Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнсь ка, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 жовтня 2009 р. № 41399/09/2070
Харківський окружний адм іністративний суд
в складі: головуючого - су дді Білової О.В.,
за участю представників: п озивача - Тарана М.М., відпов ідача та третьої особи ОСОБ А_1 - ОСОБА_2, третьої осо би - Задорожної В.М.,
розглянувши у попереднь ому судовому засіданні у зал і суду в м. Харкові справу за а дміністративним позовом
Державної податкової інсп екції у Ленінському районі м . Харкова до Приватного підпр иємства «Темп-1», треті особи Департамент державної реєст рації юридичних осіб і фізич них осіб-підприємців виконав чого комітету Харківської мі ської ради, ОСОБА_1 про при пинення юридичної особи,-
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспе кція у Ленінському районі м. Х аркова звернулася до суду з а дміністративним позовом до П риватного підприємства «Тем п-1»про припинення юридичної особи - Приватного підприємс тва «Темп-1»у зв' язку з відсу тністю юридичної особи за вк азаним її місцезнаходженням , обґрунтовуючи свої вимоги н аступним.
Приватне підприємство « Темп-1»зареєстровано Виконав чим комітетом Харківської мі ської ради 28 жовтня 1996 року, про що видано свідоцтво № А00 503249 та взято на облік до Державної п одаткової інспекції у Ленінс ькому районі як платник пода тків.
Державна реєстрація суб'єк тів підприємництва з 1 січня 20 04 року та до введення в дію Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців»зд ійснюється в порядку, передб аченому чинним законодавств ом з урахуванням вимог Цивіл ьного та Господарського коде ксів України.
Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни від 25 червня 1991 року № 1251-XІ І «Про систему оподаткування »завданнями органів державн ої податкової служби є здійс нення контролю за правильніс тю обчислення, повнотою та св оєчасністю сплати до бюджеті в, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язко вих платежів).
Неухильне виконання завда нь, покладених чинним законо давством на податкову службу , обумовлено приписами ч. 2 ст. 19 Конституції України.
Відповідно до абз. 3 п. 11.2 ст. 11 Н аказу ДПА України від 19 лютого 1998 року № 80, яким затверджено По рядок обліку платників подат ків, зборів (обов'язкових плат ежів), при призначенні чи про веденні документальної пере вірки платника податків чи п ри виконанні інших службових обов'язків працівниками орг анів державної податкової сл ужби здійснюється або може з дійснюватись перевірка місц езнаходження (місця проживан ня) платника податків. За насл ідками перевірки складаєтьс я акт перевірки місцезнаходж ення платника податків.
Якщо встановлено відсутні сть платника податків за йог о місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться р обота із з'ясування фактично го місця розташування (місце знаходження) платника податк ів, відповідальних та афілій ованих осіб.
Однією з функцій, покладени х на державні податкові інсп екції, згідно до п. 1 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»є здій снення контролю за своєчасні стю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів).
Згідно п. 1 ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні»органи держав ної податкової служби наділе ні правом здійснювати докуме нтальні невиїзні перевірки ( на підставі поданих податков их декларацій, звітів та інши х документів, пов'язаних з нар ахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових плате жів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та по запланові виїзні перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів), додержання вал ютного законодавства юридич ними особами, їх філіями, відд іленнями, іншими відокремлен ими підрозділами,що не мають статусу юридичної особи,а та кож фізичними особами,які ма ють статус суб'єктів підприє мницької діяльності чи не ма ють такого статусу, на яких зг ідно із законами України пок ладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і з бори (обов'язкові платежі), крі м Національного банку Україн и та його установ (далі - платн ики податків).
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 38 Зако ну України 755-ІУ від 15 травня 2003 р оку «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців», наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юрид ичної особи за вказаним її мі сцезнаходженням с підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юрид ичної особи.
16 квітня 2009 року до Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців стосовно Приватного під приємства «Темп-1»була внесе на інформація що відсутності юридичної особи за адресою: м . Харків, вул. Енгельса, буд. 29-а, 6 1012.
Відсутність юридичної осо би за вказаним її місцезнахо дженням перешкоджає здійсне нню контрольної функції пода тковими органами, що приводи ть до зловживань з боку підпр иємства, ухиленню від сплати податків, та завдає шкоди еко номічним основам держави. Су б'єкта підприємницької діяль ності взято на облік у Держав ному реєстрі України та врах овано як платника податків п ри написанні Державного бюдж ету України. Несплата податк ів тягне за собою невиплату с оціальних допомог, дотацій, з аробітної платні державним с лужбовцям, пенсій, стипендій та інших відрахувань громад янам.
Ухвалою суду від 04 вересн я 2009 року залучено до участі у с праві за адміністративним по зовом Державної податкової і нспекції у Ленінському район і м. Харкова до Приватного під приємства «Темп-1»про припин ення юридичної особи в якост і третьої особи, яка не заявля є самостійних вимог на предм ет спору - Департамент держав ної реєстрації юридичних осі б і фізичних осіб-підприємці в Харківської міської ради т а Байкова Ростислава Всеволо довича.
Представник позивача - Держ авної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харков а Таран М.М. - в судовому засіда нні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив по зов задовольнити.
Представник відповідача - Приватного підприємства «Те мп-1»та третьої особи ОСОБА _1 - ОСОБА_2 - в судовому за сіданні позовні вимоги визна ла в повному обсязі та проти з адоволення позову не запереч увала.
Представник третьої особи - Департаменту державної реє страції юридичних осіб і фіз ичних осіб-підприємців викон авчого комітету Харківської міської ради Задорожна В.М. - в судовому засіданні не запер ечувала проти припинення юри дичної особи Приватного підп риємства «Темп-1»у зв' язку з відсутністю юридичної особи за вказаним її місцезнаходж енням.
Суд, вислухавши пояснення представників сторін, що бер уть участь у справі, дослідив ши матеріали справи, встанов ив такі обставини.
Згідно Витягу з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців Приватне підприємство « Темп-1»зареєстроване Виконав чим комітетом Харківської мі ської ради 28 жовтня 1996 року. (а.с .7-8)
Згідно Довідки Державної податкової інспекції у Лені нському районі м. Харкова № 376 в ід 31 серпня 2009 року Приватне пі дприємство «Темп-1»взяте на о блік як платник податків 31 жов тня 1996 року. (а.с.13)
Згідно довідки про встано влення фактичного місцезнах одження платника податків ві д 03 квітня 2009 року № 418/26-006 Приватне підприємство «Темп-1»за місц ем своєї реєстрації не знахо диться. (а.с.12)
Відповідно до п. 5 ч. 2 с т. 38 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів»наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям є підставою для постановл ення судового рішення щодо п рипинення юридичної особи.
В зв' язку з викладен им суд зазначає, що відсутніс ть відповідача за місцем зна ходження ускладнює здійснен ня контролюючими органами, в тому числі позивачем, поклад ених на них функцій щодо конт ролю за додержанням законода вства України, в тому числі по даткового, валютного, правил ьністю та своєчасністю обчис лення та сплати податків та з борів, інших обов' язкових п латежів, що порушує чинне зак онодавство України та встано влений порядок здійснення об ліку та контролю підприємниц ької діяльності.
Згідно п. 1 ст. 11 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» від 04 грудня 1990 року № 509-ХІІ, органи державно ї податкової служби наділені правом здійснювати документ альні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших д окументів, пов'язаних з нарах уванням і сплатою податків т а зборів (обов'язкових платеж ів) незалежно від способу їх п одачі), а також планові та поза планові виїзні перевірки сво єчасності, достовірності, по вноти нарахування і сплати п одатків та зборів (обов'язков их платежів), додержання валю тного законодавства юридичн ими особами, їх філіями, відді леннями, іншими відокремлени ми підрозділами,що не мають с татусу юридичної особи,а так ож фізичними особами,які маю ть статус суб'єктів підприєм ницької діяльності чи не маю ть такого статусу, на яких згі дно із законами України покл адено обов'язок утримувати т а/або сплачувати податки і зб ори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платни ки податків).
Відповідно до абз. 3 п. 11.2 ст . 11 Порядку обліку платників п одатків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого нак азом Державної податкової ад міністрації України від 19 лют ого 1998 року № 80 (в редакції наказ у Державної податкової адмін істрації України від 17 листо пада 1998 року № 552), зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 14 грудня 1998 року за № 791/3231, у рамках проведення цих заход ів, а також при призначенні чи проведенні документальної п еревірки платника податків ч и при виконанні інших службо вих обов'язків працівниками органів державної податково ї служби здійснюється або мо же здійснюватись перевірка м ісцезнаходження (місця прожи вання) платника податків. За н аслідками перевірки складає ться акт перевірки місцезнах одження платника податків. Я кщо встановлено відсутність платника податків за його мі сцезнаходженням (місцем прож ивання), то проводиться робот а із з'ясування фактичного мі сця розташування (місцезнахо дження) платника податків, ві дповідальних та афілійовани х осіб.
Згідно зі ст. 33 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців»№ 755-ІV від 15 т равня 2003 року юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов'язків іншим юридич ним особам - правонаступника м у результаті злиття, приєдн ання, поділу, перетворення (ре організації) або в результат і ліквідації за рішенням, при йнятим засновниками (учасник ами) юридичної особи або упов новаженим ними органом, за су довим рішенням або за рішенн ям органу державної влади, пр ийнятим у випадках, передбач ених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дат и внесення до Єдиного держав ного реєстру запису про держ авну реєстрацію припинення ю ридичної особи.
Згідно ч. 1 ст. 51 Господарськ ого кодексу України однією з підстав для припинення підп риємницької діяльності є ріш ення суду у випадках, передба чених цим Кодексом та іншими законами.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 38 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців» підставами для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи, зокрема є: наявн ість в Єдиному державному ре єстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
16 квітня 2009 року до Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців внесені дані про відсут ність Приватного підприємст ва «Темп-1»за адресою місцезн аходження - м. Харків вул. Енге льса, 29-а, що підтверджується Д овідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців (а.с.5, 6)
Представником відповідач а позов визнано повністю, оск ільки підприємство фактично протягом тривалого часу гос подарську діяльність не здій снює, засновник не зацікавле ний в його існуванні.
Відповідно до ч. 3 ст. 112 КАС Укр аїни у разі повного визнання відповідачем адміністратив ного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміні стративного позову.
Із врахуванням вищевиклад ених обставин суд вважає, що п озовні вимоги обґрунтовані, підстав для неприйняття судо м визнання позову відповідач ем немає, оскільки таке визна ння не протирічить закону та не порушує чиї-небудь права, с вободи або інтереси.
Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтова ними та підлягають задоволен ню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни судові витрати з відпов ідача не стягуються.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст. 11 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» від 04 грудня 1990 року № 509-ХІІ, ст. ст. 33, 38 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців»№755-ІV в ід 15 травня 2003 року, ст. 11 Порядку обліку платників податків, з борів (обов'язкових платежів ), затвердженого наказом Держ авної податкової адміністра ції України від 19 лютого 1998 рок у № 80, зареєстрованого в Мініс терстві юстиції України 14 гру дня 1998 року за № 791/3231, ст. ст. 51 ГК Ук раїни, ст. ст. 8-14, 71, 94, 112, 159, 160-164, 167, 186 КАС У країни, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Державної податкової інс пекції у Ленінському районі м. Харкова до Приватного підп риємства «Темп-1», треті особи Департамент державної реєс трації юридичних осіб і фізи чних осіб-підприємців викона вчого комітету Харківської м іської ради, ОСОБА_1 про пр ипинення юридичної особи зад овольнити в повному обсязі.
Припинити юридичну особу - П риватне підприємство «Темп-1 »(61012, м. Харків, вул. Енгельса,29-а, код 24482110), зареєстрованого Вико навчим комітетом Харківсько ї міської ради 28 жовтня 1996 року .
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження в десятиденний строк з дня складання постанови в по вному обсязі та поданням піс ля цього протягом двадцяти д нів апеляційної скарги, з одн очасної подачею її копії до с уду апеляційної інстанції, а бо без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у с трок, встановлений для подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків для подачі заяви про апел яційне оскарження чи апеляці йної скарги.
У повному обсязі постанова виготовлена 25 жовтня2009 року.
Суддя Білова О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2009 |
Оприлюднено | 19.10.2010 |
Номер документу | 6855244 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Білова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні