Головуючий у 1 інстанції - Аляб'єв І.Г.
Суддя-доповідач - Ястребова Л. В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 вересня 2017 року справа №805/5044/16-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача Ястребової Л.В.,
суддів Васильєвої І.А., Компанієць І.Д.,
секретар Терзі Д.А.,
за участі представника позивача - Русінової К.Л. (діє за довіреністю),
представника відповідача - Сенникова А.А. (діє за довіреністю), розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 лютого 2017 р. у справі № 805/5044/16-а (головуючий І інстанції Аляб'єв І.Г.) за позовом Школи вищої спортивної майстерності до Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Школа вищої спортивної майстерності звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області, у якій просила, визнати неправомірними дії відповідача та його посадових осіб щодо винесеного рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 03.10.2016 року № 0021911301; скасувати рішення відповідача про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 03.10.2016 року № 0021911301 (а.с.4-7).
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 21 лютого 2017 року задоволено повністю. Суд першої інстанції скасував Рішення Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області від 03 жовтня 2016 року № 0021911301 щодо застосування штрафу у розмірі 13 833,32 гривень за період з 22 липня 2014 року по 24 грудня 2014 року, у розмірі 458,11 гривень за період з 21 січня 2015 року по 30 січня 2015 року та пені у розмірі 1058,23 гривень; стягнув за рахунок бюджетних асигнувань з Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області на користь Школи вищої спортивної майстерності судові витрати у розмірі 1 378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) гривень 00 копійок (а.с.73-75).
Відповідач не погодився з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, де посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування зазначив, що Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції від 2 вересня 2014 року № 1669-VII (далі - Закон № 1669-VII) не скасовує обов'язків, визначених ч.2 ст.6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 8 липня 2010 року № 2464-VI (далі - Закон № 2464-VI), а дає можливість платникам єдиного внеску на період проведення АТО не виконувати їх у встановлені строки (своєчасно) та повному обсязі. Розпорядження КМУ від 05.11.2014 року № 1079-р Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053 було зупинено дію розпорядження КМУ від 30.10.2014 року № 1053 Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція . Також зазначає, що на даний момент розпорядження КМУ від 05.05.2015 року № 428-рзатверджено перелік, до якого м. Дружківка не входить.
У судовому засіданні представник апелянта підтримав доводи, викладені в апеляційній скарзі, просив її задовольнити.
Представник позивача у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечувала, просила залишити її без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, здійснюючи апеляційний перегляд у межах апеляційної скарги відповідно до частини 1 статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, встановила наступне.
Школа вищої спортивної майстерності є юридичною особою, знаходиться на обліку у Державній податковій інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області, як платник єдиного внеску, зареєстроване за адресою вул.. Соборна, буд. 16, м. Дружківка, донецька область (а.с.38-59).
03 жовтня 2016 року Державною податковою інспекцією у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області прийняте рішення № 0021911301 щодо застосування штрафу щодо застосування штрафу у розмірі 13 833,32 гривень за період з 22 липня 2014 року по 24 грудня 2014 року, у розмірі 458,11 гривень за період з 21 січня 2015 року по 30 січня 2015 року та пені у розмірі 1 058,23 гривень (а.с.8,11).
Позивач, не погодившись зі спірним рішенням, звернувся зі скаргою до Головного управління ДФС у Донецькій області, яка рішенням Головного управління ДФС у Донецькій області від 17 листопада 2016 року залишена без задоволення (а.с.9-10, 31-34).
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції, виходив з того, що позивач зареєстрований та здійснює свою господарську діяльність на адміністративній території, де здійснюється антитерористична операція та в період її проведення, тому в даному випадку податковий орган приймаючи рішення, діяв з порушенням чинного законодавства України.
Колегія суддів з зазначеним висновком суду першої інстанції погоджується, з наступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини регулюються нормами Податкового кодексу України, Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування № 2464-VІ від 08.07.2010 року, Законом України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції № 1669-VII від 02.09.2014 року та іншими нормативно-правовими актами стосовно спірних правовідносин.
Порядок обчислення та строки сплати єдиного внеску передбачені статтею 9 Закону № 2464-VІ, зокрема частиною восьмою зазначеної статті передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Абзацем першим частини 2 статті 25 Закону № 2464-VІ визначено, що її положення поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобовязані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до частини 10 та пункту 2 частини 11 статті 25 Закону № 2464-VІ, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум (в редакціях Закону до 28.12.2014 року - у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум).
Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 введено в дію рішення РНБО України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України та розпочато проведення Антитерористичної операції (далі - АТО) на території Донецької і Луганської областей.
З метою забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення, 02 вересня 2014 року прийнято Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції № 1669-VII, згідно до статті 1 якого період проведення антитерористичної операції це час між датою набрання чинності Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.
Виходячи з наведених положень, датою початку періоду проведення антитерористичної операції є 14.04.2014.
Підпунктом 8 пункту 4 статті 11 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1669-VII внесено зміни до Закону №2464-VІ, а саме підпункт б) розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" було доповнено пунктом 9-3 (пункт 9-4 в редакції Закону з 13.03.2015 року) такого змісту:
"9-4. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обовязків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.
Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.
Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обовязків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.
Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу".
Колегія суддів звертає увагу відповідача на той факт, що саме перебування платників єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція, є підставою для зупинення застосування до таких платників заходів впливу та стягнення і відповідальності за порушення Закону.
Позивач зареєстрований за адресою: вул.. Соборна, буд. 16, м. Дружківка, донецька область, тобто на території, де проводиться антитерористична операція.
Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1053-р від 30 жовтня 2014 року (втратив чинність) та Розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1275-р (чинний), затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалась антитерористична операція, у якому, серед інших, зазначені м. Дружківка, де знаходилися органи доходів та зборів, на обліку яких перебував, на момент виникнення спірних правовідносин, знаходився позивач.
З огляду на дію вищезазначених норм позивач звільняється від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, передбачених Законом № 2464-VІ за невиконання обов'язків платника єдиного внеску.
На час вирішення справи Президентом України Указ про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України не приймався, тобто, період проведення АТО триває.
Крім того, 19 грудня 2016 року позивачем отримано сертифікат Торгово - промислової палати України № 7095, яким підтверджено неможливість виконання позивачем своїх обов'язків щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з липня по грудень 2014 року, у зв'язку із проведенням на території Донецької області антитерористичної операції у визначені законом терміни. Зазначено, що обставини непереборної сили діяли з 01 липня 2014 року по 08 грудня 2014 року (а.с.37).
Також, листом Донецької Торгово-промислової палати України від 19 грудня 2016 року № 1310/12.1-18-03, повідомлено позивача, що положення п. 9.4 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №2464-VІ не містять обмеження у вигляді наявності форс-мажорних обставин, які підтверджується сертифікатом Торгово-промислової палати, для надання звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО (а.с.35-36).
Колегія суддів не приймає посилання апелянта на розпорядження КМУ від 05.05.2015 року № 428-р, яким затверджено відповідний Перелік населених пунктів, до якого м. Дружківка не входить, оскільки вказаний перелік у відповідності до положень Закону № 1669-VII до вказаних правовідносин застосуванню не підлягає, на виконання абзацу 3 п. 5 ст.11 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1669-VII Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 року № 1275-р затверджений Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, який і підлягає застосуванню.
На підставі вищевикладеного, з урахуванням встановлених судом обставин, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про неправомірність дій Відповідача при формуванні рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 03.10.2016 року № 0021911301.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасовано правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.
Таким чином, судова колегія вважає, що рішення суду першої інстанції є обґрунтованим, прийняте на підставі з'ясованих та встановлених обставинах справи, які підтверджуються доказами, та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.
Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності прийнятого судом першої інстанції судового рішення.
Повний текст ухвали складено 07 червня 2017 року.
Керуючись ст. 195 ч.1, ст. 197, ст. 198 ч.1 п.1, ст. 200, ст. 205 ч.1 п.1, ст. 206, ст. 212, ст. 254 ч.5 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 лютого 2017 р. у справі № 805/5044/16-а - залишити без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі.
Головуючий суддя Л.В. Ястребова
Судді І.А. Васильєва
І.Д. Компанієць
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2017 |
Оприлюднено | 06.09.2017 |
Номер документу | 68656676 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні