Ухвала
від 14.08.2017 по справі 905/867/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, телефон 096-068-16-02

У Х В А Л А

14.08.2017 Справа № 905/867/15

Господарський суд Донецької області у складі судді Курило Г.Є.

за скаргою №09/779 від 07.06.2017 ПАТ «КБ «Південкомбанк» в особі в.о. уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ «КБ «Південкомбанк» ОСОБА_1, м. Київ

до Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, м.Київ

про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії

за позовом: Публічного акціонерного товариства «Комерційний банк «Південкомбанк» , в особі Уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію Публічного акціонерного товариства «Комерційний банк «Південкомбанк» ОСОБА_2, м. Донецьк

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Офіон-Преміум» , м. Ясинувата

про стягнення 188 084 290,77 грн.

Представники сторін:

від позивача (скаржника): не з'явився;

від відповідача: не з'явився;

від ДВС: ОСОБА_3 - за довіреністю.

Рішенням господарського суду Донецької області від 16.09.2015 по справі №905/867/15 позовні вимоги Публічного акціонерного товариства «Комерційний банк «Південкомбанк» в особі уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ОСОБА_2 задоволено частково, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Офіон-Преміум» , м.Ясинувата (86000, Донецька обл., м. Ясинувата, вул. Бабушкіна, буд. 67, ЄДРПОУ 34627157) на користь Публічного акціонерного товариства «Комерційний банк «Південкомбанк» (83015, Донецька обл., м.Донецьк, пр-т Ватутіна, 33-а, ЄДРПОУ 19358767) заборгованість за кредитом в розмірі 104529927,90 грн.; поточну заборгованість за процентами в розмірі 2717778,12 грн.; прострочену заборгованість за процентами в розмірі 29895559,42 грн., та стягнуто в державний бюджет України судовий збір в розмірі 53286,91 грн.

29.09.2015 року господарським судом видані відповідні накази про примусове виконання рішення господарського суду Донецької області від 16.09.2015 року по справі №905/867/15.

13.06.2017 на адресу господарського суду Донецької області надійшла скарга №09/779 від 07.06.2017 ПАТ «КБ «Південкомбанк» в особі в.о. уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ «КБ «Південкомбанк» ОСОБА_1, м. Київ, відповідно до якої скаржник просить визнати неправомірними дії старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України ОСОБА_4 щодо повернення виконавчого документу без прийняття до виконання та зобов'язати його відкрити провадження з примусового виконання наказу, виданого господарським судом Донецької області №905/867/15 від 29.09.2015 року про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Офіон-Преміум» , м. Ясинувата на користь Публічного акціонерного товариства «Комерційний банк «Південкомбанк» заборгованість за кредитом в розмірі 104529927,90 грн.; поточну заборгованість за процентами в розмірі 2717778,12 грн.; прострочену заборгованість за процентами в розмірі 29895559,42 грн.

В обґрунтування скарги боржник посилається на те, що державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України неправомірно винесено повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання у зв'язку з тим, що стягувачем не надано підтвердження сплати авансового платежу.

Ухвалою від 13.06.2017 скаргу №09/779 від 07.06.2017 ПАТ «КБ «Південкомбанк» в особі в.о. уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ОСОБА_1, м. Київ призначено до розгляду в судовому засіданні.

Представник скаржника в судові засідання не з'явився.

Представник відділу державної виконавчої служби в судових засіданнях та у запереченнях на скаргу проти задоволення скарги заперечив.

Представник боржника в судові засідання не з'явився, пояснень по суті скарги не надав, про день, час, місце судових засідань був повідомлений належним чином. За змістом інформації, наявної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходженням відповідача є м. Ясинувата.

У відповідності до листа Харківської дирекції Українського державного підприємства поштового зв'язку «Укрпошта» відділення поштового зв'язку призупинили приймання та пересилання поштових відправлень на адресу населених пунктів Донецької та Луганської областей, у т.ч. м. Ясинувата, у зв'язку з чим ухвали суду були розміщені на сторінці господарського суду Донецької області офіційного веб-порталу "Судова влада в Україні" в мережі Інтернет, відповідно до Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 01.12.2014 № 01-06/2052/14, про що свідчать відповідні копії витягів з сайту.

Таким чином, господарським судом було вжито всіх можливих та залежних від суду заходів для повідомлення боржника про наявність скарги та призначених до розгляду судових засідань (про день, місце та час кожного судового засідання).

Розгляд скарги відкладався на підставі ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши вказану скаргу, господарським судом встановлено наступне:

Стягувач, Публічне акціонерне товариство «КБ «Південкомбанк» в особі в.о. уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ «КБ «Південкомбанк» ОСОБА_1 звернувся до виконавчої служби із заявою №09/531 від 26.04.2017 про відкриття виконавчого провадження щодо виконання наказу по справі №905/867/15 від 29.09.2015.

Повідомленням від 24.05.2017 державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України повернутий виконавчий документ стягувачу без прийняття до виконання на підставі п.8 ч.4 ст.4 Закону України "Про виконавче провадження". Згідно вхідному штампу на супровідному листі, яким було надіслано Повідомлення банк його отримав 31.05.2017 вхід.№725.

В даному повідомленні зазначено, що відповідно до ч.2 ст.26 Закону України "Про виконавче провадження" до заяви про примусове виконання рішення стягувач додає квитанцію про сплату авансового внеску в розмірі 2 відсотків суми, що підлягає стягненню, але не більше 10 мінімальних розмірів заробітної плати, а за рішенням немайнового характеру - у розміру одного мінімального розміру заробітної плати з боржника - фізичної особи та в розмірі двох мінімальних розмір заробітної плати з боржника - юридичної особи.

До заяви не додано доказів авансового внеску.

Скаржник у скарзі зазначив, що у ПАТ «КБ «Південкомбанк» триває процедура ліквідації, яку здійснює уповноважена особа Фонду гарантування вкладів фізичних осіб ОСОБА_1

Так, рішенням Виконавчої дирекції Фонду гарантування вкладів фізичних осіб від 28.08.2015 №157 "Про продовження строків здійснення процедури ліквідації ПАТ "КБ "Південкомбанк" та делегування повноважень ліквідатора" строк здійснення процедури ліквідації ПАТ "КБ "Південкомбанк" продовжено на один рік по 26.09.2016 включно; ОСОБА_5 делеговано всі повноваження ліквідатора "КБ "Південкомбанк" на один рік по 26.09.2016 включно. Далі рішенням Виконавчої дирекції Фонду гарантування вкладів фізичних осіб 27.03.2017 №1195 повноваження ліквідатора ПАТ "КБ "Південкомбанк" було делеговано ОСОБА_1 в період з 03.04.2017 по 06.08.2017.

З огляду на вищевикладене, скаржник вважає, що Фонд гарантування вкладів фізичних осіб - державна установа, яка звільняється від сплати авансового внеску за виконання рішення суду, передбаченого Законом України "Про виконавче провадження", у зв'язку з чим просив суд задовольнити скаргу в повному обсязі.

Статтею 115 ГПК України встановлено, що рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження» .

Виконання рішення суду здійснюється на підставі виданого ним наказу, який є виконавчим документом (стаття 116 ГПК України).

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню, у разі невиконання їх у добровільному порядку, регламентуються Законом України «Про виконавче провадження» . Вказаний нормативний акт є спеціальним по відношенню до інших нормативних актів при вирішенні питання щодо оцінки дій державної виконавчої служби.

Зазначеним Законом регламентовано порядок та особливості проведення кожної стадії (дії) виконавчого провадження і відповідних дій державних виконавців.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно п.8 ч.4 ст.4 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред'явлення, якщо стягувач не надав підтвердження сплати авансового внеску.

Згідно зі ст. 26 Закону України "Про виконавче провадження" до заяви про примусове виконання рішення стягувач додає квитанцію про сплату авансового внеску в розмірі 2 % суми, що підлягає стягненню, але не більше 10 мінімальних розмірів заробітної плати, а за рішенням немайнового характеру - у розмірі одного мінімального розміру заробітної плати з боржника - фізичної особи та в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - юридичної особи.

Від сплати авансового внеску звільняються стягувачі за рішеннями про: стягнення заробітної плати, поновлення на роботі та за іншими вимогами, що випливають із трудових правовідносин; обчислення, призначення, перерахунок, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг; відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, а також смертю фізичної особи; стягнення аліментів; відшкодування майнової та/або моральної шкоди, завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Від сплати авансового внеску також звільняються державні органи , інваліди війни, інваліди I та II груп, законні представники дітей-інвалідів і недієздатних інвалідів I та II груп, громадяни, віднесені до категорій 1 та 2 осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у разі їх звернення до органів державної виконавчої служби.

Стаття 3 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» визначає правовий статус Фонду, згідно частини 1 якої, Фонд є установою, що виконує спеціальні функції у сфері гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку і ліквідації банків у випадках, встановлених цим Законом.

Частини 2, 3 вказаної статті визначають, що Фонд є юридичною особою публічного права, має відокремлене майно, яке є об'єктом права державної власності і перебуває у його господарському віданні. Фонд є суб'єктом управління майном, самостійно володіє, користується і розпоряджається належним майном, вчиняючи стосовно нього будь-які дії (у тому числі відчуження, передача в оренду, ліквідація), що не суперечать законодавству та меті діяльності Фонду.

Фонд є економічно самостійною установою, має самостійний баланс, поточний та інші рахунки в Національному банку України, а також рахунки в цінних паперах у депозитарних установах - державних банках.

Пунктами 1, 4, 8 частини 1 ст. 48 вказаного Закону, серед іншого встановлено, що Фонд безпосередньо або шляхом делегування повноважень уповноваженій особі Фонду з дня початку процедури ліквідації банку здійснює повноваження органів управління банку; вживає у встановленому законодавством порядку заходів до повернення дебіторської заборгованості банку, заборгованості позичальників перед банком та пошуку, виявлення, повернення (витребування) майна банку, що перебуває у третіх осіб; здійснює повноваження, що визначені частиною другою статті 37 цього Закону.

Згідно із ч.ч.2, 3 ст.37 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» уповноважена особа Фонду вчиняє будь-які дії та приймає рішення, що належали до повноважень органів управління і органів контролю банку та діє від імені банку в межах повноважень Фонду.

Уповноважена особа Фонду має право: призначати на посаду, звільняти з посади чи переводити на іншу посаду будь-кого з керівників чи працівників банку, переглядати їхні службові обов'язки, змінювати розмір оплати праці з додержанням вимог законодавства про працю; здійснювати інші повноваження, встановлені цим Законом, та делеговані їй Фондом.

Пунктом 1 частини 4 цієї ж статті встановлено, що на виконання своїх повноважень уповноважена особа Фонду діє без довіреності від імені банку, має право підпису будь-яких договорів (правочинів), інших документів від імені банку.

Аналіз вказаних положень закону свідчить про те, що уповноважена особа Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ "КБ "Південкомбанк" звертаючись із заявою про примусове виконання рішення, діяла від імені стягувача ПАТ "КБ "Південкомбанк", який відповідно до ч.2 ст.26 Закону України «Про виконавче провадження» не звільнений від сплати авансового внеску.

Доводи скарги щодо звільнення Фонду від внесення вказаного платежу, як державної установи є безпідставними, оскільки пред'явивши виконавчий лист до виконання щодо стягнення з боржника заборгованості, яка виникла на підставі цивільно-правової угоди, уповноважена особа Фонду діяла від імені сторони такого правочину, не здійснюючи при цьому владних повноважень.

Крім того, Фонд гарантування вкладів фізичних осіб є державною установою, але державні установи не є державними органами, оскільки не мають державно-владних повноважень, тобто не є носіями державної влади, що є основною ознакою державних органів.

Зазначений висновок узгоджується із правовою позицією, висловленою Верховним Судом України у справі №6-1521цс15 від 07 жовтня 2015 року, згідно якої уповноважена особа Фонду гарантування вкладів фізичних осіб діючи від імені сторони правочину не здійснює владних повноважень.

За результатами розгляду скарги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявника правомірними і залежно від їх змісту визнає постанову виконавця щодо здійснення заходів виконавчого провадження недійсною, або визнає дії чи бездіяльність органу Державної виконавчої служби незаконними, чи визнає недійсними наслідки виконавчих дій, або зобов'язує орган державної виконавчої служби здійснити певні виконавчі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достатніх підстав, або визнає доводи скаржника неправомірними і скаргу відхиляє.

З огляду на вищевикладене, суд вважає, що скарга №09/779 від 07.06.2017 ПАТ «КБ «Південкомбанк» в особі в.о. уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ «КБ «Південкомбанк» ОСОБА_1, м. Київ на дії Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, м.Київ є необґрунтованою і задоволенню не підлягає, оскільки дії державної виконавчої служби відповідали Закону України "Про виконавче провадження".

Керуючись Законом України «Про виконавче провадження» , ст. 121-2 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

В задоволенні скарги Публічного акціонерного товариства «КБ «Південкомбанк» в особі в.о. уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ «КБ «Південкомбанк» ОСОБА_1, м. Київ до Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, м. Київ про визнання неправомірними дії старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України ОСОБА_4 щодо повернення виконавчого документу без прийняття до виконання та зобов'язання старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України ОСОБА_4 відкрити провадження з примусового виконання наказу, виданого господарським судом Донецької області №905/867/15 від 29.09.2015 року про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Офіон-Преміум» , м.Ясинувата на користь Публічного акціонерного товариства «Комерційний банк «Південкомбанк» заборгованість за кредитом в розмірі 104529927,90 грн.; поточну заборгованість за процентами в розмірі 2717778,12 грн.; прострочену заборгованість за процентами в розмірі 29895559,42 грн. відмовити у повному обсязі.

Ухвала господарського суду набирає чинності в день її винесення судом.

Ухвалу може бути оскаржено до Донецького апеляційного господарського суду у порядку, що передбачений Господарським процесуальним кодексом України через господарський суд Донецької області.

Суддя Г.Є. Курило

Дата ухвалення рішення14.08.2017
Оприлюднено17.08.2017
Номер документу68310694
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 188 084 290,77 грн

Судовий реєстр по справі —905/867/15

Ухвала від 14.08.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.Є. Курило

Ухвала від 29.06.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.Є. Курило

Ухвала від 13.06.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.Є. Курило

Судовий наказ від 29.09.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.Є. Курило

Судовий наказ від 29.09.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.Є. Курило

Рішення від 16.09.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.Є. Курило

Ухвала від 29.07.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.Є. Курило

Ухвала від 13.07.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.Є. Курило

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні