Справа № 815/2171/17
У Х В А Л А
30 серпня 2017 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Потоцької Н.В.
за участю секретаря Лопатюк Ю.А.
сторін
представника позивача Бендера А.В.
представника відповідач ОСОБА_4
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання представника відповідача про закриття провадження по справі,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Авіцена" про стягнення заборгованості у сумі 3 400, 00 грн.
30.08.2017 року в судовому засіданні представник відповідача заявив клопотання про закриття провадження по справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України, у зв'язку із тим, що справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Свою позицію представник відповідача обґрунтував тим, що стягнення адміністративного штрафу можливо лише протягом трьох місяців, що не було здійснено позивачем. А тому, наразі відсутній предмет спору і справа підлягає закриттю.
Представник позивача заперечувала щодо заявленого клопотання про закриття провадження по справі зазначивши, що відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Авіцена" було притягнуто до адміністративно - господарської відповідальності за невиконання приписів уповноважених органів або створення перешкод для виконання покладених на них функцій.
З'ясувавши думку представника позивача та представника відповідача, суд виходить з наступного.
Пунктом 1 ч. 1 ст.157 КАС України визначено, що суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
При наданні пояснень в обґрунтування клопотання про закриття провадження по справі представник відповідача ОСОБА_4 помилково ототожнює адміністративні санкції та адміністративно-господарські санкції, зазначаючи, що розгляд справи №815/2171/17 повинен відбуватись за нормами КУпАП.
Адміністративно-господарські санкції - заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до об'єктів господарювання такі адміністративно-господарські санкції: адміністративно-господарський штраф (ч.1ст. 239 ГК України).
А тому, у зв'язку із порушенням абзацу 4 статті 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , відповідно до вимог статті 20 Закону України Про ціни та ціноутворення Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області було прийнято рішення про застосування адміністративного-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни та ціноутворення №55 від 10.11.2016 року.
Аналізуючи норми КУпАП, на які посилається представник відповідача, штраф є грошовим стягненням, що накладається на громадян, посадових та юридичних осіб за адміністративні правопорушення у випадках і розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України (стаття 27 КУпАП).
Невиконання законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами, щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування цін або створення перешкод для виконання покладених на них обов'язків - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від тридцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (стаття 188-3 КУпАП).
Повідомленням №118 від 08.11.2016 року представнику ОСОБА_3 за довіреністю - ОСОБА_4 було повідомлено про необхідність явки 09.11.2016 року о 11 год. 00 хв. для складення протоколу про адміністративне правопорушення за статтею 188-3 КУпАП.
09.11.2016 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області було складено акт про не прибуття особи для складання адміністративного протоколу, а саме ОСОБА_3
Листом від 10.11.2016 року за вих.№3349/08 на адресу ТОВ Авіцена було направлено лист, в якому було повторно повідомлено про необхідність явки для складання адміністративного протоколу у відповідності до вимог ст. 188-3 КУпАП.
У зв'язку із неявкою посадової особи ТОВ Авіцена до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області адміністративний протокол за порушення ст. 188-3 КУпАП складено не було та відповідно не було застосовано адміністративний штраф.
Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України унормовано, що суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
"Публічно - правовим вважається також спір, який виник з позовних вимог, що ґрунтуються на нормах публічного права, де держава в особі відповідних органів виступає щодо громадянина не як рівноправна сторона у правовідносинах, а як носій сувереної влади, який може вказувати або забороняти особі певну поведінку, надавати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.
Отже, основною визначальною рисою адміністративних правовідносин є владне підпорядкування однієї сторони цих відносин іншій стороні." вказана правова позиція висловлена у Постанові ВСУ по справі № 6-1094цс17 від 05.07.2017 р.
"Враховуючи наведене в сукупності, а також з метою дотримання положень ст. 17 КАС України, Суд приходить до висновку про наявність підстав для відступлення від правової позиції Верховного Суду України, викладеної у постанові від 14.06.2016 у справі №21-41а16 та вирішення даної справи в порядку адміністративного судочинства, оскільки відповідач по справі виконує владні управлінські функції.
З урахуванням викладеного суд не вбачає законодавчо визначених підстав для закриття провадження по справі.
Керуючись приписами ст. ст. 11, 49, 128, 133, 157, 160, 165, 244-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання представника відповідача про закриття провадження по справі - відмовити.
Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Потоцька Н.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2017 |
Оприлюднено | 06.09.2017 |
Номер документу | 68655705 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні