Ухвала
від 09.08.2017 по справі 2а-5597/08/1570
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 серпня 2017 року м. Київ К/800/23940/16

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі

головуючого: Мороз Л.Л.,

суддів: Калашнікової О.В.,

Стрелець Т.Г.,

розглянула у порядку попереднього розгляду касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Айті-Сервіс" на ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 25.05.2016 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 04.08.2016 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Айті-Сервіс" до Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області, Південної митниці Державної митної служби України, за участю прокуратури Малиновського району м. Одеси, про визнання неправомірними дій, зобов'язання вчинити певні дії та стягнення моральної шкоди,

ВСТАНОВИЛА:

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 04.03.2009 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 26.06.2009 року, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Айті-Сервіс" задоволено частково: визнано неправомірною відмову Приморської митниці у наданні висновку про повернення Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, щодо суми надмірно сплаченого збору за перебування під митним контролем вантажу згідно з вантажно-митними деклараціями на загальну суму 672177,72 гривень; зобов'язано Південну митницю надати до Головного управління Державного казначейства України в Одеській області висновок про повернення з Державного бюджету України на користь ТОВ "Айті Сервіс" надмірно сплаченого збору за перебування вантажу під митним контролем у розмірі 672177,72 гривень; зобов'язано Головне управління Державного казначейства України в Одеській області здійснити повернення на користь ТОВ "Айті Сервіс" суми надмірно сплачених до бюджету зборів за перебування товарів під митним контролем у розмірі 672177,72 гривень.

30 липня 2009 року Одеським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист про зобов'язання Головне управління Державного казначейства України в Одеській області здійснити повернення на корить ТОВ Айті-Сервіс суми надмірно сплачених до бюджету зборів за перебування товарів під митним контролем у розмірі 6712177,72 грн.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 26.06.2012 року постанову Одеського окружного адміністративного суду від 04.03.2009 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 26.06.2009 року скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 17.01.2013 року в задоволенні позовних вимог ТОВ Айті Сервіс відмовлено.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 30.10.2014 року постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17.01.2013 року скасовано. Прийнято нове рішення, яким позовні вимоги задоволено частково, а саме: визнано неправомірною відмову Південної митниці у наданні висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи щодо суми надмірно сплаченого збору за перебування під митним контролем вантажу, згідно з вантажно-митними деклараціями на загальну суму 672177,72грн; зобов'язано Південну митницю надати до Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області висновок про повернення з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Айті - Сервіс" суми надмірно сплаченого збору за перебування вантажу під митним контролем у розмірі 672177,72 грн.; зобов'язано Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області здійснити повернення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Айті - Сервіс" суму надмірно сплачених до бюджету зборів за перебування товарів під митним контролем у розмірі 672177,72грн.; встановлено спосіб виконання рішення суду в частині надання висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних платежів Південною митницею та зобов'язано Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області здійснити повернення надмірно сплачених платежів, яким зарахувати кошти, повернуті 14.08.2009р. на розрахунковий рахунок ТОВ "Айті-Сервіс" в сумі 672177,72 грн., згідно виконавчих листів по справі №2-а-5597/08/1570, виданих на примусове виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 04.03.2009р., в рахунок виконання прийнятого рішення, а саме постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 29.10.2014 року, та вважати рішення в цій частині виконаним, у зв'язку з чим виконавчий лист повторній видачі не підлягає. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Ухвалою Вищого адміністративного суду від 15.03.2016 року касаційну скаргу Південної митниці, Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області та Першого заступника прокурора Одеської області задоволено. Постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 30.10.2014 року скасовано, а постанову Одеського окружного суду від 17.01.2013 року залишено в силі.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 25.05.2016 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 04.08.2016 року, заяву Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області задоволено.

Здійснено поворот виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 04.03.2009 року шляхом зобов'язання ТОВ Айті-Сервіс повернути до Державного бюджету України 672177,72 грн., що були стягнуті на підставі виконавчого листа № 2а-5597/08/15700, виданого Одеським окружним адміністративним судом 30.07.2009 року.

Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанції, позивач подав до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу у якій, посилаючись на порушення судами норм процесуального права, просить скасувати вказані судові рішення судів першої та апеляційної інстанції.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судом першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає відхиленню з таких підстав.

Суд першої інстанції, висновки якого підтримав апеляційний суд, при постановленні ухвали про поворот виконання рішення виходив з того, що судом касаційної інстанції скасовано постанову, яка стала підставою для стягнення коштів на користь товариства, тому вказані кошти підлягають поверненню у порядку повороту виконання судового рішення.

Колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій.

Відповідно до частин 1, 2, 3 статті 265 КАС України питання про поворот виконання судового рішення вирішує суд апеляційної чи касаційної інстанції, якщо, скасувавши судове рішення (визнавши його не чинним або таким, що втратило законну силу), він закриває провадження у справі, залишає позовну заяву без розгляду або відмовляє у задоволенні адміністративного позову чи задовольняє позовні вимоги у меншому розмірі.

У випадках, встановлених частиною першою цієї статті, суд, ухвалюючи нове судове рішення, повинен зобов'язати позивача повернути відповідачеві безпідставно стягнене з нього за скасованим судовим рішенням або визначити інший спосіб і порядок здійснення повороту виконання.

Якщо питання про поворот виконання судового рішення не було вирішене судом апеляційної чи касаційної інстанції, заява відповідача про поворот виконання розглядається адміністративним судом, у якому знаходиться справа. Заяву про поворот виконання може бути подано протягом одного року з дня виникнення підстав для повороту виконання.

Як встановлено, 30.07.2009 року Одеським окружним адміністративним судом на виконання постанови від 04.03.2009 року ТОВ Айті-Сервіс було видано виконавчий лист про зобов'язання ГУДКУ в Одеській області здійснити повернення на користь ТОВ Айті-Сервіс суми надмірно сплачених до бюджету зборів за перебування товарів під митним контролем у розмірі 672177,72грн.

14 серпня 2009 року Головним управлінням відповідно до платіжного доручення №126.648 було здійснено списання сплачених до бюджету митних платежів та грошові кошти у сумі 672177,72 грн. перераховані на рахунок ТОВ Айті-Сервіс .

З огляду на те, що безспірне списання грошових коштів з Державного бюджету здійснено на підставі судового рішення, яке було згодом скасоване та прийнято нове рішення, яким у позові відмовлено, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про наявність підстав для здійснення повороту виконання постанови суду шляхом зобов'язання ТОВ Айті-Сервіс повернути до Державного бюджету України стягнуті кошти у розмірі 672177,72 грн.

У касаційній скарзі ТОВ "Айті-Сервіс", як на підставу для скасування рішень судів першої та апеляційної інстанцій, посилається на те, що питання про поворот виконання рішення вирішено судом першої інстанції без належного повідомлення осіб, які беруть участь у справі, оскільки Південну митницю було ліквідовано, але суд не вирішив питання про її заміну правонаступником.

З цього приводу колегія суддів зазначає, що частиною 2 статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що не може бути скасовано судове рішення з мотивів порушення судом норм процесуального права, якщо це не призвело і не могло призвести до неправильного вирішення справи.

Частиною 1 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд касаційної інстанції має право скасувати судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення, якщо обставини справи встановлені повно і правильно, але суди першої та апеляційної інстанцій порушили норми матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення.

Колегія суддів дійшла висновку, що при вирішенні питання про поворот виконання судового рішення обставини справи встановлені повно і правильно, висновок про необхідність повороту виконання рішення є обґрунтованим.

При цьому, нездійснення заміни відповідача його правонаступником жодним чином не впливає на правильність вирішення питання про наявність чи відсутність підстав для повороту виконання рішення. Отже, доводи, наведені позивачем у касаційній скарзі, не є підставою для скасування рішень судів попередніх інстанцій, оскільки це не призвело і не могло призвести до неправильного вирішення справи.

Касаційну скаргу слід відхилити, оскільки рішення судів першої та апеляційної інстанції ухвалено з додержанням норм процесуального права, а доводи касаційної скарги висновків судів не спростовують, підстави для призначення справи до розгляду в судовому засіданні відсутні.

Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Айті-Сервіс" відхилити, ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 25.05.2016 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 04.08.2016 року у цій справі залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через 5 днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав передбачених ст.ст.237-239 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення09.08.2017
Оприлюднено12.08.2017
Номер документу68239352
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5597/08/1570

Ухвала від 09.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 02.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 09.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 12.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 04.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 20.07.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 20.07.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 03.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 03.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 03.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні