Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 серпня 2017 р. Справа №805/2531/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
час прийняття постанови:16 год. 20 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Голошивця І.О., при секретарі судового засідання Шташаліс О.О., за участю: прокурора - Буяновського В.В., представника позивача - Самохвалової Ю.А., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом керівника Маріупольської місцевої прокуратури № 1 в інтересах держави в особі Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Промсталь про стягнення податкового боргу в сумі 13950,70 грн.
Керівник Маріупольської місцевої прокуратури № 1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом в інтересах держави в особі Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Промсталь про стягнення з розрахункових рахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Промсталь заборгованість з земельного податку у сумі 13950,70 грн.
В обґрунтування позовних вимог прокурор, зазначив, що за відповідачем обліковується заборгованість у розмірі 13950,70 грн., що виникла через несплату поточних нарахувань з земельного податку. В зв'язку з чим, прокурор просив стягнути з відповідача кошти в сумі податкового боргу 13950,70 грн.
Прокурор та представник позивача у судовому засіданні підтримали заявлений позов та просили позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності відповідач суду не надавав. За таких обставин та враховуючи приписи ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за його відсутності.
Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, розглянувши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Промсталь зареєстровано як юридична особа 04.09.1992, включено до ЄДРПОУ за № 22042217, місцезнаходження юридичної особи: 87535, Донецька область, місто Маріуполь, пр-т Ілліча, будинок, 170, про що свідчать матеріали справи та онлайн-відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Промсталь перебуває на податковому обліку в Маріупольській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області.
18.02.2016 Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Промсталь подано податкову декларацію з плати за землю за 2016 рік № 9019802338, в якій товариством самостійно у податковому розрахунку земельного податку визначило річну суму земельного податку в розмірі 23 915,50 грн., що по місячній сплаті складає в розмірі 1992,96 грн. (а.с.18-19).
У зв'язку з несплатою Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Промсталь узгоджених податкових зобов'язань, Мангуською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області направлено поштою податкову вимогу від 08.07.2016 № 620-17, яка 19.08.2016 вручена керівнику товариства особисто, про що зазначено на поштовому повідомленні (а.с.20).
Як вбачається з позовної заяви та підтверджено матеріалами справи, станом на 30.01.2017 по особовому рахунку відповідача обліковується заборгованість в розмірі 13 950,70 грн., що утворилась з несплати земельного податку юридичних осіб.
Крім того, висновком ГДРІ відділу погашення боргу Мангуської ОДПІ ГУДФС у Донецькій області ОСОБА_1 про стягнення коштів з рахунків ТОВ Науково-виробнича фірма Промсталь також підтверджено, що станом на 19.04.2017 за ТОВ Науково-виробнича фірма Промсталь рахується податковий борг у розмірі 13950,70 грн., який виник в термін з 30.07.2016 по 30.01.2017 з причини несплати поточних нарахувань з земельного податку юридичних осіб у сумі 13950,70 грн. (а.с.17).
18.04.2017 та 24.04.2017 ГУ ДФС в Донецькій області надсилались на адресу Маріупольської місцевої прокуратури № 1 листи про вжиті заходи щодо стягнення заборгованості з земельного податку та орендної плати за землю по боржникам, зокрема відповідачу (а.с.13, 14).
29.06.2017 Маріупольська місцева прокуратура № 1 листом № 80-674вих17 повідомила ГУ ДФС у Донецькій області про представництво інтересів держави в порядку ст. 23 Закону України Про прокуратуру (а.с.34).
Згідно зі статтею 131-1 Конституції України в Україні прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Відповідно до ст. 23 Закону України Про прокуратуру , прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Маріупольська місцева прокуратура № 1 представляє інтереси держави в особі Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, яке, в свою чергу, є суб'єктом владних повноважень - органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього приписами Податкового кодексу України (далі за текстом - ПК України).
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Статтею 206 Земельного кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Справляння плати за землю здійснюється відповідно до положень розділу ХIII Податкового кодексу України.
Відповідно до підпункту 269.1.1 пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та в силу вимог підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Відповідно до підпунктів 269.1.1 і 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Згідно з підпунктом 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 ПК України об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Згідно з пунктом 287.3 статті 287 ПК України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
При цьому, пунктом 56.11 ст. 56 ПК України передбачено, що не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Відповідно до пункту 288.7 статті 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
З метою стягнення податкового боргу та у відповідності до пункту 59.1 статті 59 ПК України, відповідачу засобами поштового зв'язку направлено з повідомленням про вручення податкову вимогу форми Ю від 08.07.2016 №620-17 на суму 1739,36 грн., доказів оскарження якої в судовому або адміністративному порядку до суду сторонами не надано.
Застосовані податковим органом заходи не призвели до погашення податкової заборгованості.
Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право: звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Стаття 36 ПК України визначає, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податків обчислити, задекларувати та сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникли у платника за кожним податком та збором. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених ним Кодексом або законами з питань митної справи.
Визначення податкового боргу, надане у пп. 14.1.175 ст. 14 Кодексу, свідчить, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Порядок погашення податкового боргу платника податків встановлено Податковим кодексом. Так, згідно ст. 95 Кодексу контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.1 - 95.3 ст. 95 ПК України).
Відповідно до п. 95.4 ст. 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно ст. 41 Кодексу контролюючі органи, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах їх повноважень, є органами стягнення (виключно). Орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених ПК або іншими законами України (п. 14.1.137 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Права органів доходів і зборів на час розгляду справи передбачені ст. 20 ПК України.
Згідно з п.п. 20.1.18 та 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право: визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов'язань платників податків; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.
Відповідно до положень, закріплених ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а згідно з ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуюче те, що відповідач на час розгляду справи не сплатив суму податкового боргу з земельного податку юридичних осіб в розмірі 13950,70 грн., тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги слід задовольнити у повному обсязі, та з відповідача необхідно стягнути зазначену суму.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАСУ судові витрати не підлягають стягненню.
Повний текст постанови виготовлений 21.08.2017.
Керуючись, ст.ст. 2, 8-11, 17, 69-71, 86, 94, 158-163, 185-186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов керівника Маріупольської місцевої прокуратури № 1 - задовольнити.
Стягнути з розрахункових рахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Промсталь (код ЄДРПОУ 22042217, юридична адреса: пр. Ілліча, буд. 170, м. Маріуполь, Донецька область, 87535) на користь Головного управління ДФС у Донецькій області (р/р 33212815700332, код платежу - 18010900, отримувач - Першотравневе УК/смт.Ялта/18010900, код ЄДРПОУ 37870942, банк - ГУ ДКСУ у Донецькій області) заборгованість з земельного податку в розмірі 13950 (тринадцять тисяч дев'ятсот п'ятдесят) гривень 70 копійок.
Постанова прийнята в нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частини проголошені у судовому засіданні 15.08.2017. Повний текст постанови буде виготовлений у відповідності до ст. 160 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Голошивець І.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2017 |
Оприлюднено | 22.08.2017 |
Номер документу | 68399396 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голошивець І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні