ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
05 вересня 2017 р. Справа № 802/1374/17-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Альчука Максима Петровича , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом: Управління Держпраці у Вінницькій області
до: агрокооператив приватних пайовиків "Перемога"
про: застосування заходів реагування у сфері державного нагляду
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Управління Держпраці у Вінницькій області з адміністративним позовом до агрокооперативу приватних пайовиків "Перемога" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Позовні вимоги мотивовані тим, що під час проведеної перевірки позивачем зафіксовано порушення вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, які створюють загрозу життю і здоров'ю працівників підприємства.
Вказані в акті перевірки від 09.08.2017 року № 053.0506.17 порушення відповідачем не усунуті, у зв'язку з чим позивач просить суд застосувати передбачені законодавством заходи реагування у сфері державного нагляду.
Справа розглядається в порядку скороченого провадження, оскільки в силу п. 5 ч. 1 ст. 183-2 КАС України в адміністративних справах щодо застосування у випадках передбачених законом заходів реагування щодо державного нагляду(контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням, застосовується скорочене провадження.
Ухвалою суду від 17.08.2017 року про відкриття скороченого провадження, яку згідно поштового повідомлення відповідач отримав 21.08.2017 року, останньому встановлено строк для подачі заперечень проти позову. В десятиденний термін з дня її одержання відповідач своїм правом заперечити проти позовних вимог не скористався, хоча і заяви про визнання позову через канцелярію суду теж подано не було.
Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд дійшов висновку про задоволення позову, з наступних підстав.
Судом встановлено, що управлінням Держпраці у Вінницькій області проведено планову перевірку щодо дотримання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки у агрокооперативі приватних пайовиків "Перемога", за адресою: 24310, Вінницька область, Тростянецький район, с. Летківка, вул. Леніна, 12.
За результатами проведеної перевірки складено акт від 09.08.2017 року № 053.0506.17, яким встановлено, що відповідачем:
1. Не одержано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме :
- роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В (ТП - 477, 160 КВа; ТП - 513, 160 КВа), п. 6 (п. 12 додатку 2) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011р. №1107;
2. Не одержано дозвіл на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме:
- електрообладнання напругою понад 1000 В (ТП - 477, 160 КВа; ТП - 513, 160 КВа), п. 6 (п. 15 додатку 3) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011р. №1107;
- на експлуатацію вантажопідіймального крану (автомобільний кран МАЗ - 50А держ. № 0780 ВИР), п. 6 (п. 19 додатку 3) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011р. №1107;
- на експлуатацію технологічного устаткування, лінійних частин та їх елементів системи газопостачання природним газом, а також газовикористовуючого обладнання потужністю понад 100 кВт, п. 6 (п. 3 додатку 3) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011р. №1107; п. 3.1 глави III НПАОП 0.00-1.76-15 Правил безпеки систем газопостачання , затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 року № 285, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.06.2015 року за № 674/27119, що є порушенням вимог частини 3 статті 21 Закону України Про охорону праці ; п. 6 (п. 12 додатку 2 та п.п. 3, 15, 19 додатку 3) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011р. №1107; п. 3.1 глави III НПАОП 0.00-1.76-15 Правил безпеки систем газопостачання , затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 року № 285, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.06.2015 року за № 674/27119 (п.п. 1, 24, 44 Розділ V акту перевірки суб'єкта господарювання від 09.08.2017 року № 053.0506.17).
Враховуючи те, що вказані порушення в акті перевірки від 09.08.2017 року № 053.0506.17 відповідачем не усунуто, позивач звернувся до суду з вимогами про зупинення виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В (ТП-477, 160 КВа; ТП - 513, 160 КВа), зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: електрообладнання напругою понад 1000 В (ТП - 477, 160 КВа; ТП - 513, 160 КВа); вантажопідіймальний кран (автомобільний кран МАЗ - 50А держ. №0780 ВИР); технологічне устаткування, лінійних частин та їх елементів системи газопостачання природним газом, а також газовикористовуючого обладнання потужністю понад 100 кВт.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на наступне.
За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (Закон №877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 1 ст. 4 Закону №877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
У відповідності до пункту 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженим наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України 11.08.2011 № 826 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за №1531/20269 Право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра ( 132/94-ВР ); відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку. У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
В свою чергу, відповідно до ст. 66 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Так, ч. 6 ст. 7 Закону №877-V визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (ч.7. статті 7 Закону № 877-V).
В свою чергу, відповідно до ч. 2 ст. 70 КЦЗ України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону №877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
З аналізу вищевикладеного вбачається, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров'ю людей.
Відповідно до матеріалів справи Управлінням Держпраці у Вінницькій області 09.08.2017 року здійснено планову перевірку АКПП "Перемога". В ході перевірки виявлено порушення відповідачем вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, які створюють загрозу життю і здоров'ю працівників підприємства, що задокументовані актом перевірки від 09.08.2017 року № 053.0506.17 та приписом від 09.08.2017 № 054.0506.17 які вручено директору вказаного підприємства, про що свідчить власноручний підпис. Зауважень або заперечень щодо акту перевірки до управління Держпраці не надходило.
Так, відповідно акту зазначено про: неодержання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме :роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В (ТП - 477, 160 КВа; ТП - 513, 160 КВа), п. 6 (п. 12 додатку 2) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011р. №1107; неодержання дозволу на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: електрообладнання напругою понад 1000 В (ТП - 477, 160 КВа; ТП - 513, 160 КВа), п. 6 (п. 15 додатку 3) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011р. №1107; на експлуатацію вантажопідіймального крану (автомобільний кран МАЗ - 50А держ. № 0780 ВИР), п. 6 (п. 19 додатку 3) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011р. №1107; на експлуатацію технологічного устаткування, лінійних частин та їх елементів системи газопостачання природним газом, а також газовикористовуючого обладнання потужністю понад 100 кВт, п. 6 (п. 3 додатку 3) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011р. №1107; п. 3.1 глави III НПАОП 0.00-1.76-15 Правил безпеки систем газопостачання , затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 року № 285, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.06.2015 року за № 674/27119, що є порушенням вимог частини 3 статті 21 Закону України Про охорону праці ; п. 6 (п. 12 додатку 2 та п.п. 3, 15, 19 додатку 3) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011р. №1107; п. 3.1 глави III НПАОП 0.00-1.76-15 Правил безпеки систем газопостачання , затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 року № 285, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.06.2015 року за № 674/27119 (п.п. 1, 24, 44 Розділ V акту перевірки суб'єкта господарювання від 09.08.2017 року № 053.0506.17).
За таких обставин та враховуючи те, що під час проведення перевірки АКПП "Перемога" виявлено порушення вимог нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників підприємства, доказів усунення їх суду не надано, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Згідно ст. 94 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до агрокооператив приватних пайовиків "Перемога" (24310, Вінницька область, Тростянецький район, с. Летківка, вул. Леніна, 12, код ЄДРПОУ 03730532), шляхом зупинення виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В (ТП - 477, 160 КВа; ТП - 513, 160 КВа), зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: електрообладнання напругою понад 1000 В (ТП - 477, 160 КВа; ТП - 513, 160 КВа); вантажопідіймального крану (автомобільний кран МАЗ - 50А держ. №0780 ВИР); технологічного устаткування, лінійних частин та їх елементів системи газопостачання природним газом, а також газовикористовуючого обладнання потужністю понад 100 кВт.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку визначеному ст. 254 КАС України.
Суддя Альчук Максим Петрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2017 |
Оприлюднено | 05.09.2017 |
Номер документу | 68619685 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні