Постанова
від 07.08.2017 по справі 804/3547/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 серпня 2017 р. Справа № 804/3547/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіКоренева А.О. при секретаріГолод К.Д. за участю: представника позивача - Феденко І.В. представника відповідача - Донцова Є.Е. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМЕГА СК" до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про скасування наказу, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ОМЕГА СК звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровської області про визнання протиправним та скасувати наказ ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 14 березня 2017 року.

В обґрунтування позовних вимог посилався на те, що наказ № 1404 від 14.03.2017 року Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ОМЕГА СК про проведення документальної планової виїзної перевірки фінансово-господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Омега СК за період 01.04.2015 по 30.06.2016 року, з 16.03.2017 року суперечить вимогам п.77.4. ст. 77 ПК України, а відтак є протиправним. Враховуючи вищевикладене просили визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної фіскальної служби України від 14.03.2017 року про проведення документальної планової виїзної перевірки фінансово-господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Омега СК (ЄДРПОУ 36960432) за період 01.04.2015 по 30.06.2016 року

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просив задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позовних вимог. Обґрунтовуючи свою думку у поясненнях, викладених у запереченнях на позов. Позиція відповідача аргументована тим, що проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ передбачено в плані-графіку на III квартал 2016 року, затвердженого Головою Державної Фіскальної служби України Насіровим P.M. 30.06.2016 та доведеного до відома листом від 06.07.2016 №22910/7/99-99-14-03-01-17. Копію наказу ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 28.07.2016 №796 та письмове повідомлення від 28.07.2016 №358 з датою початку перевірки надіслано 29.07.2016 рекомендованим листом з повідомленням про вручення за податковою адресою ТОВ "Омега СК": 49000, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Панікахи, буд. 2, корпус 11, оф. 302. 08.08.2016 року ТОВ Омега СК подано адміністративний позов до Дніпропетровського окружного адміністративного суду (далі - ДОАС) про визнання протиправним та скасування наказу від 28.07.2016 №796. Постановою суду від 05.09.2016 р., підприємству було відмовлено у задоволенні адміністративного позову. 05.10.2016 р. ТОВ Омега СК подано апеляційну скаргу на рішення ДОАС до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду. У судовому засіданні 08.11.2016 у задоволенні апеляційної скарги відмовлено, постанову ДОАС від 05.09.2016р. залишено без змін. У зв'язку з отриманням ухвали Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08.11.2016р. фахівцями ГУ ДФС у Дніпропетровській області було видано наказ № 1404 від 14.03.2017 року Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ОМЕГА СК . Таким чином, податковий орган при прийнятті оскаржуваного наказу діяв на підставі, в межах повноважень, та у спосіб передбачений чинним законодавством.

Дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку про те, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Наказом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області № 1404 від 14.03.2017 року призначено проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ОМЕГА СК , у зв'язку з включенням до плану-графіка проведення документальних планових перевірок суб'єктів господарювання на III квартал 2016 року ТОВ ОМЕГА СК (код ЄДРПОУ 36960432) та отриманням ухвали Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08.11,2016 у справі № 804/5037/16, якою відмовлено у задоволенні позовних вимог ТОВ Омега СК щодо скасування наказу ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 28.07.2016 № 796 Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Омега СК , керуючись пп.20.1.4 п.20.1 ст,20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.77.1, п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 275 5-VI зі змінами та доповненнями - з 16 березня 2017 року з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, за період з 01.04.2015 року по 30.06.2016 року тривалістю 10 робочих днів.

За податковою адресою ТОВ Омега СК : 49000, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Панікахи, буд. 2, корпус 11. оф. 302 директор ТОВ Омега СК Станков Сергій Миколайович та бухгалтер Сердюк Вікторія Іванівна відмовили у допуску посадових осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області до проведення перевірки.

Представниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області складено акт від 16.03.2017 №2456/04-36-14-02/36960432 Про відмову в допуску посадових осіб та акт від 16.03.2017 №2459/04-36-14-02/36960432 Про відмову від підписання та отримання акту від 16.03.2017 №2456/04-36-14-02/36960432 .

Згідно з п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового Кодексу України (далі - ПК України) документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Згідно з вимогами п.77.1 ст.77 ПК України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

Відповідно до вимог п.77.2 ст.77 ПК України до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік.

Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до п. 77.4 ст. 77 ПК України про проведення документальної планової перевірки керівником контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Аналізуючи вищевикладене суд зазначає, що на законодавчому рівні визначено право відповідача на законних підставах та з дотриманням встановленого порядку, проводити планові виїзні перевірки, призначення яких здійснюється за наявності затвердженого плану-графіку шляхом винесення відповідного наказу.

Так, виданий відповідачем наказ № 1404 від 14.03.2017 року проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ОМЕГА СК з 16.03.2017 року суперечить вимогам ст. 77.4 ст. 77 ПК України, оскільки право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки.

Отже, з урахуванням того, що вручення під розписку наказу про проведення документальної планової перевірки повинно бути здійснено не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення документальної планової перевірки, то і вручення цього наказу шляхом направлення рекомендованим листом з повідомленням має бути здійснено в такий термін, щоб забезпечити його отримання платником податків не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки.

Пунктом 77.6 ст. 77 ПК України передбачено, що допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної планової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна планова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.

Відповідно до п. 81.1 ст. 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або не надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

При пред'явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

Таким чином, право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли платнику податків не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Враховуючи вищевказане, позивач правомірно не допустив працівників податкового органу до проведення планової перевірки 16 березня 2017 року, оскільки наказ про її проведення був направлений позивачу пізніше ніж за 10 календарних днів.

Згідно до п.п. 1, 3 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті оскаржуваного Наказу № 1404 від 14.03.2017 року про проведення документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Омега СК діяв всупереч нормам чинного законодавства, правомірність своїх дій суб'єктом владних повноважень, не доведена.

Згідно приписів ч.2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області № 1404 від 14.03.2017 року.

Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМЕГА СК" (ЄДРПОУ -36960432) сплачений судовий збір в сумі 1600 грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, зазначені в ст. 186 КАС України та набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України.

Суддя А.О. Коренев

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2017
Оприлюднено22.08.2017
Номер документу68399494
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3547/17

Ухвала від 06.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Богданенко І.Ю.

Ухвала від 06.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Богданенко І.Ю.

Постанова від 07.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Постанова від 07.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 09.06.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні