Справа № 761/29808/17
Провадження № 1-кс/761/18888/2017
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 серпня 2017 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритомусудовому засіданні у залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого в ОВС 2 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБУкраїни полковника юстиції ОСОБА_3 ., внесене по кримінальному провадженню за №22015000000000427 від 30.12.2015 за фактом вчинення злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191 та ч. 2 ст.364 КК України, про проведення позапланової перевірки,
В С Т А Н О В И В :
Старший слідчий в ОВС 2 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБУкраїни полковник юстиції ОСОБА_3 , по кримінальному провадженню за №22015000000000427 від 30.12.2015 за фактом вчинення злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191 та ч. 2 ст.364 КК України, за погодженням із прокурором Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням про проведення позапланової перевірки.
Клопотання обґрунтовується тим, що в період з вересня 2011 року по грудень 2012 року службові особи Вишгородської міської ради вступили у злочинну змову із службовими особами відділу у Вишгородському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області та іншими невстановленими особами з метою відчуження земельних ділянок, розташованих на землях м. Вишгорода Київської області, які знаходяться на балансі ПАТ «Укргідроенерго» та входять до контрольованої зони гідротехнічних споруд Філії «Каскад Київських ГЕС і ГАЕС» ПАТ «Укргідроенерго».
В подальшому, реалізуючи свій злочинний умисел, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, з корисливих мотивів, на користь третіх осіб вказані службові особи прийняли рішення №№ 27/7 від 28.10.2011р.; 10/22 від 28.02.2012р.; 11/17 від 27.04.2012р.; 12/20 від 27.06.2012р.; 12/35 від 27.06.2012р.; 13/13 від 17.07.2012р.; 15/21 від 07.09.2012р. про надання дозволу фізичним особам громадянам України на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність.
В результаті прийняття цих рішень було оформлено та виділено в натурі, шляхом присвоєння кадастрових номерів 3221810100:33:045:0151, 3221810100:33:045:0152, 3221810100:33:045:0153, 3221810100:33:045:0154, 3221810100:33:045:0155, 3221810100:33:045:0156, 3221810100:33:045:0157, 3221810100:33:045:0158, 3221810100:33:045:0159, 3221810100:33:045:0160, 3221810100:33:045:0161, 3221810100:33:045:0162, 3221810100:33:045:0163, 3221810100:33:045:0164, 3221810100:33:045:0165, 3221810100:33:045:0166, 3221810100:33:045:0168, 3221810100:33:045:0170, 3221810100:33:045:0171, 3221810100:33:045:0172, 3221810100:33:045:0173, 3221810100:33:045:0174, 3221810100:33:045:0190 - 23 земельних ділянки із цільовим призначенням «02.01. для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)» розміром по 0,1 га та 3221810100:33:045:0167 - 1 земельна ділянка з цільовим призначенням «03.12 для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування» розміром 0,1га.
В подальшому, рішеннями Вишгородської міської ради №№ 11/21 від 27.04.2012р.; 13/14 від 17.07.2012р.; 15/20 від 07.09.2012р.; 16/27 від 26.10.2012р.; 26/55 від 29.10.2012р. затверджені проекти землеустроїв щодо відведення вищевказаних земельних ділянок та передано їх у власність 24 громадянам України.
Відповідно до заяви про вчинення кримінального правопорушення ПАТ «Укргідроенерго» № 5-3-2/7921 від 23.12.16 встановлено, що Згідно з ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об`єктів» землі енергетики - земельні ділянки, надані в установленому порядку для розміщення, будівництва та експлуатації енергогенеруючих підприємств, об`єктів альтернативної енергетики, об`єктів передачі електричної та теплової енергії, виробничих об`єктів, необхідних для експлуатації об`єктів енергетики, в тому числі баз та пунктів. Об`єктом енергетики є електрична станція (крім ядерної частини атомної електричної станції), електрична підстанція, електрична мережа, підключені до об`єднаної енергетичної системи України, а також котельня, підключена до магістральної теплової мережі, магістральна теплова мережа, споруда альтернативної енергетики тощо. Таким чином, гідроелектростанція є електричною станцією, яка із використанням гідротехнічних споруд (в тому числі гребель, які створюють напірний фронт води) здійснює виробництво електричної енергії.
Земельні ділянки під об`єкти Київської-Комсомольської гідроелектростанції (правонаступником якої є ПАТ «Укргідроенерго») були надані (відведені) у постійне користування згідно з відповідними розпорядженнями Ради Міністрів УРСР, зокрема Постановою Ради Міністрів Української РСР «Про відведення земель під об`єкти Київської - Комсомольської гідроелектростанції» від 30.07.1966 року № 588.
Згідно із зазначеною постановою Ради Міністрів:
-під основні споруди гідровузла було відведено - 993,8 га;
-під захисні споруди на водоймищі було відведено - 6 229,3 га.
Відповідно до п. 2 Розділу VII ЗУ «Про Державний земельний кадастр» від 07.07.2011 року № 3613-VI, земельні ділянки, право користування на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.
Крім цього, допитані як свідки геодезист та інженер гідротехнічного цеху філії «Каскад Київських ГЕС і ГАЕС» ПАТ «Укргідроенерго» ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , відповідно, показали, що ведення будь-якої діяльності, не пов`язаної з експлуатацією гідротехнічних споруд, в межах контрольованої зони гідротехнічних споруд, заборонена. Виділення 23 земельних ділянки із цільовим призначенням «02.01. для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)» розміром по 0,1 га та 1 земельної ділянки з цільовим призначенням «03.12 для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування» розміром 0,1га може призвести до порушення надійної роботи гідротехнічних споруд. Зазначене може послужити результатом затоплення території нижнього б`єфу земляної греблі, унаслідок чого може відбутися прорив греблі з виходом неконтрольованого потоку води.
Таким чином, в результаті зловживання вищевказаними службовими особами своїм службовим становищем, за вказаних вище обставин, всупереч положенням Земельного кодексу України та Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об`єктів», незаконно виділено в натурі 2, 5 га земель ПАТ «Укргідроенерго» із гідротехнічними спорудами в межах контрольованої зони, що спричинило тяжкі наслідки.
З метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню у даному кримінальному провадженні, зібрання доказів, які б свідчили про порушення вимог земельного законодавства, а також обставин, що мають значення для кримінального провадження, кола осіб, причетних до вказаного кримінального правопорушення, необхідно спеціалістам Головного управління Держгеокадастру в Київській області провести позапланову перевірку законності винесення Вишгородською міською радою рішень №№ 27/7 від 28.10.2011р.; 10/22 від 28.02.2012р.; 11/17 від 27.04.2012р.; 12/20 від 27.06.2012р.; 12/35 від 27.06.2012р.; 13/13 від 17.07.2012р.; 15/21 від 07.09.2012р. про надання дозволу фізичним особам громадянам України на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, а також рішень №№ 11/21 від 27.04.2012р.; 13/14 від 17.07.2012р.; 15/20 від 07.09.2012р.; 16/27 від 26.10.2012р.; 26/55 від 29.10.2012р. про затвердження проектів землеустроїв щодо відведення вищевказаних земельних ділянок та передачі їх у власність 24 громадянам України.
У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав та просив задовольнити.
Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення слідчого, який підтримав клопотання, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання слідчого на даний час підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Порядок та підстави проведення перевірок врегульованіЗаконом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V. Згідно норм даного закону орган державного нагляду (контролю) здійснює контролюючі функції шляхом проведення планових та позапланових заходів.
Згідно п. 2Постанови КМУ № 442 від 10.09.2014 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади"ліквідовано Державну інспекцію сільського господарства, поклавши функції із здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів - на Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру.
Відповідно до вимог п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженогопостановою КМУ № 15 від 14.01.2015(далі - Положення) Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Поряд з цим, згідно п.п. 25-1 п. 4 Положення Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за: веденням державного обліку і реєстрацією земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель; дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування, зокрема в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.
Пунктом 2Постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі якщо такі перевірки проводяться за рішення суду.
Так, долученими до клопотання слідчого документами підтверджується, що результати позапланової перевірки є необхідними для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування факту дотримання вимог земельного законодавства України при погодженні передачі у приватну власність земельних ділянок в рамках кримінального провадження №22015000000000427 від 30.12.2015 за фактом вчинення злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191 та ч. 2 ст.364 КК України.
Таким чином з урахуванням викладених слідчим обставин, встановлених під час здійснення досудового розслідування кримінального провадження №22015000000000427 від 30.12.2015 за фактом вчинення злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191 та ч. 2 ст.364 КК України, слідчий суддя приходить до висновку, що акт позапланової перевірки, дозвіл на проведення якої просить надати слідчий у клопотанні, може бути доказом у справі під час судового розгляду, а тому клопотання підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.93,132,309 КПК України,Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», слідчий суддя, -
У Х В А Л И В :
Клопотання клопотання старшого слідчого в ОВС 2 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБУкраїни полковника юстиції ОСОБА_3 , внесене по кримінальному провадженню за №22015000000000427 від 30.12.2015 за фактом вчинення злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191 та ч. 2 ст.364 КК України, про проведення позапланової перевірки, задовольнити.
Надати старшому слідчому в ОВС 2 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБУкраїни полковнику юстиції ОСОБА_3 дозвіл в рамках кримінального провадження №22015000000000427 від 30.12.2015 за фактом вчинення злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191 та ч. 2 ст.364 КК України на проведення позапланової перевірки, впродовж 15 робочих днів, з дотримання вимог земельного законодавства України при винесенні Вишгородською міською радою рішень №№ 27/7 від 28.10.2011р.; 10/22 від 28.02.2012р.; 11/17 від 27.04.2012р.; 12/20 від 27.06.2012р.; 12/35 від 27.06.2012р.; 13/13 від 17.07.2012р.; 15/21 від 07.09.2012р. про надання дозволу фізичним особам громадянам України на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок розташованих в межах міста Вишгород Київської області у власність з цільовим призначенням «02.01. для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)» з наступними кадастровими номерами 3221810100:33:045:0151, 3221810100:33:045:0152, 3221810100:33:045:0153, 3221810100:33:045:0154, 3221810100:33:045:0155, 3221810100:33:045:0156, 3221810100:33:045:0157, 3221810100:33:045:0158, 3221810100:33:045:0159, 3221810100:33:045:0160, 3221810100:33:045:0161, 3221810100:33:045:0162, 3221810100:33:045:0163, 3221810100:33:045:0164, 3221810100:33:045:0165, 3221810100:33:045:0166, 3221810100:33:045:0168, 3221810100:33:045:0170, 3221810100:33:045:0171, 3221810100:33:045:0172, 3221810100:33:045:0173, 3221810100:33:045:0174, 3221810100:33:045:0190 та цільовим призначенням «03.12 для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування» з наступним кадастровим номером 3221810100:33:045:0167, а також прийняття рішень №№ 11/21 від 27.04.2012р.; 13/14 від 17.07.2012р.; 15/20 від 07.09.2012р.; 16/27 від 26.10.2012р.; 26/55 від 29.10.2012р. про затвердження проектів землеустроїв щодо відведення вищевказаних земельних ділянок та передачі їх у власність.
Питання, які необхідно дослідити у ході проведення позапланової виїзної перевірки з метою повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування визначити спільно з спеціалістами Головного управління Держгеокадастру у Київській області.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Ухвала набирає законної сили з моменту їх оголошення.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 68619350 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Осаулов А. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні