Справа № 277/704/17
УХВАЛА
Іменем України
30.08.2017 року смт. Ємільчине
Слідчий суддя Ємільчинського районного суду Житомирської області ОСОБА_1
при секретарі ОСОБА_2
розглянувши в смт Ємільчине клопотання т. в. о. начальника СВ Ємільчинського ВП Новоград-Волинського ВП ГУ НП в Житомирській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Новоград-Волинської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки за матеріалами досудового розслідування, внесеними до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань за №12017060160000211 від 06.07.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.191 КК України,
ВСТАНОВИВ:
29.08.2017 року до суду надійшло клопотання т. в. о. начальника СВ Ємільчинського ВП Новоград-Волинського ВП ГУ НП в Житомирській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Новоград-Волинської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки за матеріалами досудового розслідування, внесеними до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань за №12017060160000211 від 06.07.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.191 КК України, в якому просить надати дозвіл на проведення працівниками управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, починаючи з 04 вересня 2017 року, позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Барашівського сільського споживчого товариства Ємільчинського району Житомирської області, ідентифікаційний код 01749734, розташованого за адресою: Житомирська область, Ємільчинський район, с. Бараші, в частині діяльності магазину товарів повсякденного попиту, розташованого в с. Рясне, Ємільчинського району, Житомирської області за період з 23 лютого 2017 року по 05 липня 2017 року, на протязі 10 робочих днів, поставивши наступні питання:
- Чи відповідає вимогам чинного законодавства порядок ведення бухгалтерського обліку в Барашівському сільському споживчому товаристві в частині обліку наявних матеріальних цінностей, грошових коштів, руху товарно-матеріальних цінностей і грошей між Барашівським ССТ та завідуючим магазином, внутрішнього обліку отриманих цінностей? Якщо ні, то які вимоги порушено, хто є відповідальною особою?
- Яку кількість товарів, грошей та інших матеріальних цінностей було передано у відання завідуючого магазином товарно-промислових товарів Барашівського ССТ в с. Рясне Ємільчинського району Житомирської області ОСОБА_5 з часу прийняття її на роботу, а саме з 23.02.2017 року, до часу її звільнення, а саме до 05 липня 2017 року? Яку кількість товарів, грошей та інших матеріальних цінностей було отримано від завідуючої магазином ОСОБА_5 на час звільнення?
- Чи відповідає фактична наявність грошей та товарно-матеріальних цінностей даним бухгалтерського обліку, чи виявлено нестачу товарно-матеріальних цінностей, якщо так, то на яку суму і з чиєї вини вона виникла?
- Яка сума збитків завдана внаслідок неналежного виконання своїх обов`язків завідуючою магазином ТПП ОСОБА_5 .?
та зобов`язати Барашівське сільське споживче товариство забезпечити допуск працівників Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області до проведення позапланової виїзної ревізії та надати всі необхідні документи для проведення позапланової виїзної ревізії, встановити строк проведення ревізії 10 робочих днів, починаючи з 04.09.2017 включно.
В обгрунтування клопотання слідчий посилається на те, що відповідно до Розпорядження №2 Голови правління Барашівського сільського споживчого товариства Ємільчинського району Житомирської області від 23 лютого 2017 року ОСОБА_5 було прийнято завідуючою магазином «Товари повсякденного попиту», що належить Барашівському ССТ і знаходиться в с. Рясне Ємільчинського району Житомирської області з повною матеріальною відповідальністю, відповідно до договору про повну матеріальну відповідальність працівника, укладеного 20 лютого 2017 року між Барашівським ССТ та ОСОБА_5 під час прийняття у своє відання товарно-матеріальних цінностей, які перебували у вказаному магазині.
ОСОБА_5 , працюючи завідуючою магазином «Товари повсякденного попиту», що належить Барашівському ССТ, будучи матеріально відповідальною особою, наділеною правомочністю по розпорядженню та зберіганню товарно-матеріальних цінностей, які перебувають в її віданні, дбайливому ставленні до переданих їй для продажу (відпуску) матеріальних цінностей, вживання заходів для попередження збитків, в період часу з 23 лютого 2017 року по 05 липня 2017 року, умисно розтратила товарно-матеріальні цінності, шляхом безоплатної передачі знайомим та місцевим жителям продуктів харчування, а також без дозволу для власних потреб з магазину брала собі без оплати товар, який перебував у її віданні.
Таким чином ОСОБА_5 розтратила та привласнила товарно-матеріальні цінності, які перебували у її віданні та належали Барашівському ССТ, спричинивши матеріальну шкоду на загальну суму 80487 гривень 47 копійок.
28 липня 2017 року, ОСОБА_5 було повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України.
Слідчий також зазначив, що ухвалою слідчого судді від 16.08.2017 року надано дозвіл на проведення працівниками управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності магазину товарів повсякденного попиту, що розташований в с. Рясне Ємільчинського району і належить Барашівському ССТ. 28.08.2017 року надійшов лист з управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про неможливість проведення ревізії магазину, оскільки магазин не являється юридичною особою.
З метою повного та всебічного з`ясування обставин вчинення кримінального правопорушення, з`ясування фактичної кількості отриманих ОСОБА_5 у відання товарно-матеріальних цінностей, кількості розтрачених та привласнених товарів, необхідно провести позапланову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності Барашівського ССТ.
Слідчий, прокурор підтримали заявлене клопотання, про що надали суду письмові заяви.
Згідно ч.4 ст.107 КПК України у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Слідчий суддя, розглянувши клопотання, дослідивши додані до клопотання матеріали, вважає, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів клопотання вбачається, що 06.07.2017 року було внесено відомості до ЄРДР за №12017060160000211 по факту розтрати товарів та грошей в магазині товарів повсякденного попиту «Рясне», що належить Барашівському ССТ на суму біля 80 тис. грн., яка допущена з вини продавця, орган досудового розслідування - Ємільчинське ВП Новоград-Волинського ВП ГУНП в Житомирській області.
28 липня 2017 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України.
Відповідно до ст. ст. 91, 92 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням. Обов`язок доказування покладається на слідчого, прокурора.
Згідно ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України.
Відповідно до п.5 ч.5 та ч.6 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланова ревізія проводиться у разі надходження доручення щодо проведення ревізії у підконтрольних установах від органів прокуратури, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю. Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.
Згідно ч.8 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Частинами 7, 11 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено, що позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні. Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.
Згідно п.п. 1, 2 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року № 550, (далі Порядок) цей Порядок визначає процедуру проведення інспектування в міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і у суб`єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували в період, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у період, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), а на підставі рішення суду - в інших суб`єктів господарювання; інспектування полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності об`єкта контролю і проводиться у формі ревізії, яка повинна забезпечувати виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.
Згідно п. 29 вказаного вище Порядку позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним: - клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (для ревізії суб`єкта господарської діяльності, не віднесеного Законом до підконтрольних установ).
Відповідно до п.3 Порядку орган державного фінансового контролю - Держаудитслужба, її міжрегіональні територіальні органи.
За таких обставин приходжу до висновку, що клопотання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії обгрунтоване та підлягає задоволенню, оскільки містить підстави проведення такої ревізії, дату її початку та закінчення, номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дату та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення
На підставі наведеного та керуючись ст.11 ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26 січня 1993 року, п.п. 1, 2, 3, 29 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року № 550, ст.ст. 369, 370, 372 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання т. в. о. начальника СВ Ємільчинського ВП Новоград-Волинського ВП ГУ НП в Житомирській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Новоград-Волинської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки - задовольнити.
Надати дозвіл на проведення працівниками управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, починаючи з 04 вересня 2017 року, позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Барашівського сільського споживчого товариства Ємільчинського району Житомирської області, ідентифікаційний код 01749734, розташованого за адресою: Житомирська область, Ємільчинський район, с. Бараші, в частині діяльності магазину товарів повсякденного попиту, розташованого в с. Рясне, Ємільчинського району, Житомирської області за період з 23 лютого 2017 року по 05 липня 2017 року, на протязі 10 робочих днів, поставивши наступні питання
- Чи відповідає вимогам чинного законодавства порядок ведення бухгалтерського обліку в Барашівському сільському споживчому товаристві в частині обліку наявних матеріальних цінностей, грошових коштів, руху товарно-матеріальних цінностей і грошей між Барашівським ССТ та завідуючим магазином, внутрішнього обліку отриманих цінностей? Якщо ні, то які вимоги порушено, хто є відповідальною особою?
- Яку кількість товарів, грошей та інших матеріальних цінностей було передано у відання завідуючого магазином товарно-промислових товарів Барашівського ССТ в с. Рясне Ємільчинського району Житомирської області ОСОБА_5 з часу прийняття її на роботу, а саме з 23.02.2017 року, до часу її звільнення, а саме до 05 липня 2017 року? Яку кількість товарів, грошей та інших матеріальних цінностей було отримано від завідуючої магазином ОСОБА_5 на час звільнення?
- Чи відповідає фактична наявність грошей та товарно-матеріальних цінностей даним бухгалтерського обліку, чи виявлено нестачу товарно-матеріальних цінностей, якщо так, то на яку суму і з чиєї вини вона виникла?
- Яка сума збитків завдана внаслідок неналежного виконання своїх обов`язків завідуючою магазином ТПП ОСОБА_5 .?
Зобов`язати Барашівське сільське споживче товариство забезпечити допуск працівників Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області до проведення позапланової виїзної ревізії та надати всі необхідні документи для проведення позапланової виїзної ревізії.
Встановити строк проведення ревізії 10 робочих днів, починаючи з 04.09.2017 року включно.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя /підпис/
Копія вірна:
С Суддя : ОСОБА_1
Суд | Ємільчинський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2017 |
Оприлюднено | 03.03.2023 |
Номер документу | 68507816 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Ємільчинський районний суд Житомирської області
Гресько В. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні