Рішення
від 07.08.2017 по справі 914/870/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.08.2017р. Справа № 914/870/17

За позовом: Управління Держгеокадастру у Дрогобицькому районі Львівської області, м. Дрогобич

до відповідача-1: Виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради, м. Борислав

до відповідача-2: ОСОБА_1 міської ради Львівської області,м. Борислав

про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради, скасування запису щодо реєстрації об'єкта нерухомого майна в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та внесення в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно запису щодо реєстрації права власності на об'єкт нерухомого майна.

Суддя Манюк П.Т.

За участю секретаря Марінченко Р.І.

Представники:

від позивача: ОСОБА_2 - представник;

від відповідача-1 : ОСОБА_3- представник;

від відповідача-2: ОСОБА_3- представник.

Розглядається справа за позовом Управління Держгеокадастру у Дрогобицькому районі Львівської області до виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради та до ОСОБА_1 міської ради Львівської області про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради, скасування запису щодо реєстрації об'єкта нерухомого майна в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та внесення в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно запису щодо реєстрації права власності на об'єкт нерухомого майна.

Ухвалою суду від 10.05.2017 позовну заяву прийнято до розгляду, порушено провадження у справі та призначено її до судового розгляду на 29.05.2017.

Розгляд справи відкладався з підстав викладених у відповідних ухвалах суду.

Ухвалою суду від 12.06.2017 замінено відповідача-2 Відділ реєстрації ОСОБА_1 міської ради на належного відповідача ОСОБА_1 міську раду Львівської області.

Представник позивача в судових засіданнях позовні вимог підтримав, просив їх задовольнити з підстав наведених у позовній заяві та усних поясненнях.

Представник відповідачів в судових засіданнях просив відмовити в задоволенні позовних вимог з підстав наведених у відзивах на позовну заяву та усних поясненнях.

На виконання ухвали суду від 29.05.2017 у справі № 914/870/17, комунальне підприємство Львівської обласної ради «Дрогобицьке міжміське бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» надало суду матеріали інвентаризаційної справи № 357 на будинок, що знаходиться за адресою: Львівська обл., м. Борислав, вул. Грушевського, 7, що були судом та представниками сторін оглянуті в судових засіданнях.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив таке.

Управління Держгеокадастру у Дрогобицькому районі Львівської області (надалі - позивач) звернулося в господарський суд з позовом до виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради (надалі-відповідач-1) та до ОСОБА_1 міської ради Львівської області (надалі - відповідач-2) про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради, скасування запису щодо реєстрації об'єкта нерухомого майна в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та внесення в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно запису щодо реєстрації права власності на об'єкт нерухомого майна.

Позовні вимоги позивач обгрунтовує тим, що 12.04.2001 Дрогобицьким державним комунальним міжміським бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки виготовлено технічний паспорт на нежитлові приміщення, які розташовані за адресою: Львівська область, м. Борислав, вул. Грушевського, 7.

Виконавчим комітетом ОСОБА_1 міської ради Львівської області було прийнято рішення від 25.12.2001 № 657 Про затвердження ідеальних долей адміністративної будівлі вул. Грушевського, 7 (далі - рішення № 657). Згідно з рішенням № 657 виконавчий комітет вирішив:

1. Затвердити ідеальні долі адміністративної будівлі по вул. Грушевського, 7 в м. Бориславі за Управлінням земельних ресурсів (м. Борислав) - 11/25 ідеальних долей; за Львівським обласним управлінням земельних ресурсів - 14/25 ідеальних долей.

2. Дрогобицькому міжміському бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки (ОСОБА_4) внести зміни в правову документацію відповідно до п. 1 цього рішення.

21.01.2002 Виконавчим комітетом ОСОБА_1 міської ради Львівської області було видано Управлінню земельних ресурсів м. Борислава (правонаступником якого є позивач) Свідоцтво про право державної власності на нежитлове приміщення площею 390 кв.м.

21.01.2002 Дрогобицьким державним комунальним міжміським бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки зареєстровано нежитлові приміщення на праві державної власності площею 390 кв.м. за Управлінням земельних ресурсів м. Борислава та внесено запис в реєстрову книгу № 1 за реєстровим № 80.

Як стверджує позивач, з метою підготовки документів для оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під нежитловими приміщеннями у м. Бориславі на вул. Грушевського, 7, які належать позивачу на праві державної власності, Управлінням Держгеокадастру у Дрогобицькому районі Львівської області було направлено лист від 13.10.2016 № 19-1302-99.3-4398/15-16 до Управління комунальної власності ОСОБА_1 міської ради щодо надання інформації про власників (співвласників, орендарів, суборендарів) будівлі за адресою м. Борислав, вул. Грушевського, 7. В результаті розгляду вищезазначеного листа, Управлінням комунальної власності ОСОБА_1 міської ради листом від 01.11.2016 № УКВ-267 повідомлено про те, що згідно свідоцтв на право власності на нежитлові приміщення від 19.11.2014 власником частини будівлі на вулиці Грушевського,7 є територіальна громада м. Борислава, частина приміщення на першому поверсі, загальною площею 120,3 кв.м знаходиться в оперативному управлінні відповідача-1 для розміщення міського державного архіву.

Позивач зазначає, що виконавчим комітетом ОСОБА_1 міської ради 10.10.2014 було прийнято рішення № 233 Про оформлення права власності на приміщення на вул. Грушевського, 7 за територіальною громадою м. Борислава (надалі - рішення № 233), відповідно до якого вирішено оформити право власності на приміщення площею 120,3 кв.м на вул. Грушевського, 7 за територіальною громадою м. Борислава з видачею свідоцтва про право власності.

23.03.2015 відповідачем-1 було прийнято рішення № 56 Про передачу виконавчому комітету ОСОБА_1 міської ради в оперативне управління приміщень на вул. Грушевського,7 .

Крім цього, згідно з Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно нежитлове приміщення 120,3 кв.м відповідно до Свідоцтва про право власності, серія та номер: 29695927, виданих 19.11.2014 Реєстраційною службою Бориславського міського управління юстиції Львівської області належать на праві комунальної власності територіальній громаді міста Борислава в особі ОСОБА_1 міської ради.

Позивач вважає, що право державної власності на будівлю площею 390 кв.м на вул. Грушевського, 7 оформлене за ним на законних підставах і відповідачами неправомірно та без законних на те підстав оформлено право комунальної власності на частину нерухомого майна на підставі оспорюваного рішення № 233.

Відповідач-1 щодо позову заперечує з тих підстав, що в матеріалах інвентарної справи КП ЛОР Дрогобицьке міжміське бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки на нежитлове приміщення по вул. Грушевського, 7 в м. Бориславі міститься інформація про свідоцтво на право власності на нежитлове приміщення площею 390 кв.м, що належить управлінню земельних ресурсів м.Борислава, проте відсутній акт приймання-передачі на частину нежитлового приміщення по вул. Грушевського, 7 в м. Бориславі, оскільки в 1998 році міське управління земельних відносин стало власником частини приміщення адмінбудинку № 7 по вул. Грушевського площею 176 кв. м (згідно свідоцтво про право власності та акту приймання-передачі основних засобів), а з 21 січня 2002 року площа збільшилася до 214 кв. м, власником якого міське управління земельних відносин до того не було.

Приміщення по вул. Грушевського, 7 в м. Бориславі, яке передано на баланс міського управління земельних ресурсів підпадає під визначення нерухомого майна (будівлі) і відповідно його передача у державну власність повинні була здійснюватися за наявності згоди Кабінету Міністрів України, а як з'ясувалося такої згоди не було, що є прямим порушенням норми спеціального закону, який регулює цю процедуру, тобто Закону України Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності . Відсутність акта приймання-передачі приміщення на вул. Грушевського, 7 в м. Бориславі в 2002 році є прямим порушення норм спеціального Закону, що регулював питання передачі об'єктів права комунальної власності у державну власність, оскільки чинним на той час Цивільним кодексом УРСР не було врегульовано питання виникнення права власності у разі передачі комунального майна у державну власність.

Відповідач-2 заперечуючи щодо позову зазначає, що позовна вимога про зобов'язання міської ради в особі відділу реєстрації міської ради скасувати чи внести в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно запису щодо реєстрації прав є безпідставною та суперечить Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , оскільки в особі міської ради та від її імені виступає міський голова, як головна посадова особа територіальної громади міста Борислава, а не її відділи чи управління. Відділ реєстрації ОСОБА_1 міської ради утворений радою для забезпечення виконання повноважень виконавчих органів міської ради щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Державний реєстратор відділу реєстрації ОСОБА_1 міської ради є посадовою особою місцевого самоврядування та є суб'єктом владних повноважень, отже, може бути виступати стороною у справах з приводу оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в порядку адміністративного судочинства.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити виходячи із такого.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

У разі прийняття суб'єктом владних повноважень рішення щодо оформлення права власності на майно, тобто ненормативного акта, який вичерпує свою дію після його реалізації, оспорювання правомірності такого акта та набуття особою спірного майна має вирішуватися у порядку цивільної (господарської) юрисдикції, оскільки виникає спір про право цивільне. За суб'єктним складом сторін та сутністю спору дана справа підлягає розгляду господарськими судами у порядку, визначеному нормами Господарського процесуального кодексу України (правові позиції, викладені Верховним Судом України у постановах від 29 березня 2016 року у справі № 21-5430а15, від 17 травня 2016 року у справі № 21-331а16, від 14 червня 2016 року у справі № 21-5022а15). Таким чином, суд не вважає обгрунтованими твердження відповідача-2 про непідвідомчість даної справи господарському суду.

Управління Держгеокадастру у Дрогобицькому районі Львівської області є правонаступником всіх прав та обов'язків Управління земельних ресурсів м. Борислава оскільки на підставі: наказу Львівського обласного головного управління земельних ресурсів від 14.05.2007 № 45 реорганізовано ОСОБА_1 міське управління земельних ресурсів у Львівській області шляхом перетворення на Управління земельних ресурсів у місті Бориславі Львівської області; додатку № 5 наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 22.04.2008 № 15 реорганізовано Управління земельних ресурсів у місті Бориславі Львівської області шляхом перетворення на Управління Держкомзему у м. Бориславі Львівської області; наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.11.2012 № 451 реорганізовано Управління Держкомзему у м. Бориславі Львівської області шляхом приєднання до Управління Держземагентства у Дрогобицькому районі Львівської області; наказу Державного агентства земельних ресурсів від 24.09.2015 № 435 реорганізовано Управління Держземагентства у Дрогобицькому районі Львівської області шляхом приєднання на Управління Держгеокадастру у Дрогобицькому районі.

Судом встановлено, що рішенням ОСОБА_1 міської ради від 9 жовтня 1997 року № 139 Про передачу частини приміщення по вул. Грушевського, 7 на баланс Бориславського міського управління земельних ресурсів було передано частину адміністративного будинку № 7 по вул. Грушевського в м. Бориславі площею 176 кв.м на баланс Бориславського міського управління земельних ресурсів та затверджено ідеальну долю приміщення, яку передано Управлінню земельних ресурсів у розмірі 27/100 ідеальних частин. Рішенням ОСОБА_1 міської ради 6 березня 1998 року № 171 було внесено зміни в рішення міської ради від 9 жовтня 1997 року № 139 та доповнено пунктом 4: Дрогобицькому міжміському бюро технічної інвентаризації оформити право власності на 27/100 ідеальних частин будинку № 7 по вул. Грушевського міському управлінню земельних ресурсів .

02 лютого 1998 року було підписано акт прийому-передачі основних засобів згідно з яким Фонд комунального майна передав, а управління земельних ресурсів прийнло на баланс частину першого поверху приміщення адмінбудинку № 7 по вул. Грушевського площею 176 кв.м (27/100 ідеальних частин).

14 жовтня 1997 року управління земельних ресурсів зверталося до ОСОБА_1 міської ради дати про дозвіл на реконструкцію будинку по вул. Грушевського, 7, перший поверх якого передано їм на баланс, тому беручи до уваги дане клопотання, рішенням виконкому від 16 жовтня 1997 року № 651 було дано дозвіл міському управлінню земельних ресурсів провести реконструкцію, виготовити проектно-кошторисну документацію та погодити в установленому законом порядку. Згодом міське управління земельних ресурсів клопотало про внесення змін в згадане вище рішення та доповнено провести реконструкцію з надбудовою третього поверху та проведенням капітального ремонту підвального приміщення. Після закінчення реконструкції та надбудови третього поверху виготовити технічну документацію і оформити право власності.

29 квітня 1998 року Дрогобицьким міжміським бюро технічної інвентаризації було видано свідоцтво на право власності за Управлінням земельних ресурсів м. Борислава.

20 липня 2000 року № 324 рішенням виконкому було затверджено акт державної приймальної комісії від 9 червня 2000 року про прийняття в експлуатацію адміністративного будинку по вул. Грушевського, 7. Згідно з актом державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта від 9 червня 2000 року реконструкція проводилася першого та другого поверхів з надбудовою мансардного приміщення і загальна площа після реконструкції становить 805, 50 кв.м, складається з двох поверхів та 24, 20 кв.м становлять прибудови.

12.04.2001 Дрогобицьким державним комунальним міжміським бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки виготовлено технічний паспорт на нежитлові приміщення, які розташовані за адресою: Львівська область, м. Борислав, вул. Грушевського, 7.

25.12.2001 виконавчим комітетом ОСОБА_1 міської ради Львівської області було прийнято рішення № 657 Про затвердження ідеальних долей адміністративної будівлі вул. Грушевського, 7 , згідно з яким виконавчий комітет вирішив: затвердити ідеальні долі адміністративної будівлі по вул. Грушевського, 7 в м. Бориславі за Управлінням земельних ресурсів (м. Борислав) - 11/25 ідеальних долей; за Львівським обласним управлінням земельних ресурсів - 14/25 ідеальних долей; Дрогобицькому міжміському бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки (ОСОБА_4) доручено внести зміни в правову документацію відповідно до п. 1 цього рішення. 21.01.2002 відповідачем-1 було видано Управлінню земельних ресурсів м. Борислава (правонаступником якого є позивач) Свідоцтво про право державної власності на нежитлове приміщення площею 390 кв.м.

21.01.2002 Дрогобицьким державним комунальним міжміським бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки зареєстровано нежитлові приміщення площею 390 кв.м на праві державної власності за Управлінням земельних ресурсів м. Борислава та внесено запис в реєстрову книгу № 1 за реєстровим № 80.

Під час підготовки документів для оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку позивач довідався про порушення права власності на нежитлове приміщенняу м. Бориславі на вул. Грушевського, 7. Так, 13.10.2016 позивач листом № 19-1302-99.3-4398/15-16 звертався до Управління комунальної власності ОСОБА_1 міської ради щодо надання інформації про власників (співвласників, орендарів, суборендарів) будівлі за адресою м. Борислав, вул. Грушевського, 7. В результаті розгляду вищезазначеного листа, Управлінням комунальної власності ОСОБА_1 міської ради листом від 01.11.2016 № УКВ-267 повідомлено про те, що згідно свідоцтв на право власності на нежитлові приміщення від 19.11.2014 власником частини будівлі на приміщення на вулиці Грушевського,7 є територіальна громада м. Борислава, частина приміщення на першому поверсі, загальною площею 120,3кв.м знаходиться в оперативному управлінні виконавчого комітету для розміщення міського державного архіву.

Як вбачається із долучених до матеріалів справи доказів, виконавчим комітетом ОСОБА_1 міської ради 10.10.2014 було прийнято рішення № 233 Про оформлення права власності на приміщення на вул. Грушевського, 7 за територіальною громадою м. Борислава , відповідно до якого вирішено оформити право власності на приміщення площею 120,3 кв.м на вул. Грушевського, 7 за територіальною громадою м. Борислава з видачею свідоцтва про право власності.

В подальшому, 18 листопада 2014 року до реєстраційної служби Бориславського міського управління юстиції ОСОБА_1 міською радою було подано заяву з відповідним пакетом документів про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) з реєстраційним номером 9006425 щодо реєстрації права власності на приміщення літ. 2 по вулиці Грушевського, 7 площею 120,3 кв.м, за результатами розгляду якої було внесено запис про реєстрацію права власності на вказане майно за територіальною громадою м. Борислава.

23.03.2015 відповідачем-1 було прийнято рішення № 56 Про передачу виконавчому комітету ОСОБА_1 міської ради в оперативне управління приміщень на вул. Грушевського, 7 .

Відповідно до ст.ст. 12, 15, 16, 20 ЦК України, особа здійснює свої цивільні права, в тому числі право на захист свого порушеного, невизнаного або оспорюваного права, на власний розсуд. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого майнового права та інтересу.

Отже, порушення, невизнання або оспорювання суб'єктивного права є підставою для звернення особи до суду за захистом цього права із застосуванням відповідного способу захисту.

Відповідно до ст. 10, 12 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні міська рада є органом місцевого самоврядування, що представляє відповідну територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до ч. 5 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що до виключної компетенції пленарного засідання міської ради відноситься прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення.

Суд не бере до уваги твердження відповідача-1 про те, що у позивача не виникло право власності на об'єкт, оскільки в матеріалах інвентарної справи КП ЛОР Дрогобицького міжміського бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки на нежитлове приміщення по вул. Грушевського, 7 в м. Бориславі в порушення норм Закону України Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності відсутній акт приймання-передачі приміщення площею 390 кв.м на вул. Грушевського, 7 в м. Бориславі в 2002 році, оскільки предметом розгляду у даній справі не охоплюється визнання недійсним правових підстав набуття права власності позивача на нежитлове приміщення, а саме свідоцтво про право власності від 21.01.2002 виданого Управлінню земельних ресурсів м. Борислава (правонаступником якого є позивач).

Як встановлено судом, станом на момент прийняття відповідачем-1 спірного рішення від 10.10.2014 № 233 Про оформлення права власності на приміщення на вул. Грушевського, 7 за територіальною громадою м. Борислава , відповідно до якого вирішено оформити право власності на приміщення загальною площею 120,3 кв.м на вул. Грушевського, 7 за територіальною громадою м. Борислава з видачею свідоцтва про право власності на той самий об'єкт вже було оформлене чинне і ніким не оспорене свідоцтво про право державної власності від 21.01.2002 видане Управлінню земельних ресурсів м. Борислава (правонаступником якого є позивач).

Аналіз матеріалів інвентаризаційної справи № 357 на будинок, що знаходиться за адресою: Львівська обл., м. Борислав, вул. Грушевського, 7 що надані суду комунальним підприємством Львівської обласної ради «Дрогобицьке міжміське бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» свідчить, що будинок збудований на підставі рішення виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради депутатів трудящих від 12.01.1961 № 11 Про відведення земельної ділянки Бориславському філіалу організації п/я 702 під будівництво магазину з комбінатом побутового обслуговування по вул. Горького № 9, загальною площею 1 700 м.кв та рішення від 24.12.1965 № 505 Про затвердження акту Державної прийомки 2-х поверхового павільйону побутового обслуговування на 60 робочих місць по вул. Горького № 9, збудованого будівельно-монтажним управлінням облпобутуправлінням корисною площею 707, 68 кв.м.

Жодних доказів, які б свідчили про підставу та дату набуття спірного майна у власність територіальної громади м. Борислава відповідачами суду не подано. Посилання відповідачів на передачу правопопередникам позивача спірного майна з балансу Фонду комунального майна ОСОБА_1 міської ради не може свідчити про належність майна до комунальної власності, оскільки знаходження майна на балансі юридичної особи не свідчить про належність їй цього майна на праві власності. Перехід державного майна у комунальну чи приватну власність може бути здійснений лише в порядку передбаченому законодавством (передача згідно з приписами Закону України Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності , перехід права власності в порядку приватизації). З цього слідує, що форма власності державного майна не змінюється у разі передачі останнього на баланс комунальному чи приватному підприємству.

Приписами ст. 41 Конституції України визначено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю.

Згідно з ст.ст. 319, 321 ЦК України, власник володіє, користується та розпоряджається своїм майном на власний розсуд; право власності є непорушним; ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Таким чином, суд вважає правомірною позовну вимогу про визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради від 10.10.2014 № 233 Про оформлення права власності на приміщення на вул. Грушевського, 7 за територіальною громадою м. Борислава .

Згідно ст. 54 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, міському голові.

Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 60 вказаного Закону, органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності; об'єкти комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

Відділ реєстрації ОСОБА_1 міської ради утворений ОСОБА_1 міською радою відповідно до рішення міської ради від 17 березня 2016 року № 96 з метою здійснення виконавчими органами ОСОБА_1 міської ради повноваження суб'єкта державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, суб'єкта державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, реєстрації місця проживання перебування особи та надання відомостей з Державного земельного кадастру у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до Положення, відділ реєстрації ОСОБА_1 міської ради є виконавчим органом ОСОБА_1 міської ради, який утворюється міською радою, є підзвітними і підконтрольними раді, підпорядкованим її виконавчому комітету та міському голові. Посадові особи - державні реєстратори, що працюють у відділі, є посадовими особами місцевого самоврядування, відповідно до цього Положення мають посадові повноваження щодо організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій згідно ст. 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Державний реєстратор, відповідно до пункту 41 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1141, вносить записи до Державного реєстру прав про скасування державної реєстрації прав у разі скасування на підставі рішення суду рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень. Внесення записів про скасування державної реєстрації прав здійснюється державним реєстратором за заявою, форму та вимоги до заповнення якої встановлює Міністерство юстиції України.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що у разі скасування на поставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

Оскільки судом встановлено, що рішення № 233 не відповідає вимогам чинного законодавства, то похідна від нього реєстрація права власності підлягає скасуванню. З огляду на вищенаведене, суд вважає, що позовні вимоги про скасування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запису щодо реєстрації за територіальною громадою міста Борислава в особі ОСОБА_1 міської ради на праві комунальної власності об'єкта нерухомого майна, а саме: нежитлових приміщень загальною площею 120, 3 кв.м, зареєстрованих за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1 (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 505206546103) та зобов'язання ОСОБА_1 міської ради в особі Відділу реєстрації ОСОБА_1 міської ради внести в Державний реєстр речових прав запис щодо реєстрації за Управлінням Держгеокадастру у Дрогобицькому районі Львівської області права державної власності щодо об'єкта нерухомого майна, а саме нежитлових приміщень загальною площею 390 кв.м за адресою: Львівська обл., м. Борислав, вул. Грушевського, будинок 7 підлягають до задоволення.

Судові витрати слід покласти на відповідачів в порядку передбаченому ст. 49 ГПК України.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, суд,-

в и р і ш и в:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення Виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради від 10.10.2014 № 233 Про оформлення права власності на приміщення на вул. Грушевського, 7 за територіальною громадою м. Борислава .

3. Скасувати в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запис щодо реєстрації за територіальною громадою міста Борислава в особі ОСОБА_1 міської ради на праві комунальної власності об'єкта нерухомого майна, а саме: нежитлового приміщення загальною площею 120,3 кв.м, зареєстрованого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1 (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 505206546103).

4. ОСОБА_1 міській раді в особі Відділу реєстрації ОСОБА_1 міської ради внести в Державний реєстр речових прав запис щодо реєстрації за Управлінням Держгеокадастру у Дрогобицькому районі Львівської області права державної власності щодо об'єкта нерухомого майна, а саме нежитлового приміщення загальною площею 390 кв.м за адресою: Львівська обл., м. Борислав, вул. Грушевського, будинок 7.

5. Стягнути з Виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради (82300, Львівська обл., м. Борислав, вул. Шевченка, 42, код ЄДРПОУ 22400792) на користь Управління Держгеокадастру у Дрогобицькому районі Львівської області (82100, Львівська обл., м. Дрогобич, вул. Сагайдачного, 22, код ЄДРПОУ 40005355) 1 600, 00 грн судового збору.

6. Стягнути з ОСОБА_1 міської ради (82300, Львівська обл., м. Борислав, вул. Шевченка, 42, код ЄДРПОУ 26181298) на користь Управління Держгеокадастру у Дрогобицькому районі Львівської області (82100, Львівська обл., м. Дрогобич, вул. Сагайдачного, 22, код ЄДРПОУ 40005355) 3 200, 00 грн судового збору.

7. Накази видати в порядку передбаченому ст. 116 ГПК України.

Повне рішення складено 14.08.2017.

Суддя Манюк П.Т.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення07.08.2017
Оприлюднено15.08.2017
Номер документу68264084
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/870/17

Ухвала від 06.05.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 15.04.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 25.03.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 26.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 13.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 28.01.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 12.12.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 26.11.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Постанова від 16.10.2018

Господарське

Велика палата Верховного Суду

Бакуліна Світлана Віталіївна

Постанова від 16.10.2018

Господарське

Велика палата Верховного Суду

Бакуліна Світлана Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні