ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 серпня 2017 р.м.ОдесаСправа № 504/3570/16-а
Категорія: 6.3 Головуючий в 1 інстанції: Добров П.В. Одеський апеляційний адміністративний суд в складі колегії:
судді - доповідача - Косцової І.П.
суддів - Стас Л.В.
- Турецької І.О.
за участю: секретаря - Стефацевої Ю.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Виконавчого комітету Чорноморської селищної ради Лиманського району Одеської області на постанову Комінтернівського районного суду Одеської області від 14 березня 2017 року по справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Чорноморської селищної ради Лиманського району Одеської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_2 звернулась до суду першої інстанції з позовом, в якому просила визнати протиправною бездіяльність Виконавчого комітету Чорноморської селищної ради Лиманського району Одеської області щодо нереєстрації місця постійного проживання у кімнаті АДРЕСА_1; зобов'язати Виконавчий комітет Чорноморської селищної ради Лиманського району Одеської області зареєструвати місце постійного проживання за адресою: АДРЕСА_1.
В обґрунтування позову зазначено, що відмова відповідача у реєстрації її місця проживання, з підстав відсутності документів, які підтверджують проходження нею військової служби, а також за відсутності відповідного клопотання військової частини є необґрунтованою, оскільки позивач є членом сімї військовослужбовця, а отже не зобов'язана надавати такі документи. Крім того, приписи чинного законодавства не передбачають обов'язку подання жодних клопотань для такої реєстрації, що стало підставою її звернення до суду з відповідним позовом.
Постановою Комінтернівського районного суду Одеської області від 14 березня 2017 року адміністративний позов задоволено в повному обсязі.
В апеляційній скарзі Виконавчий комітет Чорноморської селищної ради Лиманського району Одеської області, посилаючись на неповне з'ясування обставин справи, недоведеність судом обставин, що мають значення для справи, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати судове рішення та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову.
Розглянувши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_2 є дружиною військовослужбовця ОСОБА_3, та разом з чоловіком постійно проживає у кімнаті АДРЕСА_1.
27 травня 2016 року ОСОБА_2 звернулась до виконавчого комітету Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області із заявою про реєстрацію місця проживання за вищезазначеною адресою, однак листом від 27.06.2016 року за №М-176-27/120-1/02-14 отримала відповідь про відмову у такій реєстрації.
Підставою для прийняття такого рішення стало те, що, на думку відповідача, позивачем наданий неповний пакет документів для проведення реєстрації місця її проживання, а саме, довідки про проходження служби у військовій частині встановленого зразка та клопотання військової частини про реєстрацію.
Вирішуючи спір по суті, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем у встановленому законом порядку надані усі необхідні для реєстрації місця проживання документи, а отже відмова відповідача у такій реєстрації не ґрунтується на Законі, у зв'язку із чим вбачаються всі підстави для зобов'язання відповідача зареєструвати позивача за відповідною адресою.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради, сільським головою (у разі коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено) (далі - орган реєстрації) на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради (п.3 Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 року № 207) (Далі - Правила №207).
Громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов'язані протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання (Пункт 4 Правила №207).
Згідно п. 1.10 Інструкції про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженої
Наказом Міністерства оборони України 30.11.2011 №737, військовослужбовці при зарахуванні на облік та під час перебування на ньому і особи, звільнені з військової служби, та члени їх сімей, які перебувають на обліку в ЗС України, за відсутності в них у цьому населеному пункті жилого приміщення, до одержання жилого приміщення мають право зареєструватися у військовій частині за її місцезнаходженням. У разі розформування військової частини особи, звільнені в запас або відставку, які перебувають на обліку, мають право зареєструватися за місцезнаходженням військового комісаріату, до якого територіально відносилася військова частина.
Військовослужбовці відокремлених підрозділів військової частини при зарахуванні на облік та під час перебування на ньому і особи, звільнені з військової служби, та члени їх сімей, які перебувають на обліку в ЗС України, за відсутності в них у цьому населеному пункті жилого приміщення, до одержання жилого приміщення мають право зареєструватися за місцезнаходженням військової частини, визначеної начальником гарнізону. У разі розформування відокремленого підрозділу військової частини особи, звільнені в запас або відставку, які перебувають на обліку, мають право зареєструватися за місцезнаходженням військового комісаріату, до якого територіально відносився цей підрозділ.
Аналіз наведених приписів законодавства дає підстави для висновку, що військовослужбовці та члени їх родини, за відсутності жилого приміщення у відповідному населеному пункті мають право зареєструвати своє місце проживання у військовій частині за її місцезнаходженням.
Як вбачається з матеріалів справи, триповерхова будівля АДРЕСА_1 в якій зареєстрований ОСОБА_3, передана в експлуатацію військовій частині А0666, що підтверджується довідкою КЕВ м. Одеси №4066 від 24.12.2015 року.
Враховуючи, що ОСОБА_2 є дружиною військовослужбовця та постійно проживає з ним за відповідною адресою, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що відмова відповідача у реєстрації місця проживання позивачки за вказаною адресою є протиправною.
Щодо доводів апелянта на ненадання позивачем до заяви документу, що підтверджує проходження нею військової служби у зазначеній військовій частині, судова колегія зазначає, що оскільки позивач не є військовослужбовцем, проте є членом родини військовослужбовця, остання не зобов'язана надавати такі документи.
Відносно посилань апелянта на відсутність клопотання військової частини про реєстрацію місця проживання позивача за відповідною адресою, судова колегія зазначає, що в матеріалах справи наявна таке клопотання №326 від 9.11.2015 року, згідно якого командування військової частини А0666 просило зареєструвати ОСОБА_2 за відповідною адресою.
З огляду на наведене, колегія суддів приходить до висновку, що під час вирішення спору по суті суд першої інстанції правильно застосував норми процесуального та матеріального права, доводи апеляційної скарги їх не спростовують, тому ухвалене у справі рішення підлягає залишенню без змін.
Керуючись ст.ст. 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст.ст. 206, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Чорноморської селищної ради Лиманського району Одеської області - залишити без задоволення.
Постанову Комінтернівського районного суду Одеської області від 14 березня 2017 року - залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, однак може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня виготовлення повного тексту.
Суддя-доповідач: І.П. Косцова
Судді: Л.В. Стас
І.О. Турецька
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2017 |
Оприлюднено | 22.08.2017 |
Номер документу | 68402165 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Косцова І.П.
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Косцова І.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні