Постанова
від 04.09.2017 по справі 825/845/17
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                      

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 вересня 2017 року                               м. Чернігів                     Справа № 825/845/17

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Бородавкіної С.В.

за участі секретаря           - Гайдука С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Чернігові, без фіксації судового процесу, в порядку ч. 1 ст. 41 КАС України, справу за адміністративним позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Приватного акціонерного товариства "М'ясо-молочний комплекс "Сіверський" про застосування заходів реагування,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства "М'ясо-молочний комплекс "Сіверський" (далі – ПрАТ «ММК «Сіверський») та, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог, просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача (код ЄДРПОУ 32883575, вул. Шевченка, 1, корп. А, с. Чайкине, Новгород-Сівесркьий район, Чернігівська область, 16014) шляхом негайного зупинення робіт парових котлів марки АР-600 (реєстраційний № 2333, заводський № 84623), ВР-300 (реєстраційний № 700191, заводський № 83528) та ВР-300 (реєстраційний № 700192, заводський № 83531); автоклави для стерилізації противотиском (заводський № 275, реєстраційний № 4276 та заводський № 276, реєстраційний № 4277), за адресою: вул. Шевченка, 1, корп. А, Чернігівська область, Новгород-Сіверський район, с. Чайкине, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що за результатами проведеної перевірки дотримання відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки були виявлені порушення, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що є підставою для застосування до відповідача заходів реагування.

Представник позивача в позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог. Розгляд справи просить здійснювати без його участі.

Представник відповідача в попередньо наданих заявах просив розглядати справу без його участі. заперечень на позов не надав.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що адміністративний позов має бути задоволений, виходячи з таких підстав.

Судом встановлено, що відповідно до направлення на проведення перевірки від 30.11.2016 № 117 Управлінням Держпраці у Чернігівській області, згідно до наказу «Про затвердження Плану заходів державного нагляду (контролю) на 2017 рік» від 30.11.2016 № 216, у період з 10.05.2017 по 15.05.2017 проведено планову перевірку на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, та промислової безпеки ПрАТ «ММК «Сіверський» (код ЄДРПОУ 32883575, вул. Шевченка, 1, корп. А, с. Чайкине, Новгород-Сівесркьий район, Чернігівська область, 16014) (а.с. 9-12).

За результатами перевірки складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 15.05.2017 № 117 (а.с. 13-20).

Під час перевірки, згідно розділу 5 вищевказаного акту, виявлено порушення ПрАТ «ММК «Сіверський» 71 нормативно-правового акту з охорони праці, з яких порушення зазначені у рядках №№ 29, 38, 44, 52, 55, 56, 60, 61, 63, 64 створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

- на підприємстві не проводиться технічне обслуговування газового обладнання котельні, відсутня створена газова служба, або заключені договори зі спеціалізованим підприємством – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п.п. 3.1, 3.2, 3.9 розділу V НПАОП 0.00-1.76-15 «Правил безпеки систем газопостачання», затверджених наказом Міненерговугілля України від 15.05.2015 № 285, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 08.06.2015 за № 674/27119;

- підприємством не отримано дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (парові котли) – порушено ст. 21 Закону України «Про охорону праці», додаток 3 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107; п. 3.1 розділу ІІІ НПАОП 0.00-1.76-15 «Правил безпеки систем газопостачання», затверджених наказом Міненерговугілля України від 15.05.2015 № 285, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 08.06.2015 за № 674/27119;

- перевірка, опломбування (таврування) манометрів Держстандартом (не рідше одного разу в 12 місяців), крім того перевірка (не рідше одного разу в 6 місяців) робочих манометрів контрольним чи перевіреним робочим манометром, що має однакову шкалу та клас точності з тим манометром, що перевіряється, з записом результатів в журнал контрольних перевірок не проводиться – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 12.4.12 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 05.11.1996 за № 655/1680;

- до обслуговування котлів допущені особи які не пройшли навчання та перевірку знань згідно НПАОП 0.00-4.12-05 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2005 за № 261/10511 – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 15.6 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 05.11.1996 за № 655/1680;

- не проведено технічне опосвідчення парових котлів марки АР-600 (реєстраційний № 2333, заводський № 84623), ВР-300 (реєстраційний № 700191, заводський № 83528) та ВР-300 (реєстраційний № 700192, заводський № 83531), в зв'язку з досягненням розрахункового терміну служби – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 16.2.8 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правил будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПА (0,7 кгс/см2), водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 23.07.1996 № 125, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 05.11.1996 за № 655/1680;

- підприємством не отримано дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (посудини що працюють під тиском, автоклави для стерилізації противотиском) – порушено ст. 21 Закону України «Про охорону праці», додаток 3 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, усталювання підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107; п. 3.1 розділ III НПАОП 0.00-1.76-15 «Правил безпеки систем газопостачання», затверджених наказом Міненерговугілля України від 15.05.2015 № 285, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 08.06.2015за № 674/27119;

- не проводиться перевірка манометрів з подальшим опломбуванням і нанесенням клейма не рідше одного разу в 12 місяців, крім того власником не проводиться перевірка справності дії манометрів (не рідше одного разу в 6 місяців) контрольним манометром, з відповідним записом до журналу контрольних перевірок – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 5.3.11 НПАОП 0.00-1.59-87 «Правил безпеки і безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском», затверджених Держгіртехнаглядом від 27.11.1987;

- періодично, під час використання, не проводиться технічне опосвідчення, (зовнішній та внутрішній огляд, гідравлічне випробування), посудин що працюють під тиском (автоклави в кількості 2 одиниці) – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 6.3.1 НПАОП 0.00-1.59-87 «Правил безпеки і безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском», затверджених Держгіртехнаглядом від 27.11.1987;

- не призначені наказом із числа інженерно-технічних працівників, які пройшли в установленому порядку перевірку знань НПАОП 0.00-1.59-87 «Правил безпеки і безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском», затверджених Держгіртехнаглядом від 27.11.1987, відповідальні за справний стан і безпечну дію посудин, а також відповідальний по нагляду за технічним станом і експлуатацією посудин, що працюють під тиском – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.1.1. підп.1 НПАОП 0.00-1.59-87 «Правил безпеки і безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском», затверджених Держгіртехнаглядом від 27.11.1987;

- не призначено наказом навчений обслуговуючий персонал – порушено ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.1.1. підп. 2 НПАОП 0.00-1.59-87 «Правил безпеки і безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском», затверджених Держгіртехнаглядом від 27.11.1987.

Як вбачається із матеріалів справи, частину виявлених порушень ПРАТ «ММК «Сіверський» було усунуто (а.с. 45-47). Станом на день розгляду справи по суті, не усунутими залишаються порушення щодо парових котлів марки АР-600 (реєстраційний № 2333, заводський № 84623), ВР-300 (реєстраційний № 700191, заводський № 83528) та ВР-300 (реєстраційний № 700192, заводський № 83531); автоклави для стерилізації противотиском (заводський № 275, реєстраційний № 4276 та заводський № 276, реєстраційний № 4277), у зв'язку із чим Управління звернулось до суду з відповідним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Держпраці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п. 7 даного Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.

Наказом Державної служби України з питань праці від 30.04.2015 № 9 затверджено Положення про Управління Держпраці у Чернігівській області згідно п. 1 якого, Управління Держпраці у Чернігівській області (далі - Управління Держпраці) є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно підпункту 15 пункту 4 Положення про Управління Держпраці у Чернігівській області, Управління відповідно до покладених на нього завдань:

здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань:

забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення;

виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів;

організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Судом встановлено, що під час проведення планової перевірки позивачем виявлено та зафіксовано в акті перевірки порушення вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що стало підставою для звернення позивача до суду із даним позовом у передбачений Кодексом адміністративного судочинства України строк.

Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для негайного зупинення робіт парових котлів марки АР-600 (реєстраційний № 2333, заводський № 84623), ВР-300 (реєстраційний № 700191, заводський № 83528) та ВР-300 (реєстраційний № 700192, заводський № 83531); автоклави для стерилізації противотиском (заводський № 275, реєстраційний № 4276 та заводський № 276, реєстраційний № 4277.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Управління Держпраці у Чернігівській області до ПрАТ «ММК «Сіверський» про застосування заходів реагування необхідно задовольнити, оскільки вони є законними та обґрунтованими.

Відповідно до п. 10 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Згідно із п. 20 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір», Управління звільнено від сплати судового збору.

Керуючись статтями 158-163, 167, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Держпраці у Чернігівській області - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Приватного акціонерного товариства "М'ясо-молочний комплекс "Сіверський" (код ЄДРПОУ 32883575, вул. Шевченка, 1, корп. А, с. Чайкине, Новгород-Сівесркьий район, Чернігівська область, 16014) шляхом негайного зупинення робіт парових котлів марки АР-600 (реєстраційний № 2333, заводський № 84623), ВР-300 (реєстраційний № 700191, заводський № 83528) та ВР-300 (реєстраційний № 700192, заводський № 83531); автоклави для стерилізації противотиском, заводський № 275, реєстраційний № 4276, та заводський № 276, реєстраційний № 4277, за адресою: вул. Шевченка, 1, корп. А, Чернігівська область, Новгород-Сіверський район, с. Чайкине , у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя С.В. Бородавкіна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2017
Оприлюднено08.09.2017
Номер документу68656315
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/845/17

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 04.09.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 04.09.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 03.08.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 01.08.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 29.05.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні