Постанова
від 29.08.2017 по справі 808/2307/17
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 серпня 2017 року , о, 11:05 годині,Справа № 808/2307/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Матяш О.В., за участю секретаря Новікової Д.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Запоріжжя справу за адміністративним позовом державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Державна інспекція енергетичного нагляду України", від імені якого діє Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпровському регіоні, до комунального підприємства "Надія" про стягнення штрафу в сумі 5100 гривень,

ВСТАНОВИВ:

позивач звернувся до суду із вказаним позовом, зазначивши в заяві, що за відповідачем обліковується заборгованість у розмірі 5100 гривень, яка виникла внаслідок несплати в добровільному порядку штрафу, визначеного постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпровському регіоні №25-22/24-51 від 26.12.2016. Позивач просить стягнути з відповідача штраф у розмірі 5100 гривень.

В судове засідання представник позивача не з'явився, до його початку надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження. Позов підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився з неповажної причини, про час, дату і місце судового засідання був повідомлений належним чином. Судову повістку було отримано його уповноваженою особою 08.08.2017, про що свідчить підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення, форми №119.

Відповідно до ч.1 ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Дослідивши наявні у справі докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності, надавши їм оцінку за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити з огляду на наступне.

У період з 16.09.2016 по 21.09.2016 Інспекцією Держенергонагляду у Запорізькій області проведено обстеження відповідача з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії організацій з обслуговування та експлуатації житлового фонду незалежно від категорії з надійності електропостачання. Позивачем виявлені порушення, про що складено акт здійснення заходу з державного енергетичного нагляду (контролю) від 21.09.2016 №01/22-43-033, отриманий 21.09.2016 особисто директором КП Надія . На підставі вказаного акту позивачем видано КП Надія обов'язковий для виконання припис від 21.09.2016 №01/22-43-033 з переліком заходів, спрямованих на усунення виявлених порушень, та зазначенням строків їх виконання, який отримано 21.09.2016 особисто директором.

14.12.2016 здійснено перевірку на предмет виконання припису й встановлено факт невиконання вимог пунктів 1-4, 7-29 цього припису, про що складено акт перевірки від 14.12.2016 №25/26-43-048 та акт перевірки (протокол) від 14.12.2016 №25/26-43-048, акти вручено через канцелярію відповідача 19.12.2016.

Старшим державним інспектором Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Запорізькій області Шевченко В.І. прийнято постанову від 26.12.2016 №25-22/24-51 про накладення на відповідача штрафу у розмірі 5100 гривень. Постанова надіслана на адресу відповідача, яка отримана уповноваженою особою КП Надія Романчук 04.01.2017.

Відповідач у добровільному порядку постанову від 26.12.2016 №25-22/24-51 не виконав, штраф у розмірі 5100 гривень не сплатив.

Статтею 9 Закону України Про електроенергетику встановлено право інспекторів з державного енергетичного нагляду давати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень нормативно-правових актів. Таке ж право закріплене і в п. 11 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії.

Відповідно до п. 1 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року №1312 (далі - Положення), це Положення визначає порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.

Пунктом 7 Положення передбачено, що рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.

Згідно з абз. 4 ст. 26 Закону України Про електроенергетику , споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Відповідно до абз. 3 ч. 3 ст. 27 Закону України Про електроенергетику , суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та/або порушення умов ліцензій - штраф у розмірі від п'ятисот до п'ятдесяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з ч. 6 ст. 27 Закону України Про електроенергетику , суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Відповідно до п. 10 Положення, штраф повинен бути сплачений протягом 30 днів з дня прийняття постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений строк, він стягується у судовому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідачем до суду не надано ані заперечень проти адміністративного позову, ані доказів сплати суми штрафу. З огляду на викладене суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з від-повідача не стягуються.

Оскільки сума штрафу на час судового розгляду відповідачем не сплачено, суд вважає, що її належить стягнути в судовому порядку.

Керуючись ст.ст. 17, 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити.

Стягнути з комунального підприємства "Надія" (ЄДРПОУ 30802478) штраф у розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) гривень до Державного бюджету України на р/р №31118106700016 у банку Головному управлінні Державної казначейської служби України у Запорізькій області, код ЄДРПОУ 37997243, МФО 813015, одержувач - УДКСУ в Якимівському районі Запорізької області, 21081100.

Постанова може бути оскаржена у Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд через Запорізький окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання постанови шляхом подання апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, що її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.В. Матяш

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2017
Оприлюднено11.09.2017
Номер документу68692768
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/2307/17

Постанова від 29.08.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш Ольга Віталіївна

Ухвала від 31.07.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш Ольга Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні