а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островськ ого, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.g ov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2009 р. Справа № 2-а-3843/09/0270
м. В інниця
Вінницький окружний адмін істративний суд в складі
Головуючого судді Мельник -Томенко Жанни Миколаївни ,
При секретарі судового зас ідання: Пивовар Інна Михайлі вна
За участю представників ст орін:
позивача : не з'явився , надавши заяву про розгляд сп рави за відсутності представ ника позивача
відповідача : не з'явив ся, причини неявки суду не від омі
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідач а:
не з'явився, причини неявки суду не відомі
розглянувши матеріали спр ави
за позовом : Тростянецьк ої об'єднаної державної пода ткової інспекції
до : спільного українсь ко-російського акціонерного товариства закритого типу "Л адекс", третя особа, яка не зая вляє самостійних вимог на пр едмет спору на стороні відпо відача - ОСОБА_1
про : припинення юридичн ої особи
ВСТАНОВИВ :
Тростянецькою ОДПІ подано позов про припинення (скасув ання) державної реєстрації ю ридичної особи - Спільного у країнсько-російського акціо нерного товариства закритог о типу Ладекс, зареєстровано го Тростянецькою РДА. Позов м отивовано тим, що відповідач протягом року не подає орган ам державної податкової служ би податкових декларацій, до кументів фінансової звітнос ті відповідно до закону.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, н адавши заяву про розгляд спр ави за відсутності представн ика позивача.
Відповідач заперечень на п озовну заяву, повноважного п редставника у судове засідан ня не направив. Про дату, час і місце розгляду справи був по відомлений завчасно і належн им чином, у відповідності до в имог ст. 39 КАС України, зокрема , шляхом публікації оголошен ня про виклик у газеті Віннич чина№ 116 від 16.10.2009 року. Суд вважа є, що вжив всі передбачені зак оном заходи для забезпечення явки відповідача до суду, неп рибуття представника відпов ідача за таких обставин в суд ове засідання, виходячи зі зм істу ст. 128 Кодексу адміністра тивного судочинства України , не є перешкодою для розгляду справи, а тому судом ухвалено розглянути справу за наявни ми у ній матеріалами.
Ухвалою суду від 16.09.2009 року до участі у справі в якості трет ьої особи, яка не заявляє само стійних вимог на предмет спо ру на стороні відповідача за лучено - засновника спільно го українсько-російського ак ціонерного товариства закри того типу ЛадексОСОБА_1
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідач а у судове засідання не з' яв илась. У відповідності до адр есної довідки від 21.10.2009 року О СОБА_1 прописаний по АДРЕС А_1, проте згідно акту про нез находження громадянина за ад ресою реєстрації від 21.10.2009 року , ОСОБА_1 не знаходиться за вказаною вище адресою, а інфо рмація про його місцезнаходж ення відсутня. Про дату, час і місце розгляду справи повідо млено завчасно і належним чи ном.
Суд, дослідивши матеріали с прави, оцінивши докази в їх су купності, дійшов висновку, що позов обґрунтований та підл ягає задоволенню, з наступни х підстав.
У відповідності до розпоря дження Тростянецької РДА № 310 від 10.11.1993 року здійснено реєстр ацію спільного підприємства Ладекс.
Спільне українсько-російс ьке акціонерне товариство за критого типу Ладексдіє на пі дставі статуту, затвердженог о загальними зборами товарис тва протоколом № 1 від 15.10.1993 року , зареєстрованого державною адміністрацією Тростянецьк ого району Вінницької област і розпорядженням № 301 від 10.11.1993 ро ку.
Відповідно до довідки № 1926 ві д 27.04.1998 року дане товариство вкл ючене до ЄДРПОУ, місцезнаход ження тер. ВБО Ензим, м. Ладижи н, Тростянецький район, Вінни цька область, код ЄДРПОУ - 1936373 9.
У відповідності до довідки № 97 від 31.08.2009 року товариство бул о взято на облік в Тростянець кій ОДПІ як платник податків .
У відповідності до довідок № № 460, 461 від 31.08.2009 року, актів від 31.0 8.2008 року місцезнаходження від повідача не встановлено, а та кож встановлено що відповіда ч не знаходиться за юридично ю адресою.
Статтею 9 Закону України Про систему оподаткуванняперед бачені обов' язки платників податків і зборів (обов' язк ових платежів), а саме: вести б ухгалтерський облік, складат и звітність про фінансово-го сподарську діяльність і забе зпечувати її зберігання у те рміни, встановлені законами; подавати до державних подат кових органів та інших держа вних органів відповідно до з аконів декларації, бухгалтер ську звітність та інші докум енти і відомості, пов' язані з обчисленням і сплатою пода тків і зборів (обов' язкових платежів); сплачувати належн і суми податків і зборів (обов ' язкових платежів) у встано влені законами терміни.
Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондамипод аткові декларації подаються за базовий податковий (звітн ий) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.
В порушення зазначених нор м Закону відповідач не звіту є до Тростянецької ОДПІ, а заб оргованість перед бюджетом в ідсутня, що стверджується до відками Тростянецької ОДПІ № № 880, 882 від 31.08.2009 року, № 1086 від 19.10.2009 р оку.
Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.98 р. № 80 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 16.03.98 р. за № 172/2612, якщо п латник податків не має забор гованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом од ного року в органи державної податкової служби податкови х декларацій, документів бух галтерської звітності, керів ник державної податкової слу жби приймає рішення про звер нення до господарського суду із позовною заявою про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності.
Відповідно до Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" (п. 17, ч. 1 ст. 11) орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво звертатися у передбачени х законом випадках до судови х органів із заявою (позовною заявою) про скасування держа вної реєстрації суб'єкта під приємницької діяльності.
Згідно з частиною першою ст . 216 Господарського кодексу Ук раїни (далі - ГК України) учасн ики господарських відносин н есуть господарсько-правову в ідповідальність за правопор ушення у сфері господарюванн я шляхом застосування до пра вопорушників господарських санкцій на підставах і в поря дку, передбачених цим Кодекс ом, іншими законами та догово ром.
Відповідно до ст. 218 ГК Україн и підставою господарсько-пра вової відповідальності учас ника господарських відносин є вчинене ним правопорушенн я у сфері господарювання. Уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов'язання чи по рушення правил здійснення го сподарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.
Частиною першою ст. 238 ГК Укра їни передбачено, що за поруше ння встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання мо жуть бути застосовані уповно важеними органами державної влади або органами місцевог о самоврядування адміністра тивно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-п равового або майнового харак теру, спрямовані на припинен ня правопорушення суб'єкта г осподарювання та ліквідацію його наслідків.
А згідно з частиною першою с т. 247 ГК України у разі здійснен ня суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить за кону чи установчим документа м, до нього може бути застосов ано адміністративно-господа рську санкцію у вигляді скас ування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквід ації.
Відповідно до частини друг ої ст. 38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон ) підставою для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи, зокрема є непод ання протягом року органам д ержавної податкової служби п одаткових декларацій, докуме нтів фінансової звітності ві дповідно до закону.
Отже, враховуючи те, що відп овідач не звітує у встановле ному законодавством порядку більш ніж на протязі року, суд вважає вимоги позивача обґр унтованими, у зв' язку з чим є всі підстави для скасування (припинення) державної реєст рації юридичної особи - Спіль ного українсько-російського акціонерного товариства зак ритого типу Ладекс.
Відповідно до частини перш ої ст. 105 Цивільного кодексу Ук раїни від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі - ЦК Ук раїни) учасники юридичної ос оби, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юриди чної особи, зобов'язані негай но письмово повідомити про ц е орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Є диного державного реєстру ві домості про те, що юридична ос оба перебуває у процесі прип инення. А абзацом другим част ини другої цієї статті перед бачено, що виконання функцій комісії з припинення юридич ної особи (ліквідаційну комі сію, ліквідатора тощо) може бу ти покладено на орган управл іння юридичної особи.
Відповідно до частини п'ято ї ст. 38 Закону суд призначає в р ішенні щодо припинення юриди чної особи у зв'язку з її лікві дацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та вст ановлює строк її роботи. Держ авний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру з апис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступно го робочого дня з дати надход ження відповідного рішення.
А частиною сьомою цієї стат ті передбачено, що державний реєстратор не пізніше насту пного робочого дня з дати вне сення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керів ник органу управління або за сновник (учасник) юридичної о соби вказаний як голова комі сії з припинення (ліквідацій ної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати тако му керівнику органу управлін ня або засновнику (учаснику) ю ридичної особи, а також суду, я кий постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відп овідне повідомлення.
Відповідно до частини четв ертої ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особ и поміщає в друкованих засоб ах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичн ої особи, що припиняється, пов ідомлення про припинення юри дичної особи.
Згідно з частиною першою ст . 36 Закону для проведення держ авної реєстрації припинення юридичної особи в результат і її ліквідації голова лікві даційної комісії або уповнов ажена ним особа після закінч ення процедури ліквідації, я ка передбачена законом, але н е раніше двох місяців з дати п ублікації повідомлення у спе ціалізованому друкованому з асобі масової інформації, по винен подати (надіслати реко мендованим листом з описом в кладення) державному реєстра тору документи, передбачені цією частиною та частиною др угою цієї статті.
Відповідно до частини деся тої ст. 38, частини 8 ст. 36 Закону з а відсутності підстав для за лишення документів, які пода ні для проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті її лі квідації, без розгляду держа вний реєстратор повинен внес ти до Єдиного державного реє стру запис про проведення де ржавної реєстрації припинен ня юридичної особи.
Згідно з частиною дев'ятою с т. 36 Закону строк державної ре єстрації припинення юридичн ої особи в результаті її лікв ідації не повинен перевищува ти три робочих дні з дати надх одження документів для прове дення державної реєстрації п рипинення юридичної особи.
Проаналізувавши чинне зак онодавство, пов'язане з припи ненням підприємницької діял ьності юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців за рі шенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти ви сновку, що склад комісії з при пинення та порядок її роботи в даній категорії справ зако нодавством прямо не передбач ені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС Укра їни передбачено можливість з астосування аналогії закону (закону, що регулює подібні пр авовідносини) та аналогії пр ава (конституційних принципі в і загальних засад права).
В зв'язку з наведеним вище с уд вважає за необхідне створ ити ліквідаційну комісію в н аступному складі: голова ком ісії - ОСОБА_1, член коміс ії - Тростянецька ОДПІ.
Зобов'язати ліквідаційну к омісію не пізніше 10 днів з мом енту набрання даним рішенням законної сили помістити в др укованих засобах масової інф ормації, в яких публікуються відомості про державну реєс трацію юридичної особи, що пр ипиняється, повідомлення про припинення Спільного україн сько-російського акціонерно го товариства закритого типу Ладекста не пізніше двох міс яців з дати публікації зазна ченого повідомлення подати ( надіслати рекомендованим ли стом з описом вкладення) держ авному реєстратору документ и, передбачені частинами пер шою та другою ст. 36 Закону; вста новити строк роботи ліквідац ійної комісії 70 днів з дня наб рання даним рішенням законно ї сили.
Згідно з частиною сьомою ст . 59 ГК України скасування держ авної реєстрації позбавляє с уб'єкта господарювання стату су юридичної особи і є підста вою для вилучення його з держ авного реєстру. Суб'єкт госпо дарювання вважається ліквід ованим з дня внесення до держ авного реєстру запису про пр ипинення його діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доказів, які б спростовува ли доводи позивача, відповід ач суду не надав.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов задовольнити повні стю.
2. Припинити юридичну особу - Спільне українсько-російсь ке акціонерне товариство зак ритого типу "Ладекс" (юридична адреса: вул. Ентузіастів, 1 м. Ла дижин, Вінницька область, код ЄДРПОУ - 19363739).
3. Створити ліквідаційну ком ісію в складі: голова комісії - ОСОБА_1; член комісії - Тро стянецька ОДПІ.
4. Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили по відомити орган, що здійснює д ержавну реєстрацію, про те, що Спільне українсько-російськ е акціонерне товариство закр итого типу "Ладекс" перебуває у процесі припинення.
5. Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дн я набрання даним рішенням за конної сили помістити в друк ованих засобах масової інфор мації, в яких публікуються ві домості про державну реєстра цію юридичної особи, що припи няється, повідомлення про пр ипинення Спільного українсь ко-російського акціонерного товариства закритого типу "Л адекс" та не пізніше двох міся ців з дати публікації зазнач еного повідомлення подати (н адіслати рекомендованим лис том з описом вкладення) держа вному реєстратору документи , передбачені частинами перш ою та другою ст. 36 Закону Украї ни "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців".
6. Встановити строк роботи л іквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни постанова може бут и оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно д о ст. 160 цього Кодексу - з дня скл адення в повному обсязі шлях ом подачі заяви про апеляцій не оскарження. Апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом двадцяти днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження , якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. З аява про апеляційне оскаржен ня та апеляційна скарга пода ються до суду апеляційної ін станції через суд , який ухвал ив оскаржуване судове рішенн я. Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС Укра їни постанова набирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений цим Ко дексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набир ає сили після закінчення цьо го строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Повний текст постанови о формлено: 28.10.09
Суддя /підпис/ Мельник-Томенко Жанна Мик олаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2009 |
Оприлюднено | 25.12.2010 |
Номер документу | 6874499 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні