Постанова
від 30.09.2008 по справі 2-а-1926\2008
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-1926\2008

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2008 року м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в скла ді:

головуючого судді Сорочко Є.O. ,

при секретарі Ясинському .Г. ,

з участю представника позивача Гадзан І.Ю. ,

розглянувши у відкритому су довому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом прокурора Менського району Чернігівської області в інтересах держави в особі відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівські й області до товариства з обмеженою відповідальністю «Березнянський м' ясо-переробний комбінат «Бройлер» про стягнення адміністративно-госпо дарських санкцій , -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Менського району Ч ернігівської області звернувся до суду в інтересах держави в особі відд ілення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області (да лі - відділення Фонду) з адміністративним позовом до товариства з обмеже ною відповідальністю «Березнянський м'ясо-переробний комбінат «Бройле р» (далі - ТОВ «Березнянський м'ясо-переробний комбінат «Бройлер») про стя гнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 4473 грн. 47 коп. Свої вимоги обґрунтовує тим , що на ТОВ «Бер езнянський м'ясо-переробний комбінат «Бройлер» середньооблікова кільк ість штатних працівників в 2007 році складала 49 осіб , а тому норматив робочих місць для працевлаштування і нвалідів становить 2 робочих місця. Відповідно поданого відповідачем зв іту у ТОВ «Березнянський м'ясо-переробний комбінат «Бройлер» працювала 1 особа , якій встановлена інвалідніст ь. Таким чином , відповідач повинен спл атили адміністративно-господарські санкції у розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві за одне нестворене робоче місце.

В судове засідання представник прокуратури Менсько го району Чернігівської області не з'явився , про дату , час та мі сце розгляду справи повідомлений належним чином , причини неявки суду не повідомив.

В судовому засіданні представник відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області вимоги підтрима ла , просила їх задовольнити в повному обсязі , посилаючись на обставини вик ладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання повторн о не з'явився , про дату , час та місце розгляду справи повідомлений належним чином , надіслав заяву про розгляд спр ави без участі представника відповідача.

Представник відповідача надіслав письмові запереч ення , в яких в задоволенні позовних ви мог просить відмовити , оскільки зазн ачений спір не відноситься до компетенції адміністративного суду , а також зазначив , що відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України«Про основи соц іальної захищеності інвалідів в Україні» та п. 10 Положення про робоче міс це інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів Украї ни від 03.05.1995 року № 314 встановлено , що обов' язок з безпосереднього працевлаштування інвалідів покладено на органи Міністерства праці України , Міністе рства соціального захисту населення України (їх відділення) , місцеві ради , громадські організації інвалідів , а цьому мають передувати певні дії підприємств (об'єд нань) , установ і організацій зі створе ння робочих місць для інвалідів та з відповідного інформування зазначе них органів з метою працевлаштування інвалідів. Також в запереченні пре дставник відповідача вказує , що на пі дприємстві робочі місця для інвалідів створені , але вищевказаними органами працівники , яким встановлена інвалідність напра влені не були.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали , заслухавши пояснення представника позивача , всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини , на яких ґрунт ується позов , об'єктивно оцінивши док ази , які мають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення спору по суті , суд вважає , що поз ов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Пункт 4 частини першої статті 17 Кодексу адміністрати вного судочинства України визначає , що до компетенції адміністративних судів відносяться спори за звернен нями суб'єкта владних повноважень у випадах , встановлених законом.

Відповідно до пункту 1 Положення про Фонд соціальног о захисту інвалідів , затвердженого п остановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 № 1434 Фонд є урядовим органом державного управління , який діє у скл аді Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йом у.

Фонд , відповідно до покладених на нього завдань , здійс нює контроль за своєчасним перерахуванням сум штрафних санкцій , що надходять від роботодавців за нев иконання ними нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштуван ня інвалідів.

Таким чином , Фонд та його відділення є органами державної влади , які у правовідносинах з роботодавцям , зокрема у зв'язку із здійсненням контролю за перера хуванням штрафних санкцій , передбач ених статтею 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалі дів в Україні» (далі - Закону) , реалізую ть владні управлінські функції , а пра во відділень Фонду на звернення до суду у відповідних відносинах визнач ено в законодавчому порядку.

Відповідно до вимог ст. 19 Закону для підприємств (об'єд нань) , установ і організацій незалежн о від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочи х місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьо х відсотків від загальної чисельності працюючих , а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного роб очого місця.

Частиною 2 статті 19 Закону встановлено , що підприємства , установи , організ ації , у тому числі підприємства , організації громадських організаці й інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , самостійно розраховують кількість р обочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу , встановленого частиною першою цієї статті , і забезпечують

працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількі сть робочих місць округлюється до цілого значення.

Середньооблікова кількість штатних працівників об лікового складу за рік визначається відповідно до Інструкції зі статис тики кількості працівників , затверд женої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року№ 1442\11722.

Крім того , відпов ідно до ч.3 та ч. 5 ст. 19 Закону підприємст ва , установи , організації , у том у числі підприємства , організації гр омадських організацій інвалідів , фі зичні особи , які використовують найм ану працю , самостійно здійснюють пра цевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кілько сті , визначеній згідно з частиною пер шою цієї статті , вважається працевла штування підприємством , установою , організацією , у тому числі підприємством , організацією громадських організацій інвалідів , фізичною особою , яка використовує найману працю , інвалідів , для яки х це місце роботи є основним. Тому посилання відповідача на те , що товариством створені робочі місц я для інвалідів , але вони не зайняті , оскільки такі особи не направлялись центром зайнятості є неправомірним , так як відповідно до вимог Закону обов'язок працевлаштування покладено на роботодавця.

Згідно ст. 20 Закону підприємства , установи , організ ації , у тому числі підприємства , організації громадських організаці й інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , де середньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша , ніж установл ено нормативом , передбаченим статте ю 19 цього Закону , щороку сплачують від повідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністрат ивно-господарські санкції , сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідн ому підприємстві , установі , організації , у тому числі підприємстві , організації громадських організацій інвалідів , фізичної особи , яка використовує найману працю , за кожне робоче місце , призначене для працевлаштування інваліда і не зайня те інвалідом.

Частинами 9 , 10 стат ті 19 Закону встановлено , що підприємс тва , установи , організації , у том у числі підприємства , організації гр омадських організацій інвалідів , фі зичні особи , в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб , реєстру ються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів з а своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зай нятість та працевлаштування інвалідів. Керівники підприємств , установ , організацій , у том у числі підприємств , організацій гро мадських організацій інвалідів , фіз ичні особи , які використовують найма ну працю , у разі незабезпечення викон ання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів , неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть в ідповідальність у встановленому законом порядку.

Згідно підпункту 2.1. пункту 2 Інструкції щодо заповнен ня форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" за твердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 p . N 42 звіт складається роботодавцям и щороку і до 1 березня , наступного піс ля звітного періоду , подається або на дсилається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації ві дділенню Фонду соціального захисту інвалідів.

Згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інв алідів за 2007 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облі кового складу на підприємстві ТОВ «Березнянський м'ясо-переробний комб інат «Бройлер» в 2007 році становила 49 осіб та відповідно норматив робочих м ісць для працевлаштування інвалідів становить 2 особи. Вказані робочі мі сця на підприємстві відповідача у 2007 році були зайняті одним інвалідом.

Річний фонд оплати праці , зазначений в звіті за 2007 рік на підприємстві відповід ача складає 219200 грн. , а середньорічна за робітна плата штатного працівника становить 4473 грн. 47 коп. Таким чином за о дне нестворене робоче місце штрафні санкції становлять 4473 грн. 47 коп.

Враховуючи вищевикладене , позовні вимоги прокурора Менського району Чернігів ської області в інтересах держави в особі відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області до товариства з обмеженою ві дповідальністю «Березнянський м'ясо-переробний комбінат «Бройлер» є о бґрунтованими та підлягають задоволенню , а адміністративно-господарські санкції та пеня стяг ненню з відповідача.

На підставі викладеного , керуючись ст.ст. 122 , 158-163 , 167 Кодексу адміністративного судоч инства України , суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги прокурора Ме нського району Чернігівської області в інтересах держави в особі відді лення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області до т овариства з обмеженою відповідальністю «Березнянський м'ясо-переробни й комбінат «Бройлер» , задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Березнянський м'ясо-переробний комбінат «Бройлер» (р/р 26000301650442 в Березянсь кому відділенні „Промінвестбанк" , МФ О 353519 , код ЄДРПОУ 32314423) на користь відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області (отриму вач: державний бюджет Менського району , код 21401016 , рахунок 31218230700276 в ГУДКУ в Чернігівській області , МФО 863599) 4473 (чотири тисячі сімдесят три) грн. 47 коп. адміністративно-господарс ьких санкцій.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає з аконної сили після закінчення строку для подання заяви про апеляційне о скарження , встановленого цим Кодекс ом , якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляц ійного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її складання в повному обсязі , особою , яка оскаржує постанову , за правилами , встановленими ст. ст. 185-187 КАС України , шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інст анції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляці йне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк , встановлений для подання заяви про апеляційне оскар ження.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2008
Оприлюднено07.12.2009
Номер документу6857744
СудочинствоАдміністративне
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні