ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 серпня 2017 р. Справа № 902/131/17
Господарський суд Вінницької області у складі:
головуючий суддя Міліціанов Р.В.
при секретарі судового засідання Незамай Д.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, матеріали справи № 902/131/17
про визнання банкрутом
за участю:
представника Жмеринської ОДПІ - ОСОБА_2, довіреність №2327/10/02-05-10-06 від 07.04.2017р.;
арбітражного керуючого (розпорядника майна) ОСОБА_3, посвідчення №1734 від 10.09.2017р.
В С Т А Н О В И В :
У провадженні Господарського суду Вінницької області (суддя Міліціанов Р.В.) перебуває справа №902/131/17 за заявою Жмеринської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області про банкрутство ТОВ "Комільфо".
Ухвалою суду 01.03.2017р. порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ "Комільфо", введено процедуру розпорядження майном боржника на 115 календарних днів, до 24.06.2017р., призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого ОСОБА_3.
З метою виявлення усіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника 06.03.2017р. за № 40933 здійснено офіційне оприлюднення оголошення про порушення справи про банкрутство ТОВ "Комільфо" на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
Ухвалою від 19.04.2017р. судом затверджено реєстр вимог кредиторів ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Комільфо" у складі Жмеринської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області із сумою вимог 1 215 351,29 грн. заборгованості зі сплати податків - третя черга та 16 000,00 грн. судового збору за подання заяви до суду - перша черга задоволення вимог кредиторів, та призначено справу до розгляду в підсумковому судовому засіданні на 18.05.2017р..
Ухвалою від 18.05.2017 р. розгляд справи у підсумковому засіданні відкладено до 20.06.2017р..
Ухвалою від 20.06.2017р. судом задоволено клопотання розпорядника майна боржника, продовжено строк процедури розпорядження майном ТОВ "Комільфо" та повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна ТОВ "Комільфо") ОСОБА_3 на два місяці - до 24.08.2017р., розгляд справи в підсумковому засіданні відкладено на 01.08.2017р.
Ухвалою від 01.08.017р. суд відклав розгляд справи в підсумковому засіданні на 16.08.2017р., зобов'язавши розпорядника майна ТОВ "Комільфо" ОСОБА_3 надати відомості щодо проведеної інвентаризації майна, копії відповідей на запити арбітражного керуючого щодо майнових активів боржника, докази перебування у розшуку належних боржнику транспортних засобів, детальний помісячний звіт про виконану роботу у процедурі розпорядження майном боржника, рішення комітету кредиторів боржника щодо переходу до наступної судової процедури.
16.08.2017р. від арбітражного керуючого ОСОБА_4 надійшла заява від 16.08.2017р. про участь у справі про банкрутство ТОВ "Комільфо".
16.08.2017р. оголошено перерву в підсумковому засіданні до 21.08.2017р..
21.08.2017р. до суду арбітражним керуючим ОСОБА_3 подано звіт розпорядника майна ТОВ "Комільфо" № 247 від 16.08.2017р., в якому викладено клопотання про затвердження даного звіту, а також клопотання про стягнення грошової винагороди розпорядника майна ТОВ "Комільфо" в сумі 25 600,00грн. з ініціюючого кредитора - Жмеринської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області.
21.08.2017р. представником голови комітету кредиторів боржника - Жмеринської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області подано клопотання від 21.08.2017р. про припинення процедури розпорядження майном боржника, відкриття процедури ліквідації ТОВ "Комільфо" та призначення ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_3.
21.08.2017р. арбітражний керуючий ОСОБА_3 подав до суду заяву № 246 від 16.08.2017р. про участь у справі про банкрутство № 902/131/17.
Подані документи оглянуто судом та долучено до матеріалів справи.
На визначену дату в підсумкове судове засідання з'явились представник ініціюючого кредитора та розпорядника майна боржника.
Представник боржника своїм правом на участь у засіданні суду та наданні письмових або усних пояснень не скористався. Ухвала суду від 01.08.017р. надіслана на юридичну адресу боржника, про що свідчить проставлений у відповідності до пункту 2.6.15 Інструкції з діловодства в господарських судах України відповідний штамп суду з відміткою про відправлення документа проставлений на звороті у лівому нижньому куті оригіналу процесуального документа, який виготовляється судом та залишається у справі, з відміткою про відправлення документа, що містить вихідний реєстраційний номер, загальну кількість відправлених примірників документа, дату відправлення, підпис працівника, який її здійснив. Надісланий примірник ухвали до суду не повернувся.
Враховуючи викладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення боржника належним чином про час і місце розгляду судової справи і забезпечення явки останніх в судове засідання для реалізації ними права на судовий захист своїх прав та інтересів.
Розглянувши в підсумковому засіданні клопотання, подане представником голови комітету кредиторів про припинення процедури розпорядження майном боржника та перехід до ліквідаційної процедури, яке базується на прийнятому 16.08.2017р. рішенні комітету кредиторів боржника, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, заслухавши учасників судового засідання, які підтримали вказане клопотання, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 4-1 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - ОСОБА_5 про банкрутство).
Відповідно до ст. 2 Закону про банкрутство провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України. ОСОБА_5 має пріоритет перед іншими законодавчими актами України у регулюванні відносин, пов'язаних з банкрутством суб'єктів підприємницької діяльності, за винятком випадків, передбачених цим Законом.
Відповідно ч. 3 ст. 22 Закону про банкрутство арбітражний керуючий зобов'язаний, зокрема, аналізувати фінансово-господарську діяльність, інвестиційне становище боржника та його становище на товарних ринках; скликати збори кредиторів та організовувати їх проведення; надавати господарському суду та комітету кредиторів звіт про свою діяльність, відомості про фінансове становище боржника, пропозиції щодо можливості відновлення платоспроможності боржника; виконувати інші функції, передбачені цим Законом.
Згідно з ч.1 ст. 26 Закону про банкрутство протягом десяти днів після винесення ухвали за результатами попереднього засідання господарського суду розпорядник майна письмово повідомляє кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів, уповноважену особу працівників боржника та уповноважену особу засновників (учасників, акціонерів) боржника про місце і час проведення зборів кредиторів та організовує їх проведення.
До компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про: визначення кількісного складу та обрання членів комітету кредиторів; дострокове припинення повноважень комітету кредиторів або окремих його членів; схвалення плану санації боржника в процедурі розпорядження майном; інші питання, передбачені цим Законом (ч.5 ст. 26 Закону про банкрутство).
Згідно з ч.8 ст. 26 Закону про банкрутство до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення, зокрема, про звернення до господарського суду з клопотанням про відкриття процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у випадках, передбачених цим Законом.
11.05.2017р. відбулись збори кредиторів, на яких визначено склад комітету кредиторів боржника.
16.08.2017р. відбулось засідання комітету кредиторів ТОВ "Комільфо" (протокол № 2 від 16.08.2017р.), на якому прийнято рішення, зокрема, про перехід до ліквідаційної процедури ТОВ "Комільфо", в зв'язку з чим звернутись до суду з клопотанням про закриття процедури розпорядження майном боржника та введення відносно ТОВ "Комільфо" ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_3.
Як вбачається зі звіту розпорядника майна № 247 від 16.08.2017р., на виконання вимог чинного законодавства України, за період виконання повноважень розпорядника майна останнім було здійснено наступні дії.
24.03.2017р. розпорядником майна боржника ОСОБА_3 було направлено звернення на адресу ТОВ "Комільфо" з вимогою до керівника про надання доступу до бухгалтерської документації, статистичної, податкової, фінансової та іншої звітності з метою виконання покладених на нього обов'язків, а також організації проведення суцільної інвентаризації активів та пасивів боржника. Станом на 16.08.2017р. відповіді від керівника боржника не надходило.
14.04.2017р. розпорядник майна разом із представником ініціюючого кредитора ОСОБА_6 прибули за місцем знаходження боржника, де було встановлено, що ТОВ "Комільфо" за адресою: Вінницька область, м. Жмеринка, вул. Київська, 115 відсутнє та ніколи не знаходилося (Акт від 14.04.2017р.).
Після покладення, на підставі рішення комітету кредиторів від 11.05.2017р., обов'язків керівника боржника на арбітражного керуючого, з метою встановлення наявності активів у ТОВ "Комільфо", розпорядником майна були направлені запити до: Головного управління Держгеокадастру у Жмеринському районі Вінницької області; Вінницького обласного об'єднаного бюро технічної інвентаризації; Державіслужби України; Державного космічного агентства України; ДП "Український інститут промислової власності"; Державної інспекції з безпеки на морському та річковому транспорті; Державної служби інтелектуальної власності; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; Управління Держпраці у Вінницькій області; Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області; Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області; Вінницької митниці ДФС; Управління ДАІ УМВС України у Вінницькій області .
За результатами проведеної роботи встановлено, що майнових активів за боржником не зареєстровано.
Розпорядником майна встановлено, що у ТОВ "Камільфо" відкритий рахунок у Київській філії ПАТ КБ "ПІВДЕНКОМБАНК" №26009007401001 МФО 320876, однак у зв'язку з перебуванням ПАТ КБ "ПІВДЕНКОМБАНК" в процедурі ліквідації, розпоряднику майна не вдалось отримати виписки про рух коштів по даному банківському рахунку за період 2014-2016 р.р.
За інформацією Головного управління статистики у Вінницькій області ТОВ "Комільфо" за 2014-2017р.р. статистичної звітності не подавало.
Таким чином, зважаючи на те, що станом на 16.08.2017р. згідно державних реєстрів за ТОВ "Комільфо" не зареєстровано речових прав на майно та майнові права на об'єкти інтелектуальної власності, а також, враховуючи, той факт, що місцезнаходження бухгалтерської та іншої документації ТОВ "Комільфо" встановити не вдалося, у зв'язку з чим провести аналіз на наявність ознак доведення до банкрутства чи фіктивного банкрутства було неможливим, та за наявності заборгованості у розмірі 1 231 351,29грн., розпорядником майна зазначено про необхідність переходу до наступної судової процедури відносно ТОВ "Комільфо" - до процедури ліквідації.
З врахуванням встановлених обставин, суд дійшов наступних висновків.
Згідно із приписами ч.ч. 1, 2 ст. 27 Закону про банкрутство у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури ( санації, ліквідації, мирової угоди) або припиняється провадження у справі. До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів зобов'язані прийняти одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; відхилити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації; подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації у разі його неподання боржником; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури; подати до господарського суду клопотання про укладення мирової угоди.
Відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону про банкрутство у підсумковому засіданні господарський суд за пропозицією розпорядника майна боржника та на підставі рішення зборів кредиторів приймає одне з таких судових рішень: ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому статтею 30 цього Закону; ухвалу про введення процедури санації та зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації у разі відхилення плану санації боржника зборами кредиторів або неподання його боржником; постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; ухвалу про припинення провадження у справі про банкрутство; ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном та відкладення підсумкового засідання суду в межах граничного строку, визначеного цим Законом.
Ч. 1 ст. 37 Закону про банкрутство встановлено, що у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців. Банкрут - боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена господарським судом.
Згідно із приписами ст. 1 Закону про банкрутство банкрутство - визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 38 Закону про банкрутство з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом; скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника.
Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі; виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом.
З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.
Судом встановлено ознаки неплатоспроможності ТОВ "Комільфо".
Зокрема, боржник, відповідно до затвердженого судом реєстру, має заборгованість перед Жмеринською ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області в розмірі 1 215 351,29 грн. натомість, за результатом вчинених розпорядником майна ОСОБА_3 дій у процедурі розпорядження майном, майнових активів, за рахунок яких можливо було б погасити вимоги кредитора, не виявлено.
Таким чином, наявність непогашених боргових зобов'язань та відсутність активів, підтверджують неплатоспроможність ТОВ "Комільфо".
З огляду на відсутність майна боржника та пропозицій щодо можливості відновлення платоспроможності боржника, відновлення платоспроможності боржника не вбачається можливим.
З наведеного слідує, що ТОВ "Комільфо" перебуває у фінансовій кризі, не є платоспроможним, задоволення вимог кредиторів є неможливим, а відтак господарський суд приходить до висновку, що останнє не може самостійно ліквідувати борг перед кредитором, а тому погашення заборгованості має відбуватися не інакше, як через процедуру ліквідації відповідно до норм Закону про банкрутство.
Відповідно до ч. 6 ст. 27 Закону про банкрутство з дня визнання господарським судом боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або введення процедури санації, або затвердження мирової угоди процедура розпорядження майном та повноваження розпорядника майна припиняються.
З огляду на встановлені обставини, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання голови комітету кредиторів, поданого до суду у відповідності до рішення комітету кредиторів, припинення процедури розпорядження майном ТОВ "Комільфо" та повноважень розпорядника майна - арбітражного керуючого ОСОБА_3, визнання ТОВ "Комільфо" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Згідно ч. 1 ст. 40 Закону про банкрутство у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.
В силу ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство, кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом.
Розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором не можуть бути призначені арбітражні керуючі: 1) які є заінтересованими у цій справі; 2) які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня усунення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років; 3) яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених цим Законом. До призначення арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) особа повинна подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до жодної категорії вищезазначених осіб (ч. 2 ст. 114 Закону про банкрутство).
Як встановлено судом, згідно протоколу засідання комітету кредиторів боржника № 2 від 16.08.2017р. погоджено кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_3 для призначення ліквідатором у справі.
Як зазначалось вище, 21.08.2017р. арбітражний керуючий ОСОБА_3 подав до суду заяву № 246 від 16.08.2017р. про участь у справі про банкрутство № 902/131/17, якою надав згоду на призначення його ліквідатором. До заяви додано копію свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1514 від 09.08.2013р..
Окрім того, 16.08.2017р. від арбітражного керуючого ОСОБА_4 надійшла заява від 16.08.2017р. про участь у справі про банкрутство ТОВ "Комільфо", в додатку до якої міститься копія свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 183 від 08.02.2013р..
Проаналізувавши заяви арбітражних керуючих ОСОБА_3 та ОСОБА_4, враховуючи наведені приписи Закону про банкрутство та рішення комітету кредиторів, суд дійшов висновку про призначення ліквідатором ТОВ "Комільфо" у справі № 902/131/17 арбітражного керуючого ОСОБА_3.
Відтак, заява арбітражного керуючого ОСОБА_4 від 16.08.2017р. задоволенню не підлягає.
Згідно ч. 3 ст. 38 Закону про банкрутство з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, здійснюється офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
Порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство визначається Положенням, затвердженим Постановою пленуму Вищого господарського суду України від 17.12.2013 року № 16.
Таким чином, з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, слід здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання ТОВ "Комільфо" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Відповідно до ст. 8 Закону про банкрутство ухвали та постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, прийняті господарським судом у справі про банкрутство, набирають законної сили з моменту їх прийняття, якщо інше не передбачено цим Законом.
В судовому засіданні також розглянуто усне клопотання розпорядника майна - арбітражного керуючого ОСОБА_3 про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та витрат у процедурі розпорядження та клопотання про стягнення грошової винагороди розпорядника майна ТОВ "Комільфо" в сумі 25 600,00грн. з ініціюючого кредитора - Жмеринської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області.
Надаючи правову оцінку вказаним клопотанням, суд зазначає наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 115 Закону про банкрутство арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.
За ч. 2 ст. 115 Закону про банкрутство грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна визначається в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень або в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до порушення провадження у справі про банкрутство, якщо такий розмір перевищує дві мінімальні заробітні плати. Розмір грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна не може перевищувати п'яти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень. Право вимоги грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень розпорядника майна боржника. Сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.
Відповідно до ч. 4 ст. 115 Закону про банкрутство витрати арбітражного керуючого, пов'язані з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Законом, крім витрат на страхування його відповідальності за заподіяння шкоди внаслідок неумисних дій або помилки під час виконання повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, а також витрат, здійснення яких безпосередньо не пов'язане з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, і витрат, пов'язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати, що перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.
Ч.ч. 5,6 названої статті визначено, що сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.
Кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.
Згідно з ч. 7 ст. 115 Закону про банкрутство розпорядник майна звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на першому засіданні комітету кредиторів, а також за результатами процедури розпорядження майном боржника.
Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.
Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
Ухвалою про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Комільфо" встановлено грошову винагороду арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат.
Комітетом кредиторів боржника на засіданні 16.08.2017р. прийнято рішення затвердити звіт про грошову винагороду розпорядника майна ТОВ "Комільфо" ОСОБА_3 та погодити йому винагороду в розмірі 26 500,00грн., яка має бути виплачена ініціюючим кредитором.
Згідно фінансового звіту арбітражного керуючого № 245 від 16.08.2017р. про нарахування та виплату грошової винагороди та витрат у процедурі розпорядження, що міститься в додатках до звіту розпорядника майна, винагорода розпорядника майна нарахована за період з 01.03.2017р. по 30.06.2017р. та складає 25 600,00грн. (за березень 2017р.: 3200,00*2=6400,00грн., за квітень 2017р.: 3200,00*2=6400,00грн., за травень 2017р.: 3200,00*2=6400,00грн., за червень 2017р.: 3200,00*2=6400,00грн.).
Розпорядником майна не нарахована винагорода з 01.07.2017р. по 16.08.2017р., в зв'язку з тим, що фактично в даний період розпорядник майна не виконував свої повноваження через хворобу та період реабілітації, а також розпорядником майна зазначено, що понесені ним витрати повністю покриваються грошовою винагородою.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 98 Закону про банкрутство арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) має право, зокрема, отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.
Частиною 2 ст. 115 Закону про банкрутство встановлено, що сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.
Отже, джерелом оплати послуг арбітражного керуючого в процедурі розпорядження майном боржника є кошти заявника (ініціюючого кредитора), в даному випадку Жмеринської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області.
Як вже було зазначено судом, ухвалою про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Комільфо" введено процедуру розпорядження майном боржника, призначено розпорядником майна арбітражного керуючого ОСОБА_3 та встановлено грошову винагороду арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат.
Виплата грошової винагороди розпоряднику майна в добровільному порядку не здійснювалась, кошти для оплати послуг (грошової винагороди) арбітражного керуючого на депозитний рахунок нотаріуса ініціюючим кредитором внесені не були, майна за результатами вчинених розпорядником майна дій не виявлено.
З огляду на викладене, беручи до уваги приписи Закону про банкрутство стосовно того, що джерело оплати послуг розпорядника майна не ставиться в залежність від майнового стану ініціюючого кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо) та від джерел фінансування того чи іншого кредитора, що надання послуг арбітражного керуючого, як суб'єкта незалежної професійної діяльності, відбувається на платній основі, суд дійшов висновку про обгрунтованість, законність вимог арбітражного керуючого ОСОБА_3 щодо примусового стягнення із Жмеринської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області на його користь грошової винагороди за виконання повноважень розпорядника майна.
В той же час, стосовно розміру нарахованої грошової винагороди арбітражного керуючого, суд зазначає наступне.
Частиною 2 ст. 115 Закону про банкрутство визначено, що грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна визначається в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень або в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до порушення провадження у справі про банкрутство, якщо такий розмір перевищує дві мінімальні заробітні плати. Право вимоги грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень розпорядника майна боржника . Сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.
Згідно фінансового звіту арбітражного керуючого ОСОБА_3 № 245 від 16.08.2017р. грошова нагорода розпорядника майна нарахована за період з 01.03.2017р. по 30.06.2017р. та складає 25 600,00грн..
Однак, як вбачається з матеріалів справи, арбітражний керуючий ОСОБА_3 фактично приступив до виконання обов'язків розпорядника майна боржника, починаючи з 22.03.2017р. шляхом направлення звернення керівнику ТОВ "Комільфо" (№ 77 від 22.03.2017р.) щодо необхідності вчинення відповідних дій, а відтак суд дійшов до висновку про затвердження грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) ОСОБА_3 у справі №902/131/17 саме з 22.03.2017 р. та по 20.06.2017р., враховуючи неможливість прибуття розпорядника майна в судове засідання 20.06.2017р. за станом здоров'я та відсутність інших доказів на підтвердження виконання повноважень арбітражного керуючого після 20.06.2017р..
Сума грошової винагороди за березень 2017р., враховуючи мінімальну заробітну плату (3200,00грн.), кількість днів у березні 2017р. (31 день), кількість відпрацьованих днів у березні 2017р. (10) становитиме 2 064,52грн. (6400/31*10=2 064,52).
Сума грошової винагороди за квітень 2017р. та травень 2017р. за повні місяці становить 6400,00 грн. за кожен місяць.
Сума грошової винагороди за червень 2017р., з розрахунку 19 відпрацьованих днів при загальній кількості днів у червні 2017р. 30, становитиме 4 053,33грн. (6400/30*19=4 053,33).
Таким чином, сума грошової винагороди за виконання повноважень розпорядника майна у даній справі, розрахованої за період з 22.03.2017р. по 20.06.2017р. становить 18 917,85грн..
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновків про часткове задоволення усного клопотання розпорядника майна та затвердження фінансового звіту арбітражного керуючого № 245 від 16.08.2017р. про нарахування та виплату грошової винагороди та витрат в процедурі розпорядження, а саме про нарахування за період з 01.03.2017р. по 30.06.2017р. грошової винагороди в сумі 18 917,85грн. та часткове задоволення клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_3 про стягнення грошової винагороди розпорядника майна ТОВ "Комільфо" з ініціюючого кредитора та стягнення із Жмеринської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій грошової винагороди розпорядника майна за період з 01.03.2017р. по 30.06.2017р. в розмірі 18 917,85грн..
Також, за наслідками дослідження звіту розпорядника майна ТОВ "Комільфо" ОСОБА_3 № 247 від 16.08.2017р. за підсумками процедури розпорядження майном боржника, що затверджений комітетом кредиторів 16.08.2017р., суд прийшов до висновку про його затвердження.
Відповідно до ст.ст. 32-43 ГПК України доказами у справі, що розглядається господарським судом, є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги.
Відповідно до положень ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Керуючись ст.ст. 1, 2, 4, 26, 27, 37-41, 98, 114, 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 4-1, 4-5, 32-43, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Задоволити усне клопотання розпорядника майна ОСОБА_3 частково та затвердити фінансовий звіт арбітражного керуючого № 245 від 16.08.2017р. про нарахування та виплату грошової винагороди та витрат в процедурі розпорядження майном боржника, а саме про нарахування за період з 01.03.2017р. по 30.06.2017р. грошової винагороди в сумі 18 917,85грн..
2. Клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_3 про стягнення грошової винагороди розпорядника майна ТОВ "Комільфо" в сумі 25 600,00грн. з ініціюючого кредитора - Жмеринської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області задоволити частково.
3. Стягнути із Жмеринської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області (вул. Б. Хмельницького, 18, м. Жмеринка Жмеринського району Вінницької області, 23100, код 39469292) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_3 (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1514 від 09.08.2013р.; вул. Новий Бульвар, буд. 7, офіс 1.39, м. Житомир Житомирської області, 10008) 18 917,85грн. грошової винагороди за виконання повноважень розпорядника майна у справі №902/131/17 про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Комільфо".
4. Видати наказ у відповідності до ст. 116 ГПК України.
5. Затвердити звіт розпорядника майна ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Комільфо" ОСОБА_3 № 247 від 16.08.2017р. за підсумками процедури розпорядження майном боржника.
6. Припинити процедуру розпорядження майном ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Комільфо" (вул. Київська, буд. 115, м.Жмеринка Жмеринського району Вінницької області, 23100; код 31993238) та повноваження розпорядника майна - арбітражного керуючого ОСОБА_3 у справі № 902/131/17.
7. Визнати боржника - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Комільфо" (вул. Київська, буд. 115, м.Жмеринка Жмеринського району Вінницької області, 23100; код 31993238) у справі № 902/131/17 банкрутом.
8. Відкрити ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців.
9. Призначити ліквідатором ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Комільфо" (вул. Київська, буд. 115, м.Жмеринка Жмеринського району Вінницької області, 23100; код 31993238) арбітражного керуючого: ОСОБА_3 (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1514 від 09.08.2013р.; вул. Новий Бульвар, буд. 7, офіс 1.39, м. Житомир Житомирської області, 10008).
10. У задоволенні заяви арбітражного керуючого ОСОБА_4 від 16.08.2017р. відмовити.
11. Ліквідатору ОСОБА_3 до завершення ліквідаційної процедури ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Комільфо" забезпечити виконання дій та заходів, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
12. Припинити повноваження органів управління щодо управління банкрутом і розпорядження його майном, припинити повноваження власника (власників) майна банкрута.
13. Скасувати арешт, накладений на майно боржника, інші обмеження щодо розпорядження майном боржника.
14. Здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Комільфо" (вул. Київська, буд. 115, м.Жмеринка Жмеринського району Вінницької області, 23100; код 31993238) банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у справі № 902/131/17 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
Повідомлення про визнання боржника банкрутом і про відкриття ліквідаційної процедури мають містити: найменування та інші реквізити боржника, визнаного банкрутом; найменування господарського суду, в провадженні якого знаходиться справа про банкрутство; дату прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відомості про ліквідатора (ліквідаційну комісію).
15. Постанову направити згідно переліку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення.
Суддя Міліціанов Р.В.
віддрук.прим.:
1 - до справи;
2 - Жмеринська ОДПІ Головного управління ДФС у Вінницькій області (вул. Б. Хмельницького, 18, м. Жмеринка Жмеринського району Вінницької області;
3 - ТОВ "Комільфо" (вул. Київська, буд. 115, м. Жмеринка Жмеринського району Вінницької області, 23100;
4 - арбітражний керуючий ОСОБА_3 (вул. Новий Бульвар, буд. 7, офіс 1.39, м. Житомир Житомирської області).
5 - Жмеринський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області (23100, Вінницька область, м. Жмеринка, вул. Валерія Брезденюка, 19);
6 - Державний реєстратор, Жмеринська РДА (вул. Б. Хмельницького,14, м. Жмеринка, Вінницька область, 23100);
7 - арбітражний керуючий ОСОБА_4 (вул. Соборна, 25, м. Вінниця, 21050).
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2017 |
Оприлюднено | 24.08.2017 |
Номер документу | 68448407 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Міліціанов Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні