Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 вересня 2017 р. Справа № 805/2862/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кочанова П.В., розглянувши в порядку письмового провадження позовну заяву Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю Сантехмонтаж № 560 про стягнення витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам підприємства на суму 17 788,28 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю Сантехмонтаж № 560 про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України від 05 листопада 2011 року № 1788 Про пенсійне забезпечення (за Списком № 2) за період з травня по червень 2017 року в сумі 17 788 (сімнадцять тисяч сімсот вісімдесят вісім) гривень 28 копійок.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду (с. Толстолуцька М.М.) від 14 серпня 2017 року про відкриття провадження в адміністративній справі суд відкрив провадження в адміністративній справі № 805/2862/17-а та призначив до судового засідання на 08 вересня 2017 року.
Ухвалою від 07 вересня 2017 року адміністративну справу № 805/2862/17-а прийнято до провадження судді Кочанової П.В. відповідно до повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями.
Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що в порушення вимог діючого законодавства фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком № 2, у встановлені строки відповідачем не відшкодовані, внаслідок чого за період з 01.05.2017 по 30.06.2017 виникла заборгованість у розмірі 17 788,28 грн. Станом на дату розгляду справи у суді заборгованість відповідачем не погашена.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений судом належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення з відміткою за закінченням строку зберігання /арк. справи 41/.
Враховуючи, що позивач та відповідач були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду та надали суду клопотання про розгляд справи без їх участі, зважаючи на відсутність визначених статтею 128 Кодексу адміністративного судочинства України перешкод для розгляду справи, суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних доказів.
Відповідно до вимог частини шостої статті 12 та частини першої статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України у зв'язку з неявкою сторін, фіксування судового засідання по справі не здійснюється.
Повно і всебічно дослідивши всі обставини в адміністративній справі, що підтверджені наявними в матеріалах справи доказами, суд доходить висновку про наступне.
Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області є суб'єктом владних повноважень - органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього статтею 12 Прикінцевих положень Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - Закон № 1058), Положенням про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також про об'єднані управління, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 22 грудня 2014 року № 28-2 (далі - Постанова № 28-2).
Відповідно до статті 12 Прикінцевих положень Закону № 1058, у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.
Згідно з нормами пункту 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280 (далі - Постанова № 280) Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та ведення персоніфікованого обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до пункту 7 Постанови № 280 Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Положеннями пункту 1 Постанови № 28-2 визначено, що управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також об'єднані управління (далі - управління Фонду) є територіальними органами Пенсійного фонду України.
Основними завданнями управління Фонду, відповідно до пункту 3 Постанови № 28-2 є: реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення; ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню; виконання інших завдань, визначених законом.
Управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, забезпечує надходження від сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших коштів, ведення обліку їх надходжень та платників відповідно до законодавства та здійснює стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум страхових внесків та інших платежів (підпункти 2, 9 пункту 4 Постанови № 28-2).
Відповідно до положень частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів, зокрема, суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Із системного аналізу вищезазначених норм законодавства випливає, що територіальні органи Пенсійного фонду України в силу законодавства наділені владними управлінськими функціями щодо здійснення контролю за правильністю, повнотою нарахування і своєчасністю сплати страхувальниками внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а також стягнення заборгованості за страховими внесками/іншими платежами, тому управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області звернулось до суду з позовом про стягнення з відповідача сум вказаної заборгованості.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Сантехмонтаж № 560 , зареєстроване у якості юридичної особи та включено до ЄДРПОУ за номером 01414790, місцезнаходження юридичної особи: 84333, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Об'їзна, будинок 1, що підтверджується наявним в матеріалах справи Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Перебуває як страхувальник на обліку в управлінні Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області /арк. справи 12-15/.
Процедура стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, а також відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах визначена Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 (далі - Інструкція).
Згідно з абзацом 2 пункту 6.1 Інструкції відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону № 1058 для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Судом встановлено, що у відповідача працювали особи, на посаді, що дає право на призначення пенсії на пільгових умовах, відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України від 05 листопада 1991 року № 1788-XII Про пенсійне забезпечення (далі - Закон № 1788), та яким призначено пенсію на пільгових умовах за Списком № 2, а саме: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4.
Відповідно до Довідки від 5 серпня 2015 року № 41 про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, ОСОБА_1 працював повний робочий день на ТОВ Сантехмонтаж № 560 і за період з 20.08.2008 по 20.03.2013 виконував будівництво за професією електрозварник ручного зварювання, що передбачено списком ХХХШ розділу 33 постанови Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 року № 36. Згідно з розпорядженням від 06 червня 2016 року № 867733 ОСОБА_1 призначено пенсію за віком на пільгових умовах за Списком № 2 довічно /арк. справи 23-24/. Загальний розмір призначеної і фактично отриманої ОСОБА_1 пенсії за період з 01.05.2017 по 30.06.2017, згідно довідки управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області склав 5 867,12 грн. Частка плати, що підлягає відшкодуванню відповідачем на користь позивача за означений період складає 4 302,42 грн. /арк. справи 37/.
Відповідно до Довідки від 24 грудня 2013 року № 135 про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, ОСОБА_2 працював повний робочий день на ТОВ Сантехмонтаж № 560 і за період з 20.08.2008 по 24.11.2009 виконував будівництво за професією електрозварник ручного зварювання відповідно до списку № 2 розділу 33/ХХХ111/. Згідно з протоколом від 20 березня 2014 року № 4872 ОСОБА_2 призначено пенсію за віком на пільгових умовах за Списком № 2 з 29.09.2013 довічно /25-27/. Загальний розмір призначеної та виплаченої ОСОБА_2 пенсії за період з 01.05.2017 по 30.06.2017, згідно довідки управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області склав 3 363,40 грн. Частка плати, що підлягає відшкодуванню відповідачем на користь позивача за означений період складає 680,08 грн. /арк. справи 35/.
Відповідно до Довідки від 12 жовтня 2015 року № 56 про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, ОСОБА_3 працював повний робочий день в Краматорському СУ № 560 треста Донбассантехмонтаж і за період з 20.12.1982 по 03.12.1985 працював за професією електрозварника ручної зварки, що передбачено Списом 2 розділу ХХХІІ постанови Ради Міністрів СРСР від 22 серпня 1956 року № 1173. Згідно з протоколом від 20 жовтня 2015 року № 2812 ОСОБА_3 призначено пенсію за віком на пільгових умовах за Списком № 2 з 22.08.2015 довічно /арк. справи 31-32/. Загальний розмір призначеної і фактично отриманої ОСОБА_3. пенсії за період з 01.05.2017 по 30.036.2017, згідно довідки управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області склав 2418,58 грн. Частка плати, що підлягає відшкодуванню відповідачем на користь позивача за означений період складає 551,76 грн. /арк. справи 38/.
Відповідно до Довідки № 6 про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, ОСОБА_4 працював повний робочий день на ТОВ Сантехмонтаж № 560 і за період з 01.08.2002 по 30.04.2015 виконував в будівництві за професією виконавець робіт, що передбачено Списком 2 розділу ХХVII підрозділ 229000 постанови Кабінету Міністрів від 11 березня 1994 № 162. Згідно з протоколом від 10 березня 2017 року № 1224 ОСОБА_4 призначено пенсію за віком на пільгових умовах за Списком № 2 з 02.03.2017 довічно /33-34/. Загальний розмір призначеної і фактично отриманої ОСОБА_5 пенсії за період з 01.05.2017 по 30.06.2017, згідно довідки управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області склав 6130,98 грн. Частка плати, що підлягає відшкодуванню відповідачем на користь позивача за означений період складає 12 254,02 грн. /арк. справи 36/.
Відповідно до пункту 6.4 Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем на адресу відповідача направлялися розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення за травень 2017 року від 03.05.2017 вих. № 7602/05 на суму 12 874,58 грн., за червень 2017 року - від 01.06.2017 вих. № 9627/05 на суму 4 913,70 грн. /арк. справи 17-22/.
Пунктом 6.8 Інструкції передбачено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Згідно з пунктом 6.9 Інструкції відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.
Відповідач у порушення зазначених вимог законодавства фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, позивачу у встановлені строки не вносив, що підтверджується відомостями з картки особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком № 2 за період з 01.05.2017 по 30.06.2017, що наявні в матеріалах справи. У результаті чого відповідач має заборгованість перед позивачем у загальному розмірі 17 788,28 грн.
Нормами частини першої статті 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів відшкодування заборгованості зі сплати фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в загальному розмірі 17 788,28 грн. станом на день розгляду справи відповідач суду не надав. Наявність у відповідача суми боргу на час розгляду справи підтверджена позивачем.
За таких обставин, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню у повному обсязі та з відповідача на його користь підлягає стягненню заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених за Списком № 2, що виникла за період з 01.05.2017 по 30.06.2017 у розмірі 17 788,28 грн.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю Сантехмонтаж № 560 про стягнення витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам підприємства на суму 17 788,28 грн. - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Сантехмонтаж № 560 (код ЄДРПОУ 01414790, місцезнаходження юридичної особи: 84333, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Об'їзна, будинок 1, р/р 26004619944571, Промінвестбанк, МФО 300012), на користь управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області (адреса: вул. Поштова, 5, м. Краматорськ Донецької області, 84302, код ЄДРПОУ 23346787, р/р 256033012026 в філії ДОУ АТ Ощадбанк , МФО 335106), заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України від 05 листопада 2011 року № 1788-ХІІ Про пенсійне забезпечення (за Списком № 2) за період з травня по червень 2017 року в сумі 17 788 (сімнадцять тисяч сімсот вісімдесят вісім) гривень 28 копійок.
Постанову прийнято в нарадчій кімнаті в порядку письмового провадження 08 вересня 2017 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Кочанова П.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2017 |
Оприлюднено | 11.09.2017 |
Номер документу | 68750838 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кочанова П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні