Справа № 344/10487/16-а
Провадження № 2-а/344/77/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2017 року м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області в складі:
головуючої судді Пастернак І.А.
секретаря Кріцак Г.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Об»єднання співвласників багатоквартирного будинку "Моноліт-ІФ" до Івано-Франківської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення №220-6 від 08.07.2016 року в частині відмови в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСББ "Моноліт-ІФ", зобов"язання розглянути на найближчому пленарному засіданні клопотання ОСББ "Моноліт-ІФ" та прийняти рішення у відповідності до вимог чинного законодавства України, стягнення витрат по оплаті судового збору, -
В С Т А Н О В И В:
Представник позивача Об»єднання співвласників багатоквартирного будинку "Моноліт-ІФ" звернулась до Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області з адміністративним позовом до Івано-Франківської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення №220-6 від 08.07.2016 року в частині відмови в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСББ "Моноліт-ІФ", зобов"язання розглянути на найближчому пленарному засіданні клопотання ОСББ "Моноліт-ІФ" та прийняти рішення у відповідності до вимог чинного законодавства України, стягнення витрат по оплаті судового збору, мотивуючи тим, що для належного утримання багатоквартирного будинку №36-а по вул.Целевича в м.Івано-Франківську та його прибудинкової території 11.03.2005 року співвласниками даного будинку створено Об»єднання співвласників багатоквартирного житлового будинку "Моноліт-ІФ". Зазначений житловий будинок та належні до нього житлові споруди розташовані на земельній ділянці загальною площею 0,3682 га. ОСББ "Моноліт-ІФ" звернулось до відповідача з клопотанням про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки, цільове призначення якої для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, до якого долучено план-схему прибудинкової території багатоквартирного житлового будинку по вул.Целевича, 36-а, на якій зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки. Однак, відповідач своїм рішенням №220-6 від 08.07.2016 року відмовив у наданні дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, мотивуючи тим, що це питання не підтримано виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради. Позивач вважає таке рішення незаконним та не вмотивованим, а тому просить визнати незаконним та скасувати рішення №220-6 від 08.07.2016 року в частині відмови в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСББ "Моноліт-ІФ", зобов"язати відповідача розглянути на найближчому пленарному засіданні клопотання ОСББ "Моноліт-ІФ" та прийняти рішення у відповідності до вимог чинного законодавства України, стягнути витрати по оплаті судового збору.
Представник позивача в судовому засіданні заявлені вимоги підтримав з підстав, викладених в позовній заяві, просив задоволити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти заявлених позовних вимог заперечив, мотивуючи тим, що земельна ділянка по вул. Целевича, 36-а в м. Івано-Франківську не відводилась позивачу. На підставі рішення Івано-Франківської міської ради №1769-54 від 26 травня 2015 року Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань було укладено договір оренди землі від 26.05.2015 року, відповідно до якого зазначена земельна ділянка входить до складу земельної ділянки загальною площею 0,4113 га, яка була передана в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "Пасічна ІФ". Вказані обставини були предметом розгляду іншої цивільної справи та рішенням Івано-Франківського міського суду від 21.07.2017 року, яке набрало законної сили, в задоволенні позову ОСОБА_2 до Івано-Франківської міської ради, Товариства з обмеженою відповідальністю Пасічна-ІФ , третя особа - ОСББ Моноліт-ІФ , про визнання незаконними та скасування рішень Івано-Франківської міської ради, визнання недійсним договору оренди землі - відмовлено. Так як даний договір оренди землі є чинним, позивачу правомірно було відмовлено у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСББ "Моноліт-ІФ". Просив в задоволенні заявлених позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити, виходячи з наступного.
Як вбачається із матеріалів справи, пунктом 39.6 рішення Івано-Франківської міської ради №220-6 від 08.07.2016 року Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань відмовлено у наданні дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Моноліт-ІФ" орієнтовною площею 0,3682 га на вул.Целевича, 36-а, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (не підтримано МВК) (а.с. 9).
В судовому засіданні встановлено, та підтверджено матеріалами справи 26.05.2015 року між Івано-Франківською міською радою в особі міського голови Анушкевичуса Віктора Андрюсовича(Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Пасічна-ІФ"(Орендар) було укладено договір оренди землі. На підставі пункту 19 додатку 2 рішення 54 сесії 6 демократичного скликання Івано-Франківської міської ради від 26.05.2015 року №1769-54 в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,4113 (гектарів), у тому числі: під забудовою 0,1185 га, інших угідь - 0,2928 га. (п.2). Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (02.03 згідно КВЦПЗ), яка знаходиться по вул.Ю.Целевича, 36-в, кадастровий номер земельної ділянки 2610100000:01:008:0175 (п.1 договору) (а.с. 32, 33).
Вищезазначені рішення Івано-Франківської міської ради від 26.05.2015 року №1769-54 та договір оренди від 26.05.2015 року були предметами судового процесу, та рішенням Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 21.07.2017 року, яке набрало законної сили 15.08.2017 року, в задоволенні позову ОСОБА_2 до Івано-Франківської міської ради, Товариства з обмеженою відповідальністю Пасічна-ІФ , третя особа - ОСББ Моноліт-ІФ , про визнання незаконними та скасування рішень Івано-Франківської міської ради, визнання недійсним договору оренди землі було відмовлено (а.с. 61-64).
Судовим рішенням було встановлено, що земельна ділянка ТОВ "Пасічна-ІФ" передбачалась до відведення із земель орендованих ДВНЗ "Івано-Франківська національна академія" пл.0,2240 га та орендованих земель ДП "Івано-Франківський облавтодор" пл.0,1197 га. Вся земельна ділянка була відведена ТОВ "Пасічна-ІФ" із земель, що були орендовані попередньо двома юридичними особами.
Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Крім цього, представник позивача в судовому засіданні зазначив, що до земельної ділянки, яка передана в оренду ТОВ Пасічна-ІФ , було включено частину земельної ділянки, яку призначено для обслуговування багатоквартирного житлового будинку №36-а по вул. Целевича в м. Івано-Франківську, а також на якій є господарські споруди, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир вказаного багатоквартирного будинку та належать їм на праві спільної сумісної власності.
Однак, вказане посилання представника позивача також було предметом дослідження під час розгляду цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Івано-Франківської міської ради, Товариства з обмеженою відповідальністю Пасічна-ІФ , третя особа - ОСББ Моноліт-ІФ , про визнання незаконними та скасування рішень Івано-Франківської міської ради, визнання недійсним договору оренди землі.
З даного приводу судом встановлено, доводячи вищевказану обставину, позивач посилалася на Лист Управління земельних відносин №735/01-17/08 від 03.09.2015 року (а.с.19), в якому зазначено, що … частина території, яка фактично використовується ОСББ та обмежена парканом і на якій знаходяться об'єкти нерухомості - господарські будівлі, була передана в оренду вказаному вище ЖЕО ; при розробці та погодженні проектної документації із землеустрою щодо відведення ТзОВ Пасічна-ІФ земельної ділянки площею 0,4113 га … проектною організацією ГЕО свідомо допущено порушення вимог законодавства, а саме не вказано на графічних матеріалах (кадастровому плані) будівлі, споруди, капітальну огорожу, а також не вказано фактичних землекористувачів (ОСББ) та не організовано проведення погодження меж з ними у встановленому законом порядку .
В той же час, відповідно до наявного в матеріалах справи Листа Департаменту комунальних ресурсів Івано-Франківської міської ради №14/34.1-03/332 від 18.04.2017 року (а.с.162) інформація про належність членам ОСББ Моноліт-ІФ господарських будівель і споруд на території, де знаходиться багатоквартирний житловий будинок на вул. Ю.Целевича, 36-а (зазначена в листі управління від 03.09.15 №735/01-17/08) ґрунтувалася на твердженнях самих представників ОСББ. При цьому, документів, які б підтверджували право власності ОСББ чи його членів на окремо взяті господарські споруди, гаражі та інші будівлі, чи майновий комплекс ОСББ в цілому, що розташовано на території, де розміщується багатоквартирний житловий будинок на вул. Ю.Целевича, 36-а, в управлінні дійсно були відсутні при формуванні листа. Щодо твердження про допущення помилок при відведенні в оренду ділянки ТзОВ Пасічна-ІФ площею 0,4113 га для обслуговування багатоквартирного будинку по вул. Целевича, 36-в, інформовано, що наявність таких порушень є припущенням та ґрунтувались на візуальному обстеженні спірної території, в результаті якого було встановлено факти користування частиною так званих сараїв членами ОСББ.
Право на земельну ділянку для обслуговування багатоквартирного будинку по вул. Ю.Целевича, 36-а ОСББ не оформлялось з моменту створення ОСББ як юридичної особи, і до того часу також (а.с.63).
Жодних документів (графічних матеріалів тощо), які б підтверджували визначення чи юридичне закріплення за ОСББ земельної ділянки (прибудинкової території) за будинком по вул. Ю.Целевича, 36-а в бажаних позивачем розмірах чи конфігурації, суду не надано.
Статтею 140 Конституції України встановлено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Частиною 1 ст. 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Згідно ч. 2 ст. 4 Європейської хартії місцевого самоврядування органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене зі сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу.
Відповідно до частин 1,2 статті 116 Земельного кодексу України (в редакції, чинній станом на час виникнення спірних правовідносин) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Статтею 123 Земельного кодексу України (в редакції, чинній станом на час виникнення спірних правовідносин) врегульовано порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування.
Зокрема, відповідно до частини 2 зазначеної статті особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу (частина 3 статті 123 Земельного кодексу України (в редакції, чинній станом на час виникнення спірних правовідносин).
Згідно з частиною 4 статті 123 Земельного кодексу України (в редакції, чинній станом на час виникнення спірних правовідносин) проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Отже, беручи до уваги те, що земельна ділянка для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд орієнтованою площею 0,3682 га, яка розташована на вул.Ю.Целевича, 36-а в м.Івано-Франківську була передана в оренду ТОВ Пасічна-ІФ , дана обставина була встановлена судовим рішенням Івано-Франківського міського суду від 21.07.2017 року, яке набрало законної сили 15.08.2017 року, то суд приходить до переконання, що рішення Івано-Франківської міської ради №220-6 від 08.07.2016 року в частині відмови в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСББ "Моноліт-ІФ" є законном та обгрунтованим, а тому в задоволенні позову слід відмовити в повному обсязі.
На підставі наведеного, ст.ст. 140, 144 Конституції України, ч.2 ст.4 Європейської хартії місцевого самоврядування органи місцевого самоврядування, ст.ст.116, 122, 123 Земельного кодексу України, керуючись ст.ст. 6-12, 72, 158-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
В задоволенні адміністративного позову Об»єднання співвласників багатоквартирного будинку "Моноліт-ІФ" до Івано-Франківської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення №220-6 від 08.07.2016 року в частині відмови в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСББ "Моноліт-ІФ", зобов"язання розглянути на найближчому пленарному засіданні клопотання ОСББ "Моноліт-ІФ" та прийняти рішення у відповідності до вимог чинного законодавства України, стягнення витрат по оплаті судового збору - відмовити.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення через суд першої інстанції.
Суддя Пастернак І.А.
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2017 |
Оприлюднено | 01.09.2017 |
Номер документу | 68554694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Пастернак І. А.
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Пастернак І. А.
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Пастернак І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні