Постанова
від 17.08.2009 по справі 2а-4993/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16:40 № 2а-4993/09/2670

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі го ловуючого судді Винокурова К .С. при секретарі судового з асідання Давиденко Д.В.

розглянув у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

За позовом Київського міського центру зайнятості

до Державної організації «Кіровська тери торіальна інспекція державн ого

геологічного контролю за веденням робіт п о геологічному вивченню та

використанню надр»

про стягнення суми штрафу в розмірі 92 727,50 грн.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Київський міський цент р зайнятості звернувся з поз овом про стягнення з Державн ої організації «Кіровська те риторіальна інспекція держа вного геологічного контролю за веденням робіт по геологі чному вивченню та використан ню надр». 92 727,50 грн.

Ухвалою суду від 25.05.2009 р. закі нчене підготовче провадженн я у справі та призначено її до судового розгляду на 20.07.2009 р.

Під час судового розгляду п редставник позивача підтрим ав позов у повному обсязі. Поз овні вимоги мотивовані тим, щ о відповідач при вивільненні своїх працівників у зв'язку і з змінами в організації виро бництва і праці не повідомив про це не пізніш як за два міс яці у письмовій формі держав ну службу зайнятості, а в деся тиденний строк після їх виві льнення не надав списків фак тично вивільнених працівник ів, чим порушив ч. 5 ст. 20 Закону У країни „Про зайнятість насел ення”. В зв' язку з цим до відп овідача на підставі абз. 2 ч. 1 ст . 20 Закону було застосовано шт рафні санкції у розмірі 92 727,50 гр н.

Оскільки сума штрафних сан кцій до Київського міського центру зайнятості у встановл ені законодавством строки ві дповідачем не сплачена, пози вач просить стягнути її у суд овому порядку.

Відповідач проти задоволе ння позовних вимог заперечує , посилаючись на безпідставн ість вимог позивача, оскільк и стверджує, що повідомляв Ше вченківський районний центр зайнятості м. Києва 07 травня 200 8 року. Таким чином Фонд був св оєчасно попереджено про виві льнення працівників.

Крім того відповідач зазна чає, що один із вивільнених пр ацівників був працевлаштова ний, у зв' язку з чим, Фонду за гальнообов' язкового держа вного соціального страхуван ня України на випадок безроб іття не завдано втрат.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін, адміністр ативний суд, -

ВСТАНОВИВ:

Як підтверджено матер іалами справи, під час переві рки Державної організації «К іровська територіальна інсп екція державного геологічно го контролю за веденням робі т по геологічному вивченню т а використанню надр»(ідент. к од 20077619) Інспекцією з контролю з а додержанням законодавства про зайнятість Київського м іського центру зайнятості ви явлено порушення відповідач ем п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», про щ о складено акт № 12/10-ш від 12.03.2009 р. п ро порушення законодавства У країни про зайнятість населе ння (далі - акт). Актом встановл ено наступне.

Наказами директора відпов ідача № 162/к від 07.11.2008 р. за п. 1 ст. 40 КЗ пП України (у зв'язку із скороч енням штату) з 07.11.2008 р. звільнено ОСОБА_2 та № 163/к від 07.11.2008 р. за п. 1 ст. 40 КЗпП України (у зв' язк у із скороченням штату) з 07.11.2008 р . звільнено ОСОБА_1.

Звіт за формою № 4-ПН (план) пр о заплановане вивільнення пр ацівників до Шевченківськог о районного центру зайнятост і подано 07.05.2008р. (вх. №266). Звіт за фо рмою № 4-ПН (факт) про фактичне в ивільнення працівників - не подавався.

Зазначені обставини підтв ерджуються матеріалами спра ви.

Згідно з п. 5 ст. 20 Закону Укра їни «Про зайнятість населенн я» при вивільненні працівник ів у зв'язку із змінами в орган ізації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реор ганізацією або перепрофілюв анням підприємств, установ, о рганізацій, скороченням чисе льності або штату працівникі в підприємства, установи, орг анізації, незалежно від форм власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці у письмовій формі державну с лужбу зайнятості, вказуючи п ідстави і строки вивільнення , найменування професій, спец іальностей, кваліфікації, ро змір оплати праці, а в десятид енний строк після вивільненн я - списки фактично вивільнен их працівників.

У разі неподання або поруше ння строків подання цих дани х стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за к ожного вивільненого працівн ика. Ці кошти зараховуються д о державного фонду сприяння зайнятості і використовують ся для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціа льного захисту вивільнювани х працівників.

Згідно з довідкою Державно ї організації «Кіровська тер иторіальна інспекція держав ного геологічного контролю з а веденням робіт по геологіч ному вивченню та використанн ю надр»річна заробітна плата працівника ОСОБА_2 станов ить - 39 723,56 грн., річна заробітн а плата працівника ОСОБА_1 . становить 53 003,94 грн.

В акті № 12/10-ш від 12.03.2009 р. про пору шення законодавства України про зайнятість відповідачем запропоновано сплатити штра ф у сумі 92 727,50 грн. протягом деся ти днів.

Вказаних в акті вимог відпо відач не виконав.

Як свідчать матеріали спра ви, з метою досудового врегул ювання питання Київським міс ьким центром зайнятості до Д ержавної організації «Кіров ська територіальна інспекці я державного геологічного ко нтролю за веденням робіт по г еологічному вивченню та вико ристанню надр»було направле но претензію № 11-3277 від 02.04.2009 р.

Відповіді на претензію Киї вський міський центр зайнято сті не отримав. Станом на час р озгляду спору кошти у сумі 92 727 ,50 грн. на рахунок Київського м іського центру зайнятості не надходили. Доказів зворотно го суду не надано.

Розглядаючи спір по суті, су д відзначає, що право Київськ ого міського центру зайнятос ті нараховувати (стягувати) з підприємств, установ, органі зацій штрафи за порушення п. 5 ст. 20 Закон України «Про зайня тість населення»регламенто вано цим Законом та Постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 24.06.1991 № 47 „Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР „Про зайнятість населення” (далі - постанова Кабінету Міністрів України № 47).

Згідно з пунктами 1, 2, 4 (пп. «ф» ), 8 (пп. «л») Положення про держа вну службу зайнятості, затве рдженого постановою Кабінет у Міністрів України № 47, держа вна служба зайнятості склада ється з Державного центру за йнятості Мінпраці, центру за йнятості Автономної Республ іки Крим, обласних, Київськог о та Севастопольського міськ их, районних, міськрайонних, м іських та районних у містах ц ентрів зайнятості.

Державна служба зайнятост і відповідно до покладених н а неї завдань здійснює контр оль за дотриманням підприємс твами, установами, організац іями усіх форм власності, зак онодавства про зайнятість на селення.

Державна служба зайнятост і має право стягувати відпов ідно до Закону України «Про з айнятість населення»штрафи з підприємств, установ, орган ізацій усіх форм власності у разі неподання або порушенн я строків подання державній службі зайнятості письмовог о повідомлення про наступне вивільнення працівників, як це передбачено пунктом 5 стат ті 20 Закону України «Про зайня тість населення».

Оскільки Київський міськи й центр зайнятості є місцеви м органом державної виконавч ої влади та місцевим органом державної служби зайнятості , а також є юридичною особою, т о за таких обставин Київськи й міський центр зайнятості н аділений правом звертатися до адміністративного суду з позовами про стягнення штра фів, в т.ч. за порушення п. 5 ст.20 З акону України «Про зайнятіст ь населення».

Згідно з п. п. 1, 8 Положення про інспекцію по контролю за дод ержанням законодавства про з айнятість, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни № 47, Інспекція входить до складу державної служби з айнятості та складається з і нспекції Державного центру з айнятості Мінпраці, інспекці й центрів зайнятості АРК, обл асних, Київського та Севасто польського міських центрів з айнятості на правах підрозді лів відповідних центрів зайн ятості. Інспекція здійснює к онтроль за дотриманням підпр иємствами, установами та орг анізаціями усіх форм власнос ті, фермерами та іншими робот одавцями законодавства про з айнятість.

Інспекція має право застос овувати економічні санкції д о підприємств, установ, орган ізацій усіх форм власності з а порушення законодавства пр о зайнятість населення, пере дбачені статтями 5, 20, 8, 18 Закону України «Про зайнятість насе лення».

Таким чином Київський місь кий центр зайнятості є склад овою державної служби зайнят ості, а, отже, наділений повнов аженнями бути позивачем у сп равах про стягнення з підпри ємств, установ, організацій ш трафів, в т.ч. за порушення п. 5 с т. 20 Закону України «Про зайня тість населення».

Беручи до уваги до уваги те, що суму штрафних санкцій у ро змірі 92 727,50 грн. за порушення ч. 5 ст. 20 Закону України „Про зайн ятість населення” відповіда ч у встановлені законодавств ом строки не сплатив; наявніс ть у нього зазначеної заборг ованості підтверджується ма теріалами справи; доказів по гашення відповідачем зазнач еної заборгованості станом н а день розгляду цього спору н е надано, суд приходить до вис новку про обґрунтованість по зовних вимог та вважає їх так ими, що підлягають задоволен ню у повному обсязі.

Відповідність розрахунку штрафних санкцій законодавс тву перевірено судом. Відпов ідачем не спростовано правил ьність цього розрахунку. Пос илання відповідача на те що І нспекція своєчасно та в повн ому обсязі сплачує внески на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття та подання звіту за формою № 4-ПН (план) про заплановане вивільнення пра цівників ОСОБА_2 і ОСОБА _1. на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП под ано до Шевченківського район ного центру зайнятості подан о 07.05.2008р. (вх. №266). В даному випадку відповідальність відповіда ча у вигляді штрафу настає не за невиконання грошових зоб ов' язань та не за невиконан ня зобов' язань по сплаті ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування, податків і зб орів, а фактично мова йде про в ідповідальність за порушенн я норми Закону України „Про з айнятість населення” щодо по дання відповідної звітності , а саме звіт за формою № 4-ПН (фа кт) про фактичне вивільнення працівників а не про планове вивільнення.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б спростовува ли доводи позивача, відповід ач суду не надав.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158-163 К АС України, адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Державної орга нізації «Кіровська територі альна інспекція державного г еологічного контролю за веде нням робіт по геологічному в ивченню та використанню надр » (03057, м. Київ, вул.. Ежена Потьє, 16, і д. код 20077619, р/р 26004140123400 в АКІБ «УкрСи ббанк»КДР, МФО 351005) на користь К иївського міського центру за йнятості (01033, м. Київ, вул. Жилянс ька, 47-б, р/р 37179301900001 в Управлінні Де ржавного казначейства м. Киє ва, МФО 820019, код 03491091) 92 727,50 грн. (дев' яносто дві тисячі сімсот два дцять сім гривень 50 копійок) ш трафу.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження або апеляцій ної скарги в порядку, встанов леному ст. 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни. Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 186 К одексу адміністративного су дочинства України.

Суддя К.С. Винокуров

Дата складення та підпис ання постанови в повному обс язі - 18.09.2009.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.08.2009
Оприлюднено18.10.2010
Номер документу6867057
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4993/09/2670

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Ухвала від 16.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Постанова від 17.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні