ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
15 серпня 2017 рокум. Ужгород№ 807/743/17
Закарпатський окружний адміністративний суд в особі судді Шешеня О.М., розглянувши справу в порядку письмового провадження за позовною заявою Головного управління ДФС у Закарпатській області до Приватного підприємства Нєфтєпром про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДФС у Закарпатській області (далі-позивач) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства Нєфтєпром (далі-відповідач, ПП Нєфтєпром ) про стягнення податкового боргу з Приватного підприємства Нєфтєпром (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Кирила і Мефодія, буд. 5, офіс 1405, КОД ЄДРПОУ 38720796) по платежу 50 18050300 Єдиний податок з юридичних осіб у розмірі 1020,00 грн. за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на банківських рахунках.
В судове засідання позивач не з'явився та не забезпечив явку свого представника, однак подана ним позовна заява містить клопотання про розгляд справи без участі представника позивача за наявними матеріалами у справі.
Відповідач в судове засідання повторно не з'явився без поважних причин та не забезпечив явку свого представника, заперечення на позовну заяву, а також заяви про розгляд справи без його участі суду не надав, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду.
У відповідності до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України): у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень КАС України розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України: у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Згідно з ч. 6 ст. 128 КАС України: якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи викладене, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, всебічно та повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовна заява підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що ПП Нєфтєпром з 16.05.2013 року зареєстроване як юридична та відомості щодо нього внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, номер запису в реєстрі - 1 324 102 0000 006080 (а.с.8-9). Місцезнаходження ПП Нєфтєпром : 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Кирила і Мефодія, буд. 5, офіс 1405, КОД ЄДРПОУ 38720796
Положенням ч. 1 ст. 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України): платники податків зобов'язані вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених ПК України.
Відповідно до ст. 36 ПК України: податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та (або) сплатити суму податку та збору в порядку та строки, визначені ПК України. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків передбачених законом.
В порушення вищезазначених норм, відповідач не виконав свій обов'язок щодо сплати податків, у зв'язку з чим в нього виник податковий борг зі сплати єдиного податку з юридичних осіб.
Зокрема, станом на 23.05.2017 року за відповідачем рахується податковий борг по платежу 50 18050300 Єдиний податок з юридичних осіб в розмірі 1020,00 грн.
Даний податковий борг підтверджується розрахунком податкового боргу ПП Нєфтєпром , код ЄДРПОУ 38720796 станом на 23.05.2017р. (а.с.12).
Податковий борг виник у зв'язку з наступним.
За результатами Акту камеральної перевірки від 26.11.2014р. № 3054/07/01-15-02/38720796 (а.с.13-14) було винесено податкове повідомлення-рішення від 30.12.2014р. № 0019321502, яким відповідачу визначено суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1020,00 грн. (а.с.16).
Вищевказане податкове повідомлення-рішення № 0019321502 від 30.12.2014р. не оскаржувалось відповідачем ні в адміністративному, ні в судовому порядку.
Доказів щодо оскарження даного податкового повідомлення рішення, зокрема рішення суду про визнання даного податкового повідомлення-рішення протиправним та скасування чи скасування його в порядку адміністративного оскарження відповідачем не надано.
Станом на час розгляду даної адміністративної справи, ПП Нєфтєпром не вжито достатніх заходів щодо погашення в добровільному порядку суми заборгованості в розмірі 1020,00 грн., що слугувало підставою для звернення до суду стосовно примусового погашення податкового боргу.
Відповідно до п. 120 ст. 120 ПК України: неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов'язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Таким чином, сума податкового боргу по єдиному податку з юридичних осіб у розмірі 1020,00 грн. (код - платежу 50 18050300), є доведеною, узгодженою та додатково підтверджується обліковою карткою платника податків (а.с.10-12) та розрахунком штрафної санкції за неподання декларації платника єдиного податку-юридичної особи (а.с.16 на звороті).
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України: платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПК України для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПК України.
Згідно з п. 57.3 ст. 57 ПК України: у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 ПК України, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14 статті 14 ПК України: податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений ПК України строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до ст. 59 ПК України: у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
В силу пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України: податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
У зв'язку з несплатою відповідачем суми податкового боргу, відповідно до ст. 59 ПК України відповідачу було сформовано та надіслано засобами поштового зв'язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення податкову вимогу форми Р від 18.03.2015 року № 454-25 про наявність податкового боргу за узгодженими податковими зобов'язаннями. Проте, даний лист був повернутий на адресу інспекції у відповідності до довідки Ф.20.
Згідно з абз. 3 п. 58.3 ст. 58 ПК України: у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Приписами пп. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України передбачено право органів фіскальної служби застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених ПК України та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному ПК України та іншими законами України.
Відповідно до п. 102.4 ст. 102 ПК України: у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Згідно з п. 95.1 ст. 95 ПК України: контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України: стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України: контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України: кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 КАС України.
Позивач навів достатньо доказів щодо обґрунтованості позовних вимог.
Враховуючи положення ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати по справі з відповідача не стягуються.
Станом на час розгляду адміністративної справи відповідачем податковий борг не сплачений.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення повністю.
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 94, 104-106, 160, 163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1.Позов Головного управління ДФС у Закарпатській області до Приватного підприємства Нєфтєпром про стягнення податкового боргу - задовольнити.
2.Стягнути з Приватного підприємства Нєфтєпром (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Кирила і Мефодія, буд. 5, офіс 1405, КОД ЄДРПОУ 38720796) податковий борг у розмірі 1020,00 (одна тисяча двадцять гривень) грн. по платежу 50 18050300 Єдиний податок з юридичних осіб за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на банківських рахунках.
3.Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
СуддяО.М. Шешеня
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2017 |
Оприлюднено | 17.08.2017 |
Номер документу | 68323935 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Шешеня О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні