ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 серпня 2017 року 11 год. 34 хв.Справа № 808/2330/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі адміністративну справу
за позовом Головного управління ДФС у Запорізькій області
до Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Амік"
про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Амік" (надалі - відповідач ТОВ Агрофірма "Амік") про стягнення з відповідача 38168 грн. 38 коп. податкового боргу, у тому числі: з орендної плати за землю з юридичних осіб - 22600 грн. 11 коп.; з податку на прибуток підприємства - 15568 грн. 00 коп.; з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати - 00 грн. 27 коп.
Позивач у позові зазначив, що за ТОВ Агрофірма "Амік" обліковується податковий борг у сумі 38168 грн. 38 коп., у тому числі: з орендної плати за землю з юридичних осіб - 22600 грн. 11 коп.; з податку на прибуток приватних підприємств - 15568 грн. 00коп.; з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати - 00 грн. 27 коп., який виник з сум узгодженого податкового зобов'язання, визначеного відповідачем у деклараціях, та пені.
Представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.
Представник ТОВ Агрофірма "Амік" до суду не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду справи ТОВ Агрофірма "Амік" повідомлялося належним чином.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
Відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: 71700, АДРЕСА_1. Відповідач має ідентифікаційний код 30802415.
Заборгованість відповідача з податку на прибуток підприємства виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеного ТОВ Агрофірма "Амік" самостійно у поданій до контролюючого органу: Податковій декларації з податку на прибуток підприємства за 2016 рік від 08.02.2017 №1700006213, якою визначено до сплати грошове зобов'язання з податку на прибуток підприємства у сумі 15568 грн. 00 коп. (а.с.19).
Доказів самостійної сплати податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємства (платіжних документів) ТОВ Агрофірма "Амік" до суду не надало.
Таким чином, заборгованість з податку на прибуток підприємства складає 15568 грн. 00 коп.
Згідно з поданою відповідачем до Токмацької ОДПІ: Податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 22.02.2016 за №9021392191 відповідачем нараховано з орендної плати за землю з юридичних осіб за 2016 рік всього у сумі 36620 грн. 75 коп. При цьому, щомісячний платіж протягом січня-листопада 2016 року складає 3051 грн. 73 коп., платіж за грудень 2016 року - 3051 грн. 72 коп. (а.с.15-16); Податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2017 рік від 31.01.2017 за №1700004962 відповідачем нараховано з орендної плати за землю з юридичних осіб за 2017 рік всього у сумі 38818 грн. 00 коп. При цьому, щомісячний платіж протягом січня-листопада 2017 року складає 3234 грн. 83 коп., платіж за грудень 2017 року - 3234 грн. 87 коп. (а.с.17-18).
Також, згідно з пп.129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України контролюючим органом нараховано відповідачу пеню з орендної плати за землю з юридичних осіб у сумі 322 грн. 51 коп.
Отже, податковий борг з орендної плати за землю з юридичних осіб складає 22600 грн. 11 коп.
Доказів самостійної сплати податкового зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб (платіжних документів) ТОВ Агрофірма "Амік" до суду не надало.
Заборгованість з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, у сумі 00 грн. 27 коп. є пенею, яка відповідачу нарахована контролюючим органом згідно з пп.129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України.
Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
За приписами пп.62.1.1-62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Як передбачено п.1 Розділу І "Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", затвердженого 07.04.2016 наказом Міністерства фінансів України №422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881 (надалі - "Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"), цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з п.2 Розділу І "Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.
Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ "Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" зазначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано інтегровану картку ТОВ Агрофірма "Амік" згідно з якою за відповідачем обліковується податковий борг: з орендної плати за землю з юридичних осіб у сумі 22600 грн. 11 коп.; з податку на прибуток підприємства у сумі 15568 грн. 00коп.; з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, у сумі 00 грн. 27 коп.
Даних про розстрочення (відстрочення) вказаних узгоджених грошових зобов'язань, надміру та/або помилково сплачені кошти вказані документи - не містять.
Відповідачем не надано до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.
Отже, позивачем доведено заборгованість ТОВ Агрофірма "Амік" у сумі 38168 грн. 38 коп.
Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як зазначено у пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкова вимога - це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Судом досліджено надану позивачем податкову вимогу від 03.06.2015 за №467-23 (а.с.21).
Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Як зазначено у п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що відповідач на час судового засідання має податковий борг у сумі 38168 грн. 38 коп., у тому числі: з орендної плати за землю з юридичних осіб - 22600 грн. 11 коп.; з податку на прибуток підприємства - 15568 грн. 00коп.; з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати - 00 грн. 27 коп., який у добровільному порядку - не погашений.
У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з ТОВ Агрофірма "Амік" у порядку та спосіб, встановлений ст.95 Податкового кодексу України.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України, ст.19 Конституції України, ст.95 Податкового кодексу України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма Амік (71700, АДРЕСА_1; ідентифікаційний код 30802415) у банках, обслуговуючих даного платника податків, на користь бюджету (Токмацьке УК/Токмак, ЄДРПОУ 37942194, Банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015) кошти у сумі податкового боргу: з орендної плати за землю з юридичних осіб - 22600 грн. 11 коп. (код платежу 18010600, р/р33219812700014); з податку на прибуток підприємства - 15568 грн. 00 коп.(код платежу 11021000, р/р33111318700014); з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати - 00 грн. 27 коп. (код платежу 11010100, р/р33112340700014).
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
Постанова виготовлена у повному обсязі 21.08.2017.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2017 |
Оприлюднено | 23.08.2017 |
Номер документу | 68423463 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні