Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 У Х В А Л А
20.07.2010 р. № 2а- 2596/08
(№2в-163/10/2070)
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Курило Л.В.,
за участі секретаря - Дем'яненко Є.А.,
за участі представника виконавчої служи - ОСОБА_1,
представника стягувача -ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду подання Комінтернівського відділу Державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції про тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 17 03 2008 року адміністративний позов прокурора Комінтернівського району м. Харкова в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі м. Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Калінка про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування задоволено у повному обсязі.
08.07.2010 р. Комінтернівський відділ Державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції звернувся до суду із поданням, в якому просить суд тимчасово обмежити у праві виїзду за межі України ОСОБА_3 - керівнику ТОВ Фірма Калінка ( код ЄДРПОУ 31439983) до виконання зобов'язань, покладених згідно рішення суду.
Представник Комінтернівського відділу Державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції в судовому засіданні підтримала доводи подання, представник стягувача не заперечувала проти задоволення подання.
Представник боржника в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Суд, вислухавши представників сторін, вивчивши матеріали справи, встановив наступне.
Відповідно до ст. 1 Указу Президента України "Про додаткові заходи щодо підвищення ефективності виконання рішень судів" від 24.03.2008 N 261/2008 визнано за необхідне вжиття додаткових заходів, спрямованих на посилення забезпечення захисту конституційних прав і свобод людини щодо належного виконання рішень судів, підвищення ефективності виконання рішень судів, зокрема, щодо: удосконалення процедур, пов'язаних із примусовим виконанням рішень судів; упорядкування повноважень державних виконавців з метою недопущення ними зловживань під час здійснення виконавчого провадження; підвищення ефективності діяльності державних виконавців, у тому числі шляхом матеріального заохочення.
Порядок здійснення права громадян України на виїзд з України і в'їзд в Україну, порядок оформлення документів для зарубіжних поїздок, випадки тимчасового обмеження права громадян на виїзд з України, порядок розв'язання спорів у цій сфері регулює Закон України "Про порядок виїзду з України та в'їзд в Україну громадян України".
Положеннями статті 6 цього Закону встановлено, що громадянинові України може бути тимчасово відмовлено у видачі паспорта або громадянинові України, який має паспорт, може бути тимчасово відмовлено у виїзді за кордон, зокрема, у випадках, якщо діють неврегульовані аліментні, договірні чи інші невиконані зобов'язання - до виконання зобов'язань або розв'язання спору за погодженням сторін у передбачених законом випадках, або забезпечення зобов'язань заставою, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, або він ухиляється від виконання зобов'язань, покладених на нього судовим рішенням, - до виконання зобов'язань.
Пунктом 8 статті 19 Закону України "Про Державну прикордонну службу України" встановлено, що на Державну прикордонну службу відповідно до визначених законом завдань покладається, зокрема, запобігання та недопущення в'їзду в Україну або виїзду з України осіб, яким згідно із законодавством не дозволяється в'їзд в Україну або яких тимчасово обмежено у праві виїзду з України, у тому числі згідно з дорученнями правоохоронних органів.
Крім інших покладених на органи Державної прикордонної служби України завдань, вони також мають право, зокрема, з'ясовувати підстави в'їзду в Україну або виїзду з України, не пропускати через державний кордон України осіб без дійсних документів на право його перетинання, осіб, які надали завідомо неправдиві відомості під час одержання зазначених документів, осіб, яким Державною прикордонною службою України за порушення законодавства з прикордонних питань та про правовий статус іноземців чи за мотивованим письмовим рішенням суду та правоохоронних органів не дозволяється в'їзд в Україну або тимчасово обмежено право виїзду з України (пункт 4 статті 20 Закону).
Отже, наявність в особи невиконаних зобов'язань, покладених на неї судовим рішенням, у тому числі аліментних, є підставою для обмеження її у праві виїзду за межі України.
Відповідно до статті 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Примусове виконання рішень в Україні покладається на Державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України.
Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначає Закон України "Про виконавче провадження". Зокрема, державний виконавець зобов'язаний вживати заходів примусового виконання рішень, установлених цим Законом, неупереджено, своєчасно, повно вчиняти виконавчі дії (стаття 5 Закону).
Частиною 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду, що видав виконавчий лист, із поданням, а сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду .
Вищенаведений аналіз норм вказує на те, що одним із таких заходів може бути тимчасове обмеження особам (боржникам) у праві виїзду за межі України з вилученням паспортного документа чи без такого, причому таке обмеження можливе на підставі судового рішення за поданням державного виконавця.
Аналіз норм чинного законодавства, зокрема, Закону України "Про порядок виїзду з України та в'їзд в Україну громадян України", Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства", свідчить про те, що наявність в особи невиконаних зобов'язань, покладених на неї судовим рішенням, є підставою для обмеження її у праві виїзду за межі України, причому питання щодо такого обмеження вирішується судом.
Судом встановлено, що боржником в зазначеній справи є Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Калінка . ОСОБА_3 не була стороною по даній справі, зобов'язання судовим рішенням на неї не покладались, а тому суд не вбачає підстав для задоволення подання про тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України керівнику ТОВ Фірма Калінка - ОСОБА_3.
Керуючись ст.ст.160, 165, 263 КАС України суд,-
У Х В А Л И В:
У задоволенні подання Комінтернівського відділу Державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції про тимчасове обмеження керівнику ТОВ Фірми Калінка (код ЄДРПОУ 31439983) - ОСОБА_3 у праві виїзду за межі України до виконання нею своїх зобов'язань, покладених згідно рішення суду, відмовити.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали заяви про апеляційне оскарження. Якщо ухвалу було постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії ухвали. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом десяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, ухвала набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя підпис< Текст > ОСОБА_4
З оригіналом згідно. Оригінал зберігається в справі суду. Суддя< Текст >
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2017 |
Номер документу | 68643851 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Курило Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні