Герб України

Рішення від 18.11.2009 по справі 50/549

Господарський суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьког о,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 50/549 18.11.09

За позовом Київської природоохоронної прокурату ри в інтересах держави в особ і Державної екологічної інсп екції в місті Києві

до товариства з обмеженою відповідальністю "М'ясний ал ьянс"

про припинення користуван ня надрами.

Суддя Головатюк Л.Д.

Представники:

Від прокуратури Пав ліченко С.А.(пом. Київського природоохор. прок., посв. № 66)

Від позивача Гро бов А.І.(дов. від 01.09.2009)

Від відповідача не з' явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

Київська природоохоронна прокуратура в інтересах дер жави в особі Державної еколо гічної інспекції в місті Киє ві звернулася до господарськ ого суду м. Києва з позовною за явою до відповідача про прип инення користування надрами (підземними водами) по вул. Сор тувальній, 5 у м. Києві до отрим ання спеціального дозволу(лі цензії) на користування надр ами.

Ухвалою господарського су ду м. Києва від 13.07.2009 порушено пр овадження у справі №50/549 та приз начено до розгляду на 03.08.2009.

Представники позивача та в ідповідача в судове засіданн я 03.08.2009 не з' явилися, витребува ні судом докази не подали, поз ивач причин неявки суд не пов ідомив, хоча про час та місце р озгляду справи був повідомле ний належним чином. Від відпо відача через канцелярію суду надійшло клопотання про від кладення розгляду справи. Су д задовольнив дане клопотанн я.

В судове засідання прибув п редставник прокуратури, дав пояснення по справі та подав клопотання про продовження строку розгляду справи на ст рок більший, ніж це передбаче но ч. 1 ст. 69 ГПК України. Суд задо вольнив дане клопотання.

Розгляд справи було відкла дено на 23.09.2009.

23.09.2009 розгляд справи не відбу вся у зв"язку з хворобою судді .

09.10.2009 представники сторін в с удове засідання не з' явилис я, витребувані судом докази н е подали, причин неявки суд не повідомили, хоча про час та мі сце розгляду справи були пов ідомлені належним чином.

Розгляд справи було відкла дено на 02.11.2009.

02.11.2009 в судове засідання приб ув представник позивача та д ав пояснення по справі.

Представники прокуратури та відповідача в судове засі дання не з' явилися, витребу вані судом докази не подали, п рокуратура причин неявки суд не повідомила, хоча про час та місце розгляду справи була п овідомлена належним чином. В ід відповідача 28.10.2009 через канц елярію суду надійшло клопота ння про відкладення розгляду справи. Суд задовольнив дане клопотання.

Розгляд справи було відкла дено на 18.11.2009.

В судове засідання 18.11.2009 з' я вилися представники позивач а та прокуратури та дали пояс нення по справі, позовні вимо ги підтримали у повному обся зі та просили їх задовольнит и.

Представники відповідача в судове засідання вкотре не з' явилися, витребувані суд ом докази не подали, причин не явки суд не повідомили, хоча п ро час та місце розгляду спра ви були повідомлені належним чином.

Особи, які беруть участь у р озгляді справи, вважаються п овідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвал у про порушення провадження у справі надіслано за поштов ою адресою, зазначеною в позо вній заяві (див. Роз'яснення Пр езидії ВАСУ від 18.09.97р. № 02-5/289 "Про д еякі питання практики застос ування Господарського проце суального кодексу України").

Відповідач клопотань про в ідкладення розгляду справи т а наявності у нього поважних причин щодо неявки у судові з асідання 03.08.2009, 09.10.2009, 02.11.2009 та 18.11.2009 не п овідомив, що дає підстави виз начити причини його неявки д о суду неповажними.

Керуючись ст. 75 ГПК України с уд вважає за можливе розглян ути справу без участі предст авників відповідача за наявн ими у справі доказами та мате ріалами.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, об' єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, заслу хавши пояснення представник а прокуратури та позивача, го сподарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Преамбулою Закону Украї ни “Про охорону навколишньог о природного середовища” виз начено, що охорона навколишн ього природного середовища, раціональне використання пр иродних ресурсів, забезпечен ня екологічної безпеки життє діяльності людини - невід'ємн а умова сталого економічного та соціального розвитку Укр аїни.

З цією метою Україна здійсн ює на своїй території еколог ічну політику, спрямовану на збереження безпечного для і снування живої і неживої при роди навколишнього середови ща, захисту життя і здоров' я населення від негативного в пливу, зумовленого забруднен ням навколишнього природног о середовища, досягнення гар монійної взаємодії суспільс тва і природи, охорону, раціон альне використання і відтвор ення природних ресурсів.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про охорону навколишн ього природного середовища” завданням законодавства про охорону навколишнього приро дного середовища є регулюван ня відносин у галузі охорони , використання і відтворення природних ресурсів, забезпе чення екологічної безпеки, з апобігання і ліквідації нега тивного впливу господарсько ї та іншої діяльності на навк олишнє природне середовище, збереження природних ресурс ів, генетичного фонду живої п рироди, ландшафтів та інших п риродних комплексів, унікаль них територій та природних о б' єктів, пов' язаних з істо рико-культурною спадщиною.

Згідно ст.ст. 4, 5 Закону Украї ни “Про охорону навколишньог о природного середовища” при родні ресурси України є влас ністю народу України, який ма є право на володіння, викорис тання та розпорядження приро дними багатствами республік и, а державній охороні і регул юванню використання на терит орії України підлягають: нав колишнє природне середовище як сукупність природних і пр иродно-соціальних умов та пр оцесів, природні ресурси, як з алучені в господарський обіг , так і не використовувані в на родному господарстві в даний період (земля, надра, води, атм осферне повітря, ліс та інша р ослинність, тваринний світ), л андшафти та інші природні ко мплекси.

Державною екологічною ін спекцією в місті Києві у черв ні 2009 року під час перевірки до тримання вимог природоохоро нного законодавства виявлен о факт використання в надрах корисних копалин (підземних вод) TOB «М'ясний альянс»без отр имання спеціального дозволу (ліцензії) на користування на драми по вул. Сортувальна, 5 у м істі Києві, що є порушенням ст . 20, 68 Закону України «Про охоро ну навколишнього природного середовища», ст. 16, 19, 21, 23, 24 Кодекс у України про надра. Вказане п орушення було зафіксовано в акті перевірки від 09.06.2009, у зв'яз ку з чим відповідачу був вида ний припис на усунення виявл еного порушення.

З матеріалів справи вбачає ться, що за вказане порушення Київським природоохоронним прокурором винесено постано ву про порушення провадження про адміністративне правопо рушення відносно головного і нженера TOB «М'ясний альянс»О СОБА_1

Згідно ст. 68 Закону України « Про охорону навколишнього пр иродного середовища»відпов ідальність за порушення зако нодавства про охорону навкол ишнього природного середови ща несуть особи, винні у самов ільному спеціальному викори станні природних ресурсів.

Надра - це частина земної ко ри, що розташована під поверх нею суші та дном водоймищ і пр остягається до глибин, досту пних для геологічного вивчен ня та освоєння (ст. 1 Кодексу Ук раїни про надра).

Родовища корисних копалин - це нагромадження мінеральн их речовин в надрах, на поверх ні землі, в джерелах вод та газ ів, на дні водоймищ, які за кіл ькістю, якістю та умовами зал ягання є придатними для пром ислового використання (ст. 5 Ко дексу України про надра).

Корисні копалини за своїм з наченням поділяються на кори сні копалини загальнодержав ного і місцевого значення (ст . 6 Кодексу України про надра).

Постановою Кабінету Мініс трів України від 12.12.1994 № 827 затвер джено переліки корисних копа лин загальнодержавного та мі сцевого значення, де підземн і води належать до корисних к опалин загальнодержавного з начення.

Користувачами надр можуть бути підприємства, установи , організації, громадяни Укра їни, а також, іноземні юридичн і особи та громадяни. Користу вання надрами здійснюється л ише на підставі спеціальних дозволів (ліцензій) на корист ування надрами, які видаютьс я Державним комітетом Україн и з геології і використання н адр за погодженням з Міністе рством охорони навколишньог о природного середовища Укра їни (ст. 13, 16 Кодексу України про надра).

Надра у користування для ви добування прісних підземних вод надаються на підставі сп еціальних дозволів (ліцензій ), що передбачено ст. 21 Кодексу У країни про надра.

TOB «М'ясний альянс»Державни м управлінням охорони навкол ишнього природного середови ща в місті Києві 02.04.2007 видано до звіл на спеціальне водокорис тування: отримання підземних вод з двох існуючих на терито рії підприємства артезіансь ких свердловин глибиною 260 м т а 110 м для господарчо-побутови х та виробничих потреб. При ць ому у дозволі на спеціальне в одокористування вказано TOB «М 'ясний альянс»на необхідніст ь отримати спеціальний дозві л на користування надрами.

Але як свідчать матеріали с прави до цього часу TOB «М'ясний альянс»продовжує використо вувати підземні води для гос подарчо-побутових та виробни чих потреб не отримавши спец іального дозволу (ліцензії) н а користування надрами, що на переконання суду є грубим по рушенням вимог чинного закон одавства (норм перелічених в ище).

Основними вимогами в галуз і охорони надр є додержання в становленого законодавство м порядку надання надр у кори стування і недопущення самов ільного користування надрам и, про що зазначено у ст. 56 Кодек су України про надра.

У разі порушення вказаної н орми, статтею 57 Кодексу Україн и про надра передбачено прип инення користування надрами .

Суд вважає, що в даному випа дку є всі підстави для припин ення користування надрами (п ідземні води) TOB «М'ясний альян с», оскільки всупереч чинном у в Україні законодавству ві дповідач не отримав спеціаль ного дозволу (ліцензії) на кор истування надрами.

Статтями 15, 16 Цивільного коде ксу України передбачено, що к ожна особа має право на захис т свого права або інтересу. Ко жна особа має право звернути сь до суду за захистом свого о собистого права та інтересу.

Згідно ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру»прокурор з вертається з позовом до суду від імені держави та в її інте ресах у разі наявності поруш ень або загрози порушень еко номічних, політичних та інши х державних інтересів внаслі док протиправних дій фізични х або юридичних осіб.

В даному випадку порушено в становлений державою порядо к надання в користування над р, дотримання якого всіма юри дичними та фізичними особами на території України є інтер есом держави, що порушується в цьому випадку.

Державним органом, який зді йснює державні функції з рег улювання в сфері охорони нав колишнього природного серед овища в місті Києві, є Державн а екологічна інспекція в міс ті Києві.

Таким чином, позовні вимоги прокурора обґрунтовані та п ідлягають задоволенню повні стю.

Відповідно до ст. ст. 43, 33, 34 ГПК України судочинство у господ арських судах здійснюється н а засадах змагальності, стор они та інші особи, які беруть у часть у справі, обґрунтовуют ь свої вимоги і заперечення п оданими суду доказами. Кожна сторона повинна довести ті о бставини, на які вона посилає ться як на підставу своїх вим ог і заперечень. Господарськ ий суд приймає тільки ті дока зи, які мають значення для спр ави. Обставини справи, які від повідно до законодавства пов инні бути підтверджені певни ми засобами доказування, не м ожуть підтверджуватись інши ми засобами доказування.

Оцінюючи подані докази за с воїм внутрішнім переконання м, що ґрунтується на всебічно му, повному і об'єктивному роз гляді в судовому засіданні в сіх обставин в їх сукупності , та враховуючи, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на які вона посилається, я к на підставу своїх вимог і за перечень, суд дійшов висновк у, що заявлені прокурором і по зивачем вимоги є обґрунтован ими та такими, що підлягають з адоволенню.

Суд вважає, що прокурор дост атньо мотивовано довів факт порушення суб' єктивного пр ава держави в особі позивача . Надана ним сукупність відом остей про факт порушення від повідачем природоохоронног о законодавства відповідає д ійсності і визнається судом достовірним доказом.

Витрати по сплаті державно го мита та витрати на інформа ційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідн о до ст. 49 Господарського проц есуального кодексу України, підлягають стягненню з відпо відача в доход Державного бю джету України.

Керуючись ст. ст. 49, 82-85 ГПК Укр аїни,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повні стю.

2. Заборонити ТОВ «М'ясни й альянс»(вул. Сортувальна, 5 м . Київ, 02081, код ЄДРПОУ 31723193) користу ватися надрами(підземними во дами) до отримання спеціальн ого дозволу (ліцензії) на кори стування надрами.

3. Рішення набирає законної сили після закінчення десяти денного строку з дня його під писання, оформленого відпові дно до ст. 84 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и, та може бути оскаржене в пор ядку та строки, визначені Гос подарським процесуальним ко дексом України.

4. Копію рішення розіслати с торонам.

Суддя Головатюк Л.Д.

Дата виготовлення та під писання повного тексту рішен ня 27.11.2009

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.11.2009
Оприлюднено01.12.2010
Номер документу6839900
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —50/549

Ухвала від 06.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Головатюк Л.Д.

Ухвала від 06.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Головатюк Л.Д.

Ухвала від 19.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Головатюк Л.Д.

Рішення від 18.11.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Головатюк Л.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні