ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 серпня 2017 року м. Київ К/800/34520/16
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Головуючого: Маринчак Н.Є.
Суддів: Веденяпіна О.А., Цвіркуна Ю.І.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2016 рокута ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 08 листопада 2016 рокуу справі №814/760/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпро Юг ЛТД (надалі - ТОВ Дніпро Юг ЛТД )
до Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області (надалі - ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва)
про скасування податкового повідомлення-рішення, -
встановив:
ТОВ Дніпро Юг ЛТД звернулось до Миколаївського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просило скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва від 18.12.2015 року №0012122201.
Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 11.08.2016 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 08.11.2016 року, позовні вимоги задоволено.
Не погодившись з висновками судів попередніх інстанцій, відповідач звернувся з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, ставить питання про скасування рішень судів першої та апеляційної інстанцій та прийняття нового, яким у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши доповідь судді, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи, наведені у скарзі, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Як з'ясовано попередніми судовими інстанціями, посадовими особами Головного управління ДФС у Миколаївській області проведено фактичну перевірку магазину, що належить позивачу, щодо дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, виробництва та обігу підакцизних товарів, наслідки якої оформлено актом від 04.12.2015 року №0077/14/29/22/32612699.
Перевіркою встановлено порушення ТОВ Дніпро Юг ЛТД п. 3.5, п. 3.6 гл. 3, п. 7.24 гл. 7 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637, а саме: виявлено факти видачі готівки з каси підприємства за видатковими касовими ордерами, в яких відсутні підписи одержувача, що призвело до перевищення встановленого ліміту каси на 27748,52 грн.
На підставі зазначеного акта перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 18.12.2015 року №0012122201, згідно з яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 57497,04 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з висновками якого погодилась колегія апеляційного суду, цілком правильно та обґрунтовано виходив з наступного.
Згідно з п. 2.8 гл. 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637, підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) в межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки.
За правилами п. 3.5 гл. 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637, у разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред'явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чорнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору.
Для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.
Згідно з п. 7.24 гл. 7 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637, у разі виявлення під час перевірок видаткових касових ордерів або видаткових відомостей, у яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача (абзац другий пункту 3.5 цього Положення), сума готівки за такими видатковими документами додається до залишку готівки в касі виключно в день, у якому оформлено зазначені видаткові документи, і надалі зазначена сума не береться для розрахунку понадлімітних залишків готівки.
Як з'ясовано судами, відповідно до наказу директора позивача від 01.11.2015 року встановлено ліміт каси на рівні 42000,00 грн.
В охоплений перевіркою період касиру ТОВ Дніпро Юг ЛТД видано готівкові кошти в сумі 5589,05 грн. - 11.11.2015 року, 5349,85 грн. - 16.11.2015 року, 5098,65 грн. - 17.11.2015 року, 9785,10 грн. - 20.11.2015 року, 5492,55 грн. - 25.11.2015 року, 4577,66 грн. - 26.11.2015 року, 3885,15 грн. - 27.11.2015 року. Проте, в ці ж дні видана готівка в повному обсязі внесена до каси підприємства, що підтверджується прибутковими касовими ордерами за відповідні дати з наявністю на кожному підписів у графі головний бухгалтер та одержувач.
За правилами п. 5.9 гл. 5 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637, готівкові кошти не вважаються понадлімітними в день їх надходження, якщо вони були здані в сумі, що перевищує встановлений ліміт каси, до обслуговуючих банків не пізніше наступного робочого дня банку або були видані для використання підприємством відповідно до законодавства (без попереднього здавання їх до банку і одночасного отримання з каси банку на зазначені потреби) наступного дня на потреби, які пов'язані з діяльністю підприємства.
З огляду на викладене, судові інстанції дійшли цілком об'єктивного висновку про безпідставність твердження контролюючого органу про перевищення позивачем ліміту залишку готівки в касі на 28748,52 грн.
Отже, оцінюючи зібрані у справі докази, колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій щодо задоволення позовних вимог та визнання протиправним й скасування спірного податкового повідомлення-рішення.
Доводи касаційної скарги не спростовують зазначених висновків судових інстанцій.
За таких обставин, судами першої та апеляційної інстанцій виконано всі вимоги процесуального законодавства, всебічно перевірено обставини справи, вирішено справу у відповідності з нормами матеріального права, постановлено обґрунтоване рішення, в якому повно відображені обставини, що мають значення для справи. Висновки судів про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються доказами, дослідженими в судовому засіданні, а тому підстав для їх перегляду з мотивів, викладених в касаційній скарзі, не вбачається.
Керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ухвалив:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області - залишити без задоволення.
Постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2016 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 08 листопада 2016 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута з підстав, встановлених статтею 237 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий:
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2017 |
Оприлюднено | 20.08.2017 |
Номер документу | 68379087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Маринчак Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні