12.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
31 серпня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1177/17
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є. розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Троїцького районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії про стягнення винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції, -
ВСТАНОВИВ:
16 серпня 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі - Позивач) до Троїцького районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії (далі - Відповідач) про стягнення винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції.
В обґрунтування заявлених вимог Позивач зазначив, що з 05.07.2014 по 31.12.2014 проходив службу в органах внутрішніх справ України. З 05.07.2014 по 06.11.2015 перебував на посаді оперуповноваженого сектору карного розшуку Троїцького районного відділу ГУМВС України у Луганській області та був звільнений згідно наказу ГУМВС України у Луганській області №399 о/с від 06.11.2015 з органів внутрішніх справ у запас ЗС України за пунктом 64 з (у зв'язку з переходом у встановленому порядку на роботу (службу) в інші міністерства, центральні органи виконавчої влади (установи, організації).
У період з 05.07.2014 по 06.11.2015 безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районах проведення антитерористичної операції на території Луганської області.
21.07.2017 від Троїцького районного відділу ГУМВС України у Луганській області отримав довідку №119 про нарахування та виплату грошового забезпечення та винагороди за безпосередню участь в антитерористичних операціях за період з 05.06.2014 по 31.12.2014.
З інформації та даних, викладених в листі ліквідаційної комісії Відповідача №120, Позивач встановив, що в період з 05.07.2014 по 31.12.2014 не нараховувалась та не перераховувалась винагорода за участь в АТО.
У відповідності з розрахунком наведеним в адміністративному позові просив стягнути на його користь з Відповідача винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції, а саме: за липень 2014 року - 3251,02 грн.; за серпень 2014 року - 3219,79 грн.; за вересень 2014 року - 3301,35 грн.; за жовтень 2014 року - 3189,39 грн.; за листопад 2014 року - 3347,41 грн.; за грудень 2014 року - 5420,68 грн.; загальна сума складає - 21729,64 грн. (а.с.3). Також просив справу розглядати без його участі (а.с.16).
Представник відповідача позовні вимоги не визнав, про що надав заперечення (а.с.20-23).
В обґрунтування зазначив, що наказом АТЦ при СБУ від 13.12.2014 №98 Позивач був включений до складу сил і засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в Антитерористичній операції на території Луганської області, забезпеченні її проведення у період з 05.07.2014 - 12.07.2014 та з 06.09.2014 - 13.09.2014.
Наказом АТЦ при СБУ від 07.06.2015 №158 Позивач був включений до складу сил і засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в Антитерористичній операції на території Луганської області, забезпеченні її проведення з 08.11.2014.
Наказом АТЦ при СБУ від 17.11.2015 №321 Позивач був виключений зі складу сил і засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в Антитерористичній операції на території Луганської області, забезпеченні її проведення з 07.11.2015.
Виплата винагороди за участь в АТО у 2014 році була передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2014 №158 Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету , передбачених Міністерству фінансів на 2014 рік, та виділення коштів з резервного фонду державного бюджету.
Оскільки наказ АТЦ при СБУ від 07.06.2015 № 158 був виданий по закінченню бюджетного періоду, тому ГУ МВСУ було позбавлено можливості зареєструвати кредиторську заборгованість щодо виплати коштів за участь в АТО за зазначений період.
Відповідач зазначив, що відповідно наказу АТЦ при СБУ від 13.12.201 №98 Позивач був включений до складу сил і засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в Антитерористичній операції на території Луганської області, забезпеченні її проведення, з 05.07.20147-12.07.2014 та з 06.09.2014-13.09.2014. На підставі чого, Позивачу було нарахована та сплачена винагорода за вищевказані періоди відповідно до довідки Троїцького РВ від 23.08.2017 №159.
В подальшому відповідно до наказу АТЦ при СБУ від 07.06.2015 №158 Позивача було включено до сил і засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в Антитерористичній операції на території Луганської області, забезпеченні її проведення з 08.11.2014.
У зв'язку з чим, як зазначає Відповідач, будь-яких підстав для виплати винагороди за участь в АТО у період з 05.07.2014 по 07.11.2014 не має.
У зв'язку з тим, що Позивач був включений до складу сил та засобів АТО з 08.11.2014, винагорода повинна розраховуватись саме з листопада 2014 року.
На підставі викладеного, просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити. Також просив справу розглядати без його участі (а.с.23).
В судове засідання сторони не прибули, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, в матеріалах справи наявні клопотання про розгляд справи за їх відсутності.
Враховуючи положення частини 4 статті 122 та частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов наступного.
Згідно з пунктом 15 частини першої статті 3 КАС України, публічна служба - це діяльність на державних політичних посадах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, дипломатична служба, інша державна служба, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.
Юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби (пункт 2 частини другої статті 17 КАС України).
Судом встановлено, що Позивач - ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) з 05.07.2014 по 06.11.2015 проходив службу в органах внутрішніх справ.
Згідно довідки від 02.06.2017 № А-8066 Позивач наказами АТЦ при СБУ від 13.12.2014 №98, від 07.06.2015 № 158, від 17.11.2015 №321, від 19.12.2015 №353 в період з 05.07.2014 по 12.07.2014, з 06.09.2014 по 13.09.2014, з 08.11.2014 по 07.11.2015, з 07.11.2015 по теперішній час безпосередньо бере участь в Антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районах проведення Антитерористичної операції на території Луганської області (а.с.8).
Вказане кореспондується з інформацією, що зазначена у довідці №6/4-370лк від 28.08.2017, виданою ліквідаційною комісією ГУМВСУ у Луганській області (а.с.24).
Статтею 1 Закону України від 24.03.1995 № 108/95-ВР "Про оплату праці" (далі - Закон № 108) передбачено, що заробітна плата виплачується працівникові власником або уповноваженим органом, та виплата заробітної плати проводиться за місцем роботи (статті 24 цього Закону).
Оскільки Позивач безпосередньо перебував у трудових відносинах та отримував заробітну плату в Троїцькому районному відділі ГУМВС України у Луганській області, належним відповідачем у справі є Троїцький районний відділ ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії.
На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2014 № 158 "Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству фінансів на 2014 рік, та виділення коштів з резервного фонду державного бюджету" (далі - Постанова №158) військовослужбовцям у 2014 році виплачувалась винагорода за безпосередню участь в антитерористичних операціях.
Відповідно до пункту 2 Постанови № 158 за безпосередню участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об'єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення цих об'єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою військовослужбовцям, у тому числі строкової військової служби, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації, резервістам та працівникам (невійськовослужбовцям) льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації Національної гвардії і Державної прикордонної служби, водіям автотранспортних засобів Національної гвардії і Державної прикордонної служби починаючи з 1 травня 2014 року виплачується винагорода в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення та заробітної плати, але не менш ніж 3000 гривень, у розрахунку на місяць.
Пунктом 3 наказу МВС України від 13.12.2007 № 49 "Про впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.03.2008 за № 205/14896, яким затверджено Інструкцію про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, установлено, що грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Статтею 43 Конституції України, зокрема, передбачено, що право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.
Відповідно до пункту 2 наказу від 23.07.2014 № 719 "Про виплату винагороди військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, резервістам та працівникам (невійськовослужбовцям), льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації та водіям автотранспортних засобів Національної гвардії України" винагорода виплачується за час, обрахований із дня фактичного початку участі в операціях і заходах, зазначених у пункті 1 цього наказу, до дня завершення такої участі, в поточному місяці за минулий на підставі наказів командирів (начальників) органів військового управління (військових частин, закладів, установ, організацій) (командирам (начальникам) - наказів вищих командирів (начальників), начальників органів внутрішніх справ.
Згідно до вимог статті 2 Закону № 108 в структуру заробітної плати входять: основна заробітна плата - винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов'язки), вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців. Додаткова заробітна плата - винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці, вона включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань і функцій. Інші заохочувальні та компенсаційні виплати. До них належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, виплати в рамках грантів, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.
На підставі викладеного, сума винагороди за безпосередню участь в антитерористичних операціях встановлених пунктом 2 Постанови №158 входить до структури заробітної плати.
З системного аналізу наведених вище правових положень Постанови № 158 та Наказу №719, з урахуванням змістового навантаження розділових знаків у контексті пункту 2 Постанови № 158, суд дійшов висновку, що спірна винагорода обчислюється у розмірі 100% місячного грошового забезпечення, з розрахунку на місяць. Проте, такий розмір не повинен бути меншим ніж 3000 грн. При цьому, враховуючи положення Наказу №719, обчислення цієї винагороди здійснюється з дня фактичного початку участі в операціях і заходах до дня завершення такої участі, тобто винагорода виплачується військовослужбовцям за відповідні місяці із дня фактичної участі в операціях до дня завершення такої участі. Таким чином, зазначеним наказом передбачено виплата винагороди за минулий період без будь-яких обмежень.
Однак, з додатку 26 до постанови Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2007 року №1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" (далі - Постанова №1294) вбачається, що одноразова допомога на оздоровлення та допомога на вирішення соціально-побутових питань не є щомісячним додатковим видом грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, тому відповідно до вимог наказу № 719 МВС України вона не може бути врахована при обчисленні винагороди за безпосередню участь в антитерористичних операціях.
З довідки №159 від 23.08.2017, яка видана Троїцьким районним відділом ГУМВС України в Луганській області, вбачається, що за період з 08.11.2014 по 31.12.2014 винагорода за безпосередню участь в антитерористичних операціях не нараховувалась, так як наказ АТЦ при СБУ від 07.06.2015 №158 про взяття на облік ОСОБА_1 видано після закінчення бюджетного періоду 2014року, а тому зареєструвати кредиторську заборгованість щодо виплати коштів за участь в АТО у 2014 році не було підстав. Крім того, відповідно до наказу АТЦ при СБУ від 13.12.2014 №98 за період з 05.07.2014 по 12.07.2014 та з 06.09.2014 по 13.09.2014 Позивачу нарахована винагорода за участь в АТО за 16 календарних днів в сумі 1644,00 грн. та виплачена згідно платіжного доручення №92 від 31.03.2015 (а.с.26).
З інформації, зазначеної у довідці від 23.08.2017 №160 Позивач за період з 05.07.2014 по 31.12.2014 не отримував матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань (а.с.25).
Згідно інформації, зазначеній у довідці від 23.08.2017 №192 Позивач у відпустці та на лікарняному за період з 05.07.2014 по 31.12.2014 не перебував (а.с.27).
Позивачем надано свій розрахунок позовних вимог з урахуванням розміру грошового забезпечення, тривалості його участі в АТО (а.с.3).
Пунктом 3 наказу МВС України від 13.12.2007 № 49 "Про впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.03.2008 за № 205/14896, яким затверджено Інструкцію про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ (далі - Інструкція), установлено, що грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Враховуючи, що відповідно до наказу АТЦ при СБУ від 13.12.2014 №98 та 07.06.2015 № 158 Позивача було залучено до безпосередньої участі в антитерористичній операції на території Луганської області з 05.07.2014 по 12.07.2014, з 06.09.2014 по 13.09.2014 та з 08.11.2014, тому винагорода за участь в Антитерористичної операції повинна була йому сплачуватись саме з вказаних періодів.
Як вже зазначалось раніше винагорода за безпосередню участь в антитерористичній операції була виплачена позивачу за період з 05.07.2014 по 12.07.2014 та з 06.09.2014 по 13.09.2014 за 16 календарних днів в сумі 1644,00 грн.
Згідно інформації, зазначеній в довідці від 23.08.2017 №160 про нараховане грошове забезпечення за період проходження служби у Троїцькому районному відділу ГУМВС України в Луганській області, Позивачу у листопаді 2014 року нараховано: 3347,41 грн. з яких 650,00 грн. посадового окладу, 115,00 грн. оклад за спеціальне звання, 229,50 грн. надбавку за вислугу років, 497,25 грн. надбавку за виконання, 1668,71 грн. премія, 97,50 грн. надбавка за службу в умовах режимних обмежень, 69,67 грн. індексація, 19,78 грн. нічні; у грудні 2014 року нараховано 5420,68 грн. з яких 650,00 грн. посадового окладу, 115,00 грн. оклад за спеціальне звання, 229,50 грн. надбавку за вислугу років, 497,25 грн. надбавку за виконання, 3801,91 грн. премія, 34,60 грн. надбавка за службу в умовах режимних обмежень, 69,67 грн. індексація, 22,75 грн. нічні. Всього за період з 08.11.2014 року по 31.12.2014 року загальна сума доходу становить 8768,09 грн. (а.с.25).
Таким чином, розмір винагороди за безпосередню участь в АТО, яка підлягає стягненню на користь Позивача за 2014 рік повинен становити: за листопад 2014 року 2512,93 грн. за 23 дня безпосередньої участі в АТО; за грудень 2014 року 5351,01 грн. за 31 день безпосередньої участі в АТО. Всього розмір винагороди за період з 08.11.2014 по 31.12.2014 становить 7863,94 грн.
Суд зазначає, що згідно з додатком 26 постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 №1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб " індексація, матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань та матеріальна допомога на оздоровлення до додаткових видів грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ не відносяться.
При цьому, до додаткових видів грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ входить доплата за службу в нічний час.
Оскільки позивачу у листопаді 2014 року сплачено індексацію у розмірі 69,67 грн. та у грудні 2014 року сплачено індексацію у розмірі 69,67 грн., які не входять до місячного грошового забезпечення, тому дані кошти не повинні входити до складу винагороди, яка нараховується та сплачується за участь в антитерористичній операції (а.с.25).
Позивачем, виконаний розрахунок позовних вимог з урахуванням розміру грошового забезпечення та тривалості його участі в АТО за період з 05.07.2014 по 31.12.2014 у загальному розмірі 21729,64 грн. (а.с.3), однак з урахуванням вище викладеного, суд вважає обґрунтованою суму винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції за вказаний вище період у розмірі саме 7863,94 грн.
В своїх заперечення Відповідач зазначає, що наказ АТЦ при СБУ від 07.06.2015 №158 був виданий по закінченню бюджетного періоду, а тому Відповідач по справі був позбавлений можливості зареєструвати кредиторську заборгованість щодо виплати коштів за участь в АТО за період з листопада по грудень 2014 року.
Суд вважає, що посилання Відповідача на відсутність у ліквідаційної комісії видатків на виплату Позивачеві винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції є безпідставним, оскільки органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань. Даний висновок суду підтверджується практикою Європейського Суду з прав людини, а саме рішенням Європейського Суду з прав людини від 08.11.2005 у справі "Кечко проти України" (п.26).
Згідно ч.2 ст.8 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Відповідно до статті 32 Європейської Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, юрисдикція Європейського Суду з прав людини поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції та протоколів до неї.
Пунктом 1 Закону України від 17.07.1997 № 475/97-ВР "Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, першого протоколу та протоколів № 2, 4, 7 та 11 до Конвенції" передбачено, що Україна повністю визнає на своїй території юрисдикцію Європейського Суду з прав людини в усіх питаннях, що стосуються тлумачення і застосування Конвенції.
Згідно статті 17 Закону України від 23.02.2006 № 3477-IV "Про виконання рішень та застосування практики Європейського Суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Інших правових доводів заперечення Відповідача не містять.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими, однак, у зв'язку з тим, що Позивач не врахував в своєму розрахунку, що за період з 05.07.2014 по 12.07.2014 та з 06.09.2014 по 13.09.2014 винагорода за безпосередню участь в антитерористичній операції за 16 календарних днів в сумі 1644,00 грн. виплачена, а наказом АТЦ при СБУ від 07.06.2015 №158 Позивач включений до складу сил та засобів з 08.11.2014, тому розмір винагороди, що підлягає стягненню дорівнює 7863,94 грн. У зв'язку з цим вимоги підлягають частковому задоволенню.
Розподіл судових витрат судом не здійснюється у зв'язку з їх відсутністю.
Керуючись статтями 2, 8, 10, 11, 158-163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Троїцького районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії про стягнення винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції задовольнити частково.
Стягнути з Троїцького районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії (код ЄДРПОУ 08670941, місцезнаходження: 92100, Луганська область, Троїцький район, смт. Троїцьке, квартал Молодіжний, будинок 28) на користь ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місце реєстрації: АДРЕСА_1) винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 08 листопада по 31 грудня 2014 року у загальному розмірі 7863 (сім тисяч вісімсот шістдесят три) гривні 94 копійки з відрахуванням податків та обов'язкових платежів до бюджетів всіх рівнів.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя К.Є. Петросян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2017 |
Оприлюднено | 03.09.2017 |
Номер документу | 68585699 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні