Ухвала
від 29.10.2013 по справі 520/14245/13-к
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 520/14245/13-к

Провадження № 1-кс/520/1169/13

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29.10.2013 року

Слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси Коротаєва Н.А., при секретарі Максимовій В.В., за участю прокурора Каражеляско Г.С., слідчого Акішенко Т.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого прокурора прокуратури Київського району м. Одеси ОСОБА_1 про проведення позапланової виїзної ревізії,

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Київського районного суду м. Одеси звернувся старший прокурора прокуратури Київського району м. Одеси ОСОБА_1 з клопотанням про проведення ревізорами Державної фінансової інспекції в Одеській області позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарської діяльності - комунального підприємства «Прибрежно-експлуатаційне об'єднання Київського району» , розташованого за адресою: м.Одеса, вул. Академіка Корольова, буд. 9, код ЄДРПОУ 31506504, за період 2012 рік та січень-вересень 2013 року.

В обґрунтування необхідності задоволення клопотання прокурор посилається на наступне.

СВ Київського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42013170010000252 від 28.08.2013 за ст.365 ч. 3 КК України за фактом перевищення службових повноважень службовими особами КП «ПЕО Київського району» при укладанні 22 договорів соціального розвитку та партнерства з суб'єктами підприємницької діяльності - користувачами штучних піщаних пляжів, що надавали пляжні платні послуги за відсутності договорів оренди.

На підставі наявних матеріалів встановлено, що в порушення ст. 144 Конституції України, ст.ст. 28, 30, 73 Закону України «Про місцеве самоврядування» , п.4 ст.15 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» , п.1 рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.02.2012 № 64 - службовими особами КП «ПЕО Київського району» впродовж 2012-2013 років замість договорів про пайову участь в утриманні об'єктів благоустрою укладено 22 договори соціального розвитку та партнерства з суб'єктами господарської діяльності - користувачами штучних піщаних пляжів, що надавали платні пляжні послуги за відсутності договору оренди, в яких передбачили щомісячну плату в розмірах менших ніж встановлено рішенням виконавчого комітету ОМР від 16.02.2012 № 64.

Вказані незаконні дії службових осіб КП «ПЕО Київського району» призвели до заподіяння збитків територіальній громаді м. Одеси, яка є власником комунального підприємства «ПЕО Київського району» , на загальну суму 479579,45 грн.

Так, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи №15561200000026055 КП «Прибрежно-експлуатаційне об'єднання Київського району» зареєстроване виконавчим комітетом Одеської міської ради 05.06.2011. Засновником підприємства згідно п.1.3 статуту, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 22.01.2010 № 5332-V, є Одеська міська рада. Згідно п.2.2.1 предметом діяльності підприємства є благоустрій та утримання території пляжів.

Рішенням Одеської міської ради від 29.04.2013 № 737-VI «Про внесення змін до рішення Одеської міської ради від 20.04.2004 № 2494-VI «Про упорядкування діяльності комунальних підприємств на прибережні території» (п.1.4) встановлено тимчасові межі, що обслуговуються КП «ПЕО Київського району» , в межах двох ділянок.

Перша ділянка: від пляжоутримуючого траверсу № 6-а на схилі уздовж верхньої бровки плато до території рятувальної служби на 16-ій станції Великого Фонтану, ресторану «Золотий берег» (включно), огорожі санаторію Міністерства оборони України, уздовж бровки плато до пляжоутримуючого траверсу № 19 на схилі; кордон підводних хвилерізів від траверсу № 19 до траверсу № 6-а*.

Друга ділянка: в селищі «Чорноморка» - піщана зона пляжу від північної берегозахисної споруди житлово-дачного масиву «Совіньон» до сходів з провулку Прибережного (загальна площа 72,82 га)» .

Рішенням Одеської міської ради № 64 від 16.02.2012 для об'єктів благоустрою «Пляж платних послуг» встановлено тариф 9,26 грн., а для об'єктів «Пляж платних послуг (пісок в оренді)» - тариф 2,50 грн.

Однак, в порушення даного рішення керівництвом КП «ПЕО Київського району» укладались договори пайової участі з підприємцями за відсутності договору оренди піску за тарифом 2,50 грн. замість 9,26 грн., що призвело до заподіяння збитків на вказану суму.

Так, у 2012 році такі незаконні договори укладено з наступними СГД:

- ФОП ОСОБА_2 (ід номер НОМЕР_1) узбережжя Київського району між траверсами № 12 та № 11 на 13 ст.В.Фонтану, 1500 кв.м.; - ФОП ОСОБА_3 (НОМЕР_2) узбережжя Київського району між траверсами № 14 та № 15 на 16 ст.В.Фонтану, 1500 кв.м.; - ФОП ОСОБА_4 (НОМЕР_3) узбережжя Київського району між траверсами № 13 та № 14 на 15,5 ст.В.Фонтану, 400 кв.м.; - ФОП ОСОБА_5 (НОМЕР_4) узбережжя Київського району між траверсами № 13 та № 13а на 15 ст.В.Фонтану, 3000 кв.м.; - ТОВ «Смерш» (35131563) узбережжя Київського району між траверсами № 9 та № 10 на 13 ст.В.Фонтану, 700 кв.м.; - ФОП ОСОБА_6 (НОМЕР_5) узбережжя Київського району між траверсами № 7 та № 7а на 11 ст.В.Фонтану, 500 кв.м.; - ФОП ОСОБА_7 (НОМЕР_6) узбережжя Київського району між траверсами № 15а та № 16 на 16 ст.В.Фонтану, 200 кв.м.; - ФОП ОСОБА_8 (232060819) узбережжя Київського району між траверсами № 13 та № 14 на 15 ст.В.Фонтану, 300 кв.м.; - ФОП ОСОБА_9 (НОМЕР_7) узбережжя Київського району на 14 ст.В.Фонтану, 1000 кв.м.; - ФОП ОСОБА_10 (НОМЕР_8) узбережжя Київського району між траверсами № 16 та № 16а (175 кв.м.) на 16 ст.В.Фонтану та № 9-№10 (1500 кв.м.) на 12 ст.В.Фонтану.

У 2013 році такі незаконні договори щодо користування ділянками берегозахисних споруд укладено з наступними СГД:

- ФОП ОСОБА_11, договір № 21 від 31.05.2013 на площу 1265 кв.м.; - ФОП ОСОБА_12, договір № 20 від 30.04.2013 на площу 800 кв.м.; - ФОП ОСОБА_13, договір № 19 від 30.04.2013 на площу 200 кв.м.; - ФОП ОСОБА_11, договір № 18 від 30.04.2013 на площу 500 кв.м.; - ФОП ОСОБА_14, договір № 17 від 25.04.2013 на площу 1500 кв.м.;

- ФОП ОСОБА_15, договір № 11 від 29.01.2013 на площу 500 кв.м.; - ПП «Бріз Марін» , договір № 9 від 29.01.2013 на площу 200 кв.м.; - ФОП ОСОБА_6, договір № 8 від 29.01.2013 на площу 800 кв.м.; - ТОВ «Навіт» , договір № 6 від 02.02.2013 на площу 320 кв.м.; - ТОВ «Смерш» , договір № 5 від 29.01.2013 на площу 900 кв.м.; - ФОП ОСОБА_16, договір № 3 від 08.01.2013 на площу 1000 кв.м.; - ФОП ОСОБА_17, договір № 1 від 08.01.2013 на площу 1500 кв.м.

Крім того, рішенням Одеської міської ради від 08.07.2011 № 799-VI «Про встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади м.Одеси, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до бюджету м.Одеси» та рішенням ОМР від 18.06.2013 № 3502-VI «Про встановлення для підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади м.Одеси, розміру частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до бюджету» для КП «ПЕО Київського району» встановлено 50% відрахувань від чистого прибутку до бюджету м.Одеси.

За інформацією управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя від 23.08.2013 № 08-1383 у комунальній власності міста перебуває 35 берегозахисних споруд у вигляді штучних пляжів, які знаходяться на балансі Управління.

Ділянки штучних піщаних пляжів, щодо яких укладено договори соціального розвитку та партнерства, Управлінням в оренду не передавались, є громадськими та обслуговуються КП «ПЕО Київського району» .

Управлінням повідомлено, що на протязі 2012 року укладені договори про участь у проекті соціального розвитку між КП «ПЕО Київського району» та вказаними підприємцями Управлінню ІЗТМ та РУ ОМР на погодження не надавались, копії вказаних договорів відсутні.

Пунктом 2.1.3 Правил устаткування та експлуатації пляжів м. Одеси, затверджених Рішенням Одеської міської ради від 05.04.2007р. №1133-V, встановлено, що на узбережжі Чорного моря в місті ОСОБА_17, уздовж берегової лінії знаходяться міські пляжі загального користування (у складі яких передбачені орендовані ділянки пляжів для надання платних послуг пляжного сервісу підвищеної якості).

Берегозахисні споруди у вигляді штучних піщаних пляжів належать територіальній громаді м. Одеси, знаходяться на балансі управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради згідно розпорядження виконкому Одеської міської ради №62 від 21.07.1997р. «Про передачу на баланс управлінню інженерного захисту території матеріально-технічної бази Одеського протизсувного управління в комунальну власність» .

Під час проведення досудового розслідування по кримінальному провадженню встановлено, що посадовими особами, впродовж 2012-2013 років за відсутністю укладених у встановленому законом порядку договорів оренди передавалась у користування комунальна власність територіальної громади, а саме штучні пляжі.

Службовими особами КП «ПЕО Київського району» незаконно, без дотримання встановленої законодавством процедури надання у користування штучних пляжів міста ОСОБА_17, минаючи процедуру оформлення оренди, шляхом перевищення своїх службових повноважень надавались суб'єктам підприємницької діяльності ділянки штучних пляжів для надання платних пляжних послуг з метою одержання власного прибутку останніми.

У результаті незаконного надання у користування ділянок штучних пляжів суб'єктам підприємницької діяльності, службовими особами КП «ПЕО Київського району» заподіяно шкоду місцевому бюджету та територіальній громаді, яка виразилась у ненадходженні до бюджету міста платежів від оренди комунального майна, у ненадходженні на рахунок підприємства належних сум пайових внесків за встановленим тарифом, а також призвело до неодержання значної суми чистого прибутку підприємства за 2012 рік та 9 місяців 2013 року та відповідно до менших відрахувань до бюджету міста з чистого прибутку.

У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання та просив його задовольнити, мотивуючи необхідність проведення вказаної позапланової ревізії суб'єкта господарської діяльності - комунального підприємства «ПЕО Київського району» потребою у з'ясуванні шляхом перевірки документів первинного бухгалтерського та податкового обліку, інших документів щодо здійснення діяльності комунальним підприємством, наступних питань:

а) повнота та обґрунтованість перерахування плати за пайову участь суб'єктами підприємницької діяльності, з якими укладено договори соціального розвитку та партнерства щодо користування штучними пляжами для надання платних послуг;

б) законність встановлення розміру плати за пайову участь по кожному СГД;

в) законність встановлення розміру плати за соціальний розвиток та партнерство по кожному СГД;

г) у випадку встановлення порушень вимог законодавства, встановити чи заподіяно збитки державі внаслідок надання у користування комунального майна, а саме штучних пляжів (берегозахисних посуд), за відсутності договору оренди для здійснення підприємницької діяльності у вигляді надання пляжних платних послуг підприємцями. Якщо так, у якому розмірі;

д) у випадку встановлення порушень вимог законодавства встановити, чи заподіяно збитки комунальному підприємству та бюджету міста у результаті не укладання договорів пайової участі із суб'єктами підприємницької діяльності - користувачами штучних пляжів платних послуг. Якщо так, у якому розмірі;

є) розмір коштів, перерахованих підприємцями за 22 договорами соціального партнерства, укладеними КП щодо користування штучними пляжами платних послуг;

ж) перелік виконаних робіт, наданих послуг комунальним підприємством за договорами соціального розвитку та партнерства щодо користування штучними пляжами, а також суми витрачених коштів комунальним підприємством, спрямованих на виконання цих договорів.

Висновки ревізії можуть мати суттєве значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні і можуть бути використані як докази.

Заслухавши прокурора, слідчого, дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовані доводи клопотання, слідчий суддя вважає, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ст.ст. 98, 99 ч.2 п.4 КПК України висновки ревізії є речовими доказами.

Відповідно до ст. 11 ч. 6 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.

Відповідно до ст. 93 ч. 2 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

З огляду на вищенаведене, враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав для призначення позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності КП «ПЕО Київського району» , слідчий суддя приходить до висновку, що під час розгляду клопотання прокурором доведена необхідність призначення зазначеної ревізії, тому клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 93, 98-99, 309, 369 ч.2, 370, 372 КПК України, ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» , слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого прокурора прокуратури Київського району м. Одеси ОСОБА_1 задовольнити.

Надати дозвіл на проведення ревізорами Державної фінансової інспекції в Одеській області позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарської діяльності - комунального підприємства «Прибрежно-експлуатаційне об'єднання Київського району» , розташованого за адресою: м.Одеса, вул. Академіка Корольова, буд. 9, код ЄДРПОУ 31506504, за період 2012 рік та січень-вересень 2013 року.

Доручити ревізорам Державної фінансової інспекції в Одеській області провести позапланову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарської діяльності - комунального підприємства «Прибрежно-експлуатаційне об'єднання Київського району» за період 2012 рік та січень-вересень 2013 року для встановлення наступних обставин по кримінальному провадженню №42013170010000252:

а) повнота та обґрунтованість перерахування плати за пайову участь суб'єктами підприємницької діяльності, з якими укладено договори соціального розвитку та партнерства щодо користування штучними пляжами для надання платних послуг;

б) законність встановлення розміру плати за пайову участь по кожному СГД;

в) законність встановлення розміру плати за соціальний розвиток та партнерство по кожному СГД;

г) у випадку встановлення порушень вимог законодавства, встановити чи заподіяно збитки державі внаслідок надання у користування комунального майна, а саме штучних пляжів (берегозахисних посуд), за відсутності договору оренди для здійснення підприємницької діяльності у вигляді надання пляжних платних послуг підприємцями. Якщо так, у якому розмірі;

д) у випадку встановлення порушень вимог законодавства встановити, чи заподіяно збитки комунальному підприємству та бюджету міста у результаті не укладання договорів пайової участі із суб'єктами підприємницької діяльності - користувачами штучних пляжів платних послуг. Якщо так, у якому розмірі;

є) розмір коштів, перерахованих підприємцями за 22 договорами соціального партнерства, укладеними КП щодо користування штучними пляжами платних послуг;

ж) перелік виконаних робіт, наданих послуг комунальним підприємством за договорами соціального розвитку та партнерства щодо користування штучними пляжами, а також суми витрачених коштів комунальним підприємством, спрямованих на виконання цих договорів.

Визначити строк дії ухвали з 04.11.2013 по 15.11.2013 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Коротаєва Н. О.

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення29.10.2013
Оприлюднено06.09.2017
Номер документу68633249
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —520/14245/13-к

Ухвала від 29.10.2013

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Коротаєва Н. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні