Постанова
від 18.08.2017 по справі 825/1201/17
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                  

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 серпня 2017 року                     м. Чернігів           Справа № 825/1201/17

Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В., розглянувши, в порядку скороченого провадження, адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Чернігівського районного комунального підприємства «Чернігіврайагробуд» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

В С Т А Н О В И Л А:

03.08.2017 Управління Держпраці у Чернігівській області звернулось до суду з адміністративним позовом до Чернігівського районного комунального підприємства «Чернігіврайагробуд» (далі – Чернігівське РКП «Чернігіврайагробуд»), в якому просить суд застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов'язання Чернігівського РКП «Чернігіврайагробуд» (просп. Миру, 243, м. Чернігів, код ЄДРПОУ 32079553) негайно зупинити виконання робіт (виробництва): виконання робіт у діючих електроустановках працівниками Чернігівського РКП «Чернігіврайагробуд» за адресою просп. Миру, 243, м. Чернігів, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що за результатами проведеної перевірки дотримання відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки були виявлені порушення, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Вказані в акті перевірки від 21.07.2017 №227 порушення, на момент звернення позивача з даним позовом до суду, не усунуті. У зв'язку з чим, позивач просить суд застосувати, передбачені законодавством, заходи реагування у сфері державного нагляду

Відповідачем до суду були подані письмові заперечення на адміністративний позов, в яких останній проти задоволення позовних вимог заперечував у повному обсязі та просив суд дозволити порушення вимог чинного законодавства України, які були виявлені під час перевірки, виконати на умовах і в терміни зазначені у приписі.

Дослідивши матеріали справи, повно та всебічно з'ясувавши обставини, підтверджені письмовими доказами, проаналізувавши положення чинного законодавства та врахувавши можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову в порядку скороченого провадження, з огляду на наступне.

Так, судом встановлено, що з 17.07.2017 по 21.07.2017 Управлінням Держпраці у Чернігівській області, на підставі наказу від 30.11.2016 №216 (а.с.11,12) та направлення на проведення перевірки від 30.11.2016 №227 (а.с.9), проведено планову перевірку дотримання відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

За результатами проведеної перевірки, Управлінням Держпраці у Чернігівській області складено акт перевірки від 21.07.2017 №227, яким встановлено численні порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей (а.с.13-17).

Враховуючи те, що вказані в акті перевірки від 21.07.2017 №227 порушення, на момент звернення Управління Держпраці у Чернігівській області з даним позовом до суду, відповідачем не усунуто, позивач звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає, на наступне.

Так, за змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

У свою чергу, спірні правовідносини регулюються Законом України від 05.04.2007 № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон № 877-V), Законом України від 14.10.1992 № 2694-XII «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694-XII), Положенням про Державну службу України з питань праці, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі – Положення № 96).

Так, згідно з пунктом 1 Положення № 96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до вимог пункту 7 Положення № 96 Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Наказом Державної служби України з питань праці від 04.02.2016 №8 затверджено Положення про Управління Держпраці у Чернігівській області, згідно пункту 1 якого, Управління Держпраці у Чернігівській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Відповідно до вимог статті 38 Закону № 2694-XII державний нагляд здійснює орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

У свою чергу, статтею 1 Закону № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) – це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з частиною 7 статті 7 Закону №877-V визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону №877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

З аналізу вищевикладеного вбачається, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров'ю людей.

При цьому, у відповідності до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Статтею 86 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (частина 1 статті 86); ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили (частина 2 статті 86); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (частина 3 статті 86).

У зв'язку з тим, що відповідачем до суду не надано належних та допустимих доказів усунення усіх порушень, зазначених в акті перевірки, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Управління Держпраці у Чернігівській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

При цьому, судом не приймаються до уваги письмові заперечення відповідача, в яких останній просив суд дозволити порушення вимог чинного законодавства України, які були виявлені під час перевірки, виконати на умовах і в терміни зазначені у приписі, оскільки у відповідача, у відповідності до частини 12 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, є право на звернення до суду із заявою про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті.

У свою чергу, пунктом 10 частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі-будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до частини 2 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Відтак, постанова суду про застосування до відповідача заходів реагування шляхом зобов'язання Чернігівського РКП «Чернігіврайагробуд» (просп. Миру, 243, м. Чернігів, код ЄДРПОУ 32079553) негайно зупинити виконання робіт (виробництва): виконання робіт у діючих електроустановках працівниками Чернігівського РКП «Чернігіврайагробуд» за адресою просп. Миру, 243, м. Чернігів, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей, підлягає негайному виконанню.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

П О С Т А Н О В И Л А:

Адміністративний позов Управління Держпраці у Чернігівській області - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Чернігівського районного комунального підприємства «Чернігіврайагробуд» (код ЄДРПОУ 32079553) шляхом зобов'язання Чернігівського районного комунального підприємства «Чернігіврайагробуд» негайно зупинити виконання робіт (виробництва): виконання робіт у діючих електроустановках працівниками Чернігівського районного комунального підприємства «Чернігіврайагробуд» за адресою просп. Миру, 243, м. Чернігів, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Постанова суду підлягає негайному виконанню.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку є остаточною. Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку, передбаченому частинами 8-10 статті 183-2 та статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Падій

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.08.2017
Оприлюднено22.08.2017
Номер документу68363281
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/1201/17

Постанова від 18.08.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 03.08.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні