ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 серпня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1180/17
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попова В.Ф., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного підприємства "СанВінд" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,
встановив:
Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до приватного підприємства "СанВінд" (далі - відповідач) в якому просить стягнути з відповідача на свою користь адміністративно - господарські санкції у розмірі 10 266, 67 грн та пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 509, 52 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що згідно зі статтею 19 Закону України від 21.03.1991 № 875-XII "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон № 875-XII) для підприємств, установ, організацій, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, – у кількості одного робочого місця. Коли середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, підприємства щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.
Так, за одне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом в 2016 році, відповідач до 19.04.2017 р. повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарську санкцію у сумі 13 266, 67 грн. Оскільки відповідачем сплачено лише частково зазначену суму у розмірі 3 000 грн, то утворилася заборгованість у розмірі 10 266, 67 грн та йому нараховано суму пені у розмірі 509, 52 грн.
Представник позивача надав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач надав до суду клопотання про неможливість прибути в судове засідання та просив розгляд справи здійснювати без його участі.
Згідно з ч. 6ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
За таких обставин суд вважає за можливе розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.
Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.
Згідно положень ст. 18 Закону № 875-XII, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статтею 19 Закону № 875-XII встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
У відповідності до частини 1 статті 20 Закону № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Аналіз наведених норм свідчать про наявність у роботодавця обов'язку виділяти та створювати робочі місця для інвалідів, а також обов'язок щодо повідомлення підприємством уповноважених органів про наявність вакансій (форма 3-ПН), за наслідками розгляду яких компетентні органи направляють на підприємство для працевлаштування інвалідів.
З матеріалів справи вбачається, що розмір середньої річної заробітної плати у ПП "СанВінд" за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда складає 26 533, 33 грн.
Таким чином, відповідно до звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2016 рік (а.с.7) сума адміністративно - господарських санкцій відповідача за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 13 266, 67 грн. Оскільки відповідачем було частково сплачено суму адміністративно - господарських санкцій у розмірі 3 000 грн, то сума заборгованості складає - 10 266, 67 грн.
Зважаючи на те, що відповідачем несвоєчасно сплачено адміністративно-господарські санкції, то згідно частини 2 статті 20 Закону № 875-XII порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120% річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Тобто, відповідачу нараховано суму пені у розмірі 509, 52 грн.
З листа від 20.07.2017 № 04-23/1851 (а.с. 10) вбачається, що ПП "СанВінд" протягом 2016 року не інформувало Херсонський міський центр зайнятості про створення робочих місць та вакантних посад, на яких може використовуватися праця інвалідів, інформація про наявність вакансій (форма 3-ПН) не надавалась.
Відповідачем не надано суду жодних доказів, які б підтверджували виконання ним умов для працевлаштування інвалідів та вжиття всіх необхідних заходів щодо інформування уповноважених органів про наявну можливість на підприємстві для їх працевлаштування, а отже, на нього може бути покладена відповідальність за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, передбачена статтею 20 Закону № 875- XII.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Оскільки, спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача, пов'язаних із залученням свідків та проведення судових експертиз, судовий збір згідно частини 4 статті 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягає.
Керуючись ст. ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161-163 КАС України, суд,
постановив:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підприємства "СанВінд" (код ЄДРПОУ 33277477) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно - господарських санкцій у розмірі 10 266, 67 грн (десять тисяч двісті шістдесят шість гривень шістдесят сім копійок) та суму пені за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 509, 52 грн (п'ятсот дев'ять гривень п'ятдесят дві копійки) (отримувач: УК у м. Херсоні/м.Херсон/50070000, код 37959779, МФО 852010, р/р 31219230700002, банк ГУ ДКСУ у Херсонській області).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Попов В.Ф.
кат. 10.3.4.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2017 |
Оприлюднено | 01.09.2017 |
Номер документу | 68503402 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Попов В.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні