Ухвала
від 06.09.2017 по справі 807/974/17
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову

06 вересня 2017 рокум. Ужгород№ 807/974/17

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Гаврилка С.Є.

з участю секретаря судового засідання - Кубічек Н.І.

за участі сторін:

представника позивача - ОСОБА_1;

відповідача - не з'явився;

представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщення Закарпатського окружного адміністративного суду питання щодо вжиття заходів забезпечення адміністративного позову в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_2 в особі представника ОСОБА_1 до державного реєстратора Берегівської районної державної адміністрації Закарпатської області Вознюк Олександра Володимировича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Іршавська районна спілка споживчих товариств про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 06 вересня 2017 року було проголошено вступну та резолютивну частини ухвали. Ухвалу у повному обсязі було складено 07 вересня 2017 року.

ОСОБА_2 в особі представника ОСОБА_1 звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до державного реєстратора Берегівської районної державної адміністрації Закарпатської області Вознюк Олександра Володимировича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Іршавська районна спілка споживчих товариств, якою просить суд: "1. Визнати протиправною та скасувати реєстраційну дію від 29.06.2017 року за №13131050034000029, вчинену державним реєстратором Берегівської районної державної адміністрації Закарпатської області Вознюком Олександром Володимировичем, щодо зміни складу або інформації про засновників; 2. Стягнути з відповідача на користь позивача понесені ним судові витрати".

Разом із позовною заявою позивач подав суду клопотання, яким останній, на підставі статті 117 КАС України, просив забезпечити адміністративний позов шляхом заборони державним реєстраторам, особам, які перебувають у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації (крім нотаріусів), та нотаріусам проводити будь-які реєстраційні дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, щодо Спілки споживчих товариств "Іршавська районна спілка споживчих товариств" (код ЄДРПОУ 01750855).

Ухвалою судді Закарпатського окружного адміністративного суду від 28 серпня 2017 року позовна заява була залишена без руху. Строк для усунення недоліків позовної заяви позивачу надавався до 11 вересня 2017 року.

Для усунення недоліків позовної заяви позивачу необхідно було надати суду оригінал доказу сплати судового збору згідно ставок, передбачених Законом України Про судовий збір за подання адміністративного позову немайнового характеру у розмірі 640 грн. та оригінал доказу сплати судового збору згідно ставок, передбачених законом України Про судовий збір за подання заяви про забезпечення позову у розмірі 480 грн., або надати суду докази неможливості надання оригіналів платіжних документів щодо сплати судового збору за подання адміністративного позову та за подання клопотання про забезпечення адміністративного позову.

01 вересня 2017 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду надійшла заява представника позивача про усунення недоліків, яка була передана судді в кінці робочого дня 4 вересня 2017 року.

05 вересня 2017 року судом постановлено ухвалу про відкриття провадження в адміністративній справі №807/974/17 за позовною заявою ОСОБА_2 в особі представника ОСОБА_1 до державного реєстратора Берегівської районної державної адміністрації Закарпатської області Вознюк Олександра Володимировича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Іршавська районна спілка споживчих товариств про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії.

Мотивуючи своє клопотанням про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, позивач, зокрема, вказав наступне. Так, ОСОБА_2 подано до Закарпатського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії від 29 червня 2017 року за № 13131050034000029, вчинену державним реєстратором Берегівської районної державної адміністрації Закарпатської області Вознюком Олександром Володимировичем, щодо зміни складу або інформації про засновників в Іршавській районній спілці споживчих товариств (код ЄДРПОУ 01750855). Позивач вважає, що з огляду на вчинення оскаржуваної дії, яка вчинена не у відповідності до вимог Закону, є наявні підстави вважати, що після вчиненої реєстраційної дії та зміни засновників третьої особи, у відповідача є можливість вчиняти ряд інших дій, по відношенню до Іршавської районної спілки споживчих товариств (код ЄДРПОУ 01750855), в тому числі щодо проведення дій по реорганізації, ліквідації, що може завдати непоправних наслідків та які унеможливлять виконання даного рішення у випадку прийняття його на користь позивача.

28 серпня 2017 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду від представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Іршавської районної спілки споживчих товариств - ОСОБА_5 надійшла заява про те, що Іршавська районна спілка споживчих товариств не заперечує про задоволення заяви про забезпечення адміністративного позову.

Також суд зазначає, що 30 серпня 2017 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду від державного реєстратора Берегівської районної державної адміністрації Закарпатської області Вознюк Олександра Володимировича надійшла заява про те, що відповідач не заперечує про задоволення заяви про забезпечення адміністративного позову та просить розглянути справу без його участі за наявними в матеріалах справи доказами.

Розглянувши клопотання про забезпечення адміністративного позову, дослідивши необхідні для розгляду клопотання матеріали адміністративної справи, суд вважає, що таке підлягає до задоволення, з огляду на наступне.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15 жовтня 2016 року № 1001544329, ОСОБА_2, як засновник Іршавської районної спілки споживчих товариств була внесена до списку засновників (учасників) вказаного товариства.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18 серпня 2017 року № 1002937695 державним реєстратором Берегівської районної державної адміністрації Закарпатської області Вознюком Олександром Володимировичем було вчинено дії від 29 червня 2017 року за №13131050034000029, щодо зміни складу або інформації про засновників, результатом проведення яких стало протиправне позбавлення позивача права на частку в Іршавській районній спілці споживчих товариств, а саме виключено його з складу учасників такої.

Згідно з пунктом 14 ч.1 ст.1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" суб'єктами державної реєстрації є:

- Міністерство юстиції України - у разі державної реєстрації політичних партій, всеукраїнських професійних спілок, їх об'єднань, всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців; відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій, постійно діючих третейських судів, засновниками яких є всеукраїнські громадські організації, всеукраїнських творчих спілок, символіки громадських формувань;

- територіальні органи Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - у разі державної реєстрації первинних, місцевих, обласних, регіональних та республіканських професійних спілок, їх організацій та об'єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об'єднань, постійно діючих третейських судів, громадських об'єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об'єднань, що не мають статусу юридичної особи, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об'єднання;

- виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, акредитовані суб'єкти - у разі державної реєстрації інших юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Виконавчі органи сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення) набувають повноважень з державної реєстрації інших юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до цього Закону у разі прийняття відповідною радою такого рішення.

Абзацом першим частини 2 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачено, що державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі, що проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах України.

Відповідно до статті 1 частини 1 пунктів 5 та 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації, нотаріус. Держатель Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - держатель Єдиного державного реєстру) - Міністерство юстиції України, яке вживає організаційних заходів, пов'язаних із забезпеченням функціонування Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

З наявного у матеріалах судової справи Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, станом на 15.10.2016 року у переліку засновників (учасників) Іршавської районної спілки споживчих товариств (код ЄДРПОУ 01750855) значиться ОСОБА_2, місце проживання: АДРЕСА_1, розмір внеску до статутного фонду 2745 грн..

Суд констатує, що крім позивача - ОСОБА_2 у переліку засновників (учасників) Іршавської районної спілки споживчих товариств (код ЄДРПОУ 01750855) значаться інші фізичні особи, а також інші фізичні особи члени споживчого товариства (пайовики) кількість яких є значною, згідно переліку зазначеного у Витязі.

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, станом на 18.08.2017 року у переліку засновників (учасників) Іршавської районної спілки споживчих товариств (код ЄДРПОУ 01750855) позивач - ОСОБА_2 не значиться. Також суд констатує, що згідно цього ж Витягу станом на 18.08.2017 року серед учасників (засновників) Іршавської районної спілки споживчих товариств взагалі відсутні фізичні особи, а також фізичні особи члени споживчого товариства (пайовики).

Статтею 2 частиною 1 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси (стаття 6 частина 1 КАС України).

Відповідно до статті 117 частини 1 КАС України, суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому постанови суду, якщо її буде прийнято на користь позивача.

Відповідно до статті 117 частин 3 та 4 КАС України, суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються. Адміністративний позов може бути забезпечено також забороною вчиняти певні дії.

Відповідно до Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29 вересня 2016 року № 14 "Про узагальнення практики застосування адміністративними судами першої інстанції глав 1-4 розділу Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду та вирішення адміністративних справ", згідно зі статтею 117 КАС України підставами забезпечення позову є:

- очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі;

- неможливість захисту прав, свобод та інтересів без вжиття таких заходів. Неможливість захисту прав може мати місце, зокрема, у разі знищення предмету спору, відчуження його іншим особам;

- якщо для відновлення прав необхідно буде докласти значних зусиль та витрат. Зокрема, необхідно буде звертатися до суду, визнавати недійсними договори чи рішення, вилучати майно тощо;

- очевидність ознак протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень. Рішення, дії чи бездіяльність мають очевидні ознаки протиправності, якщо вони істотно суперечать чинному законодавству.

За таких обставин, Закарпатський окружний адміністративний суд приходить до висновку про наявність підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, що передбачені статтею 117 КАС України шляхом заборони державному реєстратору юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (державному реєстратору) проводити будь-які реєстраційні дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо спілки споживчих товариств "Іршавська районна спілка споживчих товариств" (код ЄДРПОУ 01750855).

За умови не вжиття заходів забезпечення позову, позивачеві може бути заподіяна шкода у вигляді втрати ним права на частку у статутному капіталі юридичної особи та у прийнятті участі в управлінні її справами. За певних обставин (ліквідація або реорганізація юридичної особи) такі права позивач або не зможе відновити взагалі, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Суд також виходить з того, що вчинена відповідачем реєстраційна дія має прямий (безпосередній) вплив на правовий статус позивача, може обмежувати права позивача створюючи, для позивача реальні правові наслідки та впливає на стан його суб'єктивних прав і обов'язків.

Вжиття заходів забезпечення адміністративного позову у спосіб про який просить позивач, не є фактичним вирішенням справи по суті.

Таким чином до ухвалення рішення у даній адміністративній справі слід вжити заходи забезпечення позову, шляхом заборони державному реєстратору юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (державному реєстратору) (у розумінні статті 1 частини 1 пунктів 5 та 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань") проводити будь-які реєстраційні дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо спілки споживчих товариств "Іршавська районна спілка споживчих товариств" (код ЄДРПОУ 01750855).

Керуючись статтями 117, 118, 160 частинами 3 та 7, 165 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Клопотання представника ОСОБА_2 - ОСОБА_1 про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_2 в особі представника ОСОБА_1 до державного реєстратора Берегівської районної державної адміністрації Закарпатської області Вознюк Олександра Володимировича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Іршавська районна спілка споживчих товариств про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії задовольнити.

Заборонити державному реєстратору юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (державному реєстратору) проводити будь-які реєстраційні дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо спілки споживчих товариств "Іршавська районна спілка споживчих товариств" (код ЄДРПОУ 01750855).

Ухвала суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також постановлення ухвали в письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених статтею 167 частиною 4 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя С.Є. Гаврилко

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.09.2017
Оприлюднено11.09.2017
Номер документу68692345
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/974/17

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 18.12.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 06.09.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 28.08.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні