Головуючий у 1 інстанції - Голошивець І. О.
Суддя-доповідач - Ханова Р.Ф.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 серпня 2017 року справа №805/1949/17-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі:
головуючого судді: Ханової Р.Ф.
судді: Василенко Л.А.
Гайдара А.В.
розглянувши в порядку
письмового провадження
апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області
на постанову Донецького окружного адміністративного суду
від 11 липня 2017 року
по адміністративній
справі № 805/1949/17-а
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЮРКОНСАЛТИНГ ГРУП
до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області
про визнання неправомірним рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ЮРКОНСАЛТИНГ ГРУП (далі - позивач, товариство) у травні 2017 року звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (далі - відповідач, податкова інспекція, контролюючий орган) про визнання неправомірним рішення від 26 квітня 2017 року № 0001331303 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску товариством за період з 21 березня 2017 року до 23 березня 2017 року на загальну суму 44,67 грн. (а.с.5-9).
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 11 липня 2017 року позовні вимоги задоволені, внаслідок чого, скасовано рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області № № 0001331303 від 26 квітня 2017 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 44,67 грн., з яких штраф в розмірі 20% у сумі 44,01 грн. за період з 21 березня 2017 року по 23 березня 2017 року, та пеня в розмірі 0,66 грн. (а.с.93-97).
Відповідач, не погодившись з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив постанову суду першої інстанції скасувати та постановити нове рішення (а.с.98-99).
Заявник апеляційної скарги, посилаючись на положення Закону України № 911-VIII від 24.12.2015 року, яким було виключено пп.8 п.4 ст.11 Закону України № 1669, чим скасовано п.9-4 розділу VIII Закону України № 2464 від 08.07.2010 року, зазначив, що зазначена норма проіснувала з 15 жовтня 2014 року до 1 січня 2016 року.
Відповідач зауважив, що заява про звільнення від виконання обов'язків зі сплати єдиного внеску була надана платником до податкової інспекції лише 10.05.2017 року, тобто вже після прийняття відповідачем оскаржуваного рішення.
Крім того, позивачем не надано відповідного Сертифікату ТПП на підтвердження обставин непереборної сили.
Сторони у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином відповідно до вимог статей 33-38 Кодексу адміністративного судочинства України.
За приписами пункту 1 та пункту 2 частини 1 статті 197 КАС України розгляд справи колегією суддів здійснюється в письмовому провадженні.
За правилами частини першої статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
Згідно виписки з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ ЮРКОНСАЛТИНГ ГРУП зареєстровано в якості юридичної особи 27 квітня 2016 року за № 1 274 102 0000 012338, включено до ЄДРПОУ за № 40451299, юридична адреса: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, проспект Мира, буд. 114 та перебуває на обліку у Маріупольській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області як платник єдиного внеску (а.с.10).
Як вбачається з заперечень представника відповідача позивачем був поданий звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за лютий 2017 року до Маріупольської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області. Відповідно до яких позивачем самостійно визначені зобов'язання зі сплати страхових внесків за лютий 2017 року у розмірі 880,00 грн.
На час розгляду справи зазначена сума самостійно нарахованих грошових зобов'язань зі сплати єдиного внеску за лютий 2017 року позивачем сплачена 23 березня 2017 року, що підтверджується платіжним дорученням № 38 від 08 березня 2017 року (а.с.40).
Рішенням Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області від 26 квітня 2017 року № 0001331303, прийнятого на підставі ч.10 та п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464-VІ, до позивача застосовано штрафні санкції та нарахована пеня за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 44,67 грн., з яких: штраф 20% у розмірі 44,01 грн., нарахований за період з 21 березня 2017 року по 23 березня 2017 року, пеня 0,66 грн. (а.с.11).
В матеріалах справи наявна відповідь Донецької торгово промислової палати від 27 червня 2017 року № 452/12.1-18-03, в якій зазначено, що статті 6 та 7 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції є нормами прямої дії і не потребують додаткового надання сертифіката про засвідчення форс мажорних обставин. Згідно ст. 9-3 Закону України № 1669 від 02 вересня 2014 року Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції внесені зміни в розділ VIII Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування якими передбачено, що платники єдиного соціального внеску, визначені статтею 4 Закону України № 2464, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану. Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції. Відповідальність, штрафні та фінансові санкції передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються. (а.с.41).
Спірним питанням у даній справі є правомірність прийняття відповідачем рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
Спірні правовідносини регулюються нормами Податкового кодексу України (далі - ПК), Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 2464-VІ від 08.07.2010 року (далі Закон №2464), Законом України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції № 1669-VII від 02.09.2014 року (далі Закон №1669) та іншими нормативно-правовими актами стосовно спірних правовідносин.
Порядок обчислення та строки сплати єдиного внеску передбачені статтею 9 Закону № 2464-VІ, зокрема частиною восьмою зазначеної статті передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Абзацем першим частини 2 статті 25 Закону № 2464-VІ визначено, що її положення поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до частини десятої та пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону № 2464-VІ, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум (в редакціях Закону до 28.12.2014 року - у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум).
Закон № 1669-VII, який набрав чинності з 15 жовтня 2014 року, визначає серед іншого тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.
Підпунктом 8 пункту 4 статті 11 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1669-VII внесено зміни до Закону №2464-VІ, а саме підпункт б) розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" було доповнено пунктом 9-3 (пункт 9-4 в редакції Закону з 13.03.2015 року) такого змісту:
"9-4. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.
Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.
Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.
Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу".
З огляду на дію зазначеної норми позивач звільняється від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, передбачених Законом № 2464-VІ за невиконання обов'язків платника єдиного внеску.
Колегія суддів звертає увагу відповідача на той факт, що саме перебування платників єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція, є підставою для зупинення застосування до таких платників заходів впливу та стягнення і відповідальності за порушення Закону.
Місто Маріуполь Донецької області, на території якого розташоване Головне управління ДФС у Донецькій області входить до Переліків населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053-р (втратив чинність) і розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1275-р., що обумовлює не застосування до платників податків, які знаходяться на обліку цього контролюючого органу санкцій за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
Колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції стосовно того, що пункт 9-4 розділу VIII Закону №2464-VІ є діючим на теперішній час, зміни безпосередньо до Закону №2464-VІ щодо виключення (або викладення в новій редакції тощо) п.9-4 розділу VIII цього Закону внесено не було, чим спростовує доводи заявника апеляційної скарги щодо втрати чинності цього пункту.
Посилання відповідача на ту обставину, що звернення позивача до податкового органу щодо звільнення від виконання обов'язків зі сплати єдиного внеску відбулось вже після прийняття відповідачем оскаржуваного рішення є неприйнятними, оскільки норма пункт 9-4 розділу VIII Закону № 2464-VІ передбачає таке звернення не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції. На теперішній час антитерористична операція триває, а тому таке звернення позивача є передчасним.
Доводи апеляційної скарги щодо ненадання позивачем до податкового органу сертифікату Торгово промислової палати про засвідчення форс мажорних обставин відхилені колегією суддів з огляду на те, що норми Закону № 2464-VІ, які є нормами прямої дії, не передбачають обов'язкової наявності форс мажорних обставин, які підтверджуються сертифікатом для надання звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО.
Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції ухвалив постанову із дотриманням норм матеріального та процесуального права, внаслідок чого відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги.
Керуючись статтями 11, 24, 94, 184, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ :
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 11 липня 2017 року у справі № 805/1949/17-а залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 11 липня 2017 року у справі № 805/1949/17-а залишити без змін.
Ухвала постановлена та підписана 29 серпня 2017 року.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя : Р.Ф. Ханова
Судді: Л.А. Василенко
А.В. Гайдар
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2017 |
Оприлюднено | 04.09.2017 |
Номер документу | 68535297 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні