Постанова
від 01.10.2008 по справі 2-а-3150/2008
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-3 150/2008

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

1 жовтня 2008 року м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у скл аді:

головуючого - судді Сорочко Є.O. ,

при секретарі Ясинському С.Г. ,

за участю представника позивача Довгаля С .М. ,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позово м Чернігівської міжрайонної державної податкової інспекції Чернігівс ької області до комунального підприємства Жуківської сільської ради п ро стягнення податкового боргу , -

ВСТАНОВИВ:

Чернігівська міжрайонна де ржавна податкова інспекція Чернігівської області (далі - Чернігівська М ДПІ) звернулась до суду з адміністративним позовом до комунального підп риємства Жуківської сільської ради (далі - КП Жуківської сільської ради) про стягнення податкового боргу зі збору за спеціальне використання во дних ресурсів в розмірі 679 грн. 60 коп. , зі збору на геологорозвідувальні роботи , виконані за рахунок державного бюджету в розмірі 849 г рн. 76 коп. , зі збору за забруднення навк олишнього природного середовища в розмірі 510 грн. , з податку на прибуток в розмірі 1178 грн. , всього на суму 3217 грн. 36 коп. Свої вимоги мотивують тим , що відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов' язання , не сплачена платником подат ків у визначені законом строки , визн ається сумою податкового боргу. Відповідач несвоєчасно і не в повному об сязі сплачує податки до бюджету.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі , посилаючись на обставини викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з'яви вся , про дату , час та місце розгляду справи повідомлений належним чином , надіслав заяву про розгляд сп рави за відсутності представника відповідача.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріал и , заслухавши пояснення представник а позивача , всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини , на яких ґр унтується позов , об'єктивно оцінивш и докази , які мають

юридичне значення для розгляду справи і вирішення с пору по суті , суд вважає , що позов підлягає задоволенню з нас тупних підстав.

КП Жуківської сільської ради (ідентифікаційний код 32404396) зареєстровано Куликівською районною державною адміністрацією Чер нігівської області 28.02.2003 року та взято на податковий облік в Чернігівські й МДГП 06.03.2003 року , що підтверджується с відоцтвом про державну реєстрацію відповідача та довідкою податкової інспекції про взяття на облік платника податків.

Місце знаходження відповідача станом на дату зверн ення Чернігівської МДПІ до суду є вул. Центральна , 83 , Куликівського району , Чернігівської області , що підтверджується наявною у справі довідкою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ст. 4 , п. 2.З. ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування" , суб'єкти підприємницької діяльност і зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державн их органів відповідно до законів декларації , бухгалтерську звітність та інші документи і відомо сті , пов'язані з обчисленням і сплато ю податків і зборів (обов'язкових платежів) , сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язко вих платежів) у встановлені законами терміни. Згідно ст. 11 , вищевказаного Закону , відповідальність за правильність обчислення , своєчасність сплати податків і збор ів та додержання законів про оподаткування несуть платники податків ві дповідно до законів України.

Підприємства , у станови та організації незалежно від форм власності , їх філії , відділ ення , інші відокремлені підрозділи , а також громадяни - суб'єкти підприєм ницької діяльності , які використову ють водні ресурси та користуються водами для потреб гідроенергетики і в одного транспорту відповідно до Інструкції „Про порядок обчислення і с правляння збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту" , затвердженої наказом Державної под аткової адміністрації України , Міні стерства Економіки України , Міністе рства Фінансів України , Міністерств а охорони навколишнього природного середовища № 231\539\118\219 від 01.10.1999 року є плат никами збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за кор истування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту. Відп овідно до вищезазначеної інструкції водокористувачі самостійно обчис люють збір за спеціальне використання водних ресурсів та збору за корис тування водами для потреб гідроенергетики щоквартально наростаючим пі дсумком з початку року. Базовий податковий (звітний період) даного збору дорівнює календарному кварталу. Розрахунки збору подаються платниками органам податкової служби протягом 40 календарних днів наступним за ост аннім календарним днем податкового кварталу , за своїм місцем податкової реєстрації. Збір сплачує ться платниками протягом 10 календарних днів , наступних за останнім днем граничного строку подан ня розрахунку збору за своїм місцем податкової реєстрації , тобто протягом 50 календарних днів , наступним за останнім календарним д нем звітного (податкового) кварталу.

Працівниками Куликівського відділення Чернігівсь кої МДПІ проведено перевірку своєчасності подачі розрахунку збору за с пеціальне використання водних ресурсів , в результаті чого встановлені порушення КП Жуківсь кою

сільською радою абзацу «а» п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами » , відповідно до якої податкові декл арації подаються за базовий податковий (звітний) період , що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при спл аті місячних авансових внесків) , - про тягом 20 календарних днів , наступних з а останнім календарним днем звітного податкового) місяця.

Відповідно п. п. 4.2.2. п. 4.2. ст. 4 вказаного Закону контролюю чий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'яза ння платника податків у разі якщо платник податків не подає у встановлен і строки податкову декларацію.

Згідно п. п. 17. І.І. п . 17.1. ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податкі в , що не подає податкову декларацію у строки , визначені законодавством , сплачує штраф у розмірі десяти неоп одатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або ї ї затримку.

Так на підставі актів перевірки № 17\15-015 від 23.03.2007 року , № 27\15-015 від 29.05.2007 року , № 38\15-015 від 16.08.2007 року , № 79\15-015 від 20.11.2006 року Чернігівською МДШ винесені податкові повідомлення-ріш ення № 000069154\0 від 23.03.2007 року , № 0001131540\0 від 29.05.2007 ро ку , № 0000022840\0 від 16.08.2007 року , № 0000011840\0 від 20.11.2006 року , якими до відповідача застосовані штрафні санкції н а загальну суму 680 грн.

Загальна сума заборгованості зі збору за спеціальн е використання водних ресурсів , з ур ахуванням існуючої переплати та пені становить 679 , 60 грн.

Всі надрокористувачі , незалежно від форм власності , що видобувають корисні копалини на розташованих у м ежах території України , її континен тального шельфу та виключної (морської) економічної зони родовищах є пла тниками збору за геологорозвідувальні роботи відповідно до Інструкції „Про порядок справляння збору за геологорозвідувальні роботи , виконані за рахунок державного бюдж ету" затвердженої наказом Комітету України з питань геології та викорис тання надр та Державної податкової адміністрації України від 23.06.1999 року № 105\309.

Відповідно п. 6.5 вищевказаної нструкції надрокорист увачі сплачують авансові квартальні внески збору до 20 числа третього мі сяця звітного кварталу і до 20-го числа місяця , наступного за звітним кварталом , у розмірі однієї третини суми збору , визначеної у попередньому розрахунку. Авансові вне ски розраховуються платником збору самостійно у розмірі одної третини величини збору , нарахованої за попе редній звітний квартал. Сума збору в повному обсязі , обчислена відповідно до розрахунку за звітний (пода тковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів за ц ей квартал) , сплачується протягом 10 к алендарних днів , наступних за остан нім днем граничного строку подання розрахунку збору (тобто протягом 50 ка лендарних днів , наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу) , за місцем податкової реєстрації платника (місцем пе ребування на податковому обліку в органах державної податкової служби).

Перевірками своєчасності слати збору за геологоро звідувальні роботи встановлено порушення відповідачем пункту 6.5 Інстру кції „Про порядок

справляння збору за геологорозвідувальні роботи , виконані за рахунок державного бюдж ету" та п.п. 4. І.І. п. 4.1. , п.п. 4.2.2 п. 4.2. ст. 4 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та держав ними цільовими фондами».

Так , на підставі актів перевірок № 81\15-015 від 20.11.2006 року , № 16\ 15-015 від 23.03.2007 року , № 28\15-015 від 29.05.2007 року , № 36\15-015 від 15.08.2007 року , № 55\15-015 від 27.11.2007 року Чернігівською МДПІ винесені податк ові повідомлення-рішення № 0000651540\0 від 20.11.2007 року , № 0000681540\0 від 23.03.2007 року , № 0001141540\0 від 29.05.2007 року , № 000174154\0 від 15.08.2007 року , № 0002541540\0 від 27.11.2007 року , якими до відповідача застосовані штрафні санкції н а загальну суму 850 грн.

Загальна сума заборгованості зі збору за геологоро звідувальні роботи з урахуванням існуючої переплати , становить 849 , 76 грн.

Відповідно до Інструкції про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища , затвердженої Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки Україн и , Державної податкової адміністрац ії України 19.07.99 N 162/379 суб'єкти господарювання , які здійснюють викиди і скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище та розміщення відходів , сплачують збір за забруднення навко лишнього природного середовища.

Згідно вищевказаної Інструкції платники збору скл адають податковий податковий розрахунок збору за забруднення навколиш нього природного середовища і подають його до органу державної податко вої служби за місцем податкової реєстрації (місцеперебуванням на подат ковому обліку в органах державної податкової служби). Податкові розраху нки збору подаються платниками органам державної податкової служби пр отягом 40 календарних днів , наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу , за місцем податкової реєстрації пла тника (місцем перебування на податковому обліку в органах державної под аткової служби). Збір сплачується платниками за місцем податкової реєст рації (місцем перебування на податковому обліку в органах державної под аткової служби) протягом 10 календарних днів , наступних за останнім днем граничного строку подан ня податкового розрахунку збору , то бто протягом 50 календарних днів , наст упних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Перевірками своєчасності подачі розрахунку збору за забруднення навколишнього природного середовища встановлено поруш ення відповідачем абзацу «а» п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст . 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

Так , на підставі актів перевірок № 01\15-015 від 09.01.2007 року , № 18\ 15-015 від 23.03.2007 року , № 26\15-015 від 29.05.2007 року Черні гівською МДПІ винесені податкові повідомлення-рішення № 0000011540\0 від 09.01.2007 рок у , № 0000701540\0 від 23.03.2007 року , № 0001151540\0 від 29.05.2007 року , якими до відповідача застосовані штрафні санкції н а загальну суму 510 грн.

Згідно п. 16.4. ст. 16 Закону України «Про оподаткування пр ибутку підприємств» податок за звітний період сплачується його платни ком до

відповідного бюджету у строк , визначений законом для квартального податкового пе ріоду. Платники податку у строки , виз начені законом , подають до податков ого органу податкову декларацію про прибуток за звітний період , розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податк ових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал , п івріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію , а за результатами звітного року - пов ну.

Відповідно до абзаців „а" , „б" п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період , що дорів нює: календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових вне сків) , - протягом 20 календарних днів , наступних за останнім календарним д нем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарно му півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків) , - протягом 40 календарних дні в , наступних за останнім календарни м днем звітного податкового) кварталу (півріччя).

Перевірками своєчасності подання відповідачем де кларацій з податку на прибуток підприємств встановлено порушення терм інів подання податкової звітності та винесені податкові повідомлення- рішення № 0000201540\0 від 25.01.2007 року , № 0000641540\0 від 22.03.2007 року , № 0001441540\0 від 22.06.2007 року , № 0001781540\0 від 29.08.2007 року , № 0002471540\0 від 27.11.2007 року , № 0000021540\0 від 11.01.2008 року , № 0000321540 від

22.02.2008 року , якими д о КП Жуківської сільської ради застосовані штрафні санкції на загальну суму 1190 грн.

Загальна сума заборгованості відповідача з податк у на прибуток підприємств з урахуванням існуючої переплати , становить 1178 грн.

Згідно з п.п. 6.2.1. п. 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними ці льовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки , податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Чернігівською МДПІ відповідачу було надіслано пер шу податкову вимогу № 1\86 від 18.12.2006 року та друга податкова вимога № 2\13 від 26.01.2007 р оку.

Вищевказані податкові повідомлення-рішення та под аткові вимоги були надіслані відповідачу рекомендованою кореспонденц ією , але не отримані ним та розміщені на дошці оголошень.

Відповідно до ч.5 п.п. 6.2.4 п.6.2 ст. 6 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» , у разі , коли податковий орган або пошта не м оже вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові ви моги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб , їх відмовою прийняти податкове повідомлення або по даткову вимогу , незнаходженням факт ичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків , податковий орган розміщує податков е повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень. При ц ьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручен ня.

Як вбачається з матеріалів справи та пояснень позив ача , податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги , відповідачем в межах подальшої процедури апеляційного оскарження чи в судовому поряд ку не оскаржені.

У відповідності до п.1.3 ст. 1 Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» , податковий б орг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності) , самостійно узгодже не платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому по рядку , але не сплачене у встановлени й строк.

Заступником начальника Чернігівської МДПІ було пр ийнято рішення № 1 від 28 лютого 2007 року про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків комунального підприємства Жуківської сільс ької ради в рахунок погашення його податкового боргу.

У відповідності до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» активи платника податків можуть бути приму сово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рі шенням суду.

Враховуючи вищевикладене , позовні вимоги Чернігівської міжрайонної державно ї податкової інспекції Чернігівської області до комунального підприєм ства Жуківської сільської ради підлягають задоволенню оскільки є зако нними та обґрунтованими , а заборгов аність зі сплати податкового боргу стягненню за рахунок активів відпов ідача.

Керуючись ст.ст. 122 , 158 - 163 , 167 , Кодексу адміні стративного судочинства України , су д , -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Чернігівськ ої міжрайонної державної податкової інспекції Чернігівської області д о комунального підприємства Жуківської сільської ради , задовольнити.

Стягнути за рахунок активів з комунального підприє мства Жуківської сільської ради (ідентифікаційний код 32404396) податковий бо рг:

- з податку на пр ибуток в розмірі 1178 (одна тисяча сто сімдесят вісім) до Державного бюджету Чернігівського району р\р 31115009700522 ГУДКУ в Чернігівській облас ті , МФО 853592 , код отримувача 22826386.

- зі збору за вик ористання водних ресурсів в розмірі 679 (шістсот сімдесят дев'ять) грн. 60 коп. до Державного бюджету Чернігівського району р\р 31118017700522 ГУДКУ в Чернігівсь кій області , МФО 853592 , код отримувача 22826386.

- зі збору за заб руднення навколишнього середовища в розмірі 510 (п'ятсот десять) грн. до міс цевого бюджету Жуківської сільської ради ГУДКУ в Чернігівській област і , розрахунковий рахунок 33112329700269 , МФО 853592 , код отримувача 22827065.

- зі збору на гео логорозвідувальні роботи , виконані за рахунок державного бюджету в роз мірі 849 (вісімсот сорок дев'ять) грн. 76 коп. до Державної бюджету Чернігівського району розрахунк овий рахунок 31319300700522 ГУДКУ в Чернігівсь кі області , МФО 853592 , код отримувача 22826386.

Постанова відповідно до ч. 1 ст . 254 КАС України набирає законної сили після закінчен ня строку для подання заяви про апеляційне оскарження , встановленого цим Кодексом , якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляц ійного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її складання в повному обсязі , особою , яка оскаржує постанову , за правилами , встановленими ст. ст. 185-187 КАС України , ш ляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскаржен ня. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається прот ягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеля ційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляц ійне оскарження , якщо скарга подаєт ься у строк , встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскарження.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2008
Оприлюднено07.12.2009
Номер документу6857749
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3150/2008

Постанова від 01.10.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Постанова від 04.12.2008

Адміністративне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Шкірай М.І.

Постанова від 12.06.2008

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко О.В.

Постанова від 21.04.2008

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сторчак В.Ю.

Ухвала від 18.03.2008

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тацій Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні