Постанова
від 01.06.2017 по справі 804/2202/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 червня 2017 р. Справа № 804/2202/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Турлакової Н.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Державного підприємства Дніпропетровського спеціального конструкторсько-технологічного бюро "Елеватормлинмаш", третя особа -Державна податкова інспекція у Чечелівському районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про стягнення заборгованості , -

ВСТАНОВИВ :

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Державного підприємства Дніпропетровського спеціального конструкторсько-технологічного бюро "Елеватормлинмаш", третя особа -Державна податкова інспекція у Чечелівському районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області із позовними вимогами щодо стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих Державного підприємства Дніпропетровського спеціального конструкторсько-технологічного бюро "Елеватормлинмаш" в рахунок погашення податкового боргу відповідача в сумі 17 071, 00 грн.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що Державне підприємство Дніпропетровське спеціальне конструкторсько-технологічне бюро "Елеватормлинмаш" перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Чечелівському районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області як платник податків, зборів та обов'язкових платежів та має податковий борг по сплаті земельного податку на загальну суму 17 071, 00 грн., який у встановлені законодавством строки залишається непогашеним.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідачем заперечень на позовну заяву та доказів сплати податкової заборгованості до суду не надано.

Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується, що Державне підприємство Дніпропетровське спеціальне конструкторсько-технологічне бюро "Елеватормлинмаш" (код ЄДРПОУ 14312884) (далі - підприємство, платник, відповідач) зареєстровано як суб'єкта підприємницької діяльності - юридичну особу від 13.08.1992р.

Підприємство перебуває на податковому обліку у контролюючому органі (станом на момент виникнення спірних правовідносин та розгляду справи - у Державній податковій інспекції у Чечелівському районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області за неосновним місцем обліку) як платник податків, зборів та обов'язкових платежів від 06.05.1992р. за №0477.

Згідно із наявною у матеріалах справи Довідкою інформацією про відкриті розрахункові рахунки в установах банків згідно облікових даних контролюючого органу станом на момент звернення Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області до суду із даним позовом у Державного підприємства Дніпропетровського спеціального конструкторсько-технологічного бюро "Елеватормлинмаш" обліковуються наступні відкриті розрахунокові рахунки (далі-р/р) у банківських установах:

-р/р №37122234004013 в ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012;

-р/р №26000060245444, №26057050221335 у ПАТ КБ Приватбанк , МФО 305299;

-р/р №26001301302019 у філії ПАТ ПІБ м.Дніпропетровськ, МФО 305437.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, заявлена до стягнення у примусовому порядку податкова заборгованість підприємства у загальному розмірі 17 071, 00 грн. виникла внаслідок несплати підприємством узгоджених грошових зобов'язань по сплаті земельного податку з юридичних осіб (код бюджетної класифікації 13050100).

Підставою для нарахування грошових зобов'язань відповідачу, за яким рахується податковий борг по земельному податку з юридичних осіб у загальному розмірі 17 071, 00 грн. є податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік за №1600009695 від 05.05.2016р., в тому числі по платежам:

-в сумі 4267, 75 грн. (граничний термін сплати - 30.10.2016р.);

-в сумі 4267, 75 грн. (граничний термін сплати - 30.11.2016р.);

-в сумі 4267, 75 грн. (граничний термін сплати - 30.12.2016р.);

-в сумі 4267, 75 грн. (граничний термін сплати - 30.01.2017р.).

На виконання вимог ст.59 Податкового кодексу України Державною податковою інспекцією у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (контролюючий орган переіменовано на Державну податкову інспекцію у Чечелівському районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області) сформовано та направлено на податкову адресу Державного підприємства Дніпропетровського спеціального конструкторсько-технологічного бюро "Елеватормлинмаш" податкову вимогу форми Ю за №300 від 10.09.2012 року, однак дане відправлення було повернуто працівниками поштового зв'язку до контролюючого органу із відміткою про неможливість вручення.

Доказів оскарження вищезазначеної податкової вимоги в адміністративному чи судовому порядку вимоги відповідачем до суду не надано.

Згідно із ст. 67 Конституції України встановлено - кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Стаття 68 Конституції України ж передбачає, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України, законів України.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст.16 Податкового кодексу України, встановлено обов'язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно п.36.1 ст. 36 Податкового кодексу України - податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Згідно з п.46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до п.49.1 ст. 49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Пунктом 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема: календарному місяцю протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця або календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу (п. 49.18 ст.49 Податкового кодексу України).

Згідно з п.п.9.1.10 п. 9.1 ст.9 Податкового кодексу України - плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів.

Згідно ст. 285 Податкового кодексу України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Згідно п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України - платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно пункту 287.1 статті 287 Податкового кодексу України - власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.4 ст. 287 Податкового кодексу України).

Відповідно до п.54.1 ст. 54 Податкового кодексу України - крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Згідно з п.57.1. ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.56.11 ст. 56 Податкового кодексу України - не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податку.

Згідно з п. 14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України - податковим боргом вважається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України - у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

На виконання вимог зазначеної норми, контролюючим органом було сформовано та направлено на адресу підприємства податкову вимогу форми "Ю" №300 від 10.09.2012р., яка вважається такою, що вручена відповідачу.

За правилами, визначеними п. 59.5 статті 59 Податкового кодексу України - у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Згідно до вимог п. 58.3 ст. 58, п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України - податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

У матеріалах справи відсутні відомості щодо оскарження відповідачем податкової вимоги у визначеному законодавством порядку.

Таким чином, загальна сума заборгованості Державного підприємства Дніпропетровського спеціального конструкторсько-технологічного бюро "Елеватормлинмаш" становить 17 071, 00 грн. та на момент розгляду справи є непогашеною.

Відповідно до п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України - органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи (п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України).

Згідно п.п. 95.1, 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України - контролючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше, ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

У відповідності до положень пп.20.1.19 та п.п. 20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою; звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до абзацу першого п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України - стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Станом на момент розгляду даної адміністративної справи Державне підприємство Дніпропетровське спеціальне конструкторсько-технологічне бюро "Елеватормлинмаш" має наступні відкриті розрахункові рахунки у банківських установах:

-р/р №37122234004013 в ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012;

-р/р №26000060245444, №26057050221335 у ПАТ КБ Приватбанк , МФО 305299;

-р/р №26001301302019 у філії ПАТ ПІБ м.Дніпропетровськ, МФО 305437.

Згідно із приписами пп.20.1.19 та п.п. 20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою; звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд в порядку адміністративного судочинства може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів.

На підставі викладеного, з урахуванням відсутності заперечень та відсутністю доказів остаточної сплати узгоджених зобов'язань, суд доходить висновку, що позовні вимоги Головного управління ДФС у Дніпропетровській області щодо стягнення із Державного підприємства Дніпропетровського спеціального конструкторсько-технологічного бюро "Елеватормлинмаш" податкового боргу на загальну суму 17 071, 00 грн. підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Державного підприємства Дніпропетровського спеціального конструкторсько-технологічного бюро "Елеватормлинмаш", третя особа -Державна податкова інспекція у Чечелівському районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути кошти з Державного підприємства Дніпропетровського спеціального конструкторсько-технологічного бюро "Елеватормлинмаш" (ЄДРПОУ 14312884) з рахунків відповідача в обслуговуючих банках на користь бюджету у розмірі податкового боргу в сумі 17 071, 00 грн. (сімнадцять тисяч сімдесят одна гривня).

Копію постанови направити особам, які беруть участь у справі.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Н.В. Турлакова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2017
Оприлюднено10.09.2017
Номер документу68738338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2202/17

Постанова від 01.06.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні