Постанова
від 09.08.2017 по справі 813/2549/17
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 серпня 2017 року № 813/2549/17

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого-судді Сакалоша В.М.,

за участю секретаря судового засідання Присташ І.М.,

представник позивача Темника Б.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної фіскальної служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю Пивна карта про стягнення суми штрафних санкцій, -

В С Т А Н О В И В :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, позивача) до Товариства з обмеженою відповідальністю Пивна карта (далі - ТзОВ Пивна карта , відповідач), в якій просить:

-стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Пивна карта , за рішенням ДФС від 18.01.2016 року №000504, фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 154 700,00 грн. (до державного бюджету : Код бюджету 38007594, р/р 31419561700003, Код платежу 21081500, Банк одержувача ГУ ДКСУ у Львівській області, МФО 825014).

Ухвалами суду від 14.07.2017 року у даній адміністративній справі відкрито провадження, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду. Хід розгляду справи відображений в ухвалах суду.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у відповідності до листа Головного управління ДФС у Львівській області від 17.04.2015 року №2023/8/13-01-21-02-15 встановлено порушення ТзОВ Пивна карта вимог Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.1995 року №481/95-ВР (далі - Закон №481/95-ВР), а саме: неподання звіту за формою 1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв з вересня 2013 року по березень 2015 року, (факт порушення підтверджується висновком ГУ ДФС у Львівській області від 17.04.2015 року №2024/8/13-01-21-02-15). Так, відповідно до Закону № 81/95-ВР та Порядку №790 Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року (далі - Порядок №790) Державною фіскальною службою України було прийнято рішення від 18.01.2016 року №000504 про застосування фінансових санкцій до ТзОВ Пивна карта у вигляді штрафу в розмірі 154 700,00 грн. за порушення ч.3 ст.16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , а саме: неподання звіту за формою 1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв за квітень 2015 року. Зазначає, що підставою застосування адміністративно-господарських санкцій є виключно правопорушення якого припустився суб'єкт господарювання. Згідно з пунктом 10 Порядку №790 у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума фінансових санкцій стягується на підставі рішення суду. Таким чином, просить позов задовольнити у повному обсязі.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві та просив позов задовольнити повністю.

Відповідач у судове засідання явку уповноважених представників у судове засідання не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання. Водночас, жодних заперечень чи будь-яких пояснень від відповідача на адресу суду не надходило.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті суд вважає, що позов підлягає до задоволення, з наступних підстав.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначенні Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.1995 року №481/95-ВР.

Частиною першою статті 16 Закону №481/95-ВР передбачено, що контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Згідно з частиною третьою статті 16 Закону №481/95-ВР суб'єкти господарювання, які отримали передбачені цим Законом ліцензії, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою і органом.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 13 жовтня 2005 року №449 (далі - Наказ №449) Про затвердження форм звітів щодо обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та інструкцій щодо їх заповнення зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 1 листопада 2005 року за №1311/11591, затверджено Інструкцію щодо заповнення форми звіту №1-РС Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв .

Відповідно до вказаної Інструкції звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв подають суб'єкти господарювання, незалежно від форм власності, які виробляють алкогольні напої. Інформація подається за видами алкогольних напоїв, перелік яких зазначено в додатку до ліцензії.

Згідно з додатком до Наказу №449 суб'єкти господарювання усіх форм власності, які виробляють та реалізують алкогольні напої, подають звіт до органу державної податкової служби за місцем реєстрації до 10 числа місяця, що настає за звітним.

Відповідно до абзацу вісімнадцятого статті 17 Закону №481/95-ВР до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17 000,00 грн.

Як вбачається із матеріалів справи, у відповідності до листа Головного управління ДФС у Львівській області від 17.04.2015 року №2023/8/13-01-21-02-15 встановлено порушення ТзОВ Пивна карта вимог Закону №481/95-ВР, а саме: неподання звіту за формою 1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв з вересня 2013 року по березень 2015 року, (факт порушення підтверджується висновком ГУ ДФС у Львівській області від 17.04.2015 року №2024/8/13-01-21-02-15 копія додається).

Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону №481/95-ВР, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року №790 Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів .

Суб'єкти господарювання, які здійснюють виробництво та торгівлю тютюнових виробів, повинні дотримуватися законодавчо встановлених правил здійснення зазначеної діяльності, а у разі порушення, нести відповідальність, передбачену Законом №481/95-ВР.

Підпунктом 51 пункту 4 Положення про ДФС України передбачено, що ДФС України відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та забезпечує міжгалузеву координацію у цій сфері.

Частиною другою статті 17 Закону України №481/95-ВР передбачено фінансові санкції у вигляді штрафу, які застосовуються до суб'єктів господарювання за порушення норм цього Закону.

Згідно з частиною четвертою статті 17 Закону №481/95-ВР рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами державної податкової служби та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України.

Підпунктом 19 пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України, передбачено, що органи державної податкової служби мають право застосувати до платників податків передбачені законом фінансові санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом іншими законами України.

Відповідно до частини п'ятої статті 17 Закону №481/95-ВР у невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Так, відповідно до Закону №481/95-ВР та Порядку №790 Державною фіскальною службою України було прийнято рішення від 18.01.2016 року №000504 про застосування фінансових санкцій до ТзОВ Пивна карта у вигляді штрафу в розмірі 154 700,00 грн. за порушення ч.3 ст.16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , а саме: неподання звіту за формою 1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв за квітень 2015 року.

Згідно з пунктом 10 Порядку №790 у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума фінансових санкцій стягується на підставі рішення суду.

Частиною 1 ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.2 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч.2 цієї ж статті, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. При цьому, суд вважає за потрібне наголосити на необхідності дотримуватися й позиції, висловленої у рішенні Європейського Суду з прав людини у п.53 рішення у справі "Федорченко та Лозенко проти України", відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення "поза розумними сумнівом".

З огляду на встановлені обставини позовні вимоги Державної фіскальної служби України є обґрунтованими, документально підтвердженими та такими, що підлягають до задоволення.

Згідно з положеннями ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 6-14, 17-20, 50, 69-71, 86, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Пивна карта (вул.Марка Вовчка, 36, кв.36, м.Львів, 79016, код ЄДРПОУ 37443686), за рішенням Державної фіскальної служби України від 18.01.2016 року №000504, фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 154 700 (сто п'ятдесят чотири тисячі сімсот) грн. 00 коп. до державного бюджету (код бюджету 38007594, р/р 31419561700003, код платежу 21081500, банк одержувача ГУ ДКСУ у Львівській області, МФО 825014).

Постанова може бути оскаржена, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Суддя Сакалош В.М.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 14 серпня 2017 року.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2017
Оприлюднено15.08.2017
Номер документу68262133
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2549/17

Постанова від 09.08.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 14.07.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 14.07.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні