Постанова
від 17.08.2017 по справі 825/868/17
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                      

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 серпня 2017 року                               м. Чернігів                               Справа № 825/868/17

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Бородавкіної С.В.

за участі секретаря           - Гайдука С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Чернігові, без фіксації судового процесу, в порядку ч. 1 ст. 41 КАС України, справу за адміністративним позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Сокиринського професійного аграрного ліцею Чернігівської області про застосування заходів реагування,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Сокиринського професійного аграрного ліцею Чернігівської області (далі – Ліцей) та, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог, просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача (ЄДРПОУ 02548883, вул. Садова, 16, с. Сокиринці, Срібнянський район, Чернігівська область, 17312) шляхом негайного зупинення робіт (виробництва) двох котлів ВНИСТУ-5 інвентарні № 106201137 і № 106201138, опалювальна котельня, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що за результатами проведеної перевірки дотримання відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки були виявлені порушення, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що є підставою для застосування до відповідача заходів реагування.

Представник позивача в позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог. Розгляд справи просить здійснювати без його участі.

Представник відповідача просив розглядати справу без його участі. заперечень на позов не надав.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що адміністративний позов має бути задоволений, виходячи з таких підстав.

Судом встановлено, що відповідно до направлення на проведення перевірки від 30.11.2016 № 135 Управлінням Держпраці у Чернігівській області, згідно до наказу «Про затвердження Плану заходів державного нагляду (контролю) на 2017 рік» від 30.11.2016 № 216, у період з 15.05.2017 по 19.05.2017 проведено планову перевірку на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки, додержання законодавства про працю Ліцеєм (ЄДРПОУ 02548883, вул. Садова, 16, с. Сокиринці, Срібнянський район, Чернігівська область, 17312) (а.с. 13-16).

За результатами перевірки складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 19.05.2017 № 135, отриманий посадовою особою Ліцею (а.с. 17-26).

Під час перевірки, згідно розділу 5 вищевказаного акту, виявлено порушення Ліцеєм 99 нормативно-правових актів з охорони праці, з яких порушення зазначені у рядках №№ 21-25, 31-54, 67, 69, 71, 75, 78, 81, 82, 96 створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

- відповідальна особа (завідуюча навчальним господарством) не пройшла навчання з питань охорони праці згідно НПАОП 0.00-4.12-05, порушено «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», затверджене наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 05.02.2005 № 261/10511, ст. 18 Закону України «Про охорону праці», п. 5.1, додатку 3 НПАОП 0.00-4.12-05 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2005 № 261/10511; п. 2.3.1 НПАОП 01.2-1.10-05 «Правил охорони праці у тваринництві. Велика рогата худоба», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 06.12.2004 № 268;

- скотар, що доглядає за биками-плідниками, зайнятий на роботах з підвищеною небезпекою не пройшов навчання і перевірку знань з питань охорони праці – порушено ст. 18 Закону України «Про охорону праці», п. 2.3.1 НПАОП 01.2-1.10-05 «Правил охорони праці у тваринництві. Велика рогата худоба», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 06.12.2004 № 268;

- у бугаїв-плідників не проведено видалення рогів – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 13.4.25 НПАОП 01.2-1.10-05 «Правил охорони праці у тваринництві. Велика рогата худоба», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 06.12.2004 № 268;

- не всі бугаї мають металеве кільце в носовій перегородці – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 13.4.22 НПАОП 01.2-1.10-05 «Правил охорони праці у тваринництві. Велика рогата худоба», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 06.12.2004 № 268;

- металеві кільця бугаїв-розплідників не фіксуються у верхньому положенні до налобного ременя – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 13.4.22 НПАОП 01.2-1.10-05 «Правил охорони праці у тваринництві. Велика рогата худоба», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 06.12.2004 № 268;

- на території та в місцях можливого перебування бугаїв, проходах не обладнані острівки для працівників – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 6.6 НПАОП 01.2-1.10-05 «Правил охорони праці у тваринництві. Велика рогата худоба», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 06.12.2004 № 268;

- підприємством не отримано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (обслуговування та експлуатація котлів) – порушено ст. 21 Закону України «Про охорону праці», додаток 3 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107;

- особа відповідальна за стан і безпечну експлуатацію котлів не має спеціальної теплотехнічної освіти (при цьому вона не пройшла навчання в інституті підвищення кваліфікації в повному обсязі за спеціальною програмою) та не пройшла перевірку знань НПАОП 0.00-1.26-96 в установленому порядку – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 15.2 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА. (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 № 655/1680;

- котли ВНИСТУ-5 інвентарні А 106201137 і № 106201138 не зареєстровані в органах Держпраці – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 16.1.1 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА. (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 № 655/1680;

- на котли ВНИСТУ-5 інвентарні А 106201137 і № 106201138 відсутні паспорти – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 10.2 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА. (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 № 655/1680;

- до обслуговування котлів допущені працівники, які не пройшли навчання і атестації згідно НПАОП 0.00-4.12-05 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2005 за № 261/10511 – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 15.7 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0.7 кгс/см2) водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 № 655/1680;

- змінний журнал, у якому повинні записуватись результати перевірки котлів і котельного устаткування, потребує доопрацювання (відсутні графи де повинні записуватись результати перевірки котлів і котельного устаткування) – порушено ст. 13 Закону України «Пре охорону праці», п. 15.13 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за № 655/1680;

- не проводяться відповідальною за справний стан і безпечну експлуатацію особою щоденно в робочі дні перевірки записів у змінному журналі з розписом у ньому – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 15.4 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за № 655/1680;

- не проводяться відповідальною за справний стан і безпечну експлуатацію особою протиаварійні тренування з персоналом котельні – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 15.4 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 05.11.1996 за № 655/1680;

- не ведеться ремонтний журнал, у якому повинні записуватись відомості (про виконання ремонтних робіт, про зупинку котлів на чистку і промивку) – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 15.23 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за № 655/1680;

- не проводиться перевірка дії справності запобіжних клапанів (повинна проводитись не рідше 1 разу у зміну) – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 12.2.12 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 №          125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за № 655/1680;

- розпалення котлів здійснюється за відсутності розпорядження, яке повинно бути записано в змінному журналі особою, відповідальною за справний стан і безпечну експлуатацію котлів, чи особою, що замінює таку – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 2.2.1 НПАОП 0.00-5.10-96 «Типової інструкція для операторів (машиністів) парових та водогрійних котлів», затвердженої наказом Держнаглядохоронпраці України від 30.04.1996 № 74, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 05.06.1996 за № 267/1292;

- не проводиться у котельні перевірка справності дії манометрів за допомогою триходових кранів або запірних вентилів, що замінюють їх (повинна проводитись не рідше 1 разу у зміну) – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 12.4.12 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 №          125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за № 655/1680;

- перевірка опломбування (таврування) манометрів Держстандартом (не рідше 1 разу в 6 місяців) робочих манометрів контрольним чи перевіреним робочим манометром, що має однакову шкалу та клас точності з тим манометром, що перевіряється, з записом результатів в журнал контрольних перевірок не проводиться – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 12.4.12.12 НПАОП 0.00-1.26-95 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 05.11.1996 № 655/1680;

- допустима температура гарячої води не позначена на шкалі термометра червоною рискою – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 12.5.1 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за № 655/1680;

- на маховиках арматури відсутні позначення напряму обертання при їх відкриванні і закриванні, діаметр умовного проходу, умовний або робочий тиск, температуру середовища, напрям потоку середовища – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 12.6.1 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за № 655/1680;

- на вихідних дверях котельні відсутній напис «Стороннім вхід заборонено» - порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 11.7 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за № 655/1680;

- наявні ділянки елементів котлів, трубопроводів з підвищеною температурою поверхні, доступні для обслуговуючого персоналу, які не покриті тепловою ізоляцією, що повинна забезпечувати температуру зовнішньої поверхні не більше 45°С – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 6.1.6 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за № 655/1680;

- відсутні оперативна схема трубопроводів котельні, режимні карти котлів, які повинні знаходитись у котельні на видному місці – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 15.10 НПАЛП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за № 655/1680;

- підлога машинного приміщення має нерівності, відсутні пристрої для відводу води в каналізацію – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 11.20 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за № 655/1680;

- в приміщенні котельні відсутнє аварійне електричне освітлення – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 11.9 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за № 655/1680;

- в виробничій інструкції з охорони праці для кочегара (на твердому паливі), в розділі «Загальні положення» не враховані небезпечні та шкідливі виробничі фактори для даної професії (виду робіт), не вказано перелік видів спецодягу – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 2.5 НПАОП 0.00-4.15-98 «Положення про розробку інструкції з охорони праці», затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 29.01.1998 № 9, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.04.1998 за № 226/2666;

- не вивішені правила внутрішнього розпорядку – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 1.8 НПАОП 0.00-5.10-96 «Типової інструкції для операторів (машиністів) парових та водогрійних котлів», затвердженої наказом Держнаглядохоронпраці України від 30.04.1996 № 74, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 05.06.1595 за № 267/1292;

- на котлах відсутні таблички заводу виробника – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 10.1 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за № 655/1680;

- не встановлено порядок ретельного спостереження (огляд, перевірка дії, випробування і вимірювання) за електроустановками та електрообладнанням – порушено ст. 13 Закону України «Про схорону праці», п. 1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998          № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533;

- не проведено всі необхідні електричні вимірювання та випробування електроустановок та електрообладнання згідно вимог періодичності ПТЕЕс «Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 13.02.2012 № 91, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 02.03.2012 за № 350/20663 – порушено ст. 13 Закону України «Про схорону праці», п.п. 1.3.1, 7.6.36 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від

09.01.1998 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533;

- інструктаж з електробезпеки та порядок його проведення для електротехнічних та електротехнологічних працівників відповідно не визначений та не проводиться (відсутній журнал інструктажів установленої форми) – порушено ст. 18 Закону України «Про охорону праці», п.п. 6.1, 6.2, 6.10 НПАОП 0.00-4.12-05 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2005 за № 261/10511;

- не розроблені та відповідно не затверджені організаційні заходи, якими досягається безпека робіт в електроустановках – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1.2 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533;

- не забезпечені згідно норм комплектування електротехнічні працівники та самі електроустановки електрозахисними засобами захисту, а ті що є, не пройшли відповідні випробування (відсутні протоклои) – порушено статті 8, 13 Закону України «Про охорону пгаці», п.п. 4.2.6, 4.2.9 НПАОП 40.1-1.07-01 «Правил експлуатації електрозахисних засобів», затверджених наказом Мінпраці України від 05.06.2001 № 253;

- відсутні паспорта заземлюючих пристроїв (майстерні, слюсарної майстерні, зернотоку та інше), а самі заземлюючі провідники не забезпечують вимог безпеки, має місце послідовне з'єднання частин, що заземляються – порушення ст. 13 Закону України «Про схорону праці», п.п. 1.3.1, 8.7.1, 8.7.2 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 № 4, зареєстрованих з Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533; п. 3.247 СНіП 3.05.06-85 «Электротехнические устройства»;

- нульовий захисний провідник кабельних ліній живлення зернотоку, їдальні, учбового корпусу не виконує своїх захисних функцій і не забезпечує вимог безпеки петлі фаза - нуль, а сам захист відсутній – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п.п. 1.3.1, 8.7.1, 8.7.2 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 №          4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.02.1998 за № 93/2533;

- заточний верстат Т-1 механічної майстерні експлуатується з порушенням правил безпеки, а саме: відсутній підручник та захисне скло з правого боку заточувального круга; відсутній заточувальний круг з лівого боку верстата; відсутній захисний екран, який повинен бути заблокований з пусковим пристроєм, що виключає можливість пуску верстата при піднятому або відведеному екрані; між фланцями та кругом не встановлюються прокладки із картону або іншого еластичного матеріалу товщиною 0,5-1,0 мм; не приєднано заземлення до корпуса заточного верстата – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», розділ ХІІ п.п. 1.13, 1.14, 5.6, 5.12, 5.13, розділ V п. 2.13 НПАОП 0.00-1.62-12 «Правил охорони праці на автомобільному транспорті», затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 09.07.2012 № 964, затверджених в Міністерстві юстиції України 01.08.2012 за № 1299/21611.

Як вбачається із матеріалів справи, частину виявлених порушень Ліцеєм було усунуто, що підтверджується актами від 21.06.2017 № 06/07-50 та № 08-08/33/1, листом від 21.07.2017 № 230 (а.с. 51-63). Станом на день розгляду справи по суті, не усунутими залишаються порушення щодо двох котлів ВНИСТУ-5 інвентарні № 106201137 і № 106201138, опалювальна котельня, у зв'язку із чим Управління звернулось до суду з відповідним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Держпраці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п. 7 даного Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.

Наказом Державної служби України з питань праці від 30.04.2015 № 9 затверджено Положення про Управління Держпраці у Чернігівській області згідно п. 1 якого, Управління Держпраці у Чернігівській області (далі - Управління Держпраці) є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно підпункту 15 пункту 4 Положення про Управління Держпраці у Чернігівській області, Управління відповідно до покладених на нього завдань:

здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань:

забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення;

виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів;

організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Судом встановлено, що під час проведення планової перевірки позивачем виявлено та зафіксовано в акті перевірки порушення вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що стало підставою для звернення позивача до суду із даним позовом у передбачений Кодексом адміністративного судочинства України строк.

Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для негайного зупинення робіт двох котлів ВНИСТУ-5 інвентарні № 106201137 і № 106201138, опалювальна котельня.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Управління Держпраці у Чернігівській області до Ліцею про застосування заходів реагування необхідно задовольнити, оскільки вони є законними та обґрунтованими.

Відповідно до п. 10 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Згідно із п. 20 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір», Управління звільнено від сплати судового збору.

Керуючись статтями 158-163, 167, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Держпраці у Чернігівській області - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Сокиринського професійного аграрного ліцею Чернігівської області (ЄДРПОУ 02548883, вул. Садова, 16, с. Сокиринці, Срібнянський район, Чернігівська область, 17312) шляхом негайного зупинення робіт (виробництва) двох котлів ВНИСТУ-5 інвентарні № 106201137 і № 106201138, опалювальна котельня, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя С.В. Бородавкіна

Дата ухвалення рішення17.08.2017
Оприлюднено29.08.2017

Судовий реєстр по справі —825/868/17

Постанова від 17.08.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 17.08.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 25.07.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 14.06.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні