Постанова
від 16.08.2017 по справі 902/427/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 серпня 2017 р. Справа № 902/427/17

Господарський суд Вінницької області у складі:

головуючий суддя Міліціанов Р.В.

при секретарі судового засідання Незамай Д.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи № 902/427/17

за заявою : Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, буд. 7, м. Вінниця, 21028; код 39402165)

до : Товариства з обмеженою відповідальністю "Тукан ЛТД" (вул. І.Бевза, буд. 34, м. Вінниця, 21009; код 39352560)

про банкрутство

за участю:

представник Головного управління Державної фіскальної служби України у Вінницькій області - ОСОБА_1, довіреність №б/н від 05.07.2017р.;

представник розпорядника майна ОСОБА_2 - ОСОБА_3, довіреність №1д-902/427/17 від 31.07.2017р.

В С Т А Н О В И В :

У провадженні Господарського суду Вінницької області (суддя Міліціанов Р.В.) перебуває справа №902/427/17 за заявою Головного управління ДФС у Вінницькій області про банкрутство ТОВ "Тукан ЛТД".

Ухвалою від 30.05.2017р. порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ "Тукан ЛТД", визнано вимоги ініціюючого кредитора, введено процедуру розпорядження майном боржника на 115 календарних днів, до 22.09.2017р., призначено розпорядником майна арбітражного керуючого ОСОБА_2 Також даною ухвалою призначено попереднє засідання на 01.08.2017р..

З метою виявлення усіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, 02.06.2017 р. здійснено офіційне оприлюднення оголошення про порушення справи про банкрутство на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.

01.08.2017р. винесено ухвалу попереднього засідання, якою, зокрема, зобов'язано арбітражного керуючого (розпорядника майна ТОВ "Тукан ЛТД") ОСОБА_2 16.08.2017 р. о 10:00 год. провести збори кредиторів, обрати комітет, подати до суду протокольне рішення зборів кредиторів про утворення та склад комітету кредиторів та подати до господарського суду протокольне рішення комітету кредиторів щодо переходу до наступної судової процедури; справу до розгляду в підсумковому судовому засіданні призначено на 16.08.2017р..

16.08.2017р. розпорядником майна боржника ОСОБА_2, з огляду на рішення комітету кредиторів, подано клопотання № 01-16/767 від 16.08.2017р. про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_4. До клопотання додано протоколи зборів кредиторів та комітету кредиторів від 16.08.2017р..

Окрім того, 16.08.2017р. арбітражний керуючий ОСОБА_2 подав до суду звіт № 01-16/766 від 16.08.2017р. розпорядника майна у справі № 902/427/17, в якому, виклав клопотання про затвердження звіту розпорядника майна про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат в процедурі розпорядження майном боржника, затвердження нарахованої грошової винагороди розпорядника майна у справі № 902/427/17 про банкрутство ТОВ "Тукан ЛТД" в сумі 16 516,28грн. та видатки в сумі 585,01грн., а також стягнення з ініціюючого кредитора на його користь вказаних сум.

16.08.2017р. на електронну адресу суду надійшла заява арбітражного керуючого ОСОБА_4 про згоду на участь у справі № 902/427/17 про банкрутство ТОВ "Тукан ЛТД". Документ скріплено електронним цифровим підписом.

Подані документи оглянуто судом та долучено до матеріалів справи.

На визначену дату в підсумкове судове засідання з'явились представники Головного управління ДФС України у Вінницькій області та розпорядника майна боржника. Представник боржника до суду не прибув, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином ухвалою суду від 01.08.2017р..

Розглянувши в підсумковому засіданні клопотання арбітражного керуючого (розпорядника майна ТОВ "Тукан ЛТД") ОСОБА_2 про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, яке базується на прийнятому 16.08.2017р. рішенні комітету кредиторів боржника, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, заслухавши учасників судового засідання, які підтримали вказане клопотання, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 4-1 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - ОСОБА_5 про банкрутство).

Відповідно до ст. 2 Закону про банкрутство провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України. ОСОБА_5 має пріоритет перед іншими законодавчими актами України у регулюванні відносин, пов'язаних з банкрутством суб'єктів підприємницької діяльності, за винятком випадків, передбачених цим Законом.

Відповідно ч. 3 ст. 22 Закону про банкрутство арбітражний керуючий зобов'язаний, зокрема, аналізувати фінансово-господарську діяльність, інвестиційне становище боржника та його становище на товарних ринках; скликати збори кредиторів та організовувати їх проведення; надавати господарському суду та комітету кредиторів звіт про свою діяльність, відомості про фінансове становище боржника, пропозиції щодо можливості відновлення платоспроможності боржника; виконувати інші функції, передбачені цим Законом.

Згідно з ч.1 ст. 26 Закону про банкрутство протягом десяти днів після винесення ухвали за результатами попереднього засідання господарського суду розпорядник майна письмово повідомляє кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів, уповноважену особу працівників боржника та уповноважену особу засновників (учасників, акціонерів) боржника про місце і час проведення зборів кредиторів та організовує їх проведення.

До компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про: визначення кількісного складу та обрання членів комітету кредиторів; дострокове припинення повноважень комітету кредиторів або окремих його членів; схвалення плану санації боржника в процедурі розпорядження майном; інші питання, передбачені цим Законом (ч.5 ст. 26 Закону про банкрутство).

Згідно з ч.8 ст. 26 Закону про банкрутство до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення, зокрема, про звернення до господарського суду з клопотанням про відкриття процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у випадках, передбачених цим Законом.

16.08.2017р. на загальних зборах кредиторів ТОВ "Тукан ЛТД" сформовано комітет кредиторів боржника (протокол № 1).

Комітетом кредиторів ТОВ "Тукан ЛТД" у відповідності до протоколу №1 від 25.04.2017р., за наслідками розгляду звіту розпорядника майна про проведену роботу, в тому числі розрахунку оплати послуг (грошової винагороди) розпорядника майна в сумі 16 516,28грн. та видатків в сумі 585,01грн., прийнято рішення: затвердити звіт розпорядника майна ТОВ "Тукан ЛТД" - арбітражного керуючого ОСОБА_2, в тому числі розрахунок оплати послуг (грошової винагороди) розпорядника майна в сумі 16 516,28грн. та видатки в сумі 585,01грн., визнати належним виконання повноважень розпорядника майна; доручити розпоряднику майна боржника ОСОБА_2 звернутись до господарського суду із клопотанням про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, погодити призначення арбітражного керуючого ОСОБА_4 ліквідатором ТОВ "Тукан ЛТД" у справі про банкрутство № 902/427/17.

Як вбачається зі звіту розпорядника майна від 16.08.2017р., на виконання вимог чинного законодавства України, останнім було спрямовано листа керівникові боржника про обмеження у діяльності товариства та необхідності надати документи, необхідні для проведення аналізу фінансово-господарської діяльності боржника, його інвестиційного становища та становища на ринках.

З метою з'ясування стану боржника, отримання необхідних документів та інформації розпорядником майна було спрямовано другого листа керівнику боржника.

Вказані листи були залишені без відповіді.

За наслідками виїзду 17.07.2017р. за адресою місцезнаходження (вул. І.Бевза, 34, м. Вінниця) боржника встановлена відсутність керівних органів та майна боржника за вказаною адресою.

З метою підготовки висновків фінансово-господарського становища боржника 07.06.2017р. розпорядником майна зроблено ряд запитів до відповідних органів та установ, в результаті отриманих відповідей майна в боржника не виявлено.

З огляду на викладене, розпорядником майна повідомлено про неможливість провести інвентаризацію майна боржника та аналіз і оцінку його фінансово-господарського стану.

У зв'язку з відсутністю балансів та звітів про фінансові результати ТОВ "Тукан ЛТД" на останню звітну дату, відсутня можливість визначити стан фінансово-господарської діяльності підприємства, структуру його балансу та обгрунтованість визнання підприємства неплатоспроможним відповідно до Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства.

В межах строку для заявлення грошових вимог, заяв з вимогами до боржника не надходило.

З метою виявлення заробітної плати працівникам ТОВ "Тукан ЛТД" 06.06.2017р. зроблено запити до Управління ПФУ в м. Вінниці та Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області. У відповідності до відповіді Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області боржником до податкового органу статут та звітність за період з 01.08.2015р. до сьогодні не подавались, згідно останнього поданого звіту за липень 2015р. заборгованість з виплати заробітної плати відсутня.

З врахуванням встановлених обставин, суд дійшов наступних висновків.

Згідно із приписами ч.ч. 1, 2 ст. 27 Закону про банкрутство у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури ( санації, ліквідації, мирової угоди) або припиняється провадження у справі. До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів зобов'язані прийняти одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; відхилити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації; подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації у разі його неподання боржником; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури; подати до господарського суду клопотання про укладення мирової угоди.

Відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону про банкрутство у підсумковому засіданні господарський суд за пропозицією розпорядника майна боржника та на підставі рішення зборів кредиторів приймає одне з таких судових рішень: ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому статтею 30 цього Закону; ухвалу про введення процедури санації та зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації у разі відхилення плану санації боржника зборами кредиторів або неподання його боржником; постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; ухвалу про припинення провадження у справі про банкрутство; ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном та відкладення підсумкового засідання суду в межах граничного строку, визначеного цим Законом.

Ч. 1 ст. 37 Закону про банкрутство встановлено, що у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців. Банкрут - боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена господарським судом.

Згідно із приписами ст. 1 Закону про банкрутство банкрутство - визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 38 Закону про банкрутство з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом; скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника.

Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі; виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом.

З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.

Судом встановлено ознаки неплатоспроможності ТОВ "Тукан ЛТД".

Зокрема, боржник, відповідно до затвердженого судом реєстру, має заборгованість перед Головним управлінням Державної фіскальної служби у Вінницькій області в загальному розмірі 1 282 950, 29грн., натомість, за результатом вчинених розпорядником майна ОСОБА_2 дій у процедурі розпорядження майном, майнових активів, за рахунок яких можливо було б погасити вимоги кредитора, не виявлено.

Таким чином, наявність непогашених боргових зобов'язань та відсутність активів, підтверджують неплатоспроможність ТОВ "Тукан ЛТД".

З огляду на відсутність майна боржника та пропозицій щодо можливості відновлення платоспроможності боржника, відновлення платоспроможності боржника не вбачається можливим.

З наведеного слідує, що ТОВ "Тукан ЛТД" перебуває у фінансовій кризі, не є платоспроможним, задоволення вимог кредиторів є неможливим, а відтак господарський суд приходить до висновку, що останнє не може самостійно ліквідувати борг перед кредитором, а тому погашення заборгованості має відбуватися не інакше, як через процедуру ліквідації відповідно до норм Закону про банкрутство.

Відповідно до ч. 6 ст. 27 Закону про банкрутство з дня визнання господарським судом боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або введення процедури санації, або затвердження мирової угоди процедура розпорядження майном та повноваження розпорядника майна припиняються.

З огляду на встановлені обставини, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання розпорядника майна, поданому у відповідності до рішення комітету кредиторів, припинення процедури розпорядження майном ТОВ "Тукан ЛТД" та повноважень розпорядника майна - арбітражного керуючого ОСОБА_2, визнання ТОВ "Тукан ЛТД" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Згідно ч. 1 ст. 40 Закону про банкрутство у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.

В силу ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство, кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом.

Розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором не можуть бути призначені арбітражні керуючі: 1) які є заінтересованими у цій справі; 2) які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня усунення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років; 3) яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених цим Законом. До призначення арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) особа повинна подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до жодної категорії вищезазначених осіб (ч. 2 ст. 114 Закону про банкрутство).

Як встановлено судом, згідно протоколу засідання комітету кредиторів боржника № 1 від 16.08.2017р. погоджено кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_4 для призначення ліквідатором у справі.

Як зазначалось вище, арбітражним керуючим ОСОБА_4 подано до суду заяву про згоду на участь у справі № 902/427/17 про банкрутство ТОВ "Тукан ЛТД". До заяви додано копію свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 189 від 12.02.2013р..

Проаналізувавши заяву арбітражного керуючого ОСОБА_4, враховуючи наведені приписи Закону про банкрутство та рішення комітету кредиторів, суд дійшов висновку про призначення останнього ліквідатором ТОВ "Тукан ЛТД" у справі № 902/427/17.

Згідно ч. 3 ст. 38 Закону про банкрутство з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, здійснюється офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.

Порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство визначається Положенням, затвердженим Постановою пленуму Вищого господарського суду України від 17.12.2013 року № 16.

Таким чином, з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, слід здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання ТОВ "Тукан ЛТД" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Відповідно до ст. 8 Закону про банкрутство ухвали та постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, прийняті господарським судом у справі про банкрутство, набирають законної сили з моменту їх прийняття, якщо інше не передбачено цим Законом.

В судовому засіданні також розглянуто клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_2, викладене в звіті № 01-16/766 від 16.08.2017р. розпорядника майна у справі № 902/427/17, про затвердження звіту розпорядника майна про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат в процедурі розпорядження майном боржника, затвердження нарахованої грошової винагороди розпорядника майна у справі № 902/427/17 про банкрутство ТОВ "Тукан ЛТД" в сумі 16 516,28грн. та видатки в сумі 585,01грн., а також стягнення з ініціюючого кредитора на його користь вказаних сум.

Надаючи правову оцінку даному клопотанню, суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 115 Закону про банкрутство арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.

За ч. 2 ст. 115 Закону про банкрутство грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна визначається в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень або в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до порушення провадження у справі про банкрутство, якщо такий розмір перевищує дві мінімальні заробітні плати. Розмір грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна не може перевищувати п'яти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень. Право вимоги грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень розпорядника майна боржника. Сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.

Відповідно до ч. 4 ст. 115 Закону про банкрутство витрати арбітражного керуючого, пов'язані з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Законом, крім витрат на страхування його відповідальності за заподіяння шкоди внаслідок неумисних дій або помилки під час виконання повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, а також витрат, здійснення яких безпосередньо не пов'язане з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, і витрат, пов'язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати, що перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.

Ч.ч. 5,6 названої статті визначено, що сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.

Кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.

Згідно з ч. 7 ст. 115 Закону про банкрутство розпорядник майна звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на першому засіданні комітету кредиторів, а також за результатами процедури розпорядження майном боржника.

Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.

Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Ухвалою про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Тукан ЛТД" встановлено грошову винагороду арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат.

Комітетом кредиторів боржника на засіданні 16.08.2017р. затверджено звіт розпорядника майна ТОВ "Тукан ЛТД" арбітражного керуючого ОСОБА_2, в тому числі розрахунок оплати послуг (грошової винагороди) розпорядника майна в сумі 16 516,28грн. та видатки в сумі 585,01грн., визнано належним виконання розпорядником майна боржника повноважень у справі про банкрутство.

В матеріалах справи також містяться докази, що підтверджують понесені розпорядником майна витрати.

Стосовно клопотання розпорядника майна ТОВ "Тукан ЛТД" в частині стягнення суми грошової винагороди та видатків з ініціюючого кредитора, суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 115 Закону про банкрутство арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 98 Закону про банкрутство арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) має право, зокрема, отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.

Частиною 2 ст. 115 Закону про банкрутство встановлено, що сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.

Отже, джерелом оплати послуг арбітражного керуючого в процедурі розпорядження майном боржника є кошти заявника (ініціюючого кредитора), в даному випадку Головне управління ДФС у Вінницькій області.

Ухвалою про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Тукан ЛТД" введено процедуру розпорядження майном боржника, призначено розпорядником майна арбітражного керуючого ОСОБА_2 та встановлено грошову винагороду арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат.

Як повідомлено розпорядником майна та вбачається з матеріалів справи, не спростовано представником ініціюючого кредитора у судовому засіданні, виплата грошової винагороди розпоряднику майна в добровільному порядку не здійснювалась, кошти для оплати послуг (грошової винагороди) арбітражного керуючого на депозитний рахунок нотаріуса ініціюючим кредитором внесені не були, майна за результатами вчинених розпорядником майна дій не виявлено.

З огляду на викладене, беручи до уваги приписи Закону про банкрутство стосовно того, що джерело оплати послуг розпорядника майна не ставиться в залежність від майнового стану ініціюючого кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо) та від джерел фінансування того чи іншого кредитора, що надання послуг арбітражного керуючого, як суб'єкта незалежної професійної діяльності, відбувається на платній основі, суд дійшов висновку про обгрунтованість, законність вимог арбітражного керуючого ОСОБА_2 щодо примусового стягнення з Головного управління ДФС у Вінницькій області на його користь грошової винагороди за виконання повноважень розпорядника майна.

В той же час, стосовно розміру нарахованої грошової винагороди арбітражного керуючого, суд зазначає наступне.

Частиною 2 ст. 115 Закону про банкрутство визначено, що грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна визначається в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень або в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до порушення провадження у справі про банкрутство, якщо такий розмір перевищує дві мінімальні заробітні плати. Право вимоги грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень розпорядника майна боржника . Сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна .

Згідно поданого розрахунку оплати послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна) у справі №902/427/17 про визнання банкрутом ТОВ "Тукан ЛТД" у процедурі розпорядження майном арбітражним керуючим ОСОБА_2 за період з 30.05.2017р. по 16.08.2017р. нараховано 16 516,28грн. грошової винагороди.

Однак, як вбачається з матеріалів справи, арбітражний керуючий ОСОБА_2 приступив до виконання обов'язків розпорядника майна боржника починаючи з 06.06.2017р. шляхом направлення листа керівнику боржника про обмеження у діяльності товариства та необхідність надати інформацію, а відтак суд дійшов до висновку про затвердження грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) ОСОБА_2 у справі №902/427/17 саме з 06.06.2017 р..

Так, сума грошової винагороди за червень 2017р. огляду на мінімальну заробітну плату (3200,00грн.), кількість днів у червні 2017р. (30 днів), кількість відпрацьованих днів у червні 2017р. (25) становитиме 5 333,33грн. (6400/30*25=5 333,33).

Сума грошової винагороди за липень 2017р., з розрахунку 31 відпрацьований день, становитиме 6400,00 грн..

Сума грошової винагороди за серпень 2017р.,з розрахунку 16 відпрацьованих днів при загальній кількості днів у серпні 2017р. 31, становитиме 3 303,23грн. (6400/31*16=3 303,23).

Таким чином, сума грошової винагороди за виконання повноважень розпорядника майна у даній справі, розрахованої за період з 06.06.2017р. по 16.08.2017р. становить 15 036,56грн..

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про часткове задоволення клопотання розпорядника майна, затвердження звіту арбітражного керуючого (розпорядника майна ТОВ "Тукан ЛТД") ОСОБА_2М у справі № 902/427/17 про нарахування оплати послуг (грошової винагороди) розпорядника майна за період з 30.05.2017р. по 16.08.2017р. в сумі 15 036,56грн. та видатки в сумі 585,01грн., стягнення з Головного управління ДФС у Вінницькій області 15 036,56грн. грошової винагороди розпорядника майна за період з 30.05.2017р. по 16.08.2017р..

В той же час, клопотання розпорядника майна в частині стягнення з ініціюючого кредитора видатків в сумі 585,01грн. задоволенню не підлягає, оскільки відповідно до ч. 4 ст. 115 Закону про банкрутство витрати арбітражного керуючого відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Законом.

Так, відповідно ж до ч. 5 ст. 115 цього Закону сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.

За ч. 1 ст. 45 Закону про банкрутство кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цією статтею. При цьому: у першу чергу задовольняються, зокрема, вимоги щодо відшкодування витрат арбітражного керуючого, пов'язаних з виконанням ним повноважень розпорядника майна, керуючого санацією боржника або ліквідатора банкрута; витрати арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), пов'язані з утриманням і збереженням майнових активів банкрута.

Таким чином, вказаним Законом покладено на ініціюючого кредитора обов'язок щодо сплати шляхом авансування арбітражному керуючому виключно грошової винагороди за період виконання ним повноважень розпорядника майна, у зв'язку з чим підстави для стягнення з ініціюючого кредитора витрат арбітражного керуючого відсутні.

Також у судовому засіданні суд дослідив звіт розпорядника майна ОСОБА_2 № 01-16/766 від 16.08.2017р. за підсумками процедури розпорядження майном боржника, що затверджений комітетом кредиторів 16.08.2017р., та прийшов до висновку про його затвердження.

Відповідно до ст.ст. 32-43 ГПК України доказами у справі, що розглядається господарським судом, є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги.

Відповідно до положень ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Керуючись ст.ст. 1, 2, 4, 26, 27, 37-41, 98, 114, 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 4-1, 4-5, 32-43, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

П О С Т А Н О В И В:

1. Клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_2, викладене в звіті № 01-16/766 від 16.08.2017р. розпорядника майна у справі № 902/427/17, про затвердження звіту розпорядника майна про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат в процедурі розпорядження майном боржника, затвердження нарахованої грошової винагороди розпорядника майна у справі № 902/427/17 про банкрутство ТОВ "Тукан ЛТД" в сумі 16 516,28грн. та видатки в сумі 585,01грн., а також стягнення з ініціюючого кредитора на його користь вказаних сум задоволити частково.

2. Затвердити звіт арбітражного керуючого (розпорядника майна ТОВ "Тукан ЛТД") ОСОБА_2 у справі № 902/427/17 про нарахування оплати послуг (грошової винагороди) розпорядника майна в сумі 15 036,56грн. та видатки в сумі 585,01грн. за період з 30.05.2017р. по 16.08.2017р..

2. Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, буд. 7, м. Вінниця, 21028; код 39402165) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_2 (свідоцтво № 451 від 12.03.2013р.; вул. Гоголівська, 22-24, оф. 1002, м. Київ, 01054) грошову винагороду за виконання повноважень розпорядника майна у справі №902/42/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Тукан ЛТД" в розмірі 15 036,56грн. (п'ятнадцять тисяч тридцять шість гривень п'ятдесят шість копійок).

4. Видати наказ у відповідності до ст. 116 ГПК України.

5. Відмовити арбітражному керуючому ОСОБА_2 в задоволенні клопотання в частині стягнення з ініціюючого кредитора витрат в сумі 585,01грн..

6. Затвердити звіт розпорядника майна ОСОБА_2 № 01-16/766 від 16.08.2017р. за підсумками процедури розпорядження майном боржника.

7. Припинити процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю "Тукан ЛТД" (вул. І.Бевза, буд. 34, м. Вінниця, 21009; код 39352560) та повноваження розпорядника майна - арбітражного керуючого ОСОБА_2 у справі № 902/427/17.

8. Визнати боржника - Товариство з обмеженою відповідальністю "Тукан ЛТД" (вул. І.Бевза, буд. 34, м. Вінниця, 21009; код 39352560) у справі № 902/427/17 банкрутом.

9. Відкрити ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців.

10. Призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Тукан ЛТД" (вул. І.Бевза, буд. 34, м. Вінниця, 21009; код 39352560) арбітражного керуючого ОСОБА_4: (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 189 від 12.02.2013р.; вул. Миколи Оводова, буд. 38, оф. 304, м. Вінниця, 21050).

11. Ліквідатору ОСОБА_4 до завершення ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "Тукан ЛТД" забезпечити виконання дій та заходів, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

12. Припинити повноваження органів управління щодо управління банкрутом і розпорядження його майном, припинити повноваження власника (власників) майна банкрута.

13. Скасувати арешт, накладений на майно боржника, інші обмеження щодо розпорядження майном боржника.

14. Здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Тукан ЛТД" (вул. І.Бевза, буд. 34, м. Вінниця, 21009; код 39352560) банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у справі № 902/427/17 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.

Повідомлення про визнання боржника банкрутом і про відкриття ліквідаційної процедури мають містити: найменування та інші реквізити боржника, визнаного банкрутом; найменування господарського суду, в провадженні якого знаходиться справа про банкрутство; дату прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відомості про ліквідатора (ліквідаційну комісію).

15. Постанову направити згідно переліку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення.

Суддя Міліціанов Р.В.

віддрук. прим.:

1 - до справи;

2 - Головне управління ДФС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, буд. 7, м. Вінниця, 21028);

3 - ТОВ "Тукан ЛТД" (вул. І.Бевза, буд. 34, м. Вінниця, 21009);

4 - арбітражний керуючий ОСОБА_2 (вул. Гоголівська, 22-24, оф. 1002, м. Київ, 01054)

5 - Замостянський відділ державної виконавчої служби міста Вінниця Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області (вул. Соборна, 15А, м. Вінниця, 21050);

6 - державний реєстратор, Вінницький МВК Департамент адміністративних послуг Вінницької міської ради (вул. Соборна, б. 59, м. Вінниця);

7 - арбітражний керуючий ОСОБА_4 (вул. Миколи Оводова, буд. 38, оф. 304, м. Вінниця, 21050).

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення16.08.2017
Оприлюднено19.08.2017
Номер документу68376990
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —902/427/17

Ухвала від 01.03.2018

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 26.02.2018

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 15.02.2018

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Судовий наказ від 23.01.2018

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 23.01.2018

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 21.12.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 05.12.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 13.11.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 31.08.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Постанова від 16.08.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні