Постанова
від 14.08.2017 по справі 822/1904/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1904/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 серпня 2017 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі :головуючого-судді суддівПетричковича А.І. Шевчука О.П. Касапа В.М. при секретарі за участі:Яворській І.Ю. представників позивача Драч В.М. і Драч С.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Домобудівна компанія" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, про визнання протиправними та скасування припису про усунення порушення вимог законодавства від 01.06.2017 року та постанови про накладення штрафу від 14.06.2017 року № 29/1022-2/1745-17, -

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою від 10.07.2017 року суд відкрив провадження за адміністративним позовом, в якому позивач вказує на порушення відповідачем Законів України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" і його прав та просить: 1) визнати протиправним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 01.06.2017 року; 2) визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14.06.2017 року № 29/1022-2/1745-17. (стор. 2-8 справи)

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, покликаючись на ті ж докази, що вказані у позові.

Відповідач представника в судове засідання не направив, хоч про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, письмових заперечень до суду не надав.

Заслухавши учасників судового розгляду і дослідивши докази, суд приходить до таких висновків, враховуючи наступне.

Пунктом 5 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553 (далі - Порядок № 553) визначено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок.

Приписами п. 7 Порядку № 553 передбачено, що позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи Інспекції. Підставами для проведення позапланової перевірки є, зокрема, звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства та вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Відповідно до заяви від 05.05.2017 року голова ОСББ "Приозерний-1" Ширкова Л.М. звернулась із заявою до в.о. начальника управління ДАБІ в Хмельницькій області в якій просила здійснити перевірку дотримання містобудівного законодавства під час будівництва житлового будинку по АДРЕСА_2 (стор. 67 справи).

Частиною 1 ст.7 Закону України від 05.04.2007, № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон № 877-V) , визначено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

Згідно з наказом Управління ДАБІ в Хмельницькій області №50 від 15.05.2017 року, відповідно до ст.41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", пункту 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 533, на підставі письмового звернення гр. ОСОБА_9 від 05.05.2017 вирішено провести позапланову перевірку на об"єкті будівництва: Будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудованими не житловими приміщеннями та окремо стоячими гаражами по АДРЕСА_2, м. Хмельницький, замовник об"єкта - Асоціація "Регіональне Будівництво Хмельниччини" АДРЕСА_1, м. Хмельницький (код ЄДРПОУ 37152688), підрядна організація - ТОВ "Домобудівна компанія" вул. Володимирська, 109, м. Хмельницький (код ЄДРПОУ 32600877), проектна організація - ХКППІ "Цивільпромбуд" АДРЕСА_3, м. Хмельницький (код ЄДРПОУ 02498010) ( стор. 68 справи).

Головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу управління ДАБІ у Хмельницькій області Кліповим В.А. за результатами перевірки складено: Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил від 01.06.2017 року (далі - Акт перевірки), в якому встановлено, що будівельні роботи на вищезазначеному об'єкті будівництва виконуються/виконані з порушенням вимог затверджених проектних рішень (проектно-технологічної документації), чим з боку ТОВ "Домобудівна компанія" порушено ст.9, 27 Закону України "Про архітектурну діяльність" (стор. 72-73 справи); Протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 01.06.2017 (далі - Протокол), яким в тому числі встановлено: "... порушення вимог Проекту виконання робіт (арк.3 акр. 7 кор), саме : - частково відсутня огорожа будівельного майданчика; - в зоні складування будівельного майданчика, виконанні роботи з розкриття котловану для будівництва 45-квартирного житлового будинку (ІІ черга); - будівельні матеріали зберігаються на ділянці розвантаження. Відповідальність за встановлені правопорушення передбачена п.8 ч.3 ст.2 ЗУ "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" ( стор. 75 справи).

Згідно з ч.8 ст.7 Закону № 877-V, Припис - це обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Також, 01.06.2017 року головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу управління ДАБІ у Хмельницькій області Кліповим В.А. складено Припис про усунення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил (далі - Припис), яким встановлено порушення ТОВ "Домобудівна компанія" ст.9, 27 Закону України "Про архітектурну діяльність". Вимагає усунути допущені правопорушення до 01.07.2016 (стор. 74 справи), чому суд дає критичну оцінку, адже Припис складено у 2017 році, що відповідно вказує на неможливість його виконання у 2016 році і є порушенням ч.9 ст. 7 Закону № 877-V в частині терміну усунення порушень (абзац 7 цієї частини статті).

Відповідно до ч.9 ст.7 Закону № 877-V, розпорядження або інший розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) - обов'язкове для виконання письмове рішення органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень у визначені строки. Розпорядження видається та підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу). Розпорядження може передбачати застосування до суб'єкта господарювання санкцій, передбачених законом. Розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, повинен містити такі відомості: дату складення; тип заходу (плановий чи позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); термін усунення порушень; посилання на акт, у якому були зазначені виявлені під час заходу державного нагляду (контролю) порушення; найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування та місцезнаходження суб'єкта господарювання, а також прізвище, ім'я та по батькові його керівника чи уповноваженої ним особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід; прізвище, ім'я та по батькові інших осіб, які взяли участь у здійсненні заходу. Розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) щодо усунення порушень складається у двох примірниках: один примірник не пізніше п'яти робочих днів з дня складення акта надається суб'єкту господарювання чи уповноваженій ним особі для виконання, а другий примірник з підписом суб'єкта господарювання або уповноваженої ним особи щодо погоджених термінів усунення порушень вимог законодавства залишається в органі державного нагляду (контролю). Розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.

За результатом розгляду Протоколу, головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу управління ДАБІ у Хмельницькій області Кліповим В.А. винесено Постанову № 29/1022-2/1745-17 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14.06.2017, якою визнано ТОВ "Домобудівна компанія" винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.8 ч.3 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 75780 гривень (стор. 76 - 77 справи).

Закон України "Про архітектурну діяльність" від 20.05.1999 року № 687-XIV (далі - Закон № 687-XIV), визначає правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності і спрямований на формування сприятливого життєвого середовища, досягнення естетичної виразності, економічної доцільності і надійності будинків, споруд та їх комплексів.

Проект - це документація для будівництва об'єктів архітектури, що складається з креслень, графічних і текстових матеріалів, інженерних і кошторисних розрахунків, які визначають містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення, вартісні показники конкретного об'єкта архітектури, та відповідає вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил ( ст. 1 Закону №687-XIV).

Відповідно до ст.7 Закону №687-XIV, внесення змін до затвердженого проекту проводиться виключно за згодою автора проекту, а в разі відхилення від технічних умов - за погодженням з підприємствами, установами та організаціями, які надали такі технічні умови, та замовником.

Статтею 9 Закону №687-XIV визначено, що будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Згідно з ст.10 Закону №687-XIV, для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюють органи державного архітектурно-будівельного контролю, визначені статтею 6 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Статтею 27 Закону № 687-XIV визначено, що замовники та підрядники під час створення об'єкта архітектури в тому числі зобов'язані: забезпечувати будівництво об'єктів архітектури згідно з робочою документацією, застосовувати будівельні матеріали, вироби і конструкції, які відповідають державним стандартам, нормам і правилам і такі, що пройшли сертифікацію, якщо вона є обов'язковою.

Відповідно до п.11 ч.1 ст.1 Закону України від 17.02.2011, № 3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі - Закон №3038-VI), проектна документація - це затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об'єктів будівництва.

Згідно з ч.1 ст.41 Закону № 3038-VI в редакції на час спірних правовідносин, державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 8 ч.3 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" від 14.10.1994 року № 208/94-ВР передбачено, що суб'єкти містобудування, які виконують будівельні роботи, несуть відповідальність у вигляді штрафу за виконання будівельних робіт з порушенням вимог будівельних норм, державних стандартів і правил або затверджених проектних рішень - у розмірі сорока п'яти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Відповідач вважає, що позивач будівельні роботи на об'єкті будівництва виконує з порушенням вимог затверджених проектних рішень (проектно-технологічної документації), що є порушенням статей 9, 27 Закону України "Про архітектурну діяльність". Цими порушеннями є: 1) частково відсутня огорожа будівельного майданчика; 2) в зоні складування будівельного майданчика, виконанні роботи з розкриття котловану для будівництва 45-квартирного житлового будинку (ІІ черга); 3) будівельні матеріали зберігаються на ділянці розвантаження, однак не враховує наступне.

Так, 02.03.2017 року позивач звернувся із листом № 5 до директора ПП "Оргтехбудсервіс" у якому просив змінити зону розвантаження будівельних матеріалів та зону їх складування, у зв'язку з специфікою ґрунтів та необхідністю забивки палів І та ІІ черги одночасно ( стор. 23 справи).

Наказом ТОВ "Домобудівна компанія" № 16 від 25.05.2017 року "Про улаштування дощової каналізації на будівництві багатоквартирного ж/б по АДРЕСА_2" для відведення дощових та талих вод під час будівництва та експлуатації багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_2 наказано приступити до улаштування дощової каналізації на будівництві багатоквартирного ж/б по АДРЕСА_2 згідно робочого проекту з 29.05.2017 року для чого тимчасово демонтувати частину огорожі будівельного майданчику між пунктами 2 і 3 з наступним її облаштуванням ( стор.20 справи).

Згідно з Проектом виконання робіт на спорудження житлового будинку по АДРЕСА_2 в м. Хмельницькому (перша черга), виконаним Приватним підприємством "Оргтехбудсервіс", проектувальник вніс зміни до проекту виконання робіт, якими встановив інші зони розвантаження та складування будівельних матеріалів ( стор. 15 - 19, 48 - 51 справи).

17.05.2017 року Колективне підприємство "Хмельницький проектний інститут "Цивільпромбуд" на звернення позивача листом за № 1-4/38-а повідомило, що проектом передбачено будівництво об'єкта в дві черги, при цьому забивку паль на І та ІІ черзі необхідно виконати одночасно. При забивці паль в дві черги окремо, необхідно буде виконати забивку паль на ІІ черзі в лідируючих свердловинах. Забивка паль в лідируючих свердловинах призведе до зменшення несучої здатності паль і необхідно буде передбачати додаткові палі, тому рекомендують забити палі на І і ІІ черзі одночасно ( стор. 24 справи).

Отже, позивач для здійснення робіт по улаштуванню дощової каналізації вніс коригування в проектну документацію, а після їх завершення відновив огорожу будівельного майданчика і не порушив вимог затверджених проектних рішень при будівництві житлового будинку по АДРЕСА_2, в тому числі щодо виконання роботи з розкриття котловану для будівництва 45-квартирного житлового будинку (ІІ черга) в зоні складування будівельного майданчика і зберігання будівельних матеріалів на ділянці розвантаження.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст.72 цього Кодексу.

Визначальним принципом здійснення правосуддя в адміністративних справах є принцип офіційного з"ясування всіх обставин у справі і обов"язок суб"єкта владних повноважень доказувати правомірність своїх дій чи рішень.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позивач довів позовні вимоги, а суб'єкт владних повноважень, який заперечує поти позову не спростував доводів позивача і не довів, що діяв у межах закону при прийнятті оскаржуваних рішень щодо притягнення до відповідальності ТОВ "Домобудівна компанія", що підтверджено доказами, які перевірено судом, тому позов задовольняється.

На підставі викладеного, керуючись Законами України "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", "Про архітектурну діяльність", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" і ст.ст. 4-15, 70-71, 86, 94, 99, 122, 158-163, 167, КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Скасувати Припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 01.06.2017 щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Домобудівна компанія" і Постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14.06.2017 року № 29/1022-2/1745-17, визнавши їх протиправними.

Копії постанови надати сторонам, повний текст якої виготовлено 18.08.2017 року.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/А.І. Петричкович О.П. Шевчук В.М. Касап "Згідно з оригіналом" Суддя А.І. Петричкович

Дата ухвалення рішення14.08.2017
Оприлюднено22.08.2017
Номер документу68400364
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1904/17

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 15.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Постанова від 14.08.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 20.07.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні