Ухвала
від 29.08.2017 по справі 805/1961/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Христофоров А.Б.

Суддя-доповідач - Ястребова Л. В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 серпня 2017 року справа №805/1961/17-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі:

головуючого судді Ястребової Л.В.,

суддів Васильєвої І.А., Компанієць І.Д.

секретар Терзі Д.А.

за участі представника позивача Гайденка Н.С.

представника відповідача Сенникова А.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Покровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 06 червня 2017 р. у справі № 805/1961/17-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Слов'янська промислова група" до Покровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання бездіяльність протиправною, зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ :

22 травня 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Слов'янська промислова група" (надалі - позивач, ТОВ Слов'янська промислова група ) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Покровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо неподання висновку про відшкодування надміру сплачених авансових внесків з податку на прибуток до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та зобов'язання відповідача подати до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок про відшкодування надміру сплачених коштів в сумі 221 696,18 грн. (двісті двадцять одна тисяча шістсот дев'яносто шість грн.. 18 коп.) (а.с. 3-6).

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 06 червня 2017 року адміністративний позов задоволено повністю.

Визнано протиправною бездіяльність Покровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області щодо неподання висновку про відшкодування надміру сплачених Товариством з обмеженою відповідальністю "Слов'янська промислова група" авансових внесків з податку на прибуток до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Зобов'язано Покровську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області подати до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок про відшкодування Товариству з обмеженою відповідальністю "Слов'янська промислова група" надміру сплачених коштів в сумі 221 696,18 грн. (а.с. 69-71).

Відповідач із таким судовим рішенням не погодився, звернувся до суду апеляційної інстанції з апеляційною скаргою, в якій зазначив, що дійсно, за даними ІС Податковий блок у позивача наявна переплата з податку на прибуток, яка обліковується в інтегрованій картці та складає 221 696,18 грн. Апелянт звертає увагу суду апеляційної інстанції, що погашення бюджетної заборгованості з податку на прибуток у рамках законного механізму, визначеного ст. 43 Податкового кодексу України здійснюється в межах бюджетних можливостей. При цьому, апелянт вказує, що діючим бюджетним розписом не передбачено окремого ресурсу для повернення надміру сплачених платежів з податку на прибуток. Крім того, апелянт зазначає, що згідно п. 8 наказу Головного управління ДФС у Донецькій області № 33 від 03.02.2017 року Про індикативні показники доходів на І квартал 2017 року , повернення надміру та/або помилково сплачених сум податкових зобов'язань за податками, що перевищують понад 50 тис. грн. (сума повернення згідно адміністративного позову - 221 696,18 грн.) здійснюється при наявності узгодження з ГУ ДФС у Донецькій області та з ДФС України; станом на момент подання апеляційної скарги узгодження на повернення заявлених у позові сум Покровською ОДПІ не одержано, проте вказує, що термін виконання заяви про повернення надміру сплачених сум авансових внесків з податку на прибуток сплив, а з новою заявою позивач не звертався (а.с. 75-76).

Під час апеляційного розгляду представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги, представник позивача проти доводів апеляційної скарги заперечувала.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, здійснюючи апеляційний перегляд у межах апеляційної скарги відповідно до частини 1 статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, встановила наступне.

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Слов'янська промислова група" зареєстровано Виконавчим комітетом Селидівської міської ради Донецької області 17 листопада 2006 року у якості юридичної особи, ідентифікаційний код юридичної особи - 34611414, місцезнаходження юридичної особи: 85400, Донецька область, м. Селидове, вул.. вул.. Красноармійська, буд. 39, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 192765 (а.с. 7), а також відомостями з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 8).

Відповідач, Покровська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області є суб'єктом владних повноважень, на яке чинним законодавством покладено владні управлінські функції стосовно контролю у сфері податкових взаємовідносин.

Відповідно до матеріалів справи, позивачем на виконання пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України 22.02.2016 року надано до відповідача податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2015 рік (реєстраційний номер - 9275887652).

Відповідно до рядку 6 зазначеної декларації, сума податку на прибуток склала 17 875 грн., тоді як фактично сума сплаченого впродовж 2015 року податку на прибуток у вигляді авансових внесків склала 215 103,00 грн., що підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 21 від 30.01.2015 року на суму 31 424,00 грн., № 28 від 26.02.2015 року на суму 31 424,00 грн., № 68 від 18.05.2015 року на суму 2 200 грн., № 68 від 26.06.2015 року на суму 21 433,00 грн., № 104 від 10.07.2015 року на суму 21 437,00 грн., № 122 від 26.08.2015 року на суму 21 437,00 грн., № 137 від 28.09.2015 року на суму 21 437,00 грн., № 150 від 22.10.2015 року на суму 21 437,00 грн., № 171 від 12.11.2015 року на суму 21 437,00 грн., № 192 від 28.12.2015 року на суму 21 437,00 грн. (а.с. 23-31).

Частину суми у розмірі 35 981,00 грн. позивач сплатив у якості податку на прибуток за 2016 рік, відповідно до податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2016 рік, яка подана позивачем 13.02.2017 року (а.с. 36-37).

Враховуючи, що позивачем сплачено у вигляді авансових внесків з податку на прибуток більше, чим необхідно, у позивача станом на 31 березня 2017 року утворилась переплата у розмірі 221 696 грн. 18 коп., що підтверджується даними інтегрованої картки платника податків (а.с. 53).

Позивач неодноразово звертався до заступника начальника Красноармійської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області (правонаступник - Покровська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області) із заявами з проханням зарахувати зайво сплачені кошти на загальну суму 221 696,18 грн. на розрахунковий рахунок підприємства - 37515000107779 (а.с. 40-47).

Оскільки відповідач в порушення вимог податкового законодавства України не здійснив ТОВ "Слов'янська промислова група" повернення надмірно сплачених сум грошового зобов'язання у вигляді авансових внесків з податку на прибуток, останнє, 01 березня 2017 року звернулось до Державної фіскальної служби України зі скаргою на дії посадових осіб Селидівського відділення Красноармійської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області за вих.. №01/03-1 з проханням посприяти у вирішенні вищезазначеного питання (а.с. 48).

Відповідач, листом № 349/10/05-21-12 від 01.03.2017 року повідомив позивача, що згідно п. 3.15 наказу ГУ ДФС у Донецькій області № 107 від 13.06.2016 року Про індикативні показники доходів на ІІ квартал 2016 року та термінової телеграми ГУ ДФС у Донецькій області від 28.09.2016 року № 7152/7/05-99-07-01-13-9 повернення надміру та/або помилково сплачених сум податкових зобов'язань за податками, що перевищують понад 50 тис. грн. здійснюється при наявності узгодження з ГУ ДФС у Донецькій області та з ДФС України. Узгодження з центрального апарату на перерахування суми у розмірі 221 696,18 грн. не одержано, проте термін виконання заяви сплив 28.02.2017 року (а.с. 49), а ГУ ДФС у Донецькій області, листом від 04.04.2017 року за № 4772/10/05-99-03-14, в свою чергу повідомило позивача, що погашення бюджетної заборгованості з податку на прибуток у рамках законного механізму, визначеного ст. 43 Податкового кодексу України здійснюється в межах бюджетних можливостей. При цьому, що діючим бюджетним розписом не передбачено окремого ресурсу для повернення надміру сплачених платежів з податку на прибуток. Для здійснення повернення сум надміру сплаченого податку на прибуток необхідно надати нову заяву по таке повернення до Покровської ОДПІ (а.с. 51-52).

Позивач із зазначеним не погодився та звернувся до суду за захистом своїх порушених прав.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов до висновку, що відповідачем, в порушення вимог ст. 43 Податкового кодексу України, Порядку № 1146 та Порядку № 787, не підготовлено та не подано висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, чим допустив протиправну бездіяльність та порушив право позивача на повернення надміру сплачених грошових зобов'язань по податку на прибуток, визначене п.п.17.1.10 п.17.1 ст. 17 Податкового кодексу України.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів виходить з такого.

Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України), Порядком повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів № 787.

Згідно пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Абзацом 1 п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до матеріалів справи, наявна переплата позивача з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності у розмірі 221 696,18 грн. грн. визнається відповідачем та не є спірною

У відповідності до підпункту 14.1.115 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, надміру сплачені грошові зобов'язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов'язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.

За правилами пп.17.1.10 п.17.1 ст.17 Податкового кодексу України, платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим Кодексом.

Статтею 43 Податкового кодексу України визначено умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань.

Так, за приписами п. 43.3 ст. 43 ПК України, обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Згідно п. 43.4 ст. 43 ПК України, платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Пунктом 43.5 ст. 43 ПК України визначено, що контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків, за унормуванням п. 43.6 ст. 43 Податкового кодексу України, здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

Пунктом 43.2 ст. 43 Податкового кодексу України передбачено, що у разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Колегія суддів зазначає, що на час звернення до податкового органу із відповідною заявою про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток та на час розгляду справи в суді першої інстанції у позивача податковий борг був відсутній.

Пунктом 5 Порядку № 787 визначено, що повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджетів (крім зборів та платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи Державної фіскальної служби України (далі - органи ДФС)) подається до відповідного органу Казначейства за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, пені, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, подання подається до відповідного органу Казначейства за формою згідно з додатком 1 до Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15 грудня 2015 року N 1146, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2015 року за N 1679/28124.

Відповідно до вищезазначених правових норм, законодавством регламентовано чіткий порядок повернення суб'єктам господарювання надміру сплачених до бюджету коштів, який включає в себе сукупність послідовних дій учасників даних правовідносин, а саме:

1) звернення суб'єкта господарювання до територіального податкового органу із відповідною заявою;

2) встановлення податковим органом наявності факту переплати;

3) складання ним відповідного висновку та його надіслання органам ДКС України для повернення заявнику надміру сплачених коштів або винесення обґрунтованої відмови у задоволенні заяви.

Виходячи з цього, колегія суддів звертає увагу на те, що позивач, діючи у відповідності до чинного законодавства, а саме ст. 43 ПК України та Порядку № 787, звернувся до відповідача із заявою про повернення надміру сплачених податкових платежів і факт переплати податковим органом не заперечується.

Разом з тим, всупереч вимог ст. 43 ПК України та Порядку № 787, відповідачем-1 не було складено і, відповідно, не направлено доЗ органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок про відшкодування надміру сплачених коштів в сумі 221 696,18 грн.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла до висновку щодо наявності достатніх і необхідних правових підстав для визнання протиправною бездіяльності Покровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області щодо неподання висновку про відшкодування надміру сплачених авансових внесків з податку на прибуток до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів у розмірі 221 696,18 грн. та зобов'язання подати відповідний висновок.

Посилання апелянта на те, що діючим бюджетним розписом не передбачено окремого ресурсу для повернення надміру сплачених платежів з податку на прибуток колегія суддів не приймає до уваги, оскільки відсутність ресурсів для повернення (перерахування) надміру сплачених сум не позбавляє обов'язку податкового органу підготувати відповідний висновок, а положеннями Податкового Кодексу України чітко визначено порядок повернення надміру сплачених грошових зобов'язань.

Щодо посилання апелянта на те, що термін виконання заяви про повернення надміру сплачених сум авансових внесків з податку на прибуток сплив, а з новою заявою позивач не звертався, колегія суддів зазначає наступне.

Пунктом 102.5 статті 102 ПК Податкового кодексу України передбачено, що заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.

Як вже зазначалось вище, відповідно до даних інтегрованої картки платника податків ТОВ Слов'янська промислова група , у останнього рахується переплата у вигляді авансових внесків з податку на прибуток, яка виникла у період до 01.01.2016 року і на час подання позивачем заяв до податкового органу про повернення надмірно сплачених коштів (з травня 2016 року по лютий 2017 року) склала 221 696,18 грн., про що позивач зазначає у позові.

Таким чином, колегія суддів зазначає, що позивачем, в даному випадку, дотримано строк звернення до контролюючого органу за поверненням надмірно сплачених коштів у вигляді авансових внесків з податку на прибуток; доказів протилежного відповідачами не надано.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції було повно встановлено обставини справи, а рішення суду ухвалено з дотриманням норм матеріального і процесуального права, згідно з вимогами ст. 159 КАС України.

Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Повний текст ухвали складений 30 серпня 2017 року.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Покровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 06 червня 2017 р. у справі № 805/1961/17-а - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі.

Головуючий суддя: Л.В. Ястребова

Судді: І.А. Васильєва

І.Д. Компанієць

Дата ухвалення рішення29.08.2017
Оприлюднено04.09.2017
Номер документу68535292
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльність протиправною, зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —805/1961/17-а

Постанова від 11.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 10.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 29.08.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 29.08.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 06.07.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні