Справа № 158/2054/17
Провадження № 1-кс/0158/566/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Ківерці 17 серпня 2017 року
Слідчий суддя Ківерцівського районного суду Волинської області ОСОБА_1
з участю прокурора Ківерцівського відділу
Маневицької місцевої прокуратури ОСОБА_2
при секретарі ОСОБА_3
розглянув клопотання прокурора Ківерцівського відділу Маневицької місцевої прокуратури ОСОБА_2 про надання дозволу на проведення перевірки
Перевіривши наданні матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, заслухавши думку прокурора Ківерцівського відділу Маневицької місцевої прокуратури ОСОБА_2 , яка підтримала клопотання, слідчий суддя, -
в с т а н о в и в :
17.08.2017 року до Ківерцівського районного суду Волинської області звернувся прокурор Ківерцівського відділу Маневицької місцевої прокуратури ОСОБА_2 , на підставі матеріалів кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за № 42017031100000017 від 07.08.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 270 КК України, з клопотанням про надання дозволу на проведення перевірки, мотивуючи його тим, що СВ Ківерцівського ВП ГУНП у Волинській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42017031100000017 від 07.08.2017 за фактом порушення службовими особами ТзОВ «Аргос ОП» вимог законодавства у сфері пожежної безпеки за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 270 КК України.
07 серпня 2017 року відомості про дане кримінальне правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017031100000017 та кваліфіковано за ч. 1 ст. 270 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що упродовж періоду з 25.05.2015 по 17.08.2016 службовими особами Ківерцівського РВ УДСНС України у Волинській області проводились перевірки додержання на автозаправній станції №2 ТзОВ Аргос ОП, що в м. Ківерці по вул. Чкалова, 61, вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, за результатами яких 29.05.2015 складено акт перевірки №55. В ході даної перевірки виявлено ряд грубих порушень, серед яких основними є не забезпечення автозаправної станції зовнішнім протипожежним постачанням та не влаштування системи раннього виявлення надзвичайної ситуації та оповіщення населення у разі їх виникнення. Таким чином, 29.05.2015 контролюючим органом директору ТзОВ Аргос СП внесено припис з вимогою про усунення виявлених порушень.
Також в період з 01.09.2015 по 17.08.2016 службовими особами Ківерцівського РВ УДСНС України у Волинській області повторно проводилась перевірка додержання вказаним суб`єктом підприємницької діяльності вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, за результатами якої складено акти перевірки №88 від 01.09.2015 та №90 від 17.08.2016 відповідно. В ході даної перевірки встановлено, що попередньо виявлені порушення товариством не усунуто. Будь-яка інформація із ТзОВ Аргос СП з даного приводу на адресу Ківерцівського РВ УДСНС України у Волинській області станом на 07.08.2017 не надходила.
Таким чином, порушення вимог пожежної безпеки на автозаправній станції №2 ТзОВ Аргос ОП, що в м. Ківерці по вул. Чкалова, 61, становлять реальну загрозу виникнення пожежі, якою може бути завдано шкоду, як здоров`ю людей так і навколишньому природному середовищу.
На даний час у сторони державного обвинувачення виникла необхідність проведення перевірки дотримання посадовими особами ТзОВ Аргос ОП встановлених вимог природоохоронного законодавства на вказаній вище автозаправній станції задля документального підтвердження факту їх порушення. Указану перевірку можуть здійснити лише відповідні спеціалісти у галузі екології.
В судовому засіданні прокурор Ківерцівського відділу Маневицької місцевої прокуратури ОСОБА_2 клопотання підтримала повністю, просила задовольнити клопотання на підставах, викладених у ньому.
Досудове розслідування злочинів здійснюється у формі досудового слідства (ст. 215 КПК України), яке у відповідності до ст. 38 КПК України здійснюють слідчі органу досудового розслідування одноособово або слідчою групою.
Приписами ст. 40 КПК України регламентовано, що слідчий уповноважений проводити слідчі (розшукові) дії та негласні слідчі дії (розшукові) дії у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади,органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Отже, перевірка в кримінальному провадженні не захід забезпечення кримінального провадження, в розумінні визначеному в розділі ІІ КПК, а є законним способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК.
Згідно положень чинного законодавства України слідчий або прокурор у кримінальному провадженні, не можуть самостійно ініціювати питання про призначення відповідної перевірки.
Так, відповідно до пп. «б» п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про Прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII у Кримінально процесуальному кодексі України виключено положення п. 6 ч. 2 ст. 36 КПК України, відповідно до якого прокурор був уповноваженим призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.
Відповідно до пп. «в» п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про Прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII у Кримінальному процесуальному кодексі України виключено пункт 4 частини другої статті 40, відповідно до якого слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.
Відповідно до ст. 31 Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік» перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України) здійснюються протягом серпня-грудня 2014 року виключно з дозволу КМУ або за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки».
Крім того, на виконання ст. 31 ЗУ «Про Державний бюджет України на 2014 рік» Кабінетом Міністрів України було затверджено Постанову «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13 серпня 2014 року № 408, відповідно до п. 2 якої надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки» державний нагляд та контроль у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, здійснюють уповноважені законами органи влади, в тому числі центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи (у разі утворення), до відання яких відповідно до закону віднесені питання, які стосуються забезпечення екологічної безпеки та охорони навколишнього природного середовища.
Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки» до повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, належить, зокрема, здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки.
Згідно із Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» державний контроль у галузі охорони атмосферного повітря здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань екології та природних ресурсів, а також іншими органами виконавчої влади.
Відповідно до положень ст. 20-1 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» реалізація державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, видача дозволів на викиди шкідливих речовин у навколишнє природне середовище, віднесено до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів.
Згідно п. 1 Положення про державну екологічну інспекцію України, затвердженого указом Президента України №454/2011 від 13.04.2011 (далі - Положення) Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України. Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Згідно пп.пп. «а», «г» п.п. 2 п. 4 Положення Держекоінспекція України відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про екологічну та радіаційну безпеку під час здійснення діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки та законодавства про охорону атмосферного повітря щодо наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин, забезпечення безперебійної ефективної роботи і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів, додержання нормативів у галузі охорони атмосферного повітря, надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан атмосферного повітря, визначення видів і обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря.
Відповідно до п.п. 5 п. 6 Положення Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується. Повноваження Держекоінспекції поширюються на територію Автономної Республіки Крим, відповідної області, міст Києва та Севастополя, за винятком території та об`єктів, віднесених до зони діяльності морських екологічних інспекцій (Державна екологічна інспекція Північно-Західного регіону Чорного моря, Державна Азово-Чорноморська екологічна інспекція та Державна Азовська морська екологічна інспекція).
Перевірити додержання ТзОВ Аргос ОП вимог законодавства у сферах охорони навколишнього природного середовища, охорони атмосферного повітря можливо лише в ході проведення відповідної перевірки службовими особами Державної екологічної інспекції у Волинській області.
Таким чином, на цей час слідчий, прокурор позбавлені можливості призначити перевірку у кримінальному провадженні шляхом винесення відповідної постанови.
Заслухавши думку прокурора, беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані обставини мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, суд вважає за необхідне надати дозвіл на проведення працівниками Державної екологічної інспекції у Волинській області перевірки додержання вимог природоохоронного законодавства, законодавства про охорону атмосферного повітря ТзОВ «Аргос ОП» на автозаправній станції № 2, що у м. Ківерці по вул. Чкалова, 61, поставивши необхідні для вирішення питання.
Керуючись ст.ст. 40, 132 КПК України, п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13.08.2014 № 408, суд, -
у х в а л и в:
Надати дозвіл на проведення працівниками Державної екологічної інспекції у Волинській області перевірки додержання вимог природоохоронного законодавства, законодавства про охорону атмосферного повітря ТзОВ Аргос ОП (код ЄДРПОУ 40142535) на автозаправній станції №2, що розташована в м. Ківерці по вулиці Чкалова, 61 Волинської області, поставивши необхідні для вирішення питання:
- чи додержано та виконано відповідальними особами вимоги законодавства про екологічну та радіаційну безпеку під час здійснення діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки,
- чи додержано та виконано відповідальними особами вимоги законодавства про охорону навколишнього природного середовища, про охорону атмосферного повітря щодо наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин, забезпечення безперебійної ефективної роботи і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів, додержання нормативів у галузі охорони атмосферного повітря, надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан атмосферного повітря, визначення видів і обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки - на даному автозаправному пункті;
- чи отримано та виконано на автозаправному пункті вимоги дозволу на спеціальне водокористування.
Ухвала підлягає виконанню протягом двадцяти одного дня з дня її винесення.
Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Ківерцівський районний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 68338022 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Ківерцівський районний суд Волинської області
Костюкевич О. К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні