ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
25.06.09 Справа №2а-2289/09/10/0170
10:05 м. Сімферополь
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М. ,
при секретарі судового зас ідання - Дєрюшковій І.А.,
за участю представників ст орін:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - Аппазов Н. Е., паспорт НОМЕР_1;
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Управління Пен сійного фонду України в Біло гірському районі АР Крим
до Мусульманської общини "Бірлік"
про стягнення,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного ф онду України в Білогірському районі АР Крим звернулося до Окружного адміністративног о суду АР Крим із адміністрат ивним позовом до Мусульмансь кої общини «Бірлік» про стяг нення 340 грн. 00 коп. заборговано сті зі сплати фінансових сан кцій. Позовні вимоги ґрунтую ться на ст. 17 Закону України “П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування” та мотивовані тим, що відпові дачем не подавався позивачу розрахунок зобов' язань зі с плати збору на обов' язкове державне пенсійне страхуван ня у строки, у порядку та за фо рмою, встановленою Пенсійним фондом України.
Позивач у судове засідання не з'явився, про дату, час та мі сце розгляду справи повідом лений належним чином під роз писку (а.с.28), про причини неприб уття не повідомив, враховуюч і думку учасників процесу та наявну у матеріалах справи з аяву про розгляд справи за ві дсутності представника пози вача, суд відповідно до вимог ст. 122 ч.3 КАС України, вважає мож ливим розглянути справу за в ідсутністю представника поз ивача за наявними у матеріал ах справи документами.
У судовому засіданні предс тавник відповідача позовні в имоги не визнав, проти задово лення адміністративного поз ову заперечував з підстав, за значених у письмових запереч еннях на позовну заяву, що над ані до суду 05 березня 2009 року. Зг ідно наданих заперечень відп овідач вважає, що позивачем п ропущено строк позовної давн ості на звернення до суду - 3 роки, що передбачений ст.257 Цив ільного кодексу України; тер иторіальна підсудність спра ви визначена позивачем невір но, оскільки, справа повинна р озглядатися за місцем знаход ження відповідача, що встано влено ст.109 ЦПК України; згідно з довідками Виконавчого ком ітету Мельничної сільської р ади Білогірського району АР Крим з 2003 по 2006 роки включно відп овідач господарською діяльн істю не займався. Відповідач вважає, що у зв' язку з відсут ністю господарської діяльно сті він не був зобов' язаний подавати розрахунки зобов' язань зі сплати збору на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування.
Заслухавши пояснення пред ставника відповідача, дослід ивши подані документи та мат еріали справи, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, об' єктив но оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене на ступне.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - пере даний на вирішення адміністр ативного суду публічно-право вий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самов рядування, їхня посадова чи с лужбова особа або інший суб'є кт, який здійснює владні упра влінські функції на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.
Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'є кт при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Відповідно до пунктів 1, 3 Пол оження про Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 №12 1/2001, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління с олідарною системою загально обов'язкового державного пен сійного страхування, провади ть збір, акумуляцію та облік с трахових внесків, інших надх оджень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує с воєчасне і в повному обсязі ф інансування та виплату пенсі й, а також забезпечує збиранн я та акумулювання коштів, при значених для пенсійного забе зпечення.
Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002 №8-2 та зареєстрованого в М іністерстві юстиції України 21.05.2002 за №442/6730 (далі - Положення про Управління Фонду), управлінн я Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у мі стах є органами Фонду, підвід омчими відповідно головним у правлінням Фонду в Автономні й Республіці Крим, областях, м істах Києві та Севастополі, щ о разом з цими управліннями у творюють систему органів Фон ду.
Відповідно до підпункту 6 пу нкту 2.2 Положення про Управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян, збирає у встановленому порядку відповідну звітніст ь, проводить планові та позап ланові перевірки фінансово-б ухгалтерських документів, зв ітів та інших документів щод о правильності обчислення та сплати страхових внесків, ці льового використання коштів Фонду в організаціях, що здій снюють виплату і доставку пе нсій.
Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у. Відповідно до п. 7 частини 1 ст атті 64, абзацом 8 частини 3 статт і 106 Закону орган Пенсійного ф онду має право звертатися до суду з позовами про стягненн я недоїмки
Таким чином, Управління Пен сійного фонду України в Біло гірському районі АРК, реаліз уючі свої завдання та функці ї в правовідносинах з фізичн ими та юридичними особами ви ступає як суб' єкт владних п овноважень, який здійснює вл адну компетенцію.
Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, згідно з пунктом 4 частини 1 якої компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.
З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юрид ичними особами та органами П енсійного фонду України, у то му числі стосовно стягнення сум заборгованості, є публіч но правовим та має розглядат ися в порядку адміністративн ого судочинства.
Мусульманська община «Бір лік» (код ЄДРПОУ 25871463, юридична а дреса: 97622, АР Крим, Білогірськи й район, с. Ударне, вул. Сіми Кля цької, буд.48) зареєстрована як юридична особа рішенням Ком ітету по справам релігій при Раді Міністрів АР Крим №760 від 08 квітня 1999 року, дані про реєст рацію внесені до Єдиного дер жавного реєстру підприємств і організацій України, що під тверджено Довідкою Головног о управління статистики в АР Крим від 16.02.2001 року №09/2-5-1207/436 (а.с.7).
Мусульманська община «Бір лік» є самостійним суб' єкто м права, самостійно захищає с вої права і несе обов' язки т а може виступати суб' єктом адміністративно-правових ві дносин.
Відповідно до вимог законо давства Мусульманська общин а «Бірлік» є юридичною особо ю та має адміністративну діє здатність, яка включає можли вість особисто здійснювати с вої адміністративні процесу альні права та обов'язки.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що дана справа має розгл ядатися в порядку адміністра тивного судочинства.
Як вбачається з матеріалів справи Мусульманська община «Бірлік» зареєстрована в Уп равлінні Пенсійного фонду Ук раїни в Білогірському районі АР Крим як платник страхових внесків на загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання.
Згідно з підпунктом 5.2.4 пункт у 5 Інструкції про порядок обч ислення і сплати підприємств ами, установами, організація ми та громадянами збору на об ов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходженн я до Пенсійного фонду Україн и, затвердженої постановою п равління Пенсійного фонду Ук раїни від 19.10.2001 р. №16-6 (зареєстров ано в Міністерстві юстиції У країни 29.11.2001 р. за №998/6189) в редакції , що була чинною станом на 20 лис топада 2003 року, сплата збору на обов'язкове державне пенсій не страхування здійснюється відповідно до Законів Украї ни "Про збір на обов'язкове дер жавне пенсійне страхування" та "Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами".
Відповідно до пункту 13.10 зазн аченої Інструкції платники, зазначені в підпунктах 2.1, 2.2 пу нкту 2 (зокрема, юридичні особи ), щомісяця складають у двох пр имірниках розрахунок зобов'я зання зі сплати збору на обов 'язкове державне пенсійне ст рахування, у якому зазначают ь самостійно обчислені суми зобов'язань за формою згідно з додатком 22 цієї Інструкції. Оригінал розрахунку подаєть ся платником до органу Пенсі йного фонду за місцезнаходже нням платника. Розрахунки по даються зазначеними платник ами до органу Пенсійного фон ду для реєстрації протягом 20 к алендарних днів, наступних з а останнім календарним днем звітного (податкового) місяц я.
Відповідно до пункту 4 части ни 2 статті 17 Закону України “П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування” від 09.07.2003 р. №1058-IV (далі - Закон №1058) в редакції, що була чинною ста ном на 24 травня 2005 р., страхуваль ник зобов'язаний подавати зв ітність територіальним орга нам Пенсійного фонду у строк и, в порядку та за формою, вста новленими Пенсійним фондом.
Всупереч вимогам пункту 13.10 І нструкції про порядок обчисл ення і сплати підприємствами , установами, організаціями т а громадянами збору на обов'я зкове державне пенсійне стра хування, інших платежів, а так ож обліку їх надходження до П енсійного фонду України та п .4 ч.2 ст.17 Закону №1058 відповідаче м не були надані до Управлінн я Пенсійного фонду України в Білогірському районі АР Кри м розрахунки зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я.
Відповідно до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» від 21.12.2000 р. №2181-ІІІ платник податків, що не подає податко ву декларацію у строки, визна чені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян за кожне таке не подання або її затримку.
Згідно з пунктом 12 Інструкц ії про порядок обчислення і с плати підприємствами, устано вами, організаціями та грома дянами збору на обов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я, інших платежів, а також облі ку їх надходження до Пенсійн ого фонду України, затвердже ної постановою правління Пен сійного фонду України від 19.10.20 01 р. №16-6, в редакції, що діяла ста ном на 20 листопада 2003 року, штра фна санкція (штраф) - плата у фі ксованій сумі або у вигляді в ідсотків від суми зобов'язан ня (без урахування пені та штр афних санкцій), яка справляєт ься з платника збору у зв'язку з порушенням ним правил обчи слення та сплати збору на обо в'язкове державне пенсійне с трахування, визначених відпо відними законами. У порядку, в икладеному в цій Інструкції, проводиться застосування шт рафних санкцій органами Пенс ійного фонду. У разі неподанн я розрахунку зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я у строки, визначені законод авством, платник збору сплач ує штраф у розмірі десяти нео податковуваних мінімумів до ходів громадян за кожне таке неподання або його затримку . При цьому складається рішен ня за формою згідно з додатко м 17 цієї Інструкції.
Згідно з пунктом 5 частини 9 с татті 106 Закону №1058 за неподанн я, несвоєчасне подання, подан ня не за встановленою формою або подання недостовірних в ідомостей, що використовують ся в системі персоніфіковано го обліку та іншої звітності , передбаченої законодавство м, до територіальних органів Пенсійного фонду накладаєть ся штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які б ули сплачені або підлягали с платі за відповідний звітний період, за кожний повний або н еповний місяць затримки пода ння відомостей, звітності, ал е не менше десяти неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян, а в разі повторного пр отягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазнач ених сум та не менше 20 неопода тковуваних мінімумів доході в громадян.
Відповідно до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» и п.5 ч.9 ст.106 Закону №1058 Упра влінням ПФУ в Білогірському районі АР Крим були винесені Рішення №326 від 20.11.2003 р. (а.с.9) та №304 в ід 24.05.2005 р. (а.с.8) про застосування штрафних санкцій за неподан ня розрахунків зобов' язанн я зі сплати збору на обов' яз кове державне пенсійне страх ування у строки, визначені за конодавством, якими відповід ачу нараховані фінансові сан кції у розмірі 170грн.00коп., а вза галі - 340грн.00коп. Зазначені Рі шення були отримані відповід ачем 25.11.2003 року (а.с.9, зворотній б ік) та 28.05.2005 р. (а.с.8, зворотній бік) відповідно.
Вищевказані Рішення відпо відачем у встановленому зако ном порядку не оскаржувались , у зв'язку з чим зазначена заб оргованість погоджена відпо відачем у встановленому діюч им законодавством порядку.
Відповідно до частини 13 ста тті 106 Закону №1058 суми пені та шт рафів підлягають сплаті стра хувальником, банком чи орган ізацією, яка здійснює виплат у і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня оде ржання відповідного рішення .
Однак, відповідачем заборг ованість у розмірі 340грн.00коп. д о теперішнього часу не погаш ена, що підтверджується пояс неннями представника відпов ідача під час розгляду справ и.
Факт наявності заборгован ості відповідача в сумі 340 гри вень 00 копійок документально встановлений, він підтвердж ується розрахунком позовних вимог (а.с.4), карткою особових р ахунків відповідача (а.с.5-6) та н е оспорюється представником відповідача.
Суд не погоджується з довод ами представника відповідач а стосовно застосування до с пірних правовідносин вимог с т.257 Цивільного кодексу Україн и, якою встановлена загальна позовна давність тривалістю у три роки, оскільки згідно з частиною 2 статті 1 Цивільного кодексу України до майнових відносин, заснованих на адмі ністративному або іншому вла дному підпорядкуванні одніє ї сторони другій стороні, а та кож до податкових, бюджетних відносин цивільне законодав ство не застосовується, якщо інше не встановлено законом . Крім того, відповідно до част ини 15 статті 106 Закону №1058 строк давності щодо стягнення недо їмки, пені та штрафів не засто совується.
Також суд зазначає, що згідн о з частиною 1 статті 15 Цивільн ого процесуального кодексу У країни суди розглядають в по рядку цивільного судочинств а справи про захист порушени х, невизнаних або оспорювани х прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житл ових, земельних, сімейних, тру дових відносин, а також з інши х правовідносин, крім випадк ів, коли розгляд таких справ п роводиться за правилами іншо го судочинства. Як було зазна чено вище, дана справа підляг ає розгляду в порядку адміні стративного судочинства, що встановлений Кодексом адмін істративного судочинства Ук раїни, у зв' язку з чим посила ння представника відповідач а на вимоги ст.109 ЦПК України, що встановлюють підсудність сп рав, що розглядаються в поряд ку цивільного судочинства, є безпідставними.
Суд також вважає необґрунт ованими посилання представн ика відповідача як на підста ву неподання розрахунків на відсутність господарської д іяльності відповідача на про тязі 2003-2006 років, оскільки згідн о з вимогами п.11.13 Інструкції пр о порядок обчислення і сплат и страхувальниками та застра хованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України, затв ердженої постановою правлін ня Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. №21-1 (зареєстровано в М іністерстві юстиції України 16.01.2004 р. за №64/8663), розрахунок подає ться платником незалежно від стану його фінансово-господ арської діяльності.
За таких обставин позовні в имоги Управління ПФУ в Білог ірському районі АР Крим про с тягнення з Мусульманської об щини «Бірлік» заборгованост і у сумі 340 гривень 00 копійок є о бґрунтованими, такими що під тверджуються матеріалами сп рави та підлягають задоволен ню у повному обсязі.
Оскільки згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справа х, у яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, і відпо відачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсн ені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові ви трати по справі не підлягают ь стягненню з відповідача.
Судом 25 червня 2009 року оголош ена вступна та резолютивна ч астини постанови, у повному о бсязі постанову складено 30 че рвня 2009 року.
Керуючись ст.ст.160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задоволь нити.
2. Стягнути з Мусульманської общини “Бірлік” (код ЄДРПОУ 25 871463, юридична адреса: 97622, АР Крим, Білогірський район, с. Ударне , вул. Сіми Кляцької, буд.48) на ко ристь Управління Пенсійного фонду в Білогірському район і АР Крим на р/р 260470444712 у КРУ ВАТ "Де ржавний Ощадбанк України", м. С імферополь, МФО 324805, ЄДРПОУ 22300429 з аборгованість з фінансових с анкцій у сумі 340 (триста сорок) г ривень 00 копійок.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набирає законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої протягом 20 днів може бути подана апеляційна скарг а.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Окружного
адміністративного суду
Автономної Республіки Кри м Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2009 |
Оприлюднено | 29.09.2010 |
Номер документу | 6849500 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні