Постанова
від 21.08.2017 по справі 415/2731/17
ЛИСИЧАНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 415/2731/17

провадження № 3/415/747/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21.08.17 м. Лисичанськ

Суддя Лисичанського міського суду Луганської області Старікова М.М., за участю секретаря Бервено Ю.В., прокурора Зайченко І.А., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 розглянувши матеріали справи, що надійшли від Департаменту захисту економіки Управління захисту економіки в Луганській області про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, працюючого завідувачем Відокремленого підрозділу Центральна міська аптека № 43 КП Луганська обласна Фармація Північ , одруженого, зареєстрованого та проживаючого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3,

за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП, -

В С Т А Н О В И Л А:

ОСОБА_1, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, відповідно до підпункту а п. 2 ч. 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції , є суб'єктом відповідальності за правопорушення, пов'язані з корупцією, прийняв рішення та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів та не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, не повідомив в установлений п.2 ч. 1 ст. 28 ЗУ Про запобігання корупції строк безпосереднього керівника, про наявність реального конфлікту інтересів, чим порушив вимоги передбачені п. 1, п. 2, п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції , при наступних обставинах:

Відповідно до наказу генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ № 239-к від 24 листопада 2015 року ОСОБА_1 призначено на посаду завідувача відокремленого підрозділу Центральна міська аптека № 43 - керівника аптечної мережі. На даній посаді працює на теперішній час.

Відокремлений підрозділ Центральна міська аптека № 43 (ідентифікаційний код 40082487) є відокремленим підрозділом комунального підприємства Луганська обласна Фармація Північ ідентифікаційний код 40045927, (п. 1.2 Положення про відокремлений підрозділ).

КП Луганська обласна Фармація Північ є комунальним унітарним підприємством та об'єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області, управління яким здійснює Луганська обласна рада або уповноважений нею орган (п. 1.2 статуту Підприємства). Луганська обласна державна адміністрація здійснює окремі повноваження з управління Підприємством, делеговані Луганською обласною радою (п. 1.3 статуту Підприємства). Засновником Підприємства є Луганська обласна рада (п. 1.4. статуту Підприємства).

Підприємство є юридичною особою, має статутний капітал, відокремлене майно, самостійний і зведений баланс (п. 2.1 статуту Підприємства). Тобто, ОСОБА_1 є посадовою особою юридичної особи публічного права, а відтак згідно п.п. а п.2 ч.1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції є суб'єктом, на якого поширюється дія цього Закону.

Згідно посадової інструкції завідувача відокремленого підрозділу КП Луганська обласна Фармація Північ , а саме п. 3.8. завідувач має право встановлювати надбавки та доплати працівникам відокремленого підрозділу, на підставі наказу в рамках дії Положення Про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати працівників КП Луганська обласна Фармація Північ .

Відповідно до п. 5.1. Положення Про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати , затвердженого наказом генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ № 63 від 31.12.2015, розмір надбавок і доплат за місяць працівникам відокремлених підрозділів встановлюється керівниками цих підрозділів.

Відповідно до п. 4.2. Положення, працівникам можуть установлюватися надбавки в розмірі до 50 відсотків посадового окладу (тарифної ставки):

-за високі досягнення у праці - якщо товарообіг на одного працівника складає більш ніж 50,0 тис. грн.;

-за виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання);

-за складність, напруженість у роботі.

ОСОБА_1, будучи завідувачем ВП Центральна міська аптека №43 та відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб'єктом, на якого поширюється дія Закону, маючи приватний інтерес, перебуваючи у м. Лисичанську, діючи в межах повноважень, в порушення частини 1 статті 28 Закону, пункту 4.2. Положення Про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати , затвердженого наказом генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ від 31.12.2015 № 63, 01.01.2016 не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, прийняв рішення та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ № 33 від 01.01.2016 Про персональні надбавки за високі досягнення в праці , згідно з яким з 01.01.2016 встановив персональні надбавки працівникам аптечної мережі за високі досягнення в праці, у тому числі своїм синам - заступнику завідувача аптеки № 279 ОСОБА_2Г в розмірі 50% та провізору аптеки № 357 ОСОБА_3 в розмірі 50 %.

Крім того, ОСОБА_1, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб'єктом, на якого поширюється дія Закону, маючи приватний інтерес, перебуваючи у м. Лисичанську, діючи в межах повноважень, в порушення частини 1 статті 28 Закону, пункту 4.2. Положення Про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати , затвердженого наказом генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ від 31.12.2015 № 63, 19.04.2016 не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, прийняв рішення та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ № 91 від 19.04.2016 Про персональні надбавки за високі досягнення в праці , згідно з яким з 01.04.2016 встановив персональні надбавки працівникам аптечної мережі за високі досягнення в праці, у тому числі своїм синам - заступнику завідувача аптеки № 279 ОСОБА_2Г в розмірі 50% та провізору аптеки № 357 ОСОБА_3 в розмірі 50 %.

Також, ОСОБА_1, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб'єктом, на якого поширюється дія Закону, маючи приватний інтерес, перебуваючи у м. Лисичанську, діючи в межах повноважень, в порушення частини 1 статті 28 Закону, пункту 4.2. Положення Про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати , затвердженого наказом генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ від 31.12.2015 № 63, 03.10.2016 не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, прийняв рішення та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ № 206 від 03.10.2016 Про персональні надбавки за високі досягнення в праці , згідно з яким з 01.10.2016 встановив персональні надбавки працівникам аптечної мережі за високі досягнення в праці, у тому числі своїм синам - заступнику завідувача аптеки № 279 ОСОБА_2Г в розмірі 50% та провізору аптеки № 357 ОСОБА_3 в розмірі 50 %.

У подальшому, ОСОБА_1, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб'єктом, на якого поширюється дія Закону, маючи приватний інтерес, перебуваючи у м. Лисичанську, діючи в межах повноважень, в порушення частини 1 статті 28 Закону, пункту 4.2. Положення Про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати , затвердженого наказом генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ від 31.12.2015 № 63, 22.02.2017 не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, прийняв рішення та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ № 58 від 22.02.2017 Про персональні надбавки за високі досягнення в праці , згідно з яким з 01.02.2017 встановив персональні надбавки працівникам аптечної мережі за високі досягнення в праці, у тому числі своїм синам - заступнику завідувача аптеки № 279 ОСОБА_2Г в розмірі 50% та провізору аптеки № 357 ОСОБА_3 в розмірі 40 %.

На підставі вказаних вище наказів, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 було нараховано та виплачено надбавки за високі досягнення у праці в сумах 22 506 грн. та 20 368 грн. відповідно, що підтверджується відповідними відомостями наданими КП Луганська обласна Фармація Північ .

З інформації, наданої КП Луганська обласна Фармація Північ вбачається, що середньомісячний товарообіг за 2016 рік по ВП Центральна міська аптека № 43 , а саме по аптеках № 279 та № 357 в яких працюють ОСОБА_2 та ОСОБА_3, на 1 працюючого складає 43.3 тис. грн. та 46,8 тис. грн. відповідно, товарообіг за лютий 2017 року по аптеці № 279 та № 357 складає 53,7 тис. грн. та 44,4 тис. грн., що вказує на те, що завідувач ВП ОСОБА_1 також встановлював відсотки надбавок до заробітної плати своїм синам в порушенні п. 4.2. Положення Про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати .

Відповідно до вимог ч.1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані в тому числі: вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального конфлікту інтересів безпосереднього керівника; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Потенційний конфлікт інтересів - наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об'єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

При цьому згідно з визначеннями, які містяться в ст. 1 Закону України Про запобігання корупції , приватним інтересом є будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях, а реальним конфліктом інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Тобто, при виникненні конфлікту інтересів під час виконання службових повноважень законодавець зобов'язав особу, яка є суб'єктом правопорушення, пов'язаного з корупцією, повідомити безпосереднього керівника та не вчиняти дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів, при цьому передбачивши адміністративну відповідальність за ч.1, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП

Згідно отриманої відповіді з Лисичанського МВ ДРАЦС ГТУЮ у Луганській області вих. № 567/76.6-31 від 03.03.2017 ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_4 та ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_5 є синами ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_6

За таких обставин у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів, а саме суперечність між його приватним інтересом, зумовленим сімейними стосунками з ОСОБА_3 та ОСОБА_2, який полягає у бажанні сприяти своїм синам у отриманні ними збільшеного кінцевого розміру заробітної плати шляхом встановлення їм надбавки за високі досягнення у праці, та його службовими повноваженнями, як завідувача відокремленого підрозділу, наявність якого впливає на об'єктивність та неупередженість прийняття рішень.

Тобто реальний конфлікт інтересів в даному випадку полягає в тому, що приватний інтерес ОСОБА_1 у вигляді бажання поліпшити матеріальне становище своїх близьких осіб, реально зіткнувся з його службовими повноваженнями з моменту підписання наказів про встановлення надбавок за високі досягнення у праці своїм синам ОСОБА_2 та ОСОБА_3

Разом з тим, відповідно до листа, наданого КП Луганська обласна Фармація Північ ( вих. № 239 від 28.04.2017 ) станом на 28.04.2017 року ОСОБА_1 не вжив заходів щодо недопущення запобігання і врегулювання конфлікту інтересів та не повідомив безпосереднього керівника - генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ про наявність реального конфлікту інтересів в службовій діяльності, пов'язаного з виникненням суперечностей між його особистими інтересами та службовими повноваженнями, прийняв рішення та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, чим порушив вимоги, передбачені ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції .

Прокурор Лисичанської місцевої прокуратури ОСОБА_4 просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ч.2 ст.172-7 КУпАП, вважає його винним у вчиненні адміністративних правопорушень за обставин, викладених у протоколах, так як він будучі обізнаним про те, що діє в умовах реального конфлікту інтересів, будучі суб'єктом відповідальності за правопорушення , пов'язані з корупцією, порушив вимоги п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції , а саме не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів та не повідомив керівника КП Луганська обласна Фармація Північ про наявність у нього реального конфлікту інтересів , прийняв рішення та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів. При цьому у зв'язку зі спливом строку притягнення до адміністративної відповідальності просив суд на підставі ст.ст. 38, 247 КупАП провадження закрити.

У судовому засіданні ОСОБА_1 винним себе у скоєнні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1, ч.2 ст. 172-7 КупАП, не визнав та пояснив, що відповідно до наказу генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ № 239-к від 24 листопада 2015 року його призначено на посаду завідувача відокремленого підрозділу Центральна міська аптека № 43 - керівника аптечної мережі. На даній посаді працює на теперішній час. В його обов'язки входить організація і контроль роботи відокремленого підрозділу та аптечних закладів, що входять до його складу, несення персональної відповідальності за їх діяльність. В діяльності він підпорядковується генеральному директорові КП Луганська обласна Фармація Північ . До складу відокремленого підрозділу Центральна міська аптека № 43 входять ряд аптек та аптечних пунктів на території м. Лисичанськ Луганської області. В даних аптеках, а саме в аптеці № 279 на посаді заступника завідувача працює його син ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_7, на підставі наказу генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ від 24.11.2015 року № 130-к. Також на посаді провізора аптеки № 357 працює його другий син ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_8, відповідно до наказу генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ від 24.11.2015 року № 552-к.

Тобто на вказані посади вони призначалися відповідно до наказу генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ . Відповідно до посадових обов'язків, його син ОСОБА_5, який перебуває на посаді провізора аптеки № 357, безпосередньо підпорядковується заступнику завідувача аптеки, а у разі відсутності відділів - завідувачу аптеки, його син ОСОБА_6, відповідно до його посадової інструкції, яка перебуває безпосередньо у ВП ЦМА № 43 в м. Лисичанськ, по вул. Гарібальді, 46, безпосередньо підпорядковується завідувачу аптеки.

Так, на протязі 2016 року, відповідно до положення про преміювання за виконання виробничих завдань працівників КП Луганська обласна Фармація Північ від 31 грудня 2015 року № 65, умови і порядок виплати премій, розмір премії встановлюється: працівникам апарату управління, керівникам відокремлених підрозділів, головним бухгалтерам, їх заступникам - генеральним директором підприємства; працівникам відокремлених підрозділів - керівниками відокремлених підрозділів.

Премії працівникам структурних підрозділів встановлюється диференційовано, залежно від виконання планових завдань по товарообігу, наявності прибутку після сплати обов'язкових платежів, рівня рентабельності та особистого внеску кожного співробітника. Преміювання працівників відокремлених підрозділів здійснюється в межах затвердженого відсотка від фонду оплати праці, затвердженого наказом генерального директора на кожний місяць. Фонд преміювання відокремленого підрозділу включає в себе премії всіх працівників, в тому числі і керівника відокремленого підрозділу, головного бухгалтера та їх заступників. Преміювання працівників відокремлених підрозділів здійснюється на підставі наказів керівника відокремленого підрозділу за фактично відпрацьований час у звітному періоді та посадовий оклад з урахуванням надбавок, підвищень до посадового окладу та доплат (крім оплат за роботу у святкові та неробочі дні) виплачується у встановленому порядку.

Так, ним в період з 01.01.2016 року, як керівником ВП Центральна міська аптека № 43 КП Луганська обласна Фармація Північ було видано ряд наказів Про встановлення персональної надбавки за високі досягнення в праці працівникам ВП ЦМА №43 та Про встановлення персональної надбавки за вислугу років працівникам ВП ЦМА №43 . Відсоток виплати премії встановлюються наказом генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ , на підставі наказу, він своїм наказом по відокремленому підрозділу преміює співробітників відокремленого підрозділу в межах встановленого відсотку від фонду заробітної плати. Розмір премії кожного співробітника відокремленого підрозділу залежить від фінансово-економічних показників підрозділу, від особистого внеску кожного співробітника, від посадового окладу, надбавок до посадового окладу, сумісництва, тобто кожний співробітник підрозділу може отримувати різний відсоток премії.

Таким чином, їм було видано наступні накази:

1.Наказ № 33 від 01.01.2016 року Про персональні надбавки за високі досягнення в праці ;

2.Наказ № 34 від 01.01.2016 року Про встановлення надбавок за вислугу років ;

3.Наказ № 47 від 28.01.2016 року Про виплату премії за грудень 2015 року ;

4.Наказ № 55 від 29.02.2016 року Про виплату премії за січень 2016 року ;

5.Наказ № 72 від 29.03.2016 року Про виплату премії за лютий 2016 року ;

6.Наказ № 94 від 28.04.2016 року Про виплату премії за березень 2016 року ;

7.Наказ № 91 від 19.04.2016 року Про персональні надбавки за високі досягнення в праці ;

8.Наказ № 104 від 31.05.2016 року Про виплату премії за квітень 2016 року ;

9.Наказ № 225 п.2 від 27.10.2016 року Про виплату премії за вересень 2016 року ;

У відповідності до зазначених наказів, працівникам ВП ЦМА № 43 встановлюється відсоток премії, яка в подальшому нараховується централізованою бухгалтерією КП Луганська обласна Фармація Північ й безпосередньо виплачується співробітникам відокремленого підрозділу, перелік премійованих співробітників міститься в додатку до вказаних наказів. В додатках до вказаних наказів, також зазначаються його сини ОСОБА_3 і ОСОБА_2, а також він особисто. При підписанні вказаних наказів, він разом з головним бухгалтером ВП ЦМА № 43 ОСОБА_7, вирішували хто з співробітників відокремленого підрозділу заслуговує отримання премії, а хто ні, оскільки відповідно до вимог положення Про преміювання виплати премії проводиться диференційовано, тобто премія не нараховувалась тим співробітникам, аптеки яких були не рентабельні.

При підписанні вказаних вище наказів та на протязі 2016 року заяв чи інших повідомлень про виникненні реального, потенційного конфлікту інтересів, на адресу керівництва КП Луганська обласна Фармація Північ він не надавав, у письмовій, усній формі чи інший спосіб не повідомлював.

Відповідно до наказу генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ від 28 березня 2016 року № 45, він особисто ознайомлений з антикорупційною програмою КП Луганська обласна Фармація Північ , яка розроблена на виконання Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII Про запобігання корупції , про що стоїть його підпис у відповідному листі ознайомлення.

До видання наказів про призначення надбавок до посадових окладів від звертався до керівництва КП Луганська обласна Фармація Північ зі службовими записками, які були зареєстровані в журналі реєстрації вихідної кореспонденції.

Після отримання погодження від керівництва і на підставі цих службових записок і були видані накази по ВП Центральна міська аптека № 43 КП Луганська обласна Фармація Північ .

В судовому засіданні зазначив, що ні один наказ про виплату надбавок до посадових окладів співробітникам аптечної мережі Лисичанська, в тому числі і його синам без відома керівництва підприємства не видавався.

Встановлення надбавок співробітникам аптечної мережі КП Луганська обласна Фармація Північ проводиться на підставі вимог колективного договору між адміністрацією і трудовим колективом підприємства. Ніяких обмежень по навантаженню не вказано. При організації підприємства КП Луганська обласна Фармація Північ в грудні 2015 року було видано положення про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати. В цьому документі прописані умови нарахування надбавок за високі показники в праці - 50 тисяч гривень на одного працівника, але не вказано за який період (місяць, квартал, півріччя, рік).

Допитана в судовому засіданні свідок ОСОБА_8 суду пояснила, що вона являється завідувачем сектору обліку заробітної плати КП ЛО Фармація Північ . Встановлення відповідних надбавок завідувачам відокремлених підрозділів здійснюється генеральним директором підприємства, а встановлення надбавок працівникам ВП встановлюється керівниками відокремлених підрозділів відповідно до Положення Про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати , затвердженого наказом генерального директора КП Луганська обласна Фармація Півеніч від 31.12.2015 року № 63. При цьому вона перевіряє накази про встановлення надбавок лише щодо не перевищення розміру надбавок 50% посадового окладу, щодо перевірки їх розміру з питань дотримання вимог Положення про встановлення надбавок, передбачених п. 4.2. в коло її обов'язків це не входить і дані обставини вона не перевіряє, оскільки за це несуть відповідальність керівники відокремлених підрозділів.

Суд, вислухавши пояснення ОСОБА_1, думку прокурора Зайченко І.А., дослідивши письмові матеріали справи, приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст.ст.245, 251, 252, 280, 283 КУпАП, суд при розгляді справи про адміністративне правопорушення повинен повно, всебічно, обєктивно дослідити всі обставини справи і встановити, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з"ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 251 КУпАП - доказами по справі про адміністративне правопорушення є будь - які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису та інше, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Частиною 1 ст.172-7 КУпАП передбачена відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів, а частина 2 зазначеної статті передбачає відповідальність за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

В примітці до ст. 172-7 КУпАП визначене поняття реального конфлікту інтересів за яким під ним слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Статтею 1 Закону України Про запобігання корупції реальний конфлікт інтересів визначений, зокрема, як суперечність між приватними інтересом особи та її службовими та представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення та невчинення дій під час виконання зазначених повноважень. Приватний інтерес - це будь який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Основною суб'єктивною ознакою поняття конфлікту інтересів є внутрішня суперечність відповідної особи, яка характеризується наявністю усвідомлюваних або інстинктивно-відображених прагнень до віддання переваги у реалізації та забезпеченні власних інтересів над суспільно-корисними, що набуває конкретного втілення у відповідних вчинках.

Судом встановлено, що відповідно до наказу генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ № 239-к від 24 листопада 2015 року ОСОБА_1 призначено на посаду завідувача відокремленого підрозділу Центральна міська аптека № 43 - керівника аптечної мережі. На даній посаді працює на теперішній час.

Відповідно до п. 1.2 відокремлений підрозділ Центральна міська аптека № 43 (ідентифікаційний код 40082487) є відокремленим підрозділом комунального підприємства Луганська обласна Фармація Північ ідентифікаційний код 40045927. КП Луганська обласна Фармація Північ є комунальним унітарним підприємством та об'єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області, управління яким здійснює Луганська обласна рада або уповноважений нею орган.

Луганська обласна державна адміністрація здійснює окремі повноваження з управління Підприємством, делеговані Луганською обласною радою (п. 1.3 статуту Підприємства). Засновником Підприємства є Луганська обласна рада (п. 1.4. статуту Підприємства).

Підприємство є юридичною особою, має статутний капітал, відокремлене майно, самостійний і зведений баланс (п. 2.1 статуту Підприємства). Тобто, ОСОБА_1 є посадовою особою юридичної особи публічного права, а відтак згідно п.п. а п.2 ч.1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції є суб'єктом, на якого поширюється дія цього Закону.

Таким чином, судом встановлено, що ОСОБА_1 згідно посадової інструкції завідувача відокремленого підрозділу - КП Луганська обласна Фармація Північ (далі посадова інструкція) діє на підставі довіреності, від імені КП Луганська обласна Фармація Північ , згідно якої має право має право встановлювати надбавки та доплати працівникам відокремленого підрозділу, на підставі наказу в рамках дії Положення Про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати працівників КП Луганська обласна Фармація Північ (п. 3.8 посадової інструкції), тобто є посадовою особою юридичної особи публічного права, відповідно до підпункту а п. 2 статті 3 Закону України Про запобігання корупції .

Згідно посадової інструкції завідувача відокремленого підрозділу КП Луганська обласна Фармація Північ , дослідженої в судовому засіданні, а саме п. 3.8. завідувач має право встановлювати надбавки та доплати працівникам відокремленого підрозділу, на підставі наказу в рамках дії Положення Про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати працівників КП Луганська обласна Фармація Північ .

Відповідно до п. 5.1. Положення Про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати , затвердженого наказом генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ № 63 від 31.12.2015, розмір надбавок і доплат за місяць працівникам відокремлених підрозділів встановлюється керівниками цих підрозділів.

Відповідно до п. 4.2. Положення, працівникам можуть установлюватися надбавки в розмірі до 50 відсотків посадового окладу (тарифної ставки):

-за високі досягнення у праці - якщо товарообіг на одного працівника складає більш ніж 50,0 тис. грн.;

-за виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання);

-за складність, напруженість у роботі.

Як було встановлено в судовому засіданні ОСОБА_1, будучи завідувачем ВП Центральна міська аптека №43 та відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб'єктом, на якого поширюється дія Закону, маючи приватний інтерес, перебуваючи у м. Лисичанську, діючи в межах повноважень, в порушення частини 1 статті 28 Закону, пункту 4.2. Положення Про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати , затвердженого наказом генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ від 31.12.2015 № 63, 01.01.2016 не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, прийняв рішення та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ № 33 від 01.01.2016 Про персональні надбавки за високі досягнення в праці , згідно з яким з 01.01.2016 встановив персональні надбавки працівникам аптечної мережі за високі досягнення в праці, у тому числі своїм синам - заступнику завідувача аптеки № 279 ОСОБА_2Г в розмірі 50% та провізору аптеки № 357 ОСОБА_3 в розмірі 50 %., з 01.04.2016 встановив персональні надбавки працівникам аптечної мережі за високі досягнення в праці, у тому числі своїм синам - заступнику завідувача аптеки № 279 ОСОБА_2Г в розмірі 50% та провізору аптеки № 357 ОСОБА_3 в розмірі 50 %, з 01.10.2016 встановив персональні надбавки працівникам аптечної мережі за високі досягнення в праці, у тому числі своїм синам - заступнику завідувача аптеки № 279 ОСОБА_2Г в розмірі 50% та провізору аптеки № 357 ОСОБА_3 в розмірі 50 %, з 01.02.2017 встановив персональні надбавки працівникам аптечної мережі за високі досягнення в праці, у тому числі своїм синам - заступнику завідувача аптеки № 279 ОСОБА_2Г в розмірі 50% та провізору аптеки № 357 ОСОБА_3 в розмірі 40 %.

З інформації наданої КП Луганська обласна Фармація Північ вбачається, що середньомісячний товарообіг за 2016 рік по ВП Центральна міська аптека № 43 , а саме по аптеках № 279 та № 357 в яких працюють ОСОБА_2 та ОСОБА_3, на 1 працюючого складає 43.3 тис. грн. та 46,8 тис. грн. відповідно, товарообіг за лютий 2017 року по аптеці № 279 та № 357 складає 53,7 тис. грн. та 44,4 тис. грн. (а.с.68).

Згідно відповіді з Лисичанського МВ ДРАЦС ГТУЮ у Луганській області вих. № 567/76.6-31 від 03.03.2017 ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_4 та ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_5 є синами ОСОБА_1, 14.04.1964 р.н.(а.с.77).

Так у відповідності до ч. 1 ст. 1 Закону України Про запобігання корупції визначено терміни, серед яких членами сім'ї є особи, які перебувають у шлюбі, а також їхні діти, у тому числі повнолітні, батьки, особи, які перебувають під опікою і піклуванням, інші особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки (крім осіб, взаємні права та обов'язки яких не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі, тобто у даному випадку ОСОБА_2 та ОСОБА_3 є членами сім'ї ОСОБА_1

З вищенаведеного вбачається, що ОСОБА_1 в межах своїх повноважень приймає остаточне рішення, підписуючи накази про преміювання працівників.

Наказ це розпорядчій документ, який видається керівником установи (структурного підрозділу) на правах єдиноначальності та в межах своєї компетенції, обов'язковий для виконання підлеглими.

Враховуючи вищевикладене, наказ за своєю суттю є рішенням керівника.

Отже, підписуючи накази, керівник не діє формально, а є особою, яка має право першого підпису, отже приймає рішення, які є обов'язковими для підлеглих, і саме до його посадових обов'язків належить право видавати такі накази.

Таким чином, у ОСОБА_1 при підписанні наказів щодо встановлення надбавок своїм синам виник реальний конфлікт інтересів, а саме суперечність між його особистим майновим інтересом - бажанням поліпшити матеріальне становище членів сім'ї (а саме синів ОСОБА_2 та ОСОБА_3Г.) шляхом збільшення кінцевого розміру отриманого доходу та його службовими повноваженнями в ході прийняття рішення та видачі наказів, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій під час виконання своїх службових повноважень.

Отже, ОСОБА_1, своїми діями порушив вимоги п.3 ч.1 ст.28 Закону України Про запобігання корупції - прийняття рішень та вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів в службовій діяльності, пов'язаного з виникненням суперечностей між його приватними інтересами та службовими повноваженнями, які вплили на об'єктивність прийняття рішення.

При цьому ОСОБА_1 не вжив заходів щодо недопущення запобігання і врегулювання конфлікту інтересів та не повідомив у передбачений п.2 ч.1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції строк письмово чи в інший спосіб генерального директора КП Луганська обласна Фармація Північ про наявність реального конфлікту інтересів в службовій діяльності, пов'язаного з виникненням суперечностей між його особистими інтересами та службовими повноваженнями, чим порушив вимоги, передбачені п.п.1,2 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції , що підтверджується листом КП Луганська обласна Фармація Північ від 28.04.2017 року, згідно якого станом на 28.04.2017 року завідувач ВП Центральна міська аптека №43 ОСОБА_1 письмово чи в іншій формі не повідомляв керівництво КП про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час виконання повноважень.

Відповідно до п. 1 ст. 28 Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів Закону України Про запобігання корупції , особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону зобов'язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Накази про встановлення надбавок своїм синам підписував саме ОСОБА_1, а тому доводи останнього про те, що ОСОБА_3 та ОСОБА_2 йому безпосередньо не підпорядковувались, викладені у письмових поясненнях, на кваліфікацію дій останнього не впливають.

Крім того вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч.1, 2 ст. 172-7 КупАП підтверджується доданими до протоколів про адміністративне правопорушення матеріалами, а саме:

-Посадовою інструкцією завідувача відокремленого підрозділу КП Луганська обласна Фармація Північ (а.с.10-14);

-Наказом № 239-к від 24.11.2015 р. Про призначення ОСОБА_1І. (а.с.21);

-Наказом № 33 від 01.01.2016 р. Про персональні надбавки за високі досягнення в праці (51-53);

-Наказом № 91 від 19.04.2016 р. Про персональні надбавки за високі досягнення в праці (54-56);

-Наказом № 206 від 03.10.2016 р. Про персональні надбавки за високі досягнення в праці (57-59);

-Наказом № 58 від 22.02.2017 р. Про персональні надбавки за високі досягнення в праці (60-62);

-Інформацією щодо сум, які були нараховані і якості надбавок і доплат до заробітної плати, відповідно до Положення, затвердженого наказом генерального директора № 63 від 31.12.2015 працівника ОСОБА_2 (а.с.63,64);

-Інформацією щодо сум, які були нараховані і якості надбавок і доплат до заробітної плати, відповідно до Положення, затвердженого наказом генерального директора № 63 від 31.12.2015 працівника ОСОБА_3 (а.с.65,66);

-Довідкою про товарообіг по ВП № 43 за 2016 рік (а.с.68-69);

-Положенням про встановлення надбавок і доплат до заробітної плати працівників КП Луганська обласна Фармація Північ , де відповідно до п. 4.2. Положення, працівникам можуть установлюватися надбавки в розмірі до 50 відсотків посадового окладу (тарифної ставки): за високі досягнення у праці - якщо товарообіг на одного працівника складає більш ніж 50,0 тис. грн.; за виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання); за складність, напруженість у роботі (а.с.71-75);

- Довідкою Головного територіального управління юстиції у Луганській області за результатами перевірки родинних зв'язків з ОСОБА_1 (а.с.77);

-Наказом № 45 від 28.03.2016 р. Про затвердження Антикорупційної програми з підписом ОСОБА_1 про ознайомлення з даним наказом (а.с.78-79).

Отже, ОСОБА_1, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, відповідно до підпункту а п. 2 ч. 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції , є суб'єктом відповідальності за правопорушення пов'язані з корупцією, перебуваючи на посаді завідувача Відокремленого підрозділу Центральна міська аптека № 43 КП Луганська обласна Фармація Північ , будучі обізнаним щодо неухильного виконання норм Закону України Про запобігання корупції , прийняв рішення та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, а також не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів та в установлений п. 2 ч. 1 ст. 28 ЗУ Про запобігання корупції строк не повідомив безпосереднього керівника, про наявність реального конфлікту інтересів, а тому в його діях міститься склад адміністративних правопорушень, передбачених ч.1, ч.2 ст.172-7 КУпАП та його вина у вчиненні таких правопорушень є цілком доведеною.

Разом із тим, доводи ОСОБА_1, щодо його невинуватості у вчиненні корупційних правопорушень суд не приймає до уваги, оскільки вони спростовані дослідженими у судовому засіданні доказами.

Більш того, корупційне правопорушення, передбачене ст.172-7 КУпАП є вчиненим з моменту настання обставин, наявність яких може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, про що службова особа повинна була невідкладно у письмовій формі повідомити свого безпосереднього керівника.

Суд вважає, що у справі достатньо доказів, прямо передбачених ст.251 КУпАП, для повного, всебічного і об'єктивного розгляду цієї справи.

Отже, всебічно, повно, неупереджено й безпосередньо з'ясувавши всі обставини, встановлені під час судового розгляду, перевіривши їх доказами, отриманими на підставі змагальності сторін та свободи у доведенні їх переконливості, дослідженими в судовому засіданні, у їхній сукупності й оціненими з точки зору належності, допустимості, достовірності, достатності й взаємозв'язку, суд дійшов висновку про те, що провина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, пов'язаних з корупцією, передбачених ч.1,2 ст. 172-7 КУпАП знайшла своє підтвердження в суді, а його дії правильно кваліфіковані за ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, так як ОСОБА_1, будучи суб'єктом на якого поширюється дія ЗУ Про запобігання корупції прийняв рішення та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів та не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, не повідомив керівника у передбачений п. 2 ч. 1 ст. 28 ЗУ Про запобігання корупції строк, про наявність реального конфлікту інтересів.

В той же час, суд дійшов висновку що провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 та ч. 2 ст. 172-7 КУпАП підлягає закриттю з огляду на таке.

Згідно ч. 3 ст. 38 КУпАП передбачено, що адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов'язаного з корупцією, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Слід зазначити, що встановлення законодавцем строку давності притягнення до відповідальності є важливою гарантією прав особи, що випливає з принципу правової визначеності, який є елементом принципу верховенства права. У зв'язку з цим тлумачення положень ч. 3 ст. 38 КУпАП не може носити довільного характеру та розумітися формально, зокрема шляхом ототожнення моменту виявлення правопорушення з моментом складання протоколу про адміністративне правопорушення.

На думку суду в даній справі моментом виявлення правопорушення, передбаченого ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП співробітниками управління захисту економіки є 28.04.2017 року - тобто дата отримання останніми відповіді про відсутність повідомлень ОСОБА_1 про наявність у нього конфлікту інтересів та дата отримання копії наказів про встановлення надбавок , що підтверджується відповіддю КП Луганська обласна Фармація північ , наданою на запит суду.

Вищенаведені обставини свідчать про те, що строк притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності , передбаченої ч.ч.1,2 ст. 172-7 КУпАП на момент винесення постанови закінчився. Інше тлумачення с. 38 ч.3 КУпАП могло б призвести до порушення стандартів, сформульованих ЄСПЛ та не відповідало положенням ст. ст. 1,6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод.

Згідно положень п. 7 ст. 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Оскільки судом розпочато розгляд даної справи по суті, суд вважає за необхідне вирішити питання щодо встановлення вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, однак у зв'язку з тим, що строк накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 сплинув, відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження у справі підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст. 38, п.7 ч.1 ст. 247, ч.1,ч.2 ст. 172-7, 283,284,287, 294 КУпАП, суддя -

П О С Т А Н О В И Л А :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, пов'язаних з корупцією, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП.

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 1, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП закрити у зв'язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, протягом десяти днів з дня її винесення.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Луганської області через Лисичанський міський суд Луганської області.

Суддя М.М. Старікова

СудЛисичанський міський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення21.08.2017
Оприлюднено22.08.2017
Номер документу68420011
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —415/2731/17

Постанова від 21.08.2017

Адмінправопорушення

Лисичанський міський суд Луганської області

Старікова М. М.

Постанова від 21.07.2017

Адмінправопорушення

Лисичанський міський суд Луганської області

Старікова М. М.

Постанова від 30.06.2017

Адмінправопорушення

Лисичанський міський суд Луганської області

Старікова М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні