Постанова
від 31.08.2017 по справі 2а-9531/10/1570     
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-9531/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 серпня 2017 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Кравченка М.М.,

розглянувши в письмовому провадженні заяву Одеського міського центру зайнятості про перегляд постанови Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року за нововиявленими обставинами у справі № 2а-9531/10/1570 за адміністративним позовом Одеського міського центру зайнятості до Приватного підприємства Адоніс про стягнення штрафу у розмірі 19460,00 грн., -

СУТЬ СПОРУ:

Одеський міський центр зайнятості звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із заявою про перегляд постанови Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року за нововиявленими обставинами у справі за адміністративним позовом Одеського міського центру зайнятості до Приватного підприємства Адоніс про стягнення штрафу у розмірі 19460,00 грн.

В обґрунтування своїх вимог заявник зазначив наступне.

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходилась справа за адміністративним позовом Одеського міського центру зайнятості до Приватного підприємства Адоніс про стягнення штрафу у розмірі 19460,00 грн.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року у справі № 2а-9531/10/1570 в задоволенні адміністративного позову Одеського міського центру зайнятості до Приватного підприємства Адоніс про стягнення штрафу у розмірі 19460,00 грн. було відмовлено на підставі постанови Одеського окружного адміністративного суду від 01.03.2011 року в адміністративній справі № 2а-9388/10/1570, яка набрала законної сили на підставі ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду від 29.11.2012 року, про скасування припису щодо порушення вимог законодавства про зайнятість населення від 16.08.2010 року та рішення про застосування економічних санкцій - акту про порушення законодавства про зайнятість населення № 12-16/18 від 27.08.2010 року.

Постанова Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року у справі № 2а-9531/10/1570 набрала законної сили на підставі ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.05.2015 року.

Однак, постановою Вищого адміністративного суду України від 20.06.2017 року в адміністративній справі № 2а-9388/10/1570 касаційну скаргу Одеського обласного центру зайнятості було задоволено, постанову Одеського окружного адміністративного суду від 01.03.2011 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 29.11.2012 року було скасовано, а також було прийнято нову постанову, якою в задоволенні позову Приватного підприємства Адоніс до Одеського обласного центру зайнятості, третя особа: Одеський міський центр зайнятості, про скасування акту і припису було відмовлено.

Заявник вважає, що скасування постанови Одеського окружного адміністративного суду від 01.03.2011 року в адміністративній справі № 2а-9388/10/1570, яка була підставою для прийняття постанови Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року у справі № 2а-9531/10/1570, є підставою для її перегляду за нововиявленими обставинами на підставі п.4 ч.2 ст.245 КАС України та задоволення адміністративного позову.

Суд, з урахуванням ст.128 КАС України, вирішив розглянути вказану заяву в письмовому провадженні.

Дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що заяву Одеського міського центру зайнятості про перегляд постанови Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року у справі № 2а-9531/10/1570 за нововиявленими обставинами слід задовольнити, постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року у справі № 2а-9531/10/1570 належить скасувати та прийняти нову постанову про задоволення адміністративного позову. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином. Так, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості було проведено перевірку додержання законодавства України про зайнятість населення та загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття Приватного підприємства Адоніс .

За результатами вказаної перевірки було складено акт № 12-17/172 від 16.08.2010 року, яким встановлено порушення ПП Адоніс ст.8 Закону України Про зайнятість населення , а саме на підприємстві використовувалась праця іноземних громадян на умовах трудових договорів без наявності дозволів державної служби зайнятості, та запропоновано додержуватись вимоги Закону України Про зайнятість населення , не порушувати вимоги п.4 ст.20 Закону України Про зайнятість населення та п.2 ст.35 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття .

На підставі зазначеного акту Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості було складено припис від 16.08.2010 року та акт від 27.08.2010 року № 12-16/18 про порушення законодавства України про зайнятість населення.

Приписом від 16.08.2010 року і актом № 12-16/18 від 27.08.2010 року Інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості оголосила результати перевірки, проведеної 16.08.2010 року, підприємству вказані на виявлені порушення законодавства про зайнятість населення та запропоновано вжити заходи до їх усунення, а також за порушення ст.8 Закону України Про зайнятість населення запропоновано ПП Адоніс добровільно у місячний строк сплатити суму штрафу у розмірі 19460,00 грн. на рахунок Одеського міського центру зайнятості.

Згідно з ч.2 ст.8 Закону України Про зайнятість населення від 01.03.1991 року № 803-ХII роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до ч.4 ст.8 Закону України Про зайнятість населення від 01.03.1991 року № 803-ХII у разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Порядок накладення штрафу визначається центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики. У разі несплати (або відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Також, Порядком видачі, продовження строку дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2009 року № 322, передбачено, що у разі використання роботодавцем праці іноземців без дозволу на використання праці іноземця державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Порядок накладення штрафу визначається Мінпраці. У разі несплати (відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Згідно з Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24.06.1991 року № 47, Інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (далі - Інспекція) входить до складу державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями. Інспекція відповідно до покладених на неї завдань забезпечує, зокрема, правильність і своєчасність застосування економічних санкцій за порушення законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами і організаціями та здійснює заходи, спрямовані на недопущення нелегального використання праці іноземців або осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості.

Відповідно до Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24.06.1991 року № 47, Державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення, центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення. Державна служба зайнятості має право, крім іншого, стягувати відповідно до Закону України Про зайнятість населення штрафи з підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі використання праці іноземців або осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості.

У зв'язку з несплатою ПП Адоніс штрафу у розмірі 19460,00 грн. в добровільному порядку Одеський міський центр зайнятості звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про його стягнення.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року у справі № 2а-9531/10/1570 в задоволенні адміністративного позову Одеського міського центру зайнятості до Приватного підприємства Адоніс про стягнення штрафу у розмірі 19460,00 грн. було відмовлено, оскільки акт про порушення законодавства про зайнятість населення № 12-16/18 від 27.08.2010 року та припис від 16.08.2010 року скасовані в судовому порядку.

Так, постановою Одеського окружного адміністративного суду від 01.03.2011 року в адміністративній справі № 2а-9388/10/1570, яка набрала законної сили на підставі ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду від 29.11.2012 року, адміністративний позов Приватного підприємства Адоніс до Одеського обласного центру зайнятості, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Одеський міський центр зайнятості, було задоволено у повному обсязі, скасовано припис Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості від 16.08.2010 року та рішення про застосування економічних санкцій - акт про порушення законодавства про зайнятість населення № 12-16/18 від 27.08.2010 року.

Постанова Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року у справі № 2а-9531/10/1570 набрала законної сили 28.05.2015 року на підставі ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.05.2015 року.

Разом з цим, постановою Вищого адміністративного суду України від 20.06.2017 року в адміністративній справі № 2а-9388/10/1570 касаційну скаргу Одеського обласного центру зайнятості було задоволено, постанову Одеського окружного адміністративного суду від 01.03.2011 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 29.11.2012 року було скасовано, а також було прийнято нову постанову, якою в задоволенні позову Приватного підприємства Адоніс до Одеського обласного центру зайнятості, третя особа: Одеський міський центр зайнятості, про скасування акту і припису було відмовлено.

Вищий адміністративний суд України в своїй постанові від 20.06.2017 року у справі № 2а-9388/10/1570 прийшов до висновку, що висновки судів першої та апеляційної інстанції є помилковими, не ґрунтуються на правильному застосуванні норм матеріального і дотриманні норм процесуального права, що призвело до ухвалення незаконних судових рішень, які підлягають скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позову.

Відповідно до ч.1 ст.245 КАС України постанова або ухвала суду, що набрала законної сили, може бути переглянута у зв'язку з нововиявленими обставинами.

Згідно з п.4 ч.2 ст.245 КАС України підставою для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є скасування судового рішення, яке стало підставою для прийняття постанови чи постановлення ухвали, що належить переглянути.

Тобто, суд вважає, що оскільки постанова Одеського окружного адміністративного суду від 01.03.2011 року у справі № 2а-9388/10/1570, яка стала підставою для прийняття постанови Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року у справі № 2а-9531/10/1570, скасована на підставі постанови Вищого адміністративного суду України від 20.06.2017 року у справі № 2а-9388/10/1570, то постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року у справі № 2а-9531/10/1570 слід переглянути за нововиявленими обставинами.

Відповідно до ч.1 ст.253 КАС України суд може скасувати постанову чи ухвалу у справі і прийняти нову постанову чи ухвалу або залишити заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами без задоволення. При ухваленні нового судового рішення суд користується повноваженнями суду відповідної інстанції.

Згідно з ч.2 ст.253 КАС України судове рішення за наслідками провадження за нововиявленими обставинами може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом для оскарження судових рішень суду відповідної інстанції. З набранням законної сили новим судовим рішенням в адміністративній справі втрачають законну силу судові рішення інших адміністративних судів у цій справі.

Таким чином, з урахуванням встановлених фактів, суд прийшов до висновку, що постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року у справі № 2а-9531/10/1570 про відмову в задоволенні адміністративного позову Одеського міського центру зайнятості до Приватного підприємства Адоніс про стягнення штрафу у розмірі 19460,00 грн. слід скасувати і прийняти у цій справі нову постанову про задоволення адміністративного позову в повному обсязі.

Відповідно до вимог ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відповідно до ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ст.94 КАС України розподіл судових витрат не здійснюється.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 7, 8, 9, 11, 27, 69-72, 86, 94, 122, 128, 159-163, 245, 252, 253 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Задовольнити заяву Одеського міського центру зайнятості про перегляд постанови Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року за нововиявленими обставинами у справі № 2а-9531/10/1570 за адміністративним позовом Одеського міського центру зайнятості до Приватного підприємства Адоніс про стягнення штрафу у розмірі 19460,00 грн.

2. Скасувати постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17.05.2013 року у справі № 2а-9531/10/1570 за адміністративним позовом Одеського міського центру зайнятості до Приватного підприємства Адоніс про стягнення штрафу у розмірі 19460,00 грн.

3. Прийняти у справі № 2а-9531/10/1570 нову постанову, якою адміністративний позов Одеського міського центру зайнятості до Приватного підприємства Адоніс про стягнення штрафу у розмірі 19460,00 грн. задовольнити.

4. Стягнути з Приватного підприємства Адоніс (код ЄДРПОУ 30029867) на користь Одеського міського центру зайнятості (код ЄДРПОУ 35358018) штраф у розмірі 19460,00 грн.

Порядок і строки оскарження постанови визначаються ст.ст.185, 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.254 КАС України.

Суддя М.М. Кравченко

Дата ухвалення рішення31.08.2017
Оприлюднено01.09.2017
Номер документу68549593
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9531/10/1570     

Постанова від 31.08.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 03.08.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні