ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
23 серпня 2017 рокусправа № 808/954/17
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Олефіренко Н.А.
суддів: Шальєвої В.А. Білак С.В.
за участю секретаря судового засідання: Лащенко Р.В.
За участю представників:
Позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 10.11.14)
Відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області
на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 14 червня 2017 року
у справі № 808/954/17
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Котломонтаж"
до Головного управління ДФС у Запорізькій області
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Котломонтаж" звернулося до суду із адміністративним позовом вимогою якого було визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача №0004331406 від 07.04.2017року про збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму 156715 грн.00 коп., у тому числі - за податковим зобов'язанням 125372 грн. 00 коп. та за штрафною (фінансовою) санкцією 31343 грн. 00 коп.; податкове повідомлення-рішення відповідача №0004341406 від 07.04.2017року про збільшення грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 208953 грн. 00 коп., у тому числі - за податковим зобов'язанням 139302 грн. 00 коп. та за штрафною (фінансовою) санкцією 69651 грн. 00 коп. винесені Головним управлінням ДФС у Запорізькій області.
Підставою прийняття спірних податкових повідомлень рішень є помилкова позиція перевіряючих під час проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Котломонтаж" у період з 07.03.2017року по 14.03.2017 року з питання дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських операцій з ТОВ "Арена-Груп" за жовтень 2016 року, а також податку на прибуток при здійсненні фінансово-господарських операцій з ТОВ "Арена-Груп" за 2016 рік. ОСОБА_2 ревізорів щодо не підтвердження наявності поставок від контрагента-постачальника, не відповідають дійсним обставинам справи. Договір, податкові накладні, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, прибуткові документи, розрахункові документи, документи щодо використання товару у господарській діяльності надані до перевірки, прийняті ревізором та не спростовані під час проведення перевірки, а товари які закуповувались були використанні в подальшому в господарській діяльності товариства з метою отримання прибутку на підставі чого їх вартість була включена до витрат діяльності товариства, а сума ПДВ віднесена до складу податкового кредиту. Відповідно до ОСОБА_2 перевірки, зауважень щодо факту реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних та оформлення податкових накладних, отриманих від ТОВ "Арена-Груп" у контролюючого органу при перевірці не було. Первинні документи на підтвердження транспортування надано у повному обсязі. Відсутність документів про походження товару за ланцюгом згідно ЄРПН в силу вимог Податкового кодексу України не є, на думку позивача, підставою для відмови у формуванні платником податків податкового кредиту та збільшення фінансового результату до оподаткування.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 14 червня 2017 року позов задоволено: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0004331406від 07.04.2017року прийняте Головним управлінням ДФС у Запорізькій області, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток на суму 156715 грн. 00 коп., у тому числі: за податковим зобов'язанням 125372 грн. 00 коп. та 31343 грн. 00 коп. за штрафною (фінансовою) санкцією та визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення №0004341406від 07.04.2017 року прийняте Головним управлінням ДФС у Запорізькій області, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 208953 грн. 00 коп., у тому числі: за податковим зобов'язанням 139302 грн. 00 коп. та 69651 грн. 00 коп. за штрафною (фінансовою) санкцією.
На рішення суду першої інстанції надійшла апеляційна скарга відповідно до якої апелянт - Головне управління ДФС у Запорізькій області вважає рішення суду незаконним та необґрунтованим, таким що постановлене з порушеннями норм матеріального та процесуального права.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Котломонтаж" з питання дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських операцій з ТОВ "Арена-Груп" за жовтень 2016 року, а також податку на прибуток при здійсненні фінансово-господарських операцій з ТОВ "Арена-Груп" за 2016 рік, за результатами якої складено ОСОБА_2 №138/08-01-14-06/01415602 від 21.03.2017 року та винесено спірні податкові повідомлення-рішення. Перевіркою встановлено порушення: п.44.1 ст.44, пп.134.1.1 п.134.1ст.134, п.135.1 ст.135 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на прибуток на загальну суму 125372 грн. 00 коп., у тому числі по періодам: 2016 рік - 125372 грн. 00 коп.; пп.14.1.36, пп.14.1.181, пп.14.1.231 п.14.1 ст.14, п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.10 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті на загальну суму 139302 грн. 00 коп., в тому числі по періодам: жовтень 2016 року - 139302 грн. 00 коп. посилаючись на матеріали перевірки, зазначає, що між ТОВ "Котломонтаж" (Покупець) та ТОВ "Арена-Груп" (Постачальник) укладено Договір №10-05/16 від 05.10.2016 року поставок продукції виробничо-технічного призначення (Труба 325x8мм. ГОСТ 8732, Труба 219x8мм. ГОСТ 8732, Труба 219x8мм. ГОСТ 10705, Труба 273x8мм. ГОСТ 8732). Згідно умов вказаного договору постачання здійснюється на умовах EXW - склад Постачальника. Позивачем на перевірку наданий Договір №11 від 11.01.2016 укладений між ТОВ "Котломонтаж" та ТОВ "Бересклет Плюс" про надання транспортних послуг по перевезення вантажів. Згідно наданих на перевірку товарно-транспортних накладних №610 та 0610_1 від 06.10.2016року автоперевізник - ТОВ "Бересклет Плюс", автомобіль марки Мерседес, д/н НОМЕР_1, Причіп/напівпричіп АР1153ХР, МЕРСЕДЕС АР6472ВМ, Причіп/напівпричіп АК1066ХТ, вантажовідправник - ТОВ "Арена-Груп" (04119, м.Київ, вул.Зоологічна, буд.4А, оф.139), пункт навантаження - м. Дніпро, провулок Юнатів, 5. Однак, до перевірки не надано документи, які б свідчили про наявність складу ТОВ "Арена-Груп" за адресою м. Дніпро, провулок Юнатов, 5, з якого було відвантаження труб в асортименті згідно ТТН №610 та 0610_1 від 06.10.2016 та податкових накладних №134 та №136 від 06.10.2016. Згідно з інформацією про об'єкти пов'язані з оподаткуванням, або через які проводиться діяльність ТОВ "Арена-Груп" вищевказана адреса відсутня. Документи, які свідчать про наявність будь-якого зв'язку між ТОВ "Арена-Груп" та пунктом відправки товару відсутні. Крім того, згідно Центральної бази даних Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) виданих полісів (сертифікатів) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів станом на 06.10.2016, державний номер НОМЕР_2 належить транспортному засобу "IVECO" (в ТТН №06101 вказано "МЕРСЕДЕС"), а державний номер НОМЕР_3 в базі відсутній. Вказане, на думку відповідача, свідчіть про невідповідність наданих первинних документів (ТТН) фактичним обставинам здійснення господарської операції, отже про нереальність операції з постачання та транспортування вказаного вантажу (труби в асортименті). Детальним аналізом постачальника ТОВ "Арена-Груп" (ЄДРПОУ 40387297) згідно комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем та АРМів: ІС "ПОДАТКОВИЙ БЛОК", Архів електронної звітності, Єдиний реєстр податкових накладних, веб-сайт ГУ ДФС України та інші бази даних Державної фіскальної служби України встановлено: ТОВ "Арена-Груп" зареєстроване 31.03.2016; Підприємство ТОВ "Арена-Груп" не звітує з жовтня 2016 року. За всю діяльність надані податкові декларації з ПДВ за вересень та жовтень 2016 року; Звіт за формою 1-ДФ за період діяльності підприємства не надавався, що свідчить про відсутність працівників; Податкова декларація з податку на прибуток за 2016 рік до ДПІ за місцем обліку не подавалась, що свідчить про відсутність задекларованого доходу, отриманого від ТОВ "Котломонтаж" у жовтні 2016 року; Додаток AM до податкової декларації з податку на прибуток, а також Звіт про фінансовий результат не надавались, що свідчить про відсутність у ТОВ "Арена-Груп" будь-яких основних засобів, основних фондів тощо, необхідних для здійснення господарської діяльності. Аналізом отриманих та виданих податкових накладних ТОВ "Арена-Груп", які зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено повне пересортування, в зв'язку з тим, що ТОВ "Арена-Груп" придбає одну групу товарів, а реалізує на адресу ТОВ "Котломонтаж" іншу групу товарів, чим маніпулює податковою звітністю. Згідно баз даних Державної фіскальної служби України, зокрема, Єдиного реєстру податкових накладних, встановлена відсутність придбання підприємством ТОВ "Фоксі Лімітед" товарів (Труба 325x8мм. ГОСТ 8732, Труба 219x8мм. ГОСТ 8732, Труба 219x8мм. ГОСТ 10705, Труба 273x8мм. ГОСТ 8732), що були реалізовані підприємством ТОВ "Арена-Груп" на адресу ТОВ "Котломонтаж" у жовтні 2016 року. Номенклатура реалізованих ТОВ "Арена-Груп" товарів (Труба 325x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 9,814 тон, Труба 219x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 6,025 тон, Труба 219x8мм. ГОСТ 10705 в кількості 0,564 тон, Труба 273x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 19,95 тон) підприємству ТОВ "Котломонтаж" у жовтні 2016 року згідно ЄРПН та первинних документів відсутня. Слідчим відділом фінансових розслідувань Лівобережної ОДПІ м. Дніпро проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42016040000001061 від 06.12.2016, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 Кримінального кодексу України. Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи комунального підприємства Кам'янської міської ради "ТЕПЛОМЕРЕЖІ", Управління капітального будівництва Дніпропетровської облдержадміністрації, Управління житлово-комунального господарства Дніпропетровської облдержадміністрації у період 2015-2016 років здійснили розтрату бюджетних коштів за рахунок завищення ціни товарів/робіт/послуг та виводу постачальниками/підрядниками ТОВ "ВАВІЛОН СТРОЙ" (код 40089016) бюджетних коштів через низку підприємств ТОВ "СМАРТ КОМПАНІ" (код 40043816), ТОВ "ЕЛЕНБЕРГ" (код 40213506), ТОВ "НИТАС ГРУП" (код 39413318), ТОВ "Арена-Груп" (код 40387297), ТОВ "ДОЛМАТ КОМПАНІ" (код 40045728), ТОВ "ІМЕКС-КОМПАНІ" (код 40527650), які фактично не могли поставити товар/послуги, так як згідно з проведеним аналізом податкових накладних вищевказаних підприємств з ознаками "фіктивності", встановлено невідповідність реалізованого та придбаного товару, відсутність умов для досягнення результатів відповідної підприємницької та економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, оборотних коштів, виробничих потужностей, складських приміщень, транспортних засобів при значних обсягах реалізації товарів/робіт/послуг. Аналізом матеріалів податкової звітності підприємств з ознаками фіктивності встановлено основних клієнтів-замовників протиправних фінансових послуг, до складу яких входить ТОВ "ЗГМС" (код ЄРДПОУ 23344334). Встановлено, що ТОВ "ЗГМС" мало фінансово-господарські взаємовідносини з наступними підприємствами з ознаками фіктивності: ТОВ "Інкам Інвест" (ЄДРПОУ 40646738), ТОВ "Номос Омас" (ЄДРПОУ 40359097), ТОВ "Арена-Груп" (ЄДРПОУ 40387297), ТОВ "Фонд Проекшн" (ЄДРПОУ 40411057). Фіктивність вказаних товариств підтверджується тим, що вказані в Єдиному реєстрі підприємств, установ, організацій відомості щодо місця реєстрації керівників та засновників вказаних підприємств є неправдивими, за місцем реєстрації підприємства не знаходяться. Встановлено здійснення підприємством ТОВ "Арена-Груп" нереальних господарських операцій на адресу ТОВ "Котломонтаж" у зв'язку із відсутністю необхідних умов для здійснення господарської діяльності та відсутністю в ланцюгу формування податкового кредиту ТОВ "Арена-Груп" від постачальників за попередні податкові періоди зазначених вище товарів, які документально оформлено на ТОВ "Котломонтаж". Таким чином, надані до перевірки документи постачальника ТОВ "Арена-Груп" на формування податкового кредиту за жовтень 2016 року в сумі ПДВ 139302 грн. 00 коп. складені з порушенням принципу бухгалтерського обліку та фінансової звітності - привалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми (абз.8 ст.4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"). ТОВ "Арена-Груп" не могло фактично здійснити господарські операції на користь ТОВ "Котломонтаж", що вказує на формування ТОВ "Котломонтаж" податкового кредиту з ПДВ за рахунок надходження товарів з джерела невідомого походження. Перевіркою не підтверджена реальність здійснення товарних операцій між ТОВ "Арена-Груп" та ТОВ "Котломонтаж". Тобто, такі товари не постачалися. Таким чином, в первинних документах, виписаних постачальником ТОВ "Арена-Груп", зазначені господарські операції, які фактично не відбувались. У зв'язку з чим, вони (податкові накладні, видаткові накладні) не мають юридичної сили первинних документів. І, як слідство, ТОВ "Котломонтаж" неправомірно формувало регістри бухгалтерського обліку та податкову звітність на підставі таких первинних документів. Перевіркою встановлено, що ТОВ "Котломонтаж" декларувало придбання у ТОВ "Арена-Груп" товару: Труба 325x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 9,814 тон, Труба 219x8мм. ТОСТ 8732 в кількості 6,025 тон, Труба 219x8мм. ГОСТ 10705 в кількості 0,564 тон, Труба 273x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 19,95 тон, який фактично є товаром невідомого походження, так як відсутнє його придбання у ланцюгах постачання або виробництва.
За результатами апеляційного розгляду апелянт просить скасувати оскаржену постанову суду від 14 червня 2017 року та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
В судовому засіданні представник позивача проти апеляційної скарги заперечив, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, а апеляційну скаргу безпідставною. Просить в задоволенні апеляційної скарги відмовити, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Інші особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, а тому, суд, у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України, вважає можливим здійснювати розгляд справи за їхньої відсутності.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави та межі апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що дану апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.
Під час апеляційного перегляду справи встановлено, що у період з 07.03.2017 року по 14.03.2017 року фахівцями ГУ ДФС у Запорізькій області та Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "Котломонтаж" з питання дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських операцій з ТОВ "Арена-Груп" за жовтень 2016 року, а також податку на прибуток при здійсненні фінансово-господарських операцій з ТОВ "Арена-Груп" за 2016 рік, за результатами якої складено ОСОБА_2 №138/08-01-14-06/01415602 від 21.03.2017 року.
ОСОБА_2 перевірки №138/08-01-14-06/01415602 від 21.03.2017року зазначено порушення: п.44.1 ст.44, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134, п.135.1 ст.135 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на прибуток на загальну суму 125372 грн., у тому числі по періодам: 2016 рік - 125372 грн.; пп.14.1.36, пп.14.1.181, пп.14.1.231 п.14.1 ст.14, п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.10 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті на загальну суму 139302 грн., в тому числі по періодам: жовтень 2016р. - 139302 грн.
На підставі ОСОБА_2 перевірки №138/08-01-14-06/01415602 від 21.03.2017 року прийнято відносно ТОВ "Котломонтаж" податкове повідомлення-рішення №0004331406 від 07.04.2017року про збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму 156715 грн. 00 коп., у тому числі: 125372 грн. 00 коп. - за податковими зобов'язаннями; 31343 грн. 00 коп. - за штрафною (фінансовою) санкцією та податкове повідомлення-рішення №0004341406 від 07.04.2017 року про збільшення грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 208953 грн. 00 коп., у тому числі: 139302 грн. 00 коп. - за податковими зобов'язаннями; 69651 грн. 00 коп. - за штрафною (фінансовою) санкцією .
Позиція відповідача щодо порушення з боку позивача положень Податкового кодексу України ґрунтується на тому, що перевіркою відображеного у рядку 2120 Звіту про фінансові результати за 2016 рік "Інші операційні доходи" показників при здійсненні фінансово-господарських операцій з ТОВ "Арена-Груп" за період з 01.10.2016 по 31.12.2016 встановлено його заниження на загальну суму 696510 грн., у тому числі по періодам: 2016 рік - 696510 грн. Згідно наданих на перевірку документів вартість сировини й матеріалів (труби), що придбані у ТОВ "Арена-Груп" у жовтні 2016 року за даними бухгалтерського обліку включені до податкового кредиту та до собівартості готової продукції - опора контактна мережі ОКМ-12-1А з діаметром в асортименті . Реалізація готової продукції в повному обсязі згідно усного договору купівлі-продажу здійснена підприємству ТОВ "КОТЛОМОНТАЖ ЗАПОРІЖЖЯ" . Дебіторська або кредиторська заборгованості між ТОВ "Котломонтаж" та ТОВ "КОТЛОМОНТАЖ ЗАПОРІЖЖЯ" по даним операціям відсутні. ТОВ "Котломонтаж" орендує у ТОВ "КОТЛОМОНТАЖ ЗАПОРІЖЖЯ" всі виробничі, побутові, складські приміщення, що використовує у своїй діяльності, а отже, фактично товар не переміщувався на складі, а лише по документам переданий у власність пов'язаної особи. Проте розрахунки здійснені в повному обсязі. Перевіркою встановлено, що ТОВ "Котломонтаж" декларувало придбання у ТОВ "Арена-Груп" товару: Труба 325x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 9,814 тон, Труба 219x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 6,025 тон, Труба 219x8мм. ГОСТ 10705 в кількості 0,564 тон, Труба 273x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 19,95 тон, який фактично являється товаром невідомого походження, так як відсутнє його придбання у ланцюгах постачання або виробництва. Враховуючи викладене, ТОВ "Арена-Груп" не могло фактично здійснити реальні товарні операції на користь ТОВ "Котломонтаж" у жовтні 2016 року товару (Труба 325x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 9,814 тон, Труба 219x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 6,025 тон, Труба 219x8мм. ГОСТ 10705 в кількості 0,564 тон, Труба 273x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 19,95 тон) на загальну суму 696510 грн., який фактично являється товаром невідомого походження, так як відсутнє його придбання у ланцюгах постачання або виробництва, що вказує на безоплатне їх отримання. Отже, перевіркою встановлений факт реалізації готової продукції (опори в асортименті), до собівартості якої входить вартість запасів (труба в асортименті), що є товаром невідомого походження, який у свою чергу є свідченням набуття останнього платником податків ТОВ "Котломонтаж" у власність безоплатно. З врахуванням абз.8 ст.4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" , п.5 П(С)БО №15 "Дохід", п.5 П(С)БО №11 "Зобов'язання", ТОВ "Котломонтаж" необхідно було відобразити в бухгалтерському обліку операції наступними проводками: Дт 201 "Сировина й матеріали" Кт 718 "Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів" Сума: 696510 грн. З врахуванням п.7 П(С)БО №3 "Звіт про фінансові результати" необхідно визначити фінансовий результат: Дт 718 "Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів" Кт 791 "Результат операційної діяльності" Сума- 696510 грн. Враховуючи вищевикладене, ТОВ "Котломонтаж", в порушення абзацу 8 ст.4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999р. №996-XIV (із змінами та доповненнями), п.5 П(С)БО №15 "Дохід", п.5 П(С)БО №11 "Зобов'язання", п.7 П(С)БО №3 "Звіт про фінансові результати", підприємством ТОВ "Котломонтаж" не відображено у складі доходів суму 696510 грн. по операціях з формування активів (Труба 325x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 9,814 тон, Труба 219x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 6,025 тон, Труба 219x8мм. ГОСТ 10705 в кількості 0,564 тон, Труба 273x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 19,95 тон) з джерела невідомого походження, як безоплатно отримані товари, що вплинуло на правильність визначення фінансового результату, а саме, на його заниження. Таким чином, перевіркою відображеного у рядку 2120 Звіту про фінансові результати за 2016 рік "Інші операційні доходи" показників при здійсненні фінансово-господарських операцій з ТОВ "Арена-Груп" (код ЄДРПОУ 40387297) за період з 01.10.2016 по 31.12.2016 встановлено його заниження на загальну суму 696510 грн., у тому числі по періодам: 2016 рік - 696510 грн.
Перевіркою встановлено, що ТОВ "Котломонтаж" по взаємовідносинам з ТОВ "Арена-Груп" в порушення п.44.1 ст.44, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134, п.135.1 ст.135 Податкового кодексу України[…], безпідставно занижено показник у рядку 01 Декларації "Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку" за 2016 рік на загальну суму 696510 грн., в т.ч. по періодам: 2016р. - на суму 696510 грн. Перевіркою відображеного у рядку 10.1 Декларації "Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України, які: підлягають оподаткуванню за основною ставкою" показника за жовтень 2016 року у загальній сумі 347308 грн. на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку: договорів; податкових накладних, видаткових накладних, розрахункових документів; даних оборотно-сальдових відомостей та журналів-ордерів по рахункам 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками", 64 "Податковий кредит", даних головної книги, відомостей податкового обліку; комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем та АРМів: ІС "ПОДАТКОВИЙ БЛОК", Архіву електронної звітності, Єдиний реєстр податкових накладних, веб-сайт ГУ ДФС України та інших баз даних Державної фіскальної служби, даних декларацій з податку на прибуток за відповідні звітні податкові періоди з урахуванням уточнюючих та ін. встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 10.1 Декларацій "Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою" по взаємовідносинам з ТОВ "Арена-Груп" на загальну суму 139302 грн., в тому числі по періодам: жовтень 2016 р. на суму - 139302 грн.
До перевірки не надано документи, які б свідчили про наявність складу ТОВ "Арена-Груп" за адресою м.Дніпро, провулок Юнатов, 5, з якого було відвантаження труб в асортименті згідно ТТН №610 та 0610_1 від 06.10.2016 та податкових накладних №134 та №136 від 06.10.2016. Згідно наданих на перевірку документів вартість сировини та матеріалів (труби), що придбані по документам у ТОВ "Арена-Груп" у жовтні 2016 року за даними бухгалтерського обліку включені до податкового кредиту та до собівартості готової продукції - опора контактна мережі ОКМ-12-1А з діаметром в асортименті.
Реалізація готової продукції в повному обсязі здійснена підприємству ТОВ "КОТЛОМОНТАЖ ЗАПОРІЖЖЯ" згідно наступних видаткових накладних: №1399 від 14.11.2016, №1469 від 18.11.2016, №1397 від 07.11.2016, номенклатура: опора контактна мережі ОКМ-12-1А з діаметром в асортименті в кількості 47 шт. по ціні 28400 грн. - 29100 грн. за одиницю, на загальну суму 1602600 грн., у т.ч. ПДВ 267100 грн.
Крім того, згідно Центральної бази даних Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) виданих полісів (сертифікатів) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів станом на 06.10.2016, державний номер НОМЕР_4 належить транспортному засобу "IVECO" (в ТТН №06101 вказано "МЕРСЕДЕС"), а державний номер НОМЕР_5 в базі відсутній.
Вказане свідчіть про невідповідність наданих первинних документів (ТТН) фактичним обставинам здійснення господарської операції, отже про нереальність операції з постачання та транспортування вказаного вантажу (труби в асортименті). Згідно баз даних Державної фіскальної служби України, зокрема, ІС "ПОДАТКОВИЙ БЛОК", Архіву електронної звітності, Єдиного реєстру податкових накладних, веб-сайту ГУ ДФС України, інші бази даних Державної фіскальної служби встановлена відсутність придбання товарів (робіт та послуг), що були реалізовані підприємством ТОВ "Арена-Груп" на адресу ТОВ "Котломонтаж", а саме: Проведеним детальним аналізом в розрізі номенклатури постачальником ТОВ "Арена-Груп" у жовтні 2016р. є ТОВ "Фоксі Лімітед" (ЄДРПОУ 40660328), який, в свою чергу, здійснює придбання товарів з наступною номенклатурою (з моменту запровадження електронного адміністрування суцільним порядком (з 01.01.2015) ТОВ "Арена-Груп" (ЄДРПОУ 40387297) та ТОВ "Фоксі Лімітед" (ЄДРПОУ 40660328) не є виробниками або імпортерами. Номенклатура реалізованих товарів (робіт, послуг) підприємством ТОВ "Арена-Груп" товарів (Труба 325x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 9,814 тон, Труба 219x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 6,025 тон, Труба 219x8мм. ГОСТ 10705 в кількості 0,564 тон, Труба 273x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 19,95 тон), що по документам реалізовані підприємству ТОВ "Котломонтаж" у жовтні 2016 року згідно ЄРПН та первинних документів відсутня. В ході проведеного детального аналізу отриманих та виданих податкових накладних ТОВ "Арена-Груп", які зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено повне пересортування, в зв'язку з тим, що підприємство ТОВ "Арена-Груп" придбає одну групу товарів, а реалізує на адресу ТОВ "Котломонтаж" іншу групу товарів, чим маніпулює податковою звітністю.
Крім того, слідчим відділом фінансових розслідувань Лівобережної ОДПІ м.Дніпро проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42016040000001061 від 06.12.2016, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України. Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи комунального підприємства Кам'янської міської ради "ТЕПЛОМЕРЕЖІ", Управління капітального будівництва Дніпропетровської облдержадміністрації, Управління житлово-комунального господарства Дніпропетровської облдержадміністрації у період 2015-2016р.р. здійснили розтрату бюджетних коштів за рахунок завищення ціни товарів/робіт/послуг та виводу постачальниками/підрядниками ТОВ "ВАВІЛОН СТРОЙ" (код 40089016) бюджетних коштів через низку підприємств ТОВ "СМАРТ КОМПАНІ" (код 40043816), ТОВ "ЕЛЕНБЕРГ" (код 40213506), ТОВ "НИТАС ГРУП" (код 39413318), ТОВ "Арена-Груп" (код 40387297), ТОВ "ДОЛМАТ КОМПАНІ" (код 40045728), ТОВ "ІМЕКС-КОМПАНІ" (код 40527650), які фактично не могли поставити товар/послуги, так як згідно з проведеним аналізом податкових накладних вищевказаних підприємств з ознаками "фіктивності", встановлено невідповідність реалізованого та придбаного товару, відсутність умов для досягнення результатів відповідної підприємницької та економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, оборотних коштів, виробничих потужностей, складських приміщень, транспортних засобів при значних обсягах реалізації товарів/робіт/послуг.
Отже, перевіркою встановлено, що ТОВ "Котломонтаж" декларувало придбання у TOB "Арена-Груп" товару: Труба 325x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 9,814 тон, Труба 219x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 6,025 тон, Труба 219x8мм. ГОСТ 10705 в кількості 0,564 тон, Труба 273x8мм. ГОСТ 8732 в кількості 19,95 тон, яке фактично є товаром невідомого походження, так як відсутнє його придбання у ланцюгах постачання .
Задовольняючи позов суд першої інстанції дійшов висновку про помилковість висновків перевіряючих зроблених за результатами перевірки позивача, оскільки досліджуючи господарські правовідносини, оподаткування яких становить предмет спору по справі, що виникли між ТОВ "Котломонтаж" (покупець) та ТОВ "Арена-Груп" (постачальник) за Договором поставки №10-05/16 від 05.10.2016року предметом якого є постачання продукції виробничо-технічного призначення і Специфікацією №1 до нього, судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи поставка продукції, за Специфікацією №1 на постачання продукції від 05.10.2016 передбачалося постачання труби 219*8 по ГОСТ 10705, ГОСТ 8732, труби 273*8 по ГОСТ 8732, труби 325*8 по ГОСТ 8732 на загальну суму 1225570 грн. 62 коп. у тому числі ПДВ 204261 грн. 77 коп.
Поставка продукції проводиться автомобільним транспортом на умовах FCA-склад постачальника. Завантаження продукції на транспорт покупця здійснює постачальник. Умови оплати за товар: оплата у розмірі 80% проводиться по факту завантаження продукції та 20 % протягом 3-х банківських днів з дня відвантаження товару. Контрагентом TOB "Арена-Груп" на адресу позивача складено та зареєстровано в Реєстрі податкові накладні №134 від 06.10.2017 року на суму ПДВ 76482 грн. 67 коп. та №136 від 06.10.2016 року на суму ПДВ 62819 грн. 42 коп. Облік оприбуткування товару підтверджують оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631 за 06.10.2016 - 07.10.2016 та Карткою рахунку 631 за 06.10.2016 - 21.03.2017. Реалізацію готової продукції, виготовленої із застосуванням труб, придбаних у TOB "Арена-Груп", підтверджують і документи з реалізації її кінцевим споживачам. Надання TOB "Бересклет Плюс" транспортних послуг з доставки труб металевих за маршрутом м. Дніпро - м.Запоріжжя є Договір №11 від 11.01.2016року, укладений між ТОВ "Бересклет Плюс" (виконавець) та ТОВ "Котломонтаж" (замовник) щодо надання транспортних послуг по перевезенню вантажів; Договір оренди транспортних засобів №2 від 01.10.2014, укладений між ФОП ОСОБА_3 (орендодавець) та ТОВ "Бересклет Плюс" (орендар), та ОСОБА_2 приймання-передачі транспортних засобів; ОСОБА_2 надання послуг №129 від 06.10.2016 на загальну суму 8000 грн. 00 коп., в т.ч. ПДВ 1333 грн. 33 коп. ;Платіжні доручення №8891 від 08.11.2016 на суму 5500 грн. 00 коп. та №8937 від 17.11.2016 на суму 4500 грн. 00 коп. (т.1, а.с.100-101);товарно-транспортні накладні: №610 від 06.10.2016 (Труба 273*8мм ГОСТ 8732 у кількості 19,952тн, Мерседес АР 8799СИ, причеп АР 1153ХР, №6101 від 06.10.2016 (Труба 325*8мм ГОСТ 8732 у кількості 9,814тн, Труба 219*8мм ГОСТ 8732 у кількості 6,025тн, Труба 219*8мм ТОСТ 10705 у кількості 0,564тн, Мерседес АР 6472ВМ, причеп AK 1066ХТ.Крім того, судом зазначено, що наявність у провадженні Слідчого відділу фінансових розслідувань Лівобережної ОДПІ м.Дніпро кримінального провадження №42016040000001061 від 06.12.2016, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 Кримінального кодексу України, а у провадженні Головного слідчого управління Національної поліції України кримінального провадження №42016000000000866 від 29.03.2016 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.190, ч.4 ст.358, ч.2 ст.205, ч.3 ст.209, ч.3 ст.27 ч.2 ст.205 Кримінального кодексу України - не є беззаперечним аргументом для визнання операцій ТОВ "Котломонтаж" з TOB "Арена-Груп" фіктивними (на чому наполягає відповідач), а лише потребує додаткової перевірки наявності чи відсутності дефектності (з правової точки зору) наданих позивачем документів у підтвердження чи то спростування відповідних фактів.
Колегія суддів погоджується з викладеними висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Згідно із п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
В силу п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Згідно із п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.
Абзацом 11 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що у разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Крім того, такі обставини як відсутність у видатковій накладній повної адреси постачальника та зазначення лише місця її складення або помилка в державному номері транспортного засобу, або відсутність в довіреностях повного ім'я та по батькові зазначеної в ній особи тощо, є формальністю та не є підставою для визнання документу таким, що складений з порушенням чинного законодавства.
Отже, всі витрати господарюючого суб'єкта мають бути здійснені саме для і в межах провадження господарської діяльності, а не з іншими цілями, та підтверджені відповідними первинними документами.
Це однаковою мірою стосується як витрат, пов'язаних із одержанням прибутку, так і сум податкового кредиту з ПДВ.
Водночас, наслідки для податкового обліку створює лише фактичний рух активів.
Визначивши характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню , судом першої інстанції у ході розгляду справи було надано належну оцінку доказам, наданих позивачем та зібраних судами на підставі ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України, та іншим обставинами, що спростовують позицію державного податкового органу про безпідставність віднесення витрат до валових та формування податкового кредиту по господарським операціям проведених з контрагентами, у зв'язку з не підтвердженням таких операцій товарно - транспортними накладними та видатковими накладними. Так, судом досліджено первинні документи, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку, зокрема, і ті, на відсутність та на неналежність оформлення яких посилався контролюючий орган, а саме, договори, додаткові угоди, видаткові накладні, належно оформлені, у відповідності до вимог ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", копії яких містяться в матеріалах справи та встановлено реальне виконання господарських операцій, проведених позивачем з контрагентами.
Також колегія суддів вважає безпідставними посилання відповідача на наявність у провадженні Слідчого відділу фінансових розслідувань Лівобережної ОДПІ м.Дніпро кримінального провадження №42016040000001061 від 06.12.2016, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 Кримінального кодексу України, а у провадженні Головного слідчого управління Національної поліції України кримінального провадження №42016000000000866 від 29.03.2016 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.190, ч.4 ст.358, ч.2 ст.205, ч.3 ст.209, ч.3 ст.27 ч.2 ст.205 Кримінального кодексу України , оскільки вказана обставина не є безумовною підставою для висновку про порушення позивачем податкового законодавства, оскільки податкове законодавство не ставить в залежність податковий облік (стан) певного платника податку від інших осіб, від знаходження його за юридичною адресою, фактичної сплати контрагентом податку до бюджету, від його господарських та виробничих можливостей. Питання віднесення певних сум податку на додану вартість до податкового кредиту поширюється виключно на окремо взятого платника та не залежить від розрахунків з бюджетом третіх осіб.
Таким чином, юридично правильним є висновок суду першої інстанції про те, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті відповідачем необґрунтовано, оскільки останнім під час судового розгляду не доведено фактів допущення порушень вимог податкового законодавства позивачем.
Доводи, викладені в апеляційній скарзі, не спростовують висновки суду першої інстанції та встановлених обставин справи.
З урахуванням викладеного, є підстави вважати, що судом першої інстанції ухвалено обґрунтоване рішення, яке постановлено з дотриманням норм матеріального і процесуального права, підстав для скасування не вбачається.
Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції визнає, що судом першої інстанції, при вирішенні даного публічно-правового спору, правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.
Керуючись п.1 ч.1 ст.198, ст.200, 205, 206 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області -залишити без задоволення.
Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 14 червня 2017 року у справі № 808/954/17 - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку, передбаченому ст.212 КАС України .
Головуючий: Н.А. Олефіренко
Суддя: В.А. Шальєва
Суддя: С.В. Білак
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2017 |
Оприлюднено | 04.09.2017 |
Номер документу | 68550307 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Олефіренко Н.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Олефіренко Н.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Олефіренко Н.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Олефіренко Н.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Олефіренко Н.А.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні