Ухвала
від 04.09.2017 по справі 2а-5661/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10

УХВАЛА

з питань заміни сторони виконавчого провадження

04 вересня 2017 року                                                   справа № 2а-5661/12/1370

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді                                         Брильовського Р.М.,

при секретарі судового засідання                    Новак Л.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові заяву Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про заміну сторони виконавчого провадження щодо примусового виконання виконавчого листа № 2а-5661/12/1370 від 20.07.2012, виданого за постановою Львівського окружного адміністративного суду від 20.07.2012 у справі за позовом Прокурора Франківського району м. Львова в інтересах управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова до товариства з обмеженою відповідальністю “НВБРРФ “Леополіс Ампір” про стягнення боргу, -

в с т а н о в и в :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла заява Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про заміну сторони виконавчого провадження (стягувача) з примусового виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 20.07.2012 по справі № 2а-5661/12/1370 Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова на Залізничну об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області.

Заяву обґрунтовує тим, що з 01.10.2013 Міністерство доходів і зборів України розпочато адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з набранням чинності Законом України від 04.07.2013 № 404-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" та Законом України від 04.07.2013 № 406-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи", якими врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до органів доходів і зборів.

Сторони явку уповноважених представників в судове засідання не забезпечили, хоча належним чином були повідомлені про час, дату та місце розгляду справи.

Відповідності до вимог частини 2 статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється у відповідності до вимог частини 1 статті 41 КАС України.

При прийнятті ухвали суд виходив з такого.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду у справі № 2а-5661/12/1370 від 20.07.2012 адміністративний позов задоволено повністю: стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю “НВБРРФ “Леополіс Ампір” (код ЄДРПОУ 13809418) на користь управління Пенсійного фонду України у Франківському районі Львівської області 4818 грн 42 коп.

Постанова сторонами в апеляційному порядку не оскаржена і набрала законної сили.

20.07.2012 Львівський окружний адміністративний суд видав виконавчий лист № 2а-5661/12/1370, в якому стягувачем визначено управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова.

На підставі вищезгаданого виконавчого листа постановою державного виконавця від 07.03.2014 відкрито виконавче провадження № 42430711.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 31.05.2017 замінено стягувача у виконавчому провадженні з примусового виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 20.07.2012 у справі № 2а-5661/12/1370 з управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова на Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова (ЄДРПОУ 41250271, 79022, вул. Городоцька, 172, м. Львів).

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 № 2464-VI (далі - Закон № 2464-VI).

Відповідно до частини 4 статті 8 Закону № 2464-VI (в редакції Закону № 406-VII) порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи” від 04.07.2013 № 406-VII (далі - Закон № 406-VII) врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду до органів доходів і зборів України. Закон № 404-VII набрав чинності 11.08.2013.

Однак, згідно з пунктом 3 Прикінцевих положень Закону № 406-VII передбачено, що заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України “Про внесення змін до Податкового кодексу України" від 04.07.2013 № 404-VII (далі - Закон № 404-VII) у зв'язку з проведенням адміністративної реформи. Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.

Згідно з пунктом 14.1.11 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції Закону № 404-VII) адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.

Пунктом 5 Прикінцевих положень Закону № 406-VII встановлено, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.

Зважаючи на викладене, органи Пенсійного фонду закінчують усі наявні на день набрання чинності Законом № 406-VII процедури: перевірки, узгодження їх результатів та вимог про сплату боргу, оскарження рішень про застосування пені та фінансових санкцій, стягнення недоїмки.

Тобто, Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова є органом, який відповідно до Закону № 406-VII закінчує процедуру по стягненню єдиного внеску з товариства з обмеженою відповідальністю “НВБРРФ “Леополіс Ампір” в рамках даної адміністративної справи.

При цьому, посилання заявника на те, що відповідно до Закону № 406-VII передано функції з контролю за сплатою єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від органів Пенсійного фонду України до органів Міністерства доходів і зборів України, не приймаються судом до уваги, оскільки зміна механізму адміністрування єдиного внеску не вказує про правонаступництво органів доходів і зборів.

Підстави для заміни сторони виконавчого провадження встановлені ст. 264 КАС України, згідно ч. 1 якої - у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

При цьому, заміна сторони виконавчого провадження відбувається у разі вибуття однієї з сторін (стягувача або боржника), зокрема, внаслідок смерті або реорганізації. Заміна сторони полягає у вступі на її місце правонаступника (спадкоємця). Під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов'язків від правопопередника до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні. Правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження - з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення. Так, підставою правонаступництва є смерть громадянина, що був стороною виконавчого провадження, оголошення його померлим, реорганізація юридичної особи, відступлення права вимоги, переведення боргу (глава 47 ЦК).

Аналогічна норма передбачена положеннями Закону України “Про виконавче провадження”, згідно ч. 5. ст. 15 якого – у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.

Таким чином, з урахуванням наведеного, обов'язковою умовою для заміни сторони виконавчого провадження є вибуття однієї із сторін виконавчого провадження.

Згідно з частинами 1, 2 статті 15 Закону України “Про виконавче провадження” сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа, на користь чи в інтересах якої видано виконавчий документ. Боржником є фізична або юридична особа, визначена виконавчим документом.

Оскільки в Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова зберігаються повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур згідно з Законом № 406-VII, відтак воно не втратило статусу стягувача у виконавчому провадженні № 42430711 з примусового виконання виконавчого листа № 2а-5661/12/1370 виданого 20.07.2012 Львівським окружним адміністративним судом.

За наведених вище обставин, суд вважає, що заява Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про заміну сторони виконавчого провадження не підлягає до задоволення.

Керуючись ст. ст. 160, 165, 167, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ухвалив :

У задоволенні зави Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про заміну сторони виконавчого провадження щодо примусового виконання виконавчого листа № 2а-5661/12/1370 від 20.07.2012, виданого за постановою Львівського окружного адміністративного суду від 20.07.2012 у справі за позовом Прокурора Франківського району м. Львова в інтересах управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова до товариства з обмеженою відповідальністю “НВБРРФ “Леополіс Ампір” про стягнення боргу – відмовити повністю.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що ухвала не набрала законної сили.

Апеляційна скарга на ухвалу подається протягом п'яти днів з дня отримання її копії до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя                                                   Р.М. Брильовський

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2017
Оприлюднено07.09.2017
Номер документу68620363
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5661/12/1370

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Ухвала від 15.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 10.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні