Ухвала
від 22.08.2017 по справі 183/4055/17
НОВОМОСКОВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 183/4055/17

№ 1-кс/183/663/17

У Х В А Л А

22 серпня 2017 року м. Новомосковськ

Слідчий суддя Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , розглянувши клопотання прокурора Новомосковської місцевої прокуратури ОСОБА_2 , про проведення у кримінальному провадженні за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України, відомості про вчинення якого внесено 15.08.2017 року до ЄРДР за № 12017040350002587, перевірки дотримання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель, -

ВСТАНОВИЛА:

До слідчого судді Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області надійшло клопотання прокурора ОСОБА_2 про проведення у кримінальному провадженні перевірки дотримання вимог земельного законодавства України під час використання ОСОБА_3 (РНОКП НОМЕР_1 ) та ФГ «Мішин і Мішин» (ЄРДПОУ 21914425) земельних ділянок з кадастровими номерами №№ 1223285000:01:154:0010; 1223285000:01:154:0004; 1223285000:01:154:0002; 1223285000:01:154:0003; 1223285000:01:154:1003; 1223285000:01:156:0002; 1223285000:01:156:0006; 1223285000:01:001:0002 на території Орлівщинської сільської ради Новомосковського району за межами населеного пункту, на яких знаходяться об`єкти культурної спадщини кургани, проведення якої доручити службовим особам Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

Згідно клопотання, у провадженні СВ Новомосковського ВП ГУНП у Дніпропетровській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного 15.08.2017 року до ЄРДР за № 12017040350002587, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України, за фактом розорання об`єктів культурної спадщини (курганів) на території Орлівщинської та Піщанської сільських рад.

18.08.2017 року проведеним оглядом вказаних ділянок за межами с. Орлівщина Новомосковського району Дніпропетровської області, за участю представника Новомосковської РДА із співставленням з Публічною кадастровою картою України встановлено наступне. На земельних ділянках з кадастровими номерами №№1223285000:01:154:0010; 1223285000:01:154:0004; 1223285000:01:154:0002; 1223285000:01:154:0003; 1223285000:01:154:1003 розташовано 3 (три) об`єкта культурної спадщини (кургани), які на момент проведеного огляду розорано та засіяно сільгоспкультурами.

На земельній ділянці з кадастровим номером № 1223285000:01:156:0002 розташовано 1 (один) об`єкт культурної спадщини (курган), який на момент проведеного огляду розорано та засіяно сільгоспкультурами.

На земельній ділянці з кадастровим номером № 1223285000:01:001:0002 розташовано 1 (один) об`єкт культурної спадщини (курган), який на момент проведеного огляду розорано та засіяно сільгоспкультурами.

Встановлено, що на теперішній час розораними є кургани, які знаходяться на земельних ділянках, що перебувають у власності ОСОБА_3 (РНОКП НОМЕР_1 ) - 1223285000:01:154:0010; 1223285000:01:154:0004; 1223285000:01:154:0002; 1223285000:01:154:0003; 1223285000:01:154:1003. Крім того, розораними є кургани, які знаходяться на земельних ділянках, що перебувають в оренді у ФГ «Мішин і Мішин» (ЄРДПОУ 21914425) - 1223285000:01:156:0002; 1223285000:01:156:0006.

Враховуючи, що на теперішній час ОСОБА_3 (РНОКП НОМЕР_1 ) та ФГ «Мішин і Мішин» (ЄРДПОУ 21914425) використовують земельні ділянки з грубим порушенням вимог чинного законодавства, виникла потреба у призначенні та проведенні перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо законності використання вказаними суб`єктами земельних ділянок на території Орлівщинської сільської ради Новомосковського району за межами населеного пункту на яких знаходяться об`єкти культурної спадщини кургани.

Прокурор в судове засідання не з`явився, надавши заяву про розгляд клопотання за його відсутності, клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України, у зв`язку із здійсненням судового провадження за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалось.

Дослідивши клопотання та надані письмові докази, слідчий суддя вважає, що дане клопотання підлягає задоволенню.

Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Враховуючи те, що з набранням чинності Закону України «Про прокуратуру», виключено із переліку функцій прокуратури здійснення перевірок, та дані функції не визначені ніяким іншим законодавчим актом України, а також нормами КПК України не визначено певного порядку надання дозволу на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців, однак дане питання чітко регулюється п. 2 ч. 1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року.

Крім того, відповідно до ст.ст. 4, 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною чапель» об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

Державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої впади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Згідно зі ст. 15-2 Земельного кодексу України, ст. 6 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» та ст. 18-1 Закону України «Про охорону земель» до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізовує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) у агропромисловому комплексі, у сфері земельних відносин, належить організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюється, зокрема, шляхом проведення перевірок, розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель.

Постановою Кабінету Міністрів України № 482 від 22.07.2016 року внесено зміни до Положення про державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру та визначено, що Держгеокадастр є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Згідно з пунктом 7 Положення про Державну службу Укради з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року № 15, Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені у встановленому порядку територіальні органи.

Відповідно до підпунктів 30, 31 пункту 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 року № 333, Головне управління, відповідно до покладених на нього завдань, зокрема здійснює державний нагляд (контроль) в агропромисловому комплексі у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, у частині родючості ґрунтів за: зміною показників якісного стану ґрунтів у результаті проведення господарської діяльності на землях сільськогосподарського призначення; своєчасним проведенням підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності заходів щодо збереження, відтворення та підвищення родючості ґрунтів.

Згідно з пунктом 7 Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття фунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.072007 року № 963, розрахунок розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, проводиться Держекоінспекцією та її територіальними органами або Держгеокадастром та його територіальними органами, а розміру шкоди, заподіяної юридичним та фізичним особам. - територіальними органами Держгеокадастру на підставі матеріалів обстежень земельних ділянок, проведених відповідно до Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.2000 року № 1619.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 року № 910-р погоджено пропозицію Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо можливості забезпечення здійснення покладених на Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру функцій та повноважень Державної інспекції сільського господарства, що припиняється, із здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Під час розгляду клопотання встановлено наявність достатніх підстав вважати, що з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження необхідно провести перевірку дотримання вимог земельного законодавства щодо законності використання вказаними вище суб`єктами земельних ділянок на території Орлівщинської сільської ради Новомосковського району за межами населеного пункту, на яких знаходяться об`єкти культурної спадщини кургани, проведення якої доручити службовим особам Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

На підставі викладеного та керуючись ст. 110 КПК України, Положенням про Державну службу Укради з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Україна від 14.01.2015 року; Постановою КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року, слідчий суддя -

УХВАЛИЛА:

Надати прокуророві Новомосковської місцевої прокуратури ОСОБА_2 дозвіл на проведення у кримінальному провадженні за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України, відомості про вчинення якого внесено 15.08.2017 року до ЄРДР за № 12017040350002587, перевірки дотримання вимог земельного законодавства України під час використання ОСОБА_3 (РНОКП НОМЕР_1 ) та ФГ «Мішин і Мішин» (ЄРДПОУ 21914425) земельних ділянок з кадастровими номерами №№ 1223285000:01:154:0010; 1223285000:01:154:0004; 1223285000:01:154:0002; 1223285000:01:154:0003; 1223285000:01:154:1003; 1223285000:01:156:0002; 1223285000:01:156:0006; 1223285000:01:001:0002 на території Орлівщинської сільської ради Новомосковського району за межами населеного пункту, на яких знаходяться об`єкти культурної спадщини кургани.

Проведення вказаної перевірки доручити службовим особам Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, що знаходиться за адресою: пр. О.Поля, 2, м. Дніпро.

Матеріали перевірки (в оригіналах) направити до СВ Новомосковського ВП ГУНП в Дніпропетровській області для долучення до матеріалів кримінального провадження № 12017040350002587.

Ухвала діє до 20 вересня 2017 року включно.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення22.08.2017
Оприлюднено07.03.2023
Номер документу68418620
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —183/4055/17

Ухвала від 22.08.2017

Кримінальне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Крохмалюк І. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні