Рішення
від 07.06.2017 по справі 718/2717/16-ц
КІЦМАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №718/2717/16-ц

Провадження №2/718/1143/16

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.06.2017 року Кіцманський районний суд Чернівецької області у складі: головуючого судді Мізюка В.М., секретаря Безушко М.Д. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Кіцмань цивільну справу за позовом Публічного акціонерного товариства Українська залізниця до Неполоковецької селищної ради Кіцманського району Чернівецької області, ОСОБА_2, третя особа: відділ Держгеокадастру у Кіцманському районі Чернівецької області, про визнання незаконним та скасування рішень Неполоковецької селищної ради, державних актів на право на земельну ділянку, запису в поземельній книзі,-

В С Т А Н О В И В:

ПАТ Українська залізниця звернулося до суду з даним позовом, мотивуючи свої вимоги тим, що під час проведення інвентаризації земель ДТГО Львівська залізниця під існуючими об`єктами залізничного транспорту, виявлено, що частини земельних ділянок площею 0,0145 га та 0,0030 га смуги відведення залізниці на 241км+912м до 241 км+919м, які перебувають у власності ОСОБА_2, накладається на смугу відведення залізниці.

Позивач зазначав, що рішеннями Неполоковецької селищної ради Кіцманського району Чернівецької області за № 1781-39/2010 та № 1782-39/2010 від 01.07.2010 року ОСОБА_2 передані у власність земельні ділянки і на них видані державні акти НОМЕР_1 та НОМЕР_2. Таке рішення прийнято селищною радою всупереч чинному законодавству, з перевищенням повноважень щодо розпорядження землями державної власності, просив визнати незаконними та скасувати дані рішення, визнати недійсними державні акти на право власності на земельні ділянки, скасувати записи у Поземельних книгах щодо земельних ділянок за кадастровими номерами НОМЕР_3 та НОМЕР_4 шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про його скасування.

Представник позивача у судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила їх задоволити.

Представник відповідача Неполоковецької селищної ради заявлених вимог не визнала, заперечуючи тим, що 01.07.2010 року селищною радою були прийняті рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання Державних актів на право власності на земельні ділянки ОСОБА_2 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд площею 0,15 га та для ведення особистого селянського господарства площею 0,0303 га, при цьому селищна рада керувалась вимогами ст.186 ЗКУ. На підставі цього рішення ОСОБА_2 видані державні акти НОМЕР_1 та НОМЕР_2, тому доводи позивача є безпідставними.

Відповідач ОСОБА_2 позову не визнав, вказуючи, що земельні ділянки належать йому на праві власності, надані йому законно, при наявності відповідного дозволу та на підставі акту погодження меж.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Встановлено, що рішеннями 39-ї сесії 5-го скликання Неполоковецької селищної селищної ради Кіцманського району Чернівецької області за № 1781-39/2010 та № 1782-39/2010 від 01.07.2010 року ОСОБА_2 передано безоплатно у власність земельну ділянку в смт.Неполоківці, по вул. Магістральній,6, площею 0,15 га - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, та 0,0303 га для ведення особистого селянського господарства та дозволено виготовити Державні акти на право власності на земельні ділянки. На підставі даних рішень ОСОБА_2 27.12.2010 року видані державні акти на право власності на вищевказані земельні ділянки НОМЕР_1 та НОМЕР_2.

При проведенні робіт з інвентаризації земель ДТГО Львівська залізниця , в адміністративних межах Неполоковецької селищної ради Кіцманського району Чернівецької області, було виявлено, що частини земельних ділянок площею 0,0145 га та 0,0030 га смуги відведення залізниці на 241км+912м до 241 км+919м, які перебувають у власності ОСОБА_2, накладаються на смугу відведення залізниці.

Гарантоване статтею 14 Конституції України право власності на землю може набуватися і реалізовуватися громадянами виключно відповідно до закону.

Згідно ст.371 ЦК України право власності на землю гарантується Конституцією України. Право власності на землю (земельну ділянку) набувається і здійснюється відповідно до закону.

Постановою Верховної Ради України від 12.09.1991 року за № 1545-ХІІ "Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР" встановлено, що до прийняття відповідних актів законодавства України, на території республіки застосовуються акти законодавства Союзу РСР з питань, які не врегульовані законодавством України, за умови, що вони не суперечать Конституції і Законам України.

Ця правова норма також стосується статусу земельних ділянок у смугах відведення залізниць.

Положеннями ст.68 ЗК України, ст.11 Закону України "Про транспорт",ст.6 Закону України Про залізничний транспорт встановлено, що до земель залізничного транспорту належать землі смуг відведення залізниць під залізничним полотном та його облаштуванням, станціями з усіма будівлями і спорудами енергетичного, локомотивного, вагонного, колійного вантажного і пасажирського господарства, сигналізації та зв'язку, водопостачання, каналізації, під захисними та укріплювальними насадженнями, службовими, культурно-побутовими будівлями та іншими спорудами, необхідними для забезпечення роботи залізничного транспорту. Такі землі призначені для виконання покладених на підприємства і організації залізничного транспорту завдань щодо експлуатації, ремонту, вдосконалення і розвитку об'єктів залізничного транспорту.

Постановою Центрального виконавчого комітету СРСР № 58, Ради народних комісарів СРСР № 50 від 07.02.1933 року було затверджено Положення "Про

землі, надані транспорту", відповідно до п. 4 якого до земель, наданих транспорту відносилися землі, зайняті залізничними шляхами та іншими об'єктами залізничної інфраструктури.

Це положення набрало чинності та діяло на вказаних землях з 1939 року, на підставі Закону СРСР "Про включення Західної України у склад СРСР із возз'єднанням її із УРСР" від 01.11.1939 року, до набрання чинності постанови Ради Міністрів СРСР № 24 від 08.01.1981 року "Про затвердження Положення про землі надані транспорту".

Статтею 1 цього положення встановлено, що землями транспорту визнаються землі, надані підприємствам, установам і організаціям транспорту для здійснення покладених на них спеціальних задач. Розміри земельних ділянок, наданих для вказаних цілей визначаються відповідно до затверджених у встановленому порядку норм або проектно-технічної документації.

Рішенням Конституційного суду України від 22.09.2005 року за № 5-рп/2005 положення п.6 постанови ВРУ РСР від 08.12.1990 року "Про земельну реформу" за № 563-ХІІ в частині щодо втрати громадянами, підприємствами, установами та організаціями після закінчення строку оформлення права власності або права користування землею раніше наданого їм права користування земельною ділянкою визнано таким, що не відповідає Конституції України.

Згідно з Планом смуги відведення розташована під'їзна колія інвентарний № 020120, яка побудована у 1963 році і перебуває на балансі залізниці.

Земельні ділянки ОСОБА_2 за кадастровими номерами НОМЕР_3 та НОМЕР_4 частково входять у ширину смуги відведення залізниці і площі перетину земельних ділянок в смузі відведення залізниці становлять 0,0145 га та 0,0030 га.

Позивач, як землекористувач, сплачує земельний податок за користування спірною земельною ділянкою.

Встановлення смуги відведення залізниці необхідне для забезпечення безпеки руху залізничного транспорту та згідно ч.3 ст.83 ЗК України такі землі залізниці не можуть передаватись у приватну власність.

Вилучення земельної ділянки у встановленому порядку у залізниці не проводилося.

Згідно з ч. 1, п. б ч. 4 ст.84 ЗК України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. До земель державної власності, які не можуть передаватися у приватну власність, належать, зокрема, землі під державними залізницями.

Відповідно до ч. 3 ст.152 ЗК України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема, і шляхом визнання прав та визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування

Пунктом 12Перехідних положень ЗК України(у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що селищна рада не вправі була розпоряджатися земельними ділянками, на яких розташовані державні підприємства.

Згідно ч.1 ст.16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до ч.2 п.10 ст.16 ЦК України одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади АРК або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Рішеннями 39-ї сесії 5-го скликання Неполоковецької селищної ради від 01.07.2010 року за № 1781-39/2010 та № 1782-39/2010 про передачу ОСОБА_2 у власність земельних ділянок площею 0,15 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд та площею 0,0303 га для ведення особистого селянського господарства порушено право ДТГО "Львівська залізниця" на користування земельною ділянкою спеціального призначення.

Доводи позивача про те, що спірна земельна ділянка належала до земель державної власності і його позбавлено права власності на це майно, є обґрунтованими і відповідають чинному законодавству, оскільки селищна рада не мала повноважень щодо розпорядження цією земельною ділянкою.

За вищенаведених обставин, суд приходить до висновку щодо задоволення заявлених позовних вимог.

Відповідно до ст.88 ЦПК України стягнути з відповідачів Неполоковецької селищної ради Кіцманського району Чернівецької області, ОСОБА_2 на користь ПАТ Українська залізниця в особі її регіональної філії Львівська залізниця 4 134 гривень у відшкодування витрат по сплаті судового збору, по 2 067 гривень з кожного.

На підставі викладеного, ст.ст.16, 371 ЦК України, ст.ст.68, 83, 84, 152 Земельного кодексу України, ст.11 Закону України Про транспорт , ст.6 Закону України Про залізничний транспорт , керуючись ст.ст. 10,11, 15, 30, 60, 88, 212, 213, 214, 215, 218 ЦПК України, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати рішення Неполоковецької селищної ради №1781 39/2010 від 01.07.2010 року та рішення Неполоковецької селищної ради №1782 39/2010 від 01.07.2010 року в частині надання у власність земельних ділянок ОСОБА_2.

Визнати недійсними Державні акти на право власності на земельні ділянки, видані ОСОБА_2, НОМЕР_2 від 27.12.2010 року та інший акт від 27.12.2010 року на земельну ділянку площею 0,1500 га. за кадастровим НОМЕР_3.

Скасувати записи у Поземельних книгах щодо земельних ділянок за кадастровими номерами НОМЕР_3 та НОМЕР_4, шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про їх скасування.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до апеляційного суду Чернівецької області через Кіцманський районний суд протягом 10-ти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя: В.М. Мізюк

СудКіцманський районний суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення07.06.2017
Оприлюднено15.08.2017
Номер документу68276907
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —718/2717/16-ц

Ухвала від 07.06.2017

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Мізюк В. М.

Рішення від 07.06.2017

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Мізюк В. М.

Рішення від 07.06.2017

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Мізюк В. М.

Рішення від 07.06.2017

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Мізюк В. М.

Ухвала від 24.04.2017

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Мізюк В. М.

Ухвала від 13.03.2017

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Мізюк В. М.

Ухвала від 30.01.2017

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Мізюк В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні