акцизного податку за грудень 2016 р., в якій визначено зобов'язання акцизного податку з реалізації палива моторного альтернативного на суму 464280 грн та надіслано лист з проханням підготувати та надати висновок відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування щодо повернення зайво сплачених коштів. У відповіді податкового органу від 09.02.2017 р. податковим органом повідомлено позивача про відсутність на спеціальному рахунку залишку акцизного податку. Таким чином, позивач вважає, що всі кошти були списані з спецрахунку безпідставно, незважаючи на подану декларацію акцизного податку. Таким чином, позивач вважає, що зайво перерахував кошти в сумі 148419 грн на спеціальний рахунок, які підлягають поверненню, як зайво сплачені.

Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав у повному обсязі та просив його задовольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні заперечували проти задоволення позовних вимог з підстав зазначених в письмових запереченнях. Так, податковий орган зазначає, що згідно даних СЕАРП позивач в січні 2017 р. сплатив 612699,20 грн акцизного податку, а саме: 04.01.2017 р. в сумі 464280,20 грн та 11.01.2017 р. в сумі 148419 грн, а тому з 11.01.2017 р. у позивача виникло право зареєструвати акцизні накладні на 133066,40 літрів пального за кодом УКТ ЗЕД 3824909710. Крім того, у грудні 2016 р. за позивачем не рахувався залишок акцизного податку для здійснення операцій з реалізацій пального. На підставі зазначеного відповідач вважає, що слід відмовити у задоволенні позовних ввимог.

Представник Головного управління державної казначейської служби України у Чернівецької області в судовому засіданні зазначив, що лише на підставі отриманих висновків податкового органу здійснюється повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у визначеному законодавством порядку. У разі прийняття рішення на користь позивача та належного звернення податкового органу, Управління державної казначейської служби України у м. Чернівцях Чернівецької області забезпечить перерахування коштів з Державного бюджету України на користь позивача за поданням податкової служби.

Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.

28.12.2016 р. Приватним підприємством "Буковина-Нафта" складено видаткову накладну №6 з реалізації палива моторного альтернативного А-95ЕТурбо ТОВ Спліт в сумі 567425,40 грн, складено товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №6 від 28.12.2016 р., податкову накладну №101 від 28.12.2016 р. та акцизну накладну №6 від 28.12.2016 р. з реалізації 36319,90 гривень. (а.с. 8-10).

29.12.2016 р. Приватним підприємством "Буковина-Нафта" складено видаткову накладну №7 з реалізації палива моторного альтернативного А-95ЕТурбо ТОВ Спліт в сумі 577268,81 грн, складено товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №7 від 29.12.2016 р., податкову накладну №102 від 29.12.2016 р. та акцизну накладну №7 від 29.12.2016 р. з реалізації 36950,30 гривень. (а.с. 11-13).

29.12.2016 р. Приватним підприємством "Буковина-Нафта" складено видаткову накладну №8 з реалізації палива моторного альтернативного А-95ЕТурбо ТОВ Спліт в сумі 208544,19 грн, складено товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №8 від 29.12.2016 р., податкову накладну №103 від 29.12.2016 р. та акцизну накладну №8 від 29.12.2016 р. з реалізації 13348,60 гривень. (а.с. 14-16).

30.12.2016 р. Приватним підприємством "Буковина-Нафта" складено видаткову накладну №9 з реалізації палива моторного альтернативного А-95ЕТурбо ТОВ Спліт в сумі 148377,81 грн, складено товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №9 від 30.12.2016 р., податкову накладну №104 від 30.12.2016 р. та акцизну накладну №9 від 30.12.2016 р. з реалізації 9497,44 гривень. (а.с. 17-19).

30.12.2016 р. Приватним підприємством "Буковина-Нафта" складено видаткову накладну №10 з реалізації палива моторного альтернативного А-95ЕТурбо ТОВ Спліт в сумі 577268,80 грн, складено товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №10 від 30.12.2016 р., податкову накладну №105 від 30.12.2016 р. та акцизну накладну №10 від 30.12.2016 р. з реалізації 36950,16 гривень. (а.с. 20-22).

Матеріалами справи встановлено, що позивач 04.01.2017 р. зарахував на спеціальний рахунок підприємства, який відкритий платнику акцизного податку в центральному органі виконавчої влади, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, акцизний податок в сумі 464280,15 гривень. Після чого, позивачем в електронній формі було заповнено заявки на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального. Однак, Приватному підприємству "Буковина-Нафта" було відмовлено у реєстрації заявки, у зв'язку із некоректним застосуванням ставки акцизного податку. З цих підстав позивач 05.01.2017 р. звернувся до податкового органу за роз'ясненнями щодо блокування податковою електронною системою у реєстрації заявки на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального. (а.с. 23).

10.01.2017 р. позивач звернувся до Кіцманської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернівецькій області з листом про внесення та зарахування в системі електронного адміністрування реалізації пального заявку на поповнення обсягу залишку пального в сумі акцизного податку - 464280,15 гривень. Згідно відповіді Кіцманської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернівецькій області від 13.01.2017 р. позивачу роз'яснено, що блокування податковою електронною системою у реєстрації заявки на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального не входить до функцій державних податкових інспекцій. (а.с. 24-26).

12.01.2017 р. позивач звернувся до податкового органу з листом в якому просив підготувати та надати висновок органу казначейства про повернення зайво сплачених коштів з спеціального рахунку №37614100194862 на розрахунковий рахунок ПП Буковина -нафта 26003051503407 в сумі 148419 гривень. Заява обґрунтована тим, що за рекомендацією ДФС України 12.01.2017 р. позивачем подано декларацію акцизного податку за грудень 2016 р., по ставкам, які почали діяти з 01.01.2017 р. в розмірі 162 євро за 1000 літрів, в той час, як до 01.01.2017 р. діяла ставка в розмірі 120 євро за 1000 літрів. (а.с. 28).

20.01.2017 р. податковий орган надав відповідь на лист ПП Буковина-нафта від 12.01.2017 р., в якому відмітив, що сума зобов'язання акцизного податку з виробництва палива моторного альтернативного на суму 464280 грн буде відображена в ІКП 30.01.2017 р. як податковий борг або переплата. (а.с. 29).

ПП Буковина-нафта 31.01.2017 р. звернулась до відповідача із заявою про підготовку та наданню висновку відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів про повернення зайво сплачених коштів з акцизного податку за грудень 2016 р. в сумі 148419 грн в порядку ст. 43 ПК України. (а.с. 30).

09.02.2017 р. податковим органом зазначено, що складання заявки на повернення (коригування) повинно передувати реєстрації акцизної накладної в СЕАРП. При цьому, таке коригування повинно відображатись у декларації з акцизного податку за період, в якому відбулось таке коригування. Податковий орган також зазначив, що залишок акцизного податку на рахунку №37614100194862 станом на 09.02.2017 р. відсутній. (а.с. 31-32).

До матеріалів справи додано Декларацію акцизного податку ПП Буковина-нафта за грудень 2016 р. та розрахунок суми акцизного податку з яких вбачається, що сума податкового зобов'язання складає 464280 грн, згідно курсу 120 євро за 1000 літрів. (а.с.33-34).

Згідно платіжних доручень №874 від 04.01.2017 р. в сумі 464280,15 грн та №885 від 11.01.2017 р. в сумі 148419,01 грн, позивачем сплачено акцизний податок за грудень 2016 р. всього в сумі 612699,16 гривень. (а.с. 35).

До вказаних правовідносин суд застосовує положення законодавства та робить висновки по суті спору.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно положень ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд зобов'язаний перевірити дотримання вказаних критеріїв суб'єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваного рішення, вчиненні дій чи допущенні бездіяльності.

Відповідно до вимог ст. 212 ПК України платниками акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.

Згідно з п. 215.1 ст. 215 ПК України до числа підакцизних товарів належить також пальне.

У відповідності до п. 231.5 ст. 231 ПК України при реалізації пального особа, яка реалізує пальне, зобов'язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних, така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального. Акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального, та акцизні накладні / розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального суб'єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Згідно з п. 231.6 ст. 231 ПК України реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Як встановлено судом, з 28 по 30 грудня 2016 р. позивачем реалізовано ТОВ Спліт паливо моторне альтернативне А-95ЕТурбо. В день реалізації пального позивачем складались товарно-транспортні накладні на відпуск нафтопродуктів (нафти), податкові накладні та акцизні накладні з реалізації нафтопродуктів згідно УКТ ЗЕД 3824909710, які містяться в матеріалах справи.

Відповідно до пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПК України (в редакції, що діяла на момент реалізації пального та складання акцизних накладних з реалізації пального) визначена ставка акцизного податку з реалізації палива моторного альтернативного (за кодом УКТ ЗЕД 3824909710), яка складає 120 євро за 1000 літрів.

Судом встановлено, що з 01.01.2017 р. вступили в дію норми пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПК України, де визначена ставка акцизного податку з реалізації палива моторного альтернативного (за кодом УКТ ЗЕД 3824909710) склала 162 євро за 1000 літрів.

Згідно з п. 216.1 ст. 216 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань щодо підакцизних товарів (продукції), вироблених на митній території України, є дата їх реалізації особою, яка їх виробляє, незалежно від цілей і напрямів подальшого використання таких товарів (продукції), крім випадків, зазначених у статтях 225 та 229 цього Кодексу.

Таким чином, суд вважає, що датою виникнення податкових зобов'язань щодо реалізованого з 28 по 30 грудня 2016 р. позивачем палива моторного альтернативного А-95Е Турбо слід застосувати норми податкового Кодексу, що діяли на момент реалізації пального, а саме станом на 28.12.2016 року. На підставі складеного розрахунку зобов'язань від реалізації ПП Буковина-нафта палива моторного альтернативного, зобов'язання зі сплати акцизного податку позивача за грудень 2016 р. становить 464280 грн (133066,4 літрів пального х 120 євро х 29.075719 курс гривні встановлений Національним банком України станом на 01.10.2016 р.).

Статтею 234 ПК України визначено порядок електронного адміністрування реалізованого пального.

Пунктами 234.1 та 234.2 ПК України облік обсягів пального в системі електронного адміністрування реалізації пального ведеться за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.

Ведення обліку обсягів пального у системі електронного адміністрування реалізації пального здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Одиницею обліку обсягів пального в системі електронного адміністрування реалізації пального є літри, приведені до температури 15° C. При цьому відпущені літри через паливороздавальні колонки на автомобільних заправних станціях (комплексах), автомобільних газових заправних станціях для цілей цього розділу вважаються як літри, приведені до температури 15° C. Така одиниця обліку повинна використовуватися в первинних бухгалтерських документах, акцизних накладних / розрахунках коригування до акцизних накладних, декларації з акцизного податку.

Система електронного адміністрування реалізації пального забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД:

обсягів пального, що містяться у виданих та отриманих акцизних накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

обсягів пального, виробленого на митній території України або ввезеного на митну територію України, з яких сплачено акцизний податок;

обсягів пального, на які платники податку зареєстрували заявки на поповнення обсягів залишку пального за рахунок сплачених коштів в бюджет в системі електронного адміністрування реалізації пального;

сум сплаченого акцизного податку, за рахунок яких платники податку можуть зареєструвати заявки на поповнення обсягів залишку пального;

обсягу залишку пального, на який платники податку мають право зареєструвати акцизні накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Порядок електронного адміністрування реалізації пального встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Платникам акцизного податку автоматично відкриваються облікові картки в системі електронного адміністрування реалізації пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.

Відповідно до п. 232.3 ст. 232 ПК України платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування, а також коригування до заявок на поповнення обсягу залишку пального в Єдиному реєстрі акцизних накладних на обсяг реалізованого пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (еАНакл), обчислений за такою формулою:

еАНакл = еАНаклОтр + еАМитн + еЗаявкиПоповн - еКоригЗаявкиПоповн - еАНаклВид - еВтрат,

де:

еАНаклОтр - загальний обсяг пального за отриманими платником податку акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та розрахунками коригування до них таких акцизних накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

еАМитн - загальний обсяг пального, ввезеного на митну територію України, оформленого належним чином митними деклараціями, з якого сплачено акцизний податок;

еЗаявкиПоповн - загальний обсяг пального за оформленими та зареєстрованими в системі електронного адміністрування реалізації пального заявками на поповнення обсягу залишку пального, із списанням з облікових карток грошових коштів сплаченого акцизного податку в бюджет, рівних сумі акцизного податку для відповідного обсягу пального;

еКоригЗаявкиПоповн - загальний обсяг пального за оформленими та зареєстрованими в системі електронного адміністрування реалізації пального коригуваннями до заявок на поповнення обсягу залишку пального, за якими зменшується попередньо збільшений обсяг залишку пального;

еАНаклВид - загальний обсяг пального за виданими платником податку акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та розрахунками коригування до таких акцизних накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

еВтрат - загальний обсяг пального втраченого, як в межах, так і понад встановлені норми втрат, зіпсованого, знищеного, включаючи випадки внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов'язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального, що засвідчені відповідним актом втрати, псування чи знищення пального.

Акцизні накладні, які передбачають відвантаження пального на умовах, встановлених статтею 229 цього Кодексу, можуть бути виписані в межах ліміту квот, встановлених Кабінетом Міністрів України для отримувачів такого пального.

Згідно з пп. 232.4.2 п. 232.4 ст. 232 ПК України у разі якщо у платника акцизного податку виникає потреба поповнити обсяги залишків пального в системі електронного адміністрування реалізації пального, він може зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального за умови наявності на обліковій картці сум коштів сплаченого акцизного податку, не менше ніж сума акцизного податку, розрахованого з обсягу пального у такій заявці. Кошти сплаченого акцизного податку, які обліковуються в системі електронного адміністрування реалізації пального, зараховуються на окремі рахунки, відкриті платнику акцизного податку в центральному органі виконавчої влади, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

У відповідності до пп. 232.4.1 п. п. 232.4 ст. 232 ПК України визначено вимоги до заявки на поповнення обсягу залишку пального. Так, заявки на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального повинні містити такі обов'язкові поля (реквізити):

а) порядковий номер заявки;

б) дата складання заявки;

в) повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник акцизного податку, - особи, що реєструє заявку на поповнення обсягу залишку пального;

г) код ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) платника податку, що реєструє заявку на поповнення обсягу залишку пального;

ґ) код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД;

д) опис пального;

е) обсяг пального в літрах, приведених до t 15° C до зарахування в Системі електронного адміністрування реалізації пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД;

є) ставка акцизного податку на відповідне пальне, що встановлена на дату реалізації пального;

ж) курс Національного банку України, що діє на перший день кварталу, в якому здійснюється реалізація пального;

з) сума акцизного податку за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, розрахованого за ставкою акцизного податку, передбаченою підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу, та обсягами пального, що містяться в таких заявках (крім заявок на поповнення обсягу залишку пального, що відвантажується на умовах, встановлених статтею 229 цього Кодексу);

и) номер та дата заявки на поповнення обсягу залишку пального у випадку складання коригування до заявок на поповнення обсягу залишку пального в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Суд звертає увагу, що ставка акцизного податку на пальне, що була встановлена на дату його реалізації (грудень 2016 р.) складала 120 євро за 1000 літрів пального (пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПК України ).

Судовим розглядом встановлено, що 11.01.2017 р. позивачем зареєстровано заявку на поповнення обсягу залишку пального в сумі 612699,16 грн, що підтверджується платіжними дорученнями №874 від 04.01.2017 р. та №885 від 11.01.2017 року. Вказана сума поповнення була зумовлена тим, що на підставі зареєстрованих акцизних накладних за грудень 2016 р. та поданої податковому органу декларації акцизного податку за грудень 2016 р. визначено зобов'язання акцизного податку з реалізації палива моторного альтернативного на суму 464280 грн, а відтак сума на яку позивач зобов'язаний був поповнити обсяг залишку пального за грудень 2016 р. також становить 464280,15 гривень. Однак, при реєстрації заявки на вказану суму 04.01.2017 р. в Системі електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) позивачу було відмовлено в проведені реєстрації. Як встановлено судом, підставою для неможливості проведення такої реєстрації стали нові ставки акцизного податку, введені з 01.01.2017 р., які склали 162 євро за 1000 літрів пального, в той час, як реєстрації підлягали податкові зобов'язання за ставками, що діяли до 01.01.2017 р. та складали 120 євро за 1000 літрів пального.

Таким чином, для реєстрації заявки на поповнення обсягу залишку пального за грудень 2016 р., позивач був вимушений збільшити суму акцизного податку для прийняття її СЕАРП. Тому, загальна сума сплаченого 11.01.2017 р. акцизного податку склала 612699,16 грн, з яких 464280,15 грн сума акцизного податку за грудень 2016 р. та 148419,01 грн додатково сплачених коштів, які підлягають поверненню позивачу.

Відповідно до п. 43.1 ст. 43 ПК України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Судом встановлено, що ПП Буковина-нафта 31.01.2017 р. звернулась до відповідача із заявою про підготовку та наданню висновку відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів про повернення зайво сплачених коштів з акцизного податку за грудень 2016 р. в сумі 148419 грн в порядку ст. 43 ПК України, однак 09.02.2017 р. податковим органом зазначено, що складання заявки на повернення (коригування) повинно передувати реєстрації акцизної накладної в СЕАРП. При цьому, таке коригування повинно відображатись у декларації з акцизного податку за період, в якому відбулось таке коригування. Податковий орган також зазначив, що залишок акцизного податку на рахунку №37614100194862 станом на 09.02.2017 р. відсутній. Однак така позиція не знайшли свого доказового підтвердження під час судового розгляду справи.

Суд вважає, що списана податковим органом сума зобов'язання акцизного податку з реалізації палива моторного альтернативного в розмірі 612699,16 грн відбулась внаслідок неправомірного застосування ставки акцизного податку, що визначений пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПК України, в редакції Кодексу від 01.01.2017 р., та який складає 162 євро за 1000 літрів. В той час, судовим розглядом встановлено, що застосуванню підлягала ставка акцизного податку, яка визначена ПК України до 01.01.2017 р., що складала 120 євро за 1000 літрів пального. З цих підстав суд вважає, що сплачена сума акцизного податку в розмірі 148419 грн за грудень 2016 р. підлягає поверненню позивачу в порядку визначеного ст. 43 ПК України.

Відповідно до п.56.21 ст.56 ПК України у разі, коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Суд вважає, що існує неузгодженість між часом

Пунктами 43.5 та 43.6 ПК України визначено, що контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

Таким чином, суд дійшов до висновку про необхідність зобов'язати Кіцманську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Чернівецькій області підготувати та надати висновок відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів про повернення зайво сплачених коштів акцизного податку ПП Буковина-нафта , яка складає за грудень 2016 р. - 148419 гривень.

Згідно частини 2 статті 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідачем не доведено правомірність прийнятих рішень.

Згідно ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

У відповідності до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд вирішує стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений позивачем судовий збір у розмірі 1600 грн згідно квитанції від 13.04.2017 року № 1119.

На підставі викладеного та керуючись статтями 11, 70, 71, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повнісю.

2. Визнати протиправними дії відповідача та зобов'язати Кіцманську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Чернівецькій області підготувати і надати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок про повернення зайво сплачених коштів акцизного податку на розрахунковий рахунок Приватного підприємства "Буковина-Нафта" (код ЄДРПОУ 39210250) 26003051503407 ЧФ ПАТ КБ "Приватбанк" МФО 356282 в сумі 148419 гривень.

3. Повернути позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачену суму судового збору у розмірі 1600 грн згідно квитанції від 13.04.2017 року № 1119.

У відповідності до ст.ст. 185-186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, проголошення вступної та резолютивної частини рішення, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дні отримання копії постанови.

Згідно статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Т.М. Брезіна

Постанова в повному обсязі складена 10 серпня 2017 р.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2017
Оприлюднено12.08.2017
Номер документу68237819
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/268/17-а

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 18.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 07.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 07.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Постанова від 03.08.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 10.05.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні