Постанова
від 05.09.2017 по справі 712/8746/17
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 712/8746/17

Провадження № 2а/712/644/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 вересня 2017 року Соснівський районний суд м. Черкаси в складі:

головуючого судді - Пироженко В.Д.

при секретарі - Коваль М.О.

розглянувши в відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси адміністративну справу за позовом ТОВ Преса ОТ и ДО в особі директора ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Черкаської міської ради про скасування постанови про накладення адміністративного штрафу,-

В С Т А Н О В И В:

Директор ТОВ "Преса ОТ и ДО" ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, посилаючись на те, що постановою адміністративної комісії Виконавчого комітету Черкаської міської ради № 140 від 17.05.2017р. його притягнуто до адміністративної відповідальності з накладенням штрафу 1700 грн. за правопорушення, які передбачені ст.152 КУпАП. В оскаржуваній постанові зазначено про те, що Директор ТОВ Преса ОТ иДО ОСОБА_1 здійснює підприємницьку діяльність з кіоска по АДРЕСА_2, без паспорта прив 'язки на тимчасову споруду, відсутній документ про встановлення режиму роботи. Відсутня інформація на видному місці про суб 'єкта господарювання, продавця. Факт зафіксовано 25.04.2017 в 10.49 хв., чим порушив п. 2.4.14, 3.1.11 Правил благоустрою м. Черкаси затверджених рішенням Черкаської міської ради від 11.11.2008 р. № 4-688; п. 20 Правил дрібно роздрібної торгівельної мережі .

Вважає винесену постанову незаконною, оскільки позивач не отримував жодного протоколу про адміністративне правопорушення, справа про адміністративне правопорушення розглядалась за відсутності позивача за відсутності доведеності вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ст.152 КУпАП. В зв"язку з цим просить суд скасувати постанову №140 від 17.05.2017р. і закрити провадження.

В судовому засіданні позивач та його представник ОСОБА_2 позов повністю підтримали, просили його задовольнити. Вказували, що позивач не був повідомлений про складання таких протоколів, не викликався на місце скоєння правопорушення, а тому відповідач не довів правомірності свого рішення. Крім того зазначив, що оскільки він не своєчасно отримав постанову адміністративної комісії Виконавчого комітету Черкаської міської ради № 140 від 17.05.2017р. якою його притягнуто до адміністративної відповідальності просить суд поновити строк звернення до суду з даним позовом.

Представник відповідача Голуб С.В. в запереченнях на позов та в судовому засіданні позов не визнала, просила відмовити у його задоволенні, вказувала , що Головними спеціалістами відділу інспектування управління інспектування Черкаської міської ради було зафіксовано ряд правопорушень вчинених в ході здійснення господарської діяльності ТОВ Преса От і До в особі керівника ОСОБА_1, зафіксовано факт провадження підприємницької діяльності без паспорта прив"язки тимчасової споруди, відсутності документу про встановлення ВК ЧМР режиму роботи, , наданого управлінням планування та архітектури департаменту архітектури та містобудування ЧМР, про що складено протокол про адміністративне правопорушення № 352, 353, 354. Таким чином, стосовно позивача було законно винесено постанову №140 від 17.05.2017р. про адмінправопорушення та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн., позивача було повідомлено належним чином про час і місце розгляду справи, оскільки виклик на засідання адміністративної комісії, так само як і постанову №140 про адмінправопорушення йому було направлено поштою за місцем знаходження юридичної особи.

Заслухавши сторони, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.152 КУпАП п орушення правил благоустрою територій населених пунктів тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Постановою адміністративної комісії Виконавчого комітету Черкаської міської ради № 140 від 17.05.2017р. позивача притягнуто до адміністративної відповідальності з накладенням штрафу 1700 грн. відповідно до ст.152 КУпАП України за правопорушення п.2.4.14, п.3.1.11 Правил благоустрою м. Черкаси, затверджених рішенням ЧМР від 11.11.2008 року № 4-688 ( далі - Правила благоустрою) за правопорушення, які полягали в тому, що позивач розмістив тимчасову споруду без паспорта прив"язки, документа про встановлення режиму роботи за адресою АДРЕСА_2. Факт зафіксований 25.04.2017р. о 10:49 хв.

Підставою для винесення оскаржуваної постанови стали протоколи № 352, 353, 354 від 27.04.2017р. про адміністративні правопорушення, складені інспектором відділу інспектування Черкаської міської ради.

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення №352 від 27.04.2017р. зафіксований факт здійснення торговельної діяльності у кіоску по АДРЕСА_2 без документа про встановлення режиму роботи виконавчим комітетом ЧМР., чим порушено п. 2.4.14 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 11.11.2008 № 4-688.

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення №353 від 27.04.2017р. зафіксований факт розміщення тимчасової споруди (кіоску) ТОВ Преса От и До по АДРЕСА_2 без паспорта прив'язки тимчасової споруди, виданого управлінням планування та архітектури департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради, чим було порушено п. 3.1.11 Правил благоустрою м Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 11.11. 2008 року № 4- 688.

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення №354 від 27.04.2017р. зафіксований факт відсутності на видному інформація про суб'єкта господарювання ТОВ Преса От і До , якому належить кіоск, розміщений по АДРЕСА_3 прізвище, ім'я та по батькові продавця, а також режим роботи, чим було порушено п. 20 (вимоги щодо приміщень та обладнання) Правил роботи дрібнорозрібної торговельної мережі, затверджених наказам МЗЕЗ торгу України № 369 від 08.07.1996 року.

Позивачем наголошується на тому, що ним не було отримано жодного протоколу про адміністративне правопорушення, та не був повідомлений про факти, які встановив відповідач.

Однак, такі твердження Позивача не відповідають фактичним обставинам, оскільки виклик на засідання адміністративної комісії Позивачу було направлено поштою за місцем реєстрації позивача рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення в якому зазначена відмітка про його отримання. Однак на засідання адміністративної комісії не з'явився.

Згідно з поштовим повідомленням з штрихкодідентифікатором 1800193841104 та 1800193829791 дані повідомлення були направлені за адресою АДРЕСА_1 та отримані гр.ОСОБА_4.

Згідно до ст. 280 КУпАП при розгляді справи про адміністративне правопорушення, повинно бути з"ясовано, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, пом"якшують і обтяжують відповідальність, а також повинно бути з"ясовано інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При накладанні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Рішенням Черкаської міської ради від 11.11.2008 року № 4-688 затверджено Правила благоустрою м.Черкаси. Згідно з Правилами благоустрою встановлено, що керівники підприємств, організацій, установ, незалежно від їх відомчої належності і форм власності, підприємці, громадяни, які мають житлові будинки, будівлі та споруди іншого призначення у особистій власності або користуванні, зобов'язані забезпечувати : встановлення урн торгівельними підприємствами - біля входу і виходу з приміщення, біля торгових палаток, павільйонів, ларьків та інших споруд, типи урн визначаються управлінням планування та архітектури і пропонуються на вибір суб'єктам господарювання (п.2.4.3), укладання договорів зі спеціалізованими підприємствами міста на вивіз сміття, опалого листя та відходів згідно з санітарними паспортами та здійснення своєчасної сплати за вивіз сміття та опалого листя відповідно до діючих тарифів (2.4.5), отримання документа про встановлення виконавчим комітетом Черкаської міської ради режиму роботи (для об'єктів торгівлі та сфери послуг) (2.4.14), території ринків, торгівельних зон і прилеглих до них територій та закріплених за ними в установленому порядку територій, літніх майданчиків закладів торгівлі і громадського, харчування - на керівників ринків, закладів торгівлі і громадського харчування, відповідальних осіб, які отримали дозвіл на облаштування торгівельної зони в установленому порядку. Ці підприємства, крім прибирання території, зобов'язані забезпечити встановлення урн, біотуалетів на своїх територіях і забезпечити їх обслуговування, своєчасне вивезення сміття. Усі власники ринків, підприємств торгівлі, громадського харчування та побуту зобов'язані проводити благоустрій прилеглої території, облаштовувати газони та квітники, відповідно до паспорта, узгодженого з управлінням містобудування та архітектури міськвиконкому. Робота ринків не повинна погіршувати санітарний стан місця його знаходження, негативно впливати на умови проживання мешканців прилеглих будинків та створювати перешкоди для руху транспорту і пішоходів. Встановлення об'єктів дрібно - роздрібної торгівельної мережі юридичними та фізичними особами на вулицях міста проводиться на підставі дозволу, виданого відповідним структурним підрозділом виконавчого комітету міської ради в установленому порядку. Торгівля у невизначених місцях забороняється. Забороняється надавати дозвіл на торгівлю на зелених зонах міста. При торгівлі напоями на розлив, стічні води повинні відводитись до каналізаційної мережі, а при її відсутності - в спеціальні резервуари. Звільнена тара підлягає щоденному вивезенню (3.1.11).

Наказом Міністерства зовнішніх економічних зв"язків і торгівлі України №369 від 08.07.1996р. затверджено Правила роботи дрібнороздрібної торгівельної мережі, які визначають вимоги до організації дрібнороздрібної торговельної мережі, її приміщень та обладнання і поширюються на суб'єкти господарювання всіх форм власності, що здійснюють підприємницьку діяльність у сфері торгівлі та ресторанного господарства.

Відповідно до п.20 Правил роботи дрібнороздрібної торгівельної мережі стаціонарні пункти дрібнороздрібної торговельної мережі, як правило, повинні бути типовими, відповідати вимогам нормативних документів щодо санітарії, охорони праці, техніки безпеки, відповідати естетичним вимогам, архітектурно вписуватись у навколишнє середовище. Рекламно-інформаційне оформлення пункту дрібнороздрібної торговельної мережі повинно бути типовим для даного суб'єкта господарювання. На видному місці розміщується свідоцтво про державну реєстрацію, інформація про адресу і номер телефону суб'єкта господарювання, якому належить цей пункт, прізвище, ім'я та по батькові продавця, а також режим роботи.

Згідно з ст.251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки.

Статтею 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначений перелік повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв'язку.

Так згідно з підпунктом 9 пункту а статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (власні повноваження) належать встановлення зручного для населення режиму роботи підприємств комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад.

Відповідно підпункту 4 пункту б статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо встановлення за погодженням з власниками зручного для населення режиму роботи розташованих на відповідній території підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності.

Загальні умови провадження торговельної діяльності, основні вимоги до торговельної мережі, мережі закладів ресторанного господарства і торговельного обслуговування громадян, які придбавають товари для власних побутових потреб у підприємств, установ, організацій незалежно від організаційно-правової форми і форм власності, фізичних осіб - підприємців та іноземних юридичних осіб, що провадять підприємницьку діяльність на території України визначаються Порядком провадження торговельної діяльності та Правилами торговельного обслуговування населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 р. № 833.

Згідно з пунктом 13 Порядку провадження торговельної діяльності режим ; роботи;торговельного об'єкта та закладу ресторанного господарства, що належать до комунальної власності, встановлюється органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.

З аналізу наведених законодавчих норм убачається, що у виконавчих комітетів місцевих рад відсутні повноваження щодо встановлення режиму роботи підприємств, установ, організацій, які не належать до комунальної власності, без погодження такого режиму із власником.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі ВАС України від 31.08.2016 р. у справі № 357/9874/15-а.

Зважаючи на те, що належні позивачу тимчасові споруди (кіоски) не належать до об'єктів комунальної власності, позивачем самостійно встановлений режим торгівлі, в матеріалах справи відсутні докази звернення органу місцевого самоврядування до позивача з метою узгодження зручного для населення режиму роботи кіоску, що належить позивачу, на виконання підпункту 4 пункту б статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , суд погоджується з доводами позову щодо відсутності підстав для притягнення позивача до адміністративної відповідальності за відсутність встановленого міськвиконкомом режиму роботи.

В судовому засіданні встановлено що протоколи № 352, 353, 354 складені 27.04.2017 року про правопорушення які були зафіксовані 25.04.2017 року. При цьому в протоколах зазначено, що ОСОБА_1 від пояснень та від підпису в протоколах відмовився. Як зазначив позивач ОСОБА_1, про складання протоколів його взагалі ніхто не повідомляв.

Докази того, що ОСОБА_1 повідомлявся належним чином про складання даних протоколів, відсутні.

Всебічне дослідження усіх обставин справи та письмових доказів, з урахуванням допустимості доказів та узгодженістю і несуперечністю між собою дають об'єктивні підстави вважати, що відповідач дійшов передчасного висновку про наявність у діях позивача складу адміністративного правопорушення внаслідок неповного з'ясування обставин справи, а тому оспорювана постанова підлягає до скасування.

Крім того суд вважає, що позивачем не пропущено передбаченого законодавством строку звернення до суду за захистом свого порушеного права.

Таким чином, суд приходить до висновку про часткового скасування оскаржуваної постанови.

Що стосується вимог про закриття провадження у справі, відповідно до статті 284 КУпАП вирішення питання про закриття провадження по справі про адміністративне правопорушення належить до компетенції органу, уповноваженого на розгляд адміністративної справи про притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Відповідно до ч. 5 ст. 288 КУпАП, особа, яка оскаржила постанову у справі про адміністративне правопорушення, звільняється від сплати судового збору.

Керуючись ст. ст. 159, 160, 161, 163 КАС України, ст. ст. 9, 33,36, 152, 254, 256. 268, 285,287-289 КУпАП, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Скасувати постанову про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 про притягнення його до адміністративної відповідальності за ст.152 КУпАП № 140 від 17.05.2017р. та накладення на нього адміністративного стягнення у вигляді штрафу в сумі 1700грн.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом 10 днів в порядку, передбаченому ст.186 КАС України.

Головуючий: В.Д.Пироженко

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення05.09.2017
Оприлюднено05.09.2017
Номер документу68618094
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —712/8746/17

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Ухвала від 26.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Постанова від 20.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Постанова від 05.09.2017

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (В.Д.) В. Д.

Постанова від 04.09.2017

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (В.Д.) В. Д.

Ухвала від 14.07.2017

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (В.Д.) В. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні