Ухвала
від 18.08.2017 по справі 902/70/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ


У Х В А Л А

про припинення провадження у справі про банкрутство

18 серпня 2017 р. Справа № 902/70/17

Господарський суд Вінницької області у складі:

головуючий суддя Міліціанов Р.В.

при секретарі судового засідання Незамай Д.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи №902/70/17

за заявою : Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області (вул. К.Василенка, 21, м. Вінниця, 21027; код 39476158)

до : Приватного підприємства "Дніпро-Агро В" (вул. Шевченка, буд. 2, с. Стадниця, Вінницький р-н, Вінницька обл., 23241; код 36606060)

про банкрутство

за участю:

представника Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області - ОСОБА_1, довіреність №6289/17-10 від 31.05.2017р.;

арбітражного керуючого (ліквідатора) ОСОБА_2

В С Т А Н О В И В :

У провадженні Господарського суду Вінницької області (суддя Міліціанов Р.В.) перебуває справа №902/70/17 за заявою Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області про банкрутство ПП "Дніпро-Агро В".

Ухвалою від 31.01.2017р. судом порушено провадження у справі №902/70/17 про банкрутство ПП "Дніпро-Агро В", введено процедуру розпорядження майном боржника на 115 календарних днів, призначено розпорядником майна арбітражного керуючого ОСОБА_3.

З метою виявлення усіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, 05.02.2017р. здійснено офіційне оприлюднення оголошення про порушення справи про банкрутство ПП "Дніпро-Агро В" на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.

27.03.2017р. винесено ухвалу попереднього засідання, якою затверджено реєстр вимог кредиторів ПП "Дніпро-Агро В" у наступному вигляді: Вінницька ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області із сумою вимог 2 814 546,46 грн. (2 431 035,23 грн. заборгованості зі сплати податків - третя черга, 383 511,23 грн. штрафних санкцій, пені - шоста черга задоволення) та 13 780,00 грн. судового збору за подання заяви до суду - перша черга задоволення вимог кредиторів.

Постановою від 20.04.2017р. судом визнано боржника - ПП "Дніпро-Агро В" банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_2.

З метою виявлення усіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, 26.04.2017р. за № 42427 здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання ПП "Дніпро-Агро В" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.

Ухвалою від 31.05.2017р. визнано Вінницьку ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області кредитором ПП "Дніпро-Агро В" із сумою вимог 1 002 759,79 грн. пені - шоста черга задоволення та 3200,00 грн. судового збору - перша черга задоволення.

Ухвалою від 01.08.2017р. суд призначив справу № 902/70/17 до розгляду в судовому засіданні 18.08.2017 та зобов'язав ліквідатора прискорити завершення ліквідаційної процедури боржника, надати суду звіт про вчинені дії в ході ліквідаційної процедури боржника з усіма підтверджуючими документами та ліквідаційний баланс боржника на затвердження суду.

18.08.2017р. ліквідатором ОСОБА_2 супровідним листом № 02-09/172 від 18.08.2017р. подано до суду звіт (остаточний) ліквідатора за період виконання повноважень ліквідатора (20.04.2017р.-18.08.2017р.) з додатками, звіт про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі № 902/70/17 за період виконання повноважень ліквідатора, ліквідаційний баланс банкрута станом на 18.08.2017р., а також клопотання про розгляд та затвердження остаточного звіту та ліквідаційного балансу банкрута.

18.08.2017р. арбітражний керуючий ОСОБА_2 подав до суду додаткові докази та протокол засідання комітету кредиторів у справі № 902/70/17 про банкрутство ПП "Дніпро-Агро В" від 18.08.2017р..

Окрім того, 18.08.2017р. від ліквідатора ОСОБА_2 надійшло клопотання № 02-09/173 від 18.08.2017р. про затвердження звіту арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі № 902/70/17 про банкрутство ПП "Дніпро-Агро В" від 18.08.2017р., згідно якого нарахована сума грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора 50 525,58грн., та стягнення на користь останнього нарахованої грошової винагороди з ініціюючого кредитора - Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області.

Подані документи оглянуті судом та долучені до матеріалів справи.

В судове засідання 18.08.2017р. з'явились арбітражний керуючий (ліквідатор ПП "Дніпро-Агро В") ОСОБА_2, який клопотав про розгляд судом та затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута та припинення провадження у справі, а також представник ініціюючого кредитора, яка підтримала клопотання ліквідатора в повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані звіт та ліквідаційний баланс ПП "Дніпро-Агро В", протокол засідання комітету кредиторів ПП "Дніпро-Агро В" від 18.08.2017р., заслухавши учасників судового засідання, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступне.

Постановою від 20.04.2017р. судом визнано боржника - ПП "Дніпро-Агро В" банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_2.

Згідно поданого ліквідатором звіту, у відповідності до приписів Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатором були вжиті усі заходи, спрямовані на належне проведення ліквідаційної процедури, в тому рахунку і по встановленню майнових активів підприємства-банкрута.

Так, арбітражним керуючим з моменту призначення у справі, з метою виявлення майнових активів, зареєстрованих за ПП "Дніпро-Агро В", були направлені відповідні запити до: Регіонального сервісного центру УМВС України у Вінницькій області, Вінницької митниці ДФС України; Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області (Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області), Головного Управління Держземагенства у Вінницькій області (Управління Держгеокадастру у Вінницької області), Регіонального відділення Фонду державного майна України у Вінницькій області; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України, Державної служби України з безпеки на транспорті, Державної авіаційної служби України, Державної служби України з питань праці (Держгірпромнагляду), Державного космічного агентства України, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру; КП "Вінницьке міське бюро технічної інвентаризації"; Управління Держгеокадастру у Вінницької області; Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті "Укрморрічінспекція".

Окрім зазначеного, з метою належного проведення ліквідаційної процедури, арбітражним керуючим були направлені запити до Державної служби України з питань праці та Державної авіаційної служби України, зокрема, з метою встановлення: відомостей про наявність (відсутність) повітряних суден та літальних апаратів, зареєстрованих за підприємством-боржником; відомостей про наявність (відсутність) зареєстрованих (виданих) за підприємством-боржником: великовантажних та технологічних транспортних засобів; підіймальних споруд (вантажопідіймальних кранів та машин, ліфтів, ескалаторів, канатних доріг, підйомників, фунікулерів тощо), парових та водогрійних котлів, посудин, що працюють під тиском, трубопроводів пари та гарячої води, атракціонів, об'єктів нафтогазового комплексу та інших об'єктів; ліцензій на виробництво вибухових матеріалів промислового призначення; дозволів на право проведення вибухових робіт і виготовлення засобів їх механізації; свідоцтва на придбання і зберігання вибухових матеріалів промислового призначення; дозволів на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Також арбітражним керуючим були направлені запити до Вінницької районної, Першої вінницької, Другої вінницької та Третьої вінницької Державних нотаріальних контор про надання відомостей щодо вчинення нотаріальних дій, нотаріального посвідчення цивільно-правових угод, виконавчих написів, оформлення довіреностей тощо, стороною у яких виступав банкрут - ПП "Дніпро-Агро В" за запитуваний період.

По результатам проведеної роботи, станом на 18.08.2017р., наявність майнових активів не встановлено, що підтверджується відповідними довідками: Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження нерухомого майна; Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницької області, про відсутність зареєстрованої сільськогосподарської техніки за боржником; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; Державної служби України з безпеки на транспорті; Державної служби України з питань праці; Довідками Головних Територіальних управлінь Державної служби України з питань праці у Херсонській, Чернігівській, Сумській, Харківській, Рівненській, Черкаській, Миколаївській, Хмельницькій, Луганській, Львівській, Закарпатській, Івано-Франківській, Одеській областях; Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області щодо відсутності земельних ділянок; Регіонального сервісного центру УМВС України у Вінницькій області про відсутність інформації про реєстрацію транспортних засобів; Вінницької митниці ДФС України про відсутність в зонах митного контролю на тимчасовому зберіганні товарів/продукції/транспортних засобів, зареєстрованих за банкрутом; Державного космічного агентства України; Другої вінницької Державної нотаріальної контори, про те, що нотаріальні дії стосовно ПП "Дніпро-Агро В" не вчинялись; Третьої вінницької Державної нотаріальної контори про відмову у наданні запитуваної інформації; Вінницької районної Державної нотаріальної контори про неможливість надання інформації.

Ліквідатором встановлена відсутність заставних кредиторів, що підтверджується: Інформаційною довідкою з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна; Інформаційною довідкою з Державного реєстру іпотек.

На виконання вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатором направлялись листи керівнику банкрута про обов'язок передати ліквідатору печатки, штампи, бухгалтерську та іншу документацію, матеріальні цінності, які належать банкруту.

Станом на день підготовки звіту, 18.08.2017 р., керівником боржника запитувані документи та відомості ліквідатору не надавались.

Відомості про наявність/відсутність заборгованості із виплати заробітної плати перед працівниками банкрута - відсутні.

Станом на 18.08.2017р. будь-які відповіді керівних органів ПП "Дніпро-Агро В" на адресу ліквідатора не надходили, запитувані документи та відомості не передавались.

З цього приводу ліквідатор звернувся із заявою до Вінницького районного відділення Вінницького відділу поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області про встановлення місцезнаходження печаток та штампів, установчих документів, бухгалтерської та іншої документації, документів довготривалого зберігання (трудового архіву) ПП "Дніпро-Агро В".

Місцезнаходження печаток та штампів, установчих документів, бухгалтерської та іншої документації, документів довготривалого зберігання, що належать банкруту - ПП "Дніпро-Агро В" не встановлено.

Враховуючи зазначене, ліквідатором звернувся до Головного редактора газети МКП "ВІННИЦЬКА ГАЗЕТА" з листом про публікацію оголошення про недійсність круглої печатки та штампів банкрута, наступного змісту : "круглу печатку та штампи підприємства-банкрута ПП "Дніпро-Агро В" (код ЄДРПОУ 36606060), вважати недійсними в зв'язку з їх втратою".

Також ліквідатором було скеровано звернення до Головного управління статистики щодо опрацювання статистичної документації ПП "Дніпро-Агро В" та проведення її статистичного аналізу.

Окрім вказаного, ліквідатор звернувся із запитом до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області про надання переліку р/рахунків банкрута відкритих в банківських установах згідно відповідних облікових баз даних.

Листом, на запит ліквідатора, Вінницька ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області повідомила перелік р/рахунків банкрута відкритих в банківських установах згідно відповідних облікових баз даних. Після чого, ліквідатор звернувся до відповідних банківських установ із заявами з метою закриття рахунків, що не використовуються при здійсненні ліквідаційної процедури.

Відповідно до Довідки ПАТ "Креді ОСОБА_4" від 27.07.2017р., отриманої ліквідатором, у банку було закрито три рахунки ПП "Дніпро-Агро В". Зняття рахунків з обліку в органах ДФС підтверджується копіями електронних повідомлень-відповідей.

З метою належного виконання обов'язків, визначених Законом, ліквідатор звернувся із листом до Центрального відділу ДВС м. Вінниці Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області, яким повідомив про відкриття ліквідаційної процедури у справі № 902/70/17, а також із запитом про надання інформації про виконавчі провадження, стороною у яких є банкрут - ПП "Дніпро-Агро В", про вчинені виконавчі дії у таких провадженнях, а також, у разі наявності відкритих виконавчих проваджень, вчинити дії передбачені Цивільним кодексом України та Законом України "Про виконавче провадження".

За період виконання повноважень ліквідатора з 20.04.2017р. по 18.08.2017р. нарахована основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора у справі в розмірі 50 525,58 грн..

На виконання вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатором надавались державному органу з питань банкрутства відомості, необхідні для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено справу про банкрутство, у відповідності до Порядку подання арбітражними керуючими (розпорядниками майна, керуючими санацією, ліквідаторами) обов'язкових відомостей (інформації), затвердженого Наказом Міністерства юстиції України № 130/5 від 18.01.2013р..

На дату складання ліквідаційного балансу та розгляду справи у суді майно банкрута відсутнє, кошти відсутні.

В зв'язку з відсутністю у банкрута майна та грошових коштів, вимоги кредитора - Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області залишені без задоволення.

Станом на день подання звіту (18.08.2017 р.), ліквідатором ПП "Дніпро-Агро В" - арбітражним керуючим ОСОБА_2 вчинено усі необхідні та передбачені Законом дії спрямовані на належне проведення процедури ліквідації банкрута.

Всі обставини, викладені в звіті ліквідатора, підтверджені належними письмовими доказами.

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).

На засіданні 18.08.2017р. комітетом кредиторів ПП "Дніпро-Агро В" в результаті голосування прийнято рішення, зокрема, схвалити остаточний звіт арбітражного керуючог о (ліквідатора) ПП "Дніпро-Агро В" ОСОБА_2 про проведену роботу по справі № 902/70/17, вжиті ліквідатором станом на 18.08.2017р. заходи визнати достатніми.

Оскільки звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вчинення ним дій по виявленню активів боржника, за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або встановлює неможливість задоволення вимог конкретних кредиторів та приймає рішення про його ліквідацію і припинення провадження у справі, суд вважає, що ліквідатором вжито всіх заходів, необхідних для затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора по даній справі.

При цьому, в зв'язку з відсутністю майна у боржника - ПП "Дніпро-Агро В", залишились непогашеними вимоги кредитора - Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області в загальному розмірі 3 834 286,25 грн..

Відповідно до ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

В силу п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до ч. 4 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених пунктами 4-7 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про припинення провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Згідно ч. 7 ст. 19 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" дія мораторію припиняється з дня припинення провадження у справі про банкрутство.

З огляду на встановлені обставини та наведені приписи законодавства, клопотання ліквідатора підлягає задоволенню, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - затвердженню, а банкрут - ПП "Дніпро-Агро В" ліквідації, що має наслідком припинення провадження у справі.

Окрім того, судом розглянуто клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_2 № 02-09/173 від 18.08.2017р. про затвердження звіту арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі № 902/70/17 про банкрутство ПП "Дніпро-Агро В" від 18.08.2017р., згідно якого нарахована сума грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора 50 525,58грн., та стягнення на користь останнього нарахованої грошової винагороди з ініціюючого кредитора - Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області.

Зі змісту клопотання та матеріалів справи вбачається, що Постановою від 20.04.2017р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_2.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 98 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.

Порядок визначення та сплати грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого врегульовано у ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

В силу ч. 3 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород. Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень. Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень керуючого санацією, ліквідатора.

Відповідно до абз. 2,3 ч. 7 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів. Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Пунктом 37 інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 N 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI)" визначено, що грошова винагорода арбітражного керуючого визначається в розмірі мінімальних заробітних плат або середньомісячних заробітних платах керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи. При цьому в разі неотримання керівником боржника заробітної плати за останні дванадцять місяців його роботи, основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат. Звіти арбітражного керуючого про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат повинні бути схвалені або погоджені комітетом кредиторів, а звіти за підсумками судових процедур (розпорядження майном, санації, ліквідації) - затверджені господарським судом.

На засіданні комітету кредиторів ПП "Дніпро-Агро В" 18.08.2017р. в результаті голосування, зокрема, прийнято рішення встановити розмір грошової винагороди арбітражного керуючого ОСОБА_2 за виконання повноважень ліквідатора ПП "Дніпро-Агро В" у справі № 902/70/17 в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання повноважень ліквідатора, починаючи з моменту призначення; схвалено та погоджено звіт про нарахування і виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат за період виконання повноважень ліквідатора у справі № 902/70/17.

Згідно наданого звіту за період виконання повноважень ліквідатора у справі № 902/70/17 про банкрутство ПП "Дніпро-Агро В" з 20.04.2017р. по 18.08.2017р. арбітражному керуючому ОСОБА_2 нарахована грошова винагорода в розмірі 55 525,58 грн..

Грошова винагорода арбітражному керуючому (ліквідатору) ОСОБА_2 не виплачувалась за відсутності майна та грошових коштів у підприємства-банкрута, тому останній просить стягнути її з єдиного кредитора у справі - Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про затвердження звіту арбітражного керуючого ОСОБА_2 про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі № 902/70/17 про банкрутство ПП "Дніпро-Агро В" від 18.08.2017р., згідно якого за період виконання повноважень ліквідатора з 20.04.2017р. по 18.08.2017р. нарахована сума грошової винагороди 50 525,58грн..

Стосовно клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_2 в частині стягнення 50 525,58грн. грошової винагороди з кредитора - Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області, суд дійшов висновку про його задоволення, виходячи з наступного.

Судом враховано практику Вищого господарського суду України з аналогічних питань, викладену в постановах від 27.10.2015р. у справі № 911/1056/13, від 11.02.2015р. у справі № 43/137, від 08.11.2016р. у справі № 915/1961/14, від 25.10.2016р. у справі № 925/2063/13, прийнятих за наслідками касаційного перегляду судових рішень у даних справах.

Як зазначалось вище, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.

Надання послуг арбітражного керуючого, як суб'єкта незалежної професійної діяльності, відбувається на платній основі.

Порядок сплати грошової винагороди арбітражного керуючого під час виконання повноважень у справі про банкрутство визначено положеннями ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

За ч. 5 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюється за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.

Якщо в ході ліквідаційної процедури у справі про банкрутство не виявлено рухомого та нерухомого майна, грошових коштів, дебіторської заборгованості, тобто, будь-яких активів, то оплата послуг ліквідатора боржника повинна здійснюватись за рахунок грошових коштів кредиторів по справі (постанови Вищого господарського суду України від 27.10.2015р. у справі № 911/1056/13, від 11.02.2015р. у справі № 43/137, від 08.11.2016р. у справі № 915/1961/14, від 25.10.2016р. у справі № 925/2063/13).

Згідно з ч. 6 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.

Отже, оплата послуг ліквідатора за період виконання ним своїх повноважень здійснюється за рахунок коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу його майна (майнових прав), або із фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого, якщо такий створено комітетом кредиторів боржника. При цьому, керуючись принципом пропорційності голосів кредиторів на зборах кредиторів кількості їх грошових вимог відповідно до статті 26 Закону про банкрутство, господарський суд вправі застосувати такий принцип до розподілу між кредиторами витрат, пов'язаних з проведенням ліквідаційної процедури (в тому числі на виплату грошової винагороди ліквідатора), за відсутності у боржника коштів від господарської діяльності, від реалізації його майна та рішення комітету кредиторів про утворення фонду для оплати грошової винагороди ліквідатору чи відшкодування його витрат, оскільки законодавцем виключається можливість безоплатного надання послуг арбітражного керуючого у справі про банкрутство.

При цьому законодавець не ставить вказаний порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від майнового стану кредитора у справі про банкрутство його правового статусу, а також від джерел фінансування того чи іншого кредитора. Зазначені висновки також випливають з усталеної практики Вищого господарського суду України (постанови у справах №12/120-Б-10, №11/Б-1267, №Б29/389-09).

Згідно з ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Широке тлумачення Європейським судом з прав людини даної норми покладає на суд обов'язок захистити право особи (по даній справі конституційне право ліквідатора на оплату праці) в такий спосіб, щоб порушене, не визнане або оспорюване право отримало ефективний та справедливий спосіб захисту.

На думку суду, підхід до інтересу кредитора при вирішенні питання про стягнення оплати послуг ліквідатора має відповідати положенням не лише Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", але й міжнародним правовим актам, забезпечувати в такий спосіб єдиний підхід до застосування положень закону про банкрутство, втілювати принципи правової визначеності та верховенства права.

Відсутність чіткого нормативного регулювання у профільному законі питання оплати праці ліквідатора за рахунок коштів кредиторів не може бути підставою для відмови у задоволенні вимог про оплату праці, які також ґрунтуються на положеннях нормативних актів, котрі мають вищу юридичну силу.

В силу ч.1 ст.4 ГПК України, господарський суд вирішує господарські спори на підставі Конституції України, цього Кодексу, інших законодавчих актів України, міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Так, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (ст. 3 Конституції України), права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані (ст. 22 Основного Закону).

На підставі ст. 43 Конституції України, кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Таким чином, норми Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", які визначають право ліквідатора на оплату послуг, надання яких в рамках даної справи не заперечувалось, конкретизують положення Основного Закону, є правовою підставою для отримання ліквідатором винагороди за виконану роботу.

Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити розпоряднику майна, ліквідатору в ході відповідних судових процедур, що застосовуються до боржника.

Як вбачається з матеріалів справи, підсумкового звіту ліквідатора, арбітражним керуючим ОСОБА_2 в статусі ліквідатора ПП "Дніпро-Агро В" вчинено ряд дій та заходів у відповідності з вимогами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

При цьому будь-які скарги чи заперечення з боку кредитора у справі, інші обставини, які б свідчили про неналежне виконання ліквідатором своїх повноважень, в матеріалах справи відсутні.

Як вбачається з матеріалів справи, не заперечується самим ініціюючим кредитором, нарахована грошова винагорода за період виконання повноважень ліквідатора у справі № 902/70/17 - з 20.04.2017р. по 18.08.2017р. арбітражному керуючому ОСОБА_2 не виплачувалась за відсутності майна та грошових коштів у підприємства-банкрута.

Таким чином, арбітражний керуючий ОСОБА_2 має право на оплату грошової винагороди за здійснення повноважень ліквідатора у справі за рахунок майна (коштів) кредитора.

З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про покладення обов'язку зі сплати грошової винагороди арбітражного керуючого ОСОБА_2 за виконання повноважень ліквідатора у справі № 902/70/17 про банкрутство ПП "Дніпро-Агро В" в розмірі 55 525,58грн. на Вінницьку ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області як єдиного кредитора у справі.

В силу ч. 4 ст. 8 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ухвали та постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, прийняті господарським судом у справі про банкрутство, набирають законної сили з моменту їх прийняття, якщо інше не передбачено цим Законом.

Керуючись ч. 7 ст. 19, ст. 46, п. 6 ч. 1 ст. 83, ч. 4 ст. 83, ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 4-1, 32-34, 43, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В :

1. Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - Приватного підприємства "Дніпро-Агро В" (вул. Шевченка, буд. 2, с. Стадниця, Вінницький р-н, Вінницька обл., 23241; код 36606060) у справі № 902/70/17 затвердити.

2. Затвердити звіт арбітражного керуючого ОСОБА_2 про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі № 902/70/17 про банкрутство ПП "Дніпро-Агро В" від 18.08.2017р., згідно якого за період виконання повноважень ліквідатора з 20.04.2017р. по 18.08.2017р. нарахована сума грошової винагороди 50 525,58грн..

3. Стягнути з Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області (код 39476158; вул. К. Василенка, 21, м. Вінниця, 21027) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_2 (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 189 від 12.02.2013 р.; адреса: вул. Миколи Оводова, 38, к. 304, м. Вінниця, 21050; ідентифікаційний номер НОМЕР_1) 55 525,58грн. (п'ятдесят п'ять тисяч п'ятсот двадцять п'ять гривень п'ятдесят вісім копійок) грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора у справі № 902/70/17 про банкрутство Приватного підприємства "Дніпро-Агро В".

4. Видати наказ у відповідності до ст. 116 ГПК України.

5. Приватне підприємство "Дніпро-Агро В" (вул. Шевченка, буд. 2, с. Стадниця, Вінницький р-н, Вінницька обл., 23241; код 36606060) як юридичну особу ліквідувати.

6. Встановити, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

7. Припинити повноваження ліквідатора Приватного підприємства "Дніпро-Агро В" арбітражного керуючого ОСОБА_2.

8. Припинити дію мораторію, введеного ухвалою Господарського суду Вінницької області від 31.01.2017р. у справі № 902/70/17.

9. Припинити провадження у справі № 902/70/17 про банкрутство.

10. Ухвалу направити рекомендованим листом згідно переліку.

Суддя Міліціанов Р.В.

віддрук. прим.:

1 - до справи;

2 - Вінницька ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області, вул. К.Василенка, 21, м. Вінниця, 21027;

3 - Приватне підприємство "Дніпро-Агро В", вул. Шевченка, буд. 2, с. Стадниця, Вінницький р-н, Вінницька обл., 23241;

4 - арбітражний керуючий ОСОБА_2, вул. Миколи Оводова, 38, оф. 304, м. Вінниця, 21050.

4 - Вінницький районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області, 21009, м. Вінниця, вул. Винниченка, 29;

5 - державний реєстратор, Вінницька РДА, Хмельницьке шосе, 17, м. Вінниця, 21036.

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення18.08.2017
Оприлюднено22.08.2017
Номер документу68400531
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —902/70/17

Ухвала від 17.10.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Ухвала від 13.10.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Ухвала від 18.08.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Судовий наказ від 18.08.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Ухвала від 01.08.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Ухвала від 31.05.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Судовий наказ від 31.05.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Ухвала від 22.05.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Судовий наказ від 20.04.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Постанова від 20.04.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні